abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194883910

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Laatste cijfers, weinig spannend:

[ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 04-09-2020 14:44:22 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194883923
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 776
Totaal: 73208 (+744 ivm -32 corr.)

Opgenomen: 8
Totaal: 12200 (+7 ivm -1 corr.)

Opgenomen op IC*: 4
Huidig: 46
Totaal: 3047
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)

Overleden: 2
Totaal: 6237

Uitschieters (+10 of meer)

+135 Amsterdam (was +74)
+99 Den Haag (was +61)
+57 Rotterdam (was +73)
+29 Utrecht (was +17)
+26 Delft (was +9)
+20 Tilburg (was +16)
+11 Hoeksewaard (was +4)
+10 Maastricht (was +4)

Waar Rotterdam op zijn retour lijkt, hebben Amsterdam en Den Haag weer een aardige stijging erbij.

Leeftijdsverdeling afgelopen 2 weken
0-9 75 3 ziekenhuisopnames, 0 overleden
10-19 955, 1 ziekenhuisopnames, 0 overleden
20-29 2566, 3 ziekenhuisopnames, 0 overleden
30-39 1308, 10 ziekenhuisopnames, 0 overleden
40-49 940, 10 ziekenhuisopnames, 0 overleden
50-59 974, 20 ziekenhuisopnames, 4 overleden
60-69 472, 32 ziekenhuisopnames, 3 overleden
70-79 171, 16 ziekenhuisopnames, 4 overleden
80-89 119, 16 ziekenhuisopnames, 17 overleden
90+ 37, 1 ziekenhuisopnames, 14 overleden
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 4 september 2020 @ 14:37:23 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194883927
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:35 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Zou toch wat zijn als de Russen als eerste met het vaccin komen haha. Ik vind overigens de testgroep van mannen tussen de 20-40 wel een beetje tricky, in principe ben je dan in de meest gezonde van fase van je leven. Lijkt me toch dat je ook wilt weten hoe 60+ op dit vaccin reageert.
Ja beetje raar. Dat is namelijk juist de groep die je pas als laatste hoeft in te enten.

Belangrijk is dat het werkt/geen bijwerkingen zijn bij ouderen, mensen met een slecht immuunsysteem/andere ziekten en zwangerschap bijvoorbeeld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194883979
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:38 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Besmettingscijfers waren en zijn niet relevant. Bovendien zijn het positieve tests en dat is nog steeds niet gelijk aan besmettingsgevaar.
[..]

Zo, een overweldigend aantal van 22 scholen in heel Frankrijk met positieve tests. Wat een nieuws, snel de schuilkelder in.
Dit lees ik zo vaak maar leg het nou eens uit. Want iemand met symptomen van Covid (want anders geen test) en een positieve testuitslag is toch besmettelijk mag je aannemen of hoe moet ik dit zien.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 04-09-2020 15:17:40 ]
pi_194884006
quote:

[..]

Besmettingscijfers waren en zijn niet relevant. Bovendien zijn het positieve tests en dat is nog steeds niet gelijk aan besmettingsgevaar.
[..]

Zo, een overweldigend aantal van 22 scholen in heel Frankrijk met positieve tests. Wat een nieuws, snel de schuilkelder in.
Kijken naar ziekenhuiscijfers is zó voorjaar 2020. Besmetting is de nieuwe opname.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 04-09-2020 15:17:55 ]
I'll give you something to do
pi_194884010
quote:

[..]

[..]

Lol wat?

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 04-09-2020 15:18:08 ]
blablablabla
pi_194884025
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:40 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Binnen de eerste schoolweek. Ze beginnen net.
Alle scholen dicht graag. Tot aan het vaccin.
  vrijdag 4 september 2020 @ 14:44:04 #8
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194884029
TK @_serial_ wel erg snel getest :P ....

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik ging toen vanwege vermeende hartklachten (bleek achteraf allemaal goed gelukkig), maar men gaat dan gewoon je hartspier zo hard mogelijk aan het werk zetten om te kijken wat die aan kan. Ze geven dan gewoon aan dat je binnen een bepaald tempo moet fietsen en als ze zien dat je dat makkelijk vol houdt, schroeven ze de zwaarte (helling) op, waardoor je langzaam kapot gaat. Zo meten ze alles rondom je hart en bijvoorbeeld zuurstofgehalte van longen en in je bloed etc.
OK duidelijk het is dus voor capaciteitbegrenzing en niet als "prestatie" omdat je morgen naar de WeighWatcher club gaat en dan vandaag maar niets eet. Puur kijken wat het "object" (het hart) in de omstandigheden kan.

Krijg je dan meer van die testen om een verloop/ontwikkeling te zien ? Of is het hier puur om zoals je aangeeft, die zorgweg uit te sluiten ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194884046
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:43 schreef galantis het volgende:

[..]

Alle scholen dicht graag. Tot aan het vaccin.
Voor de zoveelste keer: niet dicht, maar veilig open. Stop eens met mij woorden in de mond leggen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194884052
OP even geupdate met de laatste grafiekjes, posters en oversterfte.
pi_194884083
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:45 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer: niet dicht, maar veilig open. Stop eens met mij woorden in de mond leggen.
Je kan niet verwachten dat het virus zich door alle lagen van de bevolking verspreidt, maar dat scholen worden ontzien. Net zoals je het virus óveral aantreft, zal dat ook op scholen zijn. Ik zou het eerder raar vinden als dat niet gebeurt.
pi_194884164
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:44 schreef Vallon het volgende:
TK @:_serial_ wel erg snel getest :P ....
[..]

OK duidelijk het is dus voor capaciteitbegrenzing en niet als "prestatie" omdat je morgen naar de WeighWatcher club gaat en dan vandaag maar niets eet. Puur kijken wat het "object" (het hart) in de omstandigheden kan.

Krijg je dan meer van die testen om een verloop/ontwikkeling te zien ? Of is het hier puur om zoals je aangeeft, die zorgweg uit te sluiten ?
Bij mij eenmalig :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194884170
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:48 schreef galantis het volgende:

[..]

Je kan niet verwachten dat het virus zich door alle lagen van de bevolking verspreidt, maar dat scholen worden ontzien. Net zoals je het virus óveral aantreft, zal dat ook op scholen zijn. Ik zou het eerder raar vinden als dat niet gebeurt.
Volledig eens. Maar dat maakt het dan direct ook (zeker op de middelbare scholen) een potentïele bron van verspreiding, gezien ze daar nog in het oude normaal leven afgezien van een keertje handen wassen. Met z'n 30en in een hok, met z'n 500 in de aula en zonder afstand onderling.
  vrijdag 4 september 2020 @ 14:56:20 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194884190
-O-

Washington man gets stunning souvenir with COVID-19 treatment: a $1.1 million bill
https://komonews.com/news(...)nt-a-11-million-bill

Michael Flor was one of the country's first COVID-19 patients. During his battle, he lost 40 pounds, and couldn't walk or feed himself. But after 62 days in the hospital, and two weeks in a rehab facility, he defeated the virus, and went home to find a stunning souvenir: a 181-page medical bill for $1.1 million.

The thousands of charges listed on Flor's statement came with the monumental effort it took to save his life. He told Spotlight on America he had pneumonia, heart and kidney failure, and had to be put on a ventilator twice. At one point, doctors told his family he wasn't going to make it, with nurses at one point holding up the phone to his ear so his family could say goodbye. "I don't remember any of the call frankly," said Flor. "But hearing my wife describe it, it was difficult."

Flor was lucky. The 70-year-old made a full recovery and says he only had to cover about $3,000 of that huge medical bill, thanks to Medicare, supplemental insurance, and Congressional funding designed to help hospitals defray pandemic costs. But Flor knows others may not be so lucky, and says he doesn't want to see people go into financial ruin because they get sick.
pi_194884196
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:40 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Dit lees ik zo vaak maar leg het nou eens uit. Want iemand met symptomen van Covid (want anders geen test) en een positieve testuitslag is toch besmettelijk mag je aannemen of hoe moet ik dit zien.
Klopt, de combinatie klachten die bij Covid-19 passen en een positieve testuitslag worden gezamenlijk gezien als een actieve besmetting en besmettelijkheid.
Een positieve test bij iemand zonder klachten zegt dat niet per se.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 4 september 2020 @ 15:02:14 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194884268
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:40 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Binnen de eerste schoolweek. Ze beginnen net.
Jij bent wel echt een one-trickpony of niet?
  vrijdag 4 september 2020 @ 15:02:27 #17
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_194884272
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:26 schreef slashdotter3 het volgende:
*O*

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ijwerkingen-a4010842

Eerste resultaten Russisch vaccin: wekt antistoffen op, geeft weinig bijwerkingen
Dat blijkt uit een publicatie in wetenschappelijk journal The Lancet, dat voor het eerst details over het Russische vaccin openbaart.

Vaccinonderzoekers van het Russische instituut Gamaleya hebben vandaag de resultaten gepubliceerd van de eerste twee kleine studies naar Sputnik V, hun kandidaatvaccin tegen het coronavirus. Het gaat om een gecombineerde fase 1- en fase 2-studie waarbij de veiligheid en werking van het vaccin in een kleine groep zijn onderzocht. Het is voor het eerst dat Russische onderzoekers in het openbare publicatie de werking van het vaccin beschrijven.

De onderzoekers hanteren voor hun vaccin de strategie van een tweetrapsraket. De vaccinatie bestaat uit twee inentingen met vaccins die zijn gebaseerd op twee verschillende virale dragers – onschuldige, verzwakte verkoudheidsvirussen (adenovirussen) met daarin een stukje genetische code van het SARS-CoV-2 coronavirus.

[..]

De eerste inenting bestaat uit een vaccin op basis van een zogenoemd type 26 (rAd26-S), de tweede prik is van het type 5 (rAd5-S). Het idee achter de tweetraps-strategie is dat na de eerste injectie het immuunsysteem niet alleen antilichamen tegen het coronavirus heeft gemaakt, maar ook ongewenste antistoffen tegen de eerste drager, type 26. Die kunnen na een tweede vaccinatieronde het vaccin inactiveren voordat het zijn werk kan doen. Door voor de tweede vaccinatie een ander type te gebruiken, hopen de Russen dit te omzeilen.

[..]
Er is nog een reden om twee vaccinaties met verschillende virale dragers te gebruiken: het zijn bestaande verkoudheidsvirussen, een deel van de bevolking is reeds immuun tegen rAd26-S of tegen rAd5-S, maar de groep die immuniteit tegen beide heeft zal kleiner zijn.
are we infinite or am I alone
  vrijdag 4 september 2020 @ 15:04:36 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194884293
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:45 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Niet om uit te dagen. Ik heb moeite met het gebezigde woord "veilig" ?
Veilig voor wie, wat, waartoe, hoe en waarom ? Dat is dan wat je je kunt afvragen.

Natuurlijk snap ik onderwijzers zelf zorgen hebben, echter ik ken er een aantal die daar totaal geen probleem mee lijken te hebben. Wanneer je met mensen werken "eng" vindt omdat ze je ziek kunnen maken, kan je beter zsm uitzien naar een ander beroepsinvulling.

Waar het mij vooral op lijkt dat scholen, vooral minimaal de "regels" (moeten?) volgen omdat ze er zijn zonder dat echt duidelijk is of dat (wat dan) "helpt".

Epidemisch zou je imo best onderscheid maken tussen lokale en regionale schoolregels. In de dorpsschool lijkt mij de regelhandhaving als doel sws onzinnig omdat "men" daar al over elkaar's vloeren komt.
Een eventuele besmetting (als dat al "hoe" erg is) blijft dat min of meer beperkt tot "lokaal".

Regionaal ligt dat weer anders omdat die "scholen", doorgaans middelbaar of hoger onderwijs, naast mobieler dan kunnen fungeren als superspreadhubs.
pi_194884438
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:56 schreef slashdotter3 het volgende:
-O-

Washington man gets stunning souvenir with COVID-19 treatment: a $1.1 million bill
https://komonews.com/news(...)nt-a-11-million-bill

Michael Flor was one of the country's first COVID-19 patients. During his battle, he lost 40 pounds, and couldn't walk or feed himself. But after 62 days in the hospital, and two weeks in a rehab facility, he defeated the virus, and went home to find a stunning souvenir: a 181-page medical bill for $1.1 million.

The thousands of charges listed on Flor's statement came with the monumental effort it took to save his life. He told Spotlight on America he had pneumonia, heart and kidney failure, and had to be put on a ventilator twice. At one point, doctors told his family he wasn't going to make it, with nurses at one point holding up the phone to his ear so his family could say goodbye. "I don't remember any of the call frankly," said Flor. "But hearing my wife describe it, it was difficult."

Flor was lucky. The 70-year-old made a full recovery and says he only had to cover about $3,000 of that huge medical bill, thanks to Medicare, supplemental insurance, and Congressional funding designed to help hospitals defray pandemic costs. But Flor knows others may not be so lucky, and says he doesn't want to see people go into financial ruin because they get sick.
Klinkt natuurlijk heel extreem, maar uiteindelijk is 62 dagen in het ziekenhuis en allerlei behandelingen moeten ondergaan hier ook niet goedkoop. Verschil is wel dat dat soort zorg hier gewoon fatsoenlijk gedekt is. Deze man heeft nog relatief mazzel, want hij is oud genoeg om in aanmerking te komen voor Medicare.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 4 september 2020 @ 15:19:40 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194884484
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 15:02 schreef crystal_meth het volgende:
N.a.v. @slahsdotter3 thx voor de bronmelding . //--//
[..]
Er is nog een reden om twee vaccinaties met verschillende virale dragers te gebruiken: het zijn bestaande verkoudheidsvirussen, een deel van de bevolking is reeds immuun tegen rAd26-S of tegen rAd5-S, maar de groep die immuniteit tegen beide heeft zal kleiner zijn.
Maken "ze" hiermee het vaccin probleem juist niet groter ?
Of , slecht(s) "gedacht", is dat mogelijk juist het doel ?

Wanneer je vaccins gaat mixen of combineren, hoe weet je dan (zeker) wie daarvan voor welke werking verantwoordelijk is. Laat staan eventuele bijwerkingen al of niet of juist door combinatie. Ik laat dan de virale & immuniteits "bescherming" even voor wat die (mij onduidelijk) is.

Dit even los dat de hele Russische vaccin aanpak sws stuitend is, men (desinformerend) geen volledige inzage geeft waarmee de gebruikswaarde (voor mij) al is afgeschreven is.
pi_194884493
We proberen deze reeks leuk te houden voor iedereen.
Doemdenkers, kelders etc draagt daar niet aan bij.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194884593
quote:
Corona-uitbraak verzorgingstehuis Amsterdam: helft bewoners besmet
https://www.telegraaf.nl/(...)elft-bewoners-besmet
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194884603
Toch zag je in augustus tijdens die piek de ziekenhuisopnames ook wat oplopen. Er zal een kantelpunt zijn, alleen weten we nog niet precies waar dat ligt.
Te weinig testcapaciteit in combinatie met oplopende besmettingsgevallen is gewoon geen goed nieuws.

Heeft imo niks met doemdenken te maken.

Helemaal als we kennelijk nog steeds niet de kwetsbare ouderen kunnen beschermen. Ik sprak een zorgmedewerker die 3 dagen moest wachten voor ze überhaupt getest kan worden.
blablablabla
  vrijdag 4 september 2020 @ 15:28:37 #24
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194884618
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 15:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klinkt natuurlijk heel extreem, maar uiteindelijk is 62 dagen in het ziekenhuis en allerlei behandelingen moeten ondergaan hier ook niet goedkoop. Verschil is wel dat dat soort zorg hier gewoon fatsoenlijk gedekt is. Deze man heeft nog relatief mazzel, want hij is oud genoeg om in aanmerking te komen voor Medicare.
$17.750 per ligdag is sws al compleet van de gouden wc-pot gerukt. Die "allerlei" behandelingen zal het 'm qua DBC doen.
En bij de volgende uitbraak en verkiezingen is dat Medicare probleem van armlastigen onder Trump ws ook goed opgelost.
pi_194884651
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 september 2020 15:28 schreef Vallon het volgende:

[..]

$17.750 per ligdag is sws al compleet van de gouden wc-pot gerukt. Die "allerlei" behandelingen zal het 'm qua DBC doen.
En bij de volgende uitbraak en verkiezingen is dat Medicare probleem van armlastigen onder Trump ws ook goed opgelost.
Medicare is het programma voor ouderen, Medicaid dat voor mensen met een laag inkomen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')