quote:Op maandag 7 september 2020 18:21 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ah.... daar is dat jankverhaal van ESA weer. Even terugzoeken naar de tweet van Elon waarin hij ESA dist. Inclusief wat documenten wat betreft dit incidentMoment
Dat is het zoquote:Op maandag 7 september 2020 18:46 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Drie lanceringen per dag( oke.. 2050, maar toch )
Naar de maan en terug!quote:
Ik ben heel erg benieuwd hoe het allemaal straks eruit gaat zien in Boca Chica !!quote:
Kan de tweets van Elon niet vinden helaasquote:
quote:Op maandag 7 september 2020 19:34 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Kan de tweets van Elon niet vinden helaasZijn er ook zoveel
Kwam er iig op neer dat er niet veel aan de hand was. Ook zonder uitwijkmanoevre zouden de satellieten niet in botsing gekomen zijn.
Wel kwam ik een tweet van de CEO van Iridium tegenOok wel een popcornwaardige tweet
![]()
[ twitter ]
Heb je dit artikel ook gelezen?quote:Op maandag 7 september 2020 19:49 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]![]()
Ik had zelf ook al een beetje er over zitten lezen.
De EU... nooit te beroerd om zich met dingen te bemoeien met andermans geld
quote:ESA said it’s looking to rely more on artificial intelligence to decide whether, and how, to perform avoidance maneuvers in the future, and has a proposal to fund such work for the agency’s member states to consider at the Space19+ ministerial meeting in November. That is part of a broader “Space Safety” initiative that also includes improved forecasting of space weather and a planetary defense mission called Hera.
quote:Op maandag 7 september 2020 20:16 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Heb je dit artikel ook gelezen?
https://spacenews.com/esa(...)-starlink-satellite/
Dikgedrukt vind ik wel opvallendWaarschijnlijk een vies spelletje om de centen binnen te halen....
[..]
De comments onder beide artikelen zijn ook erg leuk om te lezenquote:Op maandag 7 september 2020 20:16 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dikgedrukt vind ik wel opvallendWaarschijnlijk een vies spelletje om de centen binnen te halen....
[..]
Yeah! Daar gaat iequote:
quote:
Jaquote:Op maandag 7 september 2020 20:44 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Alsof hij stiekum sluipt
Doet me aan zo'n scene van the pirates of the Caribbean denken met zo'n omgekeerde bootje op het water waaronder twee gasten lopenquote:
En toch vind ik wel dat ze een punt hebben. De aankomende 10 jaar komen er waarschijnlijk (tien)duizenden satellieten bij en een crash, hoewel de kans klein is, kan catastrofaal zijn. Zoiets ontploft niet maar desintegreert en alle stukken vliegen dan met een bloedsnelheid rond.quote:Op maandag 7 september 2020 20:16 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
[..]
Wahaahh verrek!!quote:Op maandag 7 september 2020 20:46 schreef Prisha het volgende:
[..]
Doet me aan zo'n scene van the pirates of the Caribbean denken met zo'n omgekeerde bootje op het water waaronder twee gasten lopen
< heeft beeldquote:Op maandag 7 september 2020 20:46 schreef Prisha het volgende:
[..]
Doet me aan zo'n scene van the pirates of the Caribbean denken met zo'n omgekeerde bootje op het water waaronder twee gasten lopen
Ik ookquote:Op maandag 7 september 2020 20:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En toch vind ik wel dat ze een punt hebben. De aankomende 10 jaar komen er waarschijnlijk (tien)duizenden satellieten bij en een crash, hoewel de kans klein is, kan catastrofaal zijn. Zoiets ontploft niet maar desintegreert en alle stukken vliegen dan met een bloedsnelheid rond.
Dan hebben we ook deze theorie nog https://en.wikipedia.org/wiki/Kessler_syndrome
Maar vind je het ook een taak voor de EU ?quote:Op maandag 7 september 2020 20:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En toch vind ik wel dat ze een punt hebben. De aankomende 10 jaar komen er waarschijnlijk (tien)duizenden satellieten bij en een crash, hoewel de kans klein is, kan catastrofaal zijn. Zoiets ontploft niet maar desintegreert en alle stukken vliegen dan met een bloedsnelheid rond.
Dan hebben we ook deze theorie nog https://en.wikipedia.org/wiki/Kessler_syndrome
Wat heeft de EU hier nou weer mee te maken?quote:Op maandag 7 september 2020 20:50 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Maar vind je het ook een taak voor de EU ?
Ik begreep ( maar misschien verkeerd ) dat de EU hier een vinger in de pap wil.quote:Op maandag 7 september 2020 20:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat heeft de EU hier nou weer mee te maken?
Maar ESA en NASA zouden hier de kar moeten trekken idd
Dat zou me opzich niet eens verbazenquote:Op maandag 7 september 2020 20:55 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik begreep ( maar misschien verkeerd ) dat de EU hier een vinger in de pap wil.
Verder ben ik het met je eens. Al mogen van mij de Russen, Chinezen, India ook mee spelen.
Het heeft ook wel wat weg zo van I2D2 .. of hoe heet die robotquote:Op maandag 7 september 2020 20:58 schreef puzziepie het volgende:
Hij is lekker aan de tippel![]()
[ afbeelding ]
Haha ik snap etquote:Op maandag 7 september 2020 21:00 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Het heeft ook wel wat weg zo van I2D2 .. of hoe heet die robot
Hij doet me denken aan die robot uit Lost in Space de serie uit de jaren 60quote:Op maandag 7 september 2020 20:58 schreef puzziepie het volgende:
Hij is lekker aan de tippel![]()
[ afbeelding ]
Het is nu echt alsof hij zelf aan de wandel isquote:Op maandag 7 september 2020 21:01 schreef Prisha het volgende:
[..]
Hij doet me denken aan die robot uit Lost in Space de serie uit de jaren 60
jaquote:Op maandag 7 september 2020 21:02 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Het is nu echt alsof hij zelf aan de wandel is![]()
Ach, dat is bij de SpaceX's van de wereld niet anders natuurlijk.quote:Op maandag 7 september 2020 20:21 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]En meer macht naar zich toe trekken... Dat is een hobby daar.
Ook weer waarquote:Op maandag 7 september 2020 21:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, dat is bij de SpaceX's van de wereld niet anders natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |