Ja beetje raar. Dat is namelijk juist de groep die je pas als laatste hoeft in te enten.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:35 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zou toch wat zijn als de Russen als eerste met het vaccin komen haha. Ik vind overigens de testgroep van mannen tussen de 20-40 wel een beetje tricky, in principe ben je dan in de meest gezonde van fase van je leven. Lijkt me toch dat je ook wilt weten hoe 60+ op dit vaccin reageert.
Dit lees ik zo vaak maar leg het nou eens uit. Want iemand met symptomen van Covid (want anders geen test) en een positieve testuitslag is toch besmettelijk mag je aannemen of hoe moet ik dit zien.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:38 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Besmettingscijfers waren en zijn niet relevant. Bovendien zijn het positieve tests en dat is nog steeds niet gelijk aan besmettingsgevaar.
[..]
Zo, een overweldigend aantal van 22 scholen in heel Frankrijk met positieve tests. Wat een nieuws, snel de schuilkelder in.
Kijken naar ziekenhuiscijfers is zó voorjaar 2020. Besmetting is de nieuwe opname.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:38 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Besmettingscijfers waren en zijn niet relevant. Bovendien zijn het positieve tests en dat is nog steeds niet gelijk aan besmettingsgevaar.
[..]
Zo, een overweldigend aantal van 22 scholen in heel Frankrijk met positieve tests. Wat een nieuws, snel de schuilkelder in.
Lol wat?quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:38 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
[..]
Alle scholen dicht graag. Tot aan het vaccin.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Binnen de eerste schoolweek. Ze beginnen net.
OK duidelijk het is dus voor capaciteitbegrenzing en niet als "prestatie" omdat je morgen naar de WeighWatcher club gaat en dan vandaag maar niets eet. Puur kijken wat het "object" (het hart) in de omstandigheden kan.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ging toen vanwege vermeende hartklachten (bleek achteraf allemaal goed gelukkig), maar men gaat dan gewoon je hartspier zo hard mogelijk aan het werk zetten om te kijken wat die aan kan. Ze geven dan gewoon aan dat je binnen een bepaald tempo moet fietsen en als ze zien dat je dat makkelijk vol houdt, schroeven ze de zwaarte (helling) op, waardoor je langzaam kapot gaat. Zo meten ze alles rondom je hart en bijvoorbeeld zuurstofgehalte van longen en in je bloed etc.
Voor de zoveelste keer: niet dicht, maar veilig open. Stop eens met mij woorden in de mond leggen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:43 schreef galantis het volgende:
[..]
Alle scholen dicht graag. Tot aan het vaccin.
Je kan niet verwachten dat het virus zich door alle lagen van de bevolking verspreidt, maar dat scholen worden ontzien. Net zoals je het virus óveral aantreft, zal dat ook op scholen zijn. Ik zou het eerder raar vinden als dat niet gebeurt.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: niet dicht, maar veilig open. Stop eens met mij woorden in de mond leggen.
Bij mij eenmaligquote:Op vrijdag 4 september 2020 14:44 schreef Vallon het volgende:
TK @:_serial_ wel erg snel getest....
[..]
OK duidelijk het is dus voor capaciteitbegrenzing en niet als "prestatie" omdat je morgen naar de WeighWatcher club gaat en dan vandaag maar niets eet. Puur kijken wat het "object" (het hart) in de omstandigheden kan.
Krijg je dan meer van die testen om een verloop/ontwikkeling te zien ? Of is het hier puur om zoals je aangeeft, die zorgweg uit te sluiten ?
Volledig eens. Maar dat maakt het dan direct ook (zeker op de middelbare scholen) een potentïele bron van verspreiding, gezien ze daar nog in het oude normaal leven afgezien van een keertje handen wassen. Met z'n 30en in een hok, met z'n 500 in de aula en zonder afstand onderling.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Je kan niet verwachten dat het virus zich door alle lagen van de bevolking verspreidt, maar dat scholen worden ontzien. Net zoals je het virus óveral aantreft, zal dat ook op scholen zijn. Ik zou het eerder raar vinden als dat niet gebeurt.
Klopt, de combinatie klachten die bij Covid-19 passen en een positieve testuitslag worden gezamenlijk gezien als een actieve besmetting en besmettelijkheid.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:40 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Dit lees ik zo vaak maar leg het nou eens uit. Want iemand met symptomen van Covid (want anders geen test) en een positieve testuitslag is toch besmettelijk mag je aannemen of hoe moet ik dit zien.
Jij bent wel echt een one-trickpony of niet?quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Binnen de eerste schoolweek. Ze beginnen net.
Er is nog een reden om twee vaccinaties met verschillende virale dragers te gebruiken: het zijn bestaande verkoudheidsvirussen, een deel van de bevolking is reeds immuun tegen rAd26-S of tegen rAd5-S, maar de groep die immuniteit tegen beide heeft zal kleiner zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:26 schreef slashdotter3 het volgende:
![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ijwerkingen-a4010842
Eerste resultaten Russisch vaccin: wekt antistoffen op, geeft weinig bijwerkingen
Dat blijkt uit een publicatie in wetenschappelijk journal The Lancet, dat voor het eerst details over het Russische vaccin openbaart.
Vaccinonderzoekers van het Russische instituut Gamaleya hebben vandaag de resultaten gepubliceerd van de eerste twee kleine studies naar Sputnik V, hun kandidaatvaccin tegen het coronavirus. Het gaat om een gecombineerde fase 1- en fase 2-studie waarbij de veiligheid en werking van het vaccin in een kleine groep zijn onderzocht. Het is voor het eerst dat Russische onderzoekers in het openbare publicatie de werking van het vaccin beschrijven.
De onderzoekers hanteren voor hun vaccin de strategie van een tweetrapsraket. De vaccinatie bestaat uit twee inentingen met vaccins die zijn gebaseerd op twee verschillende virale dragers – onschuldige, verzwakte verkoudheidsvirussen (adenovirussen) met daarin een stukje genetische code van het SARS-CoV-2 coronavirus.
[..]
De eerste inenting bestaat uit een vaccin op basis van een zogenoemd type 26 (rAd26-S), de tweede prik is van het type 5 (rAd5-S). Het idee achter de tweetraps-strategie is dat na de eerste injectie het immuunsysteem niet alleen antilichamen tegen het coronavirus heeft gemaakt, maar ook ongewenste antistoffen tegen de eerste drager, type 26. Die kunnen na een tweede vaccinatieronde het vaccin inactiveren voordat het zijn werk kan doen. Door voor de tweede vaccinatie een ander type te gebruiken, hopen de Russen dit te omzeilen.
[..]
Niet om uit te dagen. Ik heb moeite met het gebezigde woord "veilig" ?quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: niet dicht, maar veilig open. Stop eens met mij woorden in de mond leggen.
Klinkt natuurlijk heel extreem, maar uiteindelijk is 62 dagen in het ziekenhuis en allerlei behandelingen moeten ondergaan hier ook niet goedkoop. Verschil is wel dat dat soort zorg hier gewoon fatsoenlijk gedekt is. Deze man heeft nog relatief mazzel, want hij is oud genoeg om in aanmerking te komen voor Medicare.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:56 schreef slashdotter3 het volgende:
![]()
Washington man gets stunning souvenir with COVID-19 treatment: a $1.1 million bill
https://komonews.com/news(...)nt-a-11-million-bill
Michael Flor was one of the country's first COVID-19 patients. During his battle, he lost 40 pounds, and couldn't walk or feed himself. But after 62 days in the hospital, and two weeks in a rehab facility, he defeated the virus, and went home to find a stunning souvenir: a 181-page medical bill for $1.1 million.
The thousands of charges listed on Flor's statement came with the monumental effort it took to save his life. He told Spotlight on America he had pneumonia, heart and kidney failure, and had to be put on a ventilator twice. At one point, doctors told his family he wasn't going to make it, with nurses at one point holding up the phone to his ear so his family could say goodbye. "I don't remember any of the call frankly," said Flor. "But hearing my wife describe it, it was difficult."
Flor was lucky. The 70-year-old made a full recovery and says he only had to cover about $3,000 of that huge medical bill, thanks to Medicare, supplemental insurance, and Congressional funding designed to help hospitals defray pandemic costs. But Flor knows others may not be so lucky, and says he doesn't want to see people go into financial ruin because they get sick.
Maken "ze" hiermee het vaccin probleem juist niet groter ?quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:02 schreef crystal_meth het volgende:
N.a.v. @slahsdotter3 thx voor de bronmelding . //--//
[..]
Er is nog een reden om twee vaccinaties met verschillende virale dragers te gebruiken: het zijn bestaande verkoudheidsvirussen, een deel van de bevolking is reeds immuun tegen rAd26-S of tegen rAd5-S, maar de groep die immuniteit tegen beide heeft zal kleiner zijn.
quote:Corona-uitbraak verzorgingstehuis Amsterdam: helft bewoners besmet
https://www.telegraaf.nl/(...)elft-bewoners-besmet
$17.750 per ligdag is sws al compleet van de gouden wc-pot gerukt. Die "allerlei" behandelingen zal het 'm qua DBC doen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klinkt natuurlijk heel extreem, maar uiteindelijk is 62 dagen in het ziekenhuis en allerlei behandelingen moeten ondergaan hier ook niet goedkoop. Verschil is wel dat dat soort zorg hier gewoon fatsoenlijk gedekt is. Deze man heeft nog relatief mazzel, want hij is oud genoeg om in aanmerking te komen voor Medicare.
Medicare is het programma voor ouderen, Medicaid dat voor mensen met een laag inkomen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
$17.750 per ligdag is sws al compleet van de gouden wc-pot gerukt. Die "allerlei" behandelingen zal het 'm qua DBC doen.
En bij de volgende uitbraak en verkiezingen is dat Medicare probleem van armlastigen onder Trump ws ook goed opgelost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |