Ik kan al raden wat de strekking van dit boek zal zijn en zal deze beker aan me voorbij laten gaan.quote:In het midden van de ontbijttafel stond een van riet gevlochten broodmandje met een servet met kerstengeltjes. Ze hielden een trompet of een maretak beschermend voor hun plassertje; zelfs als ik het servet tegen het licht van het peertje hield, kon ik niet zien hoe het eruitzag, ik gokte op een opgerold plakje boterhamworst.
De eerste paar bladzijden kon ik het nog waarderen maar inmiddels ergert het meer dan dat het wat toevoegt. ALLES is voorzien van een "als in"quote:Op zondag 6 september 2020 16:07 schreef Fok-it het volgende:
Ben er ook in begonnen. Vind haar mooi schrijven, ze gebruikt een hoop metaforen wat het onderhoudend maakt en je het lekker weg leest. Veelbelovend begin in ieder geval
Ik weet ook al vrijwel zeker dat ik het boek niet leuk ga vinden, maar ik ga 'm toch lezen om mee te kunnen doen aan de discussie. Eerlijk gezegd heb ik een vrij grote afkeer van de meeste Nederlandse literatuur en op basis van wat ik over dit boek lees is het een typisch Nederlands boek.quote:Op maandag 7 september 2020 09:55 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:
[..]
Ik kan al raden wat de strekking van dit boek zal zijn en zal deze beker aan me voorbij laten gaan.
Hoe zou je de Nederlandse literatuur omschrijven dan?quote:Op maandag 7 september 2020 19:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik weet ook al vrijwel zeker dat ik het boek niet leuk ga vinden, maar ik ga 'm toch lezen om mee te kunnen doen aan de discussie. Eerlijk gezegd heb ik een vrij grote afkeer van de meeste Nederlandse literatuur en op basis van wat ik over dit boek lees is het een typisch Nederlands boek.
Als een bord dampende spruitjesquote:Op maandag 7 september 2020 20:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe zou je de Nederlandse literatuur omschrijven dan?
Ja en nu inhoudelijk. Je lijkt het allemaal van hetzelfde laken een pak te vinden. In wat voor opzicht?quote:Op maandag 7 september 2020 20:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als een bord dampende spruitjes
Ik stoor mij bijvoorbeeld aan de ranzige manier waarop er vaak over sex wordt geschreven. Niks mis met sex uiteraard, maar het is vaak niet functioneel voor het verhaal. En dan heb je ook een categorie schrijvers die krampachtig origineel willen zijn, iets waar De avond is ongemak waarschijnlijk in valt. Echt groots en meeslepend vind ik de Nederlandse romans die ik heb gelezen zelden. Ik vind het typerend dat Max Havelaar kennelijk tot het beste behoort wat Nederland heeft voortgebracht. Dat boek is alleen vanwege de boodschap memorabel, voor het overige is het lachwekkend slecht. Al moet je oppassen met oordelen over een boek dat zo oud is uiteraard.quote:Op maandag 7 september 2020 20:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja en nu inhoudelijk. Je lijkt het allemaal van hetzelfde laken een pak te vinden. In wat voor opzicht?
Ook vanwege de impact is Max Havelaar belangrijk voor Nederland.quote:Op maandag 7 september 2020 20:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik stoor mij bijvoorbeeld aan de ranzige manier waarop er vaak over sex wordt geschreven. Niks mis met sex uiteraard, maar het is vaak niet functioneel voor het verhaal. En dan heb je ook een categorie schrijvers die krampachtig origineel willen zijn, iets waar De avond is ongemak waarschijnlijk in valt. Echt groots en meeslepend vind ik de Nederlandse romans die ik heb gelezen zelden. Ik vind het typerend dat Max Havelaar kennelijk tot het beste behoort wat Nederland heeft voortgebracht. Dat boek is alleen vanwege de boodschap memorabel, voor het overige is het lachwekkend slecht. Al moet je oppassen met oordelen over een boek dat zo oud is uiteraard.
Begrijp wel wat je bedoeld ja. Zelfde geldt voor de Nederlandse film wat het seksgedeelte betreft. Aan de andere kant mag het van mij ook best een beetje tegen de shockerende kant aan zitten en hoeft het niet zo bleu.quote:Op maandag 7 september 2020 20:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik stoor mij bijvoorbeeld aan de ranzige manier waarop er vaak over sex wordt geschreven. Niks mis met sex uiteraard, maar het is vaak niet functioneel voor het verhaal. En dan heb je ook een categorie schrijvers die krampachtig origineel willen zijn, iets waar De avond is ongemak waarschijnlijk in valt. Echt groots en meeslepend vind ik de Nederlandse romans die ik heb gelezen zelden. Ik vind het typerend dat Max Havelaar kennelijk tot het beste behoort wat Nederland heeft voortgebracht. Dat boek is alleen vanwege de boodschap memorabel, voor het overige is het lachwekkend slecht. Al moet je oppassen met oordelen over een boek dat zo oud is uiteraard.
Dat klopt..als het maar functioneel is.quote:Op maandag 7 september 2020 20:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Begrijp wel wat je bedoeld ja. Zelfde geldt voor de Nederlandse film wat het seksgedeelte betreft. Aan de andere kant mag het van mij ook best een beetje tegen de shockerende kant aan zitten en hoeft het niet zo bleu.
Herkenbaar.quote:Op maandag 7 september 2020 20:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik ben nu zo halverwege deel II en het is een boek wat ik zelf nooit had uitgekozen, maar ik wel uit ga lezen. Op de 1 of andere manier pakt het me wel en blijf ik geïnteresseerd in hoe het verder gaat. De vele overbodige omschrijvingen neem ik voor lief.
Waar zou je een boek als Honolulu King onder scharen? Typisch een boek voor dit topic.quote:Op maandag 7 september 2020 20:38 schreef Fugue het volgende:
[poll=477]
De poll voor oktober even hier, kan de OP niet meer wijzigen. Misschien een mod die hem er even in kan zetten?
Reisverhaalquote:Op maandag 7 september 2020 20:51 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Waar zou je een boek als Honolulu King onder scharen? Typisch een boek voor dit topic.
Je hebt mijn categorie niet eens erbij gezet johquote:
Ben er wel meer vergeten. Welke was het?quote:Op maandag 7 september 2020 21:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je hebt mijn categorie niet eens erbij gezet joh
Historische fictie. Is misschien beter dan Nederlandse literatuur toch. Gezien we die nu sowieso al hebbenquote:Op maandag 7 september 2020 21:06 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ben er wel meer vergeten. Welke was het?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |