abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 september 2020 @ 09:58:05 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194840790
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Een overgefelijke (sic) misstap :').
Misschien moeten we in dit land eens wat minder overdrijven. Met alles, al jaren trouwens.
Paar handen geschud en zijn schoonmoeder geknuffeld, wat een misdadiger.

Deze hele discussie geeft vooral aan dat het kennelijk goed gaat qua corona, als we ons hier al druk over maken.
pi_194840802
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond het eerder een storm in een glas water, ook al weet ik dat er mensen zijn die vinden dat uitgerekend hij als minister van Justitie niet een misstap had mogen maken. Maar het was niet zo slim van hem, en ook niet correct, om te beweren dat het alleen dat foto-moment is geweest, als hij had kunnen weten dat dat niet zo was, en er nog andere beelden tevoorschijn zouden kunnen komen.

Sommigen zien mensen gewoon graag hangen.

Maar kan het wel snappen hoor. Jij als minister deelt uiteindelijk wel de boetes uit bij het uitvoeren van het beleid. Maar zelf doe je niet aan de maatregelen die je ministerie zelf heeft opgelegd aan de samenleving.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194840808
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Deze hele discussie geeft vooral aan dat het kennelijk goed gaat qua corona, als we ons hier al druk over maken.
Tjonge jonge jij snapt niks van politiek hé. Je kan niet de wet overtreden en tegelijk beleid verkopen. Dat is een groot probleem en gaat hem (waarschijnlijk) ook gewoon de kop kosten.
blablablabla
  woensdag 2 september 2020 @ 09:59:45 #229
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194840810
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Voordeuren dichtlassen en een totalitair regime instellen is helemaal niet verstandig of het beste voor de samenleving.

Snap echt niet dat er nog wezens zijn die dit denken.
Dat is een valse dichotomie. Jammer dat deze drogreden na 6 maanden nog steeds voorbij komt.

Snap echt niet dat er nog steeds types als jij zijn die denken dat indammen/containment gelijk staat aan een strenge lockdown en/of een totalitair regime.

Containment heeft veel meer te maken met het TTI-beleid en de aanvullende slimme maatregelen die een land neemt om de schade van de epidemie zo klein mogelijk te houden. Zoals Luxemburg bijvoorbeeld al maanden doet.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-dat-werkt~a46849f2/
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194840817
quote:
Zat er op te wachten :D
1947-2016
  woensdag 2 september 2020 @ 10:01:09 #231
473584 Gretzl
pi_194840820
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Een overgefelijke (sic) misstap :').
Misschien moeten we in dit land eens wat minder overdrijven. Met alles, al jaren trouwens.
Dat schreef ik helemaal niet :')
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_194840823
Iedereen maakt foutjes. Een hele grote groep overtreed die 1,5 meter wel eens. Of je geeft iemand per ongeluk een hand. Maar het komt van de persoon die ondertussen wel anderen asociaal noemt. Fijn dat hij twee maal een boete heeft overgemaakt naar het rode kruis, maar dan moet je niet roepen dat die eerste foto echt het enige moment was waarop hij de fout in is gegaan. Dan kan je gewoon wachten op het uitlekken van de extra foto’s. Hij weet immers best dat er handen gegeven zijn, etc. Ik ben geen voorstander van aftreden om het minste en geringste, maar hij is gewoon niet meer serieus te nemen. Totaal niet.
  woensdag 2 september 2020 @ 10:01:45 #233
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194840828
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Tjonge jonge jij snapt niks van politiek hé. Je kan niet de wet overtreden en tegelijk beleid verkopen. Dat is een groot probleem en gaat hem (waarschijnlijk) ook gewoon de kop kosten.
Dat de hele politiek een grote poppenkast is wist ik allang hoor, maak je geen zorgen.
  woensdag 2 september 2020 @ 10:02:49 #234
473584 Gretzl
pi_194840840
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

quote:
“Als je nu in deze omstandigheden een huisfeest houdt, waar gewoon iedereen kan raden dat het niet mogelijk is om die anderhalve meter aan te houden, dan ben je een stel aso’s.”
– Ferd Grapperhaus
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iedereen maakt foutjes. Een hele grote groep overtreed die 1,5 meter wel eens. Of je geeft iemand per ongeluk een hand. Maar het komt van de persoon die ondertussen wel anderen asociaal noemt. Fijn dat hij twee maal een boete heeft overgemaakt naar het rode kruis, maar dan moet je niet roepen dat die eerste foto echt het enige moment was waarop hij de fout in is gegaan. Dan kan je gewoon wachten op het uitlekken van de extra foto’s. Hij weet immers best dat er handen gegeven zijn, etc. Ik ben geen voorstander van aftreden om het minste en geringste, maar hij is gewoon niet meer serieus te nemen. Totaal niet.
Dit ja :Y
pi_194840846
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 07:43 schreef hooibaal het volgende:
Misschien is het wel verstandig om Grapperhaus te ontheffen van zijn functie en te vervangen door Bruls.
En bij iedereen de voordeur dicht te lassen zodat eindelijk iedereen thuis moet blijven?

Ja?
1947-2016
pi_194840847
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:01 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dat schreef ik helemaal niet :')
Dat schrijf je letterlijk. En ja, met twee keer 'ook' in je voorbeelden doel je daarmee op Ferd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194840866
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:02 schreef Gretzl het volgende:

[..]

[..]

Goh ja dat scoort lekker bij de mensen he. Net als die 1000 euro van Rutte.

Maar dan is Ferd een aso. Lijkt me nog steeds geen reden tot aftreden.
In Southern Sun
pi_194840870
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Sommigen zien mensen gewoon graag hangen.

Maar kan het wel snappen hoor. Jij als minister deelt uiteindelijk wel de boetes uit bij het uitvoeren van het beleid. Maar zelf doe je niet aan de maatregelen die je ministerie zelf heeft opgelegd aan de samenleving.
Hij deelt helemaal geen boetes uit. Hij heeft samen met het kabinet beleid gemaakt.
In het hele land lopen mensen om het beleid te handhaven. Met veel waarschuwingen en nog extra waarschuwingen en nog een derde waarschuwing gaat dat gepaard en kan het uiteindelijk leiden tot boetes. Heel veel mensen houden zich niet 100% van de tijd 100% aan de huidige maatregelen. En dat is menselijk. En dat dan iemand op zijn bruiloft (waar mensen nog vraagtekens bij zetten waarom hij dat in hemelsnaam nu heeft gedaan) niet 100% van de tijd zelf kan handhaven, een onverwacht uitgestoken had toch schudt en zijn nieuwe schoonmoeder een knuffel geeft, vind ik geen onvergeeflijke misstappen die om zijn kop vragen.

Wie zonder zonde is...wordt lastig wetten en regels vastleggen en handhaven, want niemand is zonder zonde.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 september 2020 @ 10:05:36 #239
473584 Gretzl
pi_194840871
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat schrijf je letterlijk. En ja, met twee keer 'ook' in je voorbeelden doel je daarmee op Ferd.
Nee, mijn type was onvergefelijke en jij maakt er overgefelijke van. Maar ik wil je nogmaals vriendelijk vragen om niet de hele tijd mij als persoon aan te vallen. Kom anders ook eens met een interessant nieuwsfeit of opiniestuk.
pi_194840910
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat de hele politiek een grote poppenkast is wist ik allang hoor, maak je geen zorgen.
Maar ondertussen loop je wel sarcastisch te doen dat zijn acties hem een misdadiger zouden maken en wat al niet. Terwijl het daar helemaal niet om gaat.
Belangrijkst in zo'n functie is toch je geloofwaardigheid en integriteit, en die is gewoon compleet weg nu. Regels overtreden, liegen, nog meer regels overtreden. De bonnetjesaffaire van Peper of het verkeerd informeren van Opstelten zijn hier niks bij.
Je kunt het ook gewoon niet aan de mensen verkopen dat ze geen huisfeestjes mogen houden als een minister er mee weg komt.
blablablabla
  woensdag 2 september 2020 @ 10:08:44 #241
473584 Gretzl
pi_194840911
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:02 schreef Gretzl het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dit ja :Y
Volledige quote

quote:
“Als je nu, in deze omstandigheid, een huisfeest houdt, waar gewoon iedereen kan raden dat het niet mogelijk is om die anderhalve meter aan te houden, dan ben je een stel aso’s. Ik zeg het gewoon keihard: dan ben je echt een stel aso’s. Doe dat nou niet. Het gaat erom: we willen die verspreiding van dat virus gelijkmatig hebben onder de niet-kwetsbare groepen, zodat we juist de kwetsbare mensen beschermen. Daar gaat het ons om. Je plaatst jezelf buiten onze samenleving als je onder deze omstandigheden nog feesten en partijen gaat geven.”
De anderhalve meter is voor het kabinet al sinds half maart het hoofdinstrument. Hele sectoren gaan failliet omdat ze geen business kunnen runnen met de afstandsbeperking. Of mogen überhaupt niet open. Maar ondertussen kan de minister van justitie op z'n eigen bruiloft wel overal lak aan hebben. Dat valt aan het parlement niet uit te leggen.

Kan niet anders dat Ferd het vuur aan zijn schenen werd gelegd en dat de kans groot is dat ie moet aftreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gretzl op 02-09-2020 10:21:33 ]
pi_194840913
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:59 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dat is een valse dichotomie. Jammer dat deze drogreden na 6 maanden nog steeds voorbij komt.

Snap echt niet dat er nog steeds types als jij zijn die denken dat indammen/containment gelijk staat aan een strenge lockdown en/of een totalitair regime.

Containment heeft veel meer te maken met het TTI-beleid en de aanvullende slimme maatregelen die een land neemt om de schade van de epidemie zo klein mogelijk te houden. Zoals Luxemburg bijvoorbeeld al maanden doet.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-dat-werkt~a46849f2/
Het is dat er hier meer een soort sfeer is van dat iedere verlichting direct lijdt tot meer besmettingen en uiteindelijk dood en verderf dus dat we dat dus niet moeten gaan doen.
Alleen maar strengere maatregelen zouden ingevoerd moeten worden. Hooibaal, Dven.. dat soort volk en posts.

En ik trek dat even naar het belachelijke omdat een lockdown beleid alleen maar meer schade toebrengt, juist omdat het niet werkt qua indammen van schade.

Verder zie ik nu eindelijk een oplossing die wel werkt idd, samen met dat je maatschappij gewoon vrij kan zijn.
1947-2016
pi_194840923
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Goh ja dat scoort lekker bij de mensen he. Net als die 1000 euro van Rutte.

Maar dan is Ferd een aso. Lijkt me nog steeds geen reden tot aftreden.
Die is dus vandaag weg.
blablablabla
pi_194840944
Echt triest dat Grapperhaus het nieuws domineert. We zijn als land en maatschappij ver gezakt wanneer we iemand zo de grond in willen trappen mbv dit soort riooljournalistiek foto's. Hij heeft zijn excuses aangeboden en de boete betaalt, wat willen mensen nou nog meer? Alsof Rutte en alle andere betrokkenen altijd de regels naleven..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194840972
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt triest dat Grapperhaus het nieuws domineert. We zijn als land en maatschappij ver gezakt wanneer we iemand zo de grond in willen trappen mbv dit soort riooljournalistiek foto's. Hij heeft zijn excuses aangeboden en de boete betaalt, wat willen mensen nou nog meer? Alsof Rutte en alle andere betrokkenen altijd de regels naleven..

Degenen die om zijn vertrek roepen, hebben natuurlijk wél altijd de regels perfect nageleefd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194840992
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hij deelt helemaal geen boetes uit. Hij heeft samen met het kabinet beleid gemaakt.
minister van Justitie.

Hij schrijft ze zelf niet, dat laat hij doen. Hij is uiteindelijk ook verantwoordelijk voor de uitvoering van het beleid dus eindverantwoordelijk voor ook het uitschrijven van de corona boetes.
quote:
In het hele land lopen mensen om het beleid te handhaven. Met veel waarschuwingen en nog extra waarschuwingen en nog een derde waarschuwing gaat dat gepaard en kan het uiteindelijk leiden tot boetes. Heel veel mensen houden zich niet 100% van de tijd 100% aan de huidige maatregelen. En dat is menselijk. En dat dan iemand op zijn bruiloft (waar mensen nog vraagtekens bij zetten waarom hij dat in hemelsnaam nu heeft gedaan) niet 100% van de tijd zelf kan handhaven, een onverwacht uitgestoken had toch schudt en zijn nieuwe schoonmoeder een knuffel geeft, vind ik geen onvergeeflijke misstappen die om zijn kop vragen.
Exact. Ik ook niet. Vind het alleen wel jammer dat cafe's, supermarkten en mensen nu wel vaak dusdanige schade hebben opgelopen dat een normale bedrijfsvoering onmogelijk wordt gemaakt, of ze een strafblad hebben.

quote:
Wie zonder zonde is...wordt lastig wetten en regels vastleggen en handhaven, want niemand is zonder zonde.
De corona wetten zijn ook niet te handhaven.
1947-2016
pi_194840997
quote:

Het kan al helpen als je de volledige waarheid benoemd bij je excuses. In plaats van te roepen dat die eerste foto echt het enige moment was waarop de regels overtreed zijn. Hij wist best dat er meer was. Wees dan gewoon eerlijk. Maak excuses. En de dag kan door.
pi_194841003
quote:

Tjonge jonge nog zo een. Dit niks persoonlijks maar zo werkt politiek.

quote:
Gisteren werd daarentegen bekend dat de Tweede Kamer vandaag in debat gaat met het kabinet over het geloofwaardigheidsprobleem van de minister. De nieuwe beelden van een handenschuddende Grapperhaus zullen daar hoogstwaarschijnlijk ook aan bod komen. Ook liet de vakbond van de BOA's weten dat zij minder boetes gaan uitdelen omdat zij verontwaardigd zijn over het gedrag van de minister. Onder het mom ‘maar Grapperhaus houdt zich ook niet aan de regels’ vinden de BOA's dat hun geloofwaardigheid en gezag wordt ondermijnd.

Daar ga je al, onhoudbaar :W
blablablabla
pi_194841024
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Degenen die om zijn vertrek roepen, hebben natuurlijk wél altijd de regels perfect nageleefd!
Dat bedoel ik. Het is te sneu voor woorden en eigenlijk een tekenend beeld van de verharding in de maatschappij het afgelopen half jaar. Het verbaast me dan ook niets dat laatst bekend werd dat 10% denkt in een soort complot theorie betreft corona en dat de overheid er andere bedoelingen bij heeft. Als je soms leest hoe men reageert op tweets van premier Rutte :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194841025
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:05 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nee, mijn type was onvergefelijke en jij maakt er overgefelijke van. Maar ik wil je nogmaals vriendelijk vragen om niet de hele tijd mij als persoon aan te vallen. Kom anders ook eens met een interessant nieuwsfeit of opiniestuk.
Oh typo :D. Lollig wel dat je de (sic) nu nog steeds niet ziet.

En ik val je niet persoonlijk aan. Ik wijs je op je manier van discussiëren op een van de vorige pagina's en nu ga ik met je in discussie over of Ferd moet aftreden of niet. Een discussie is veel meer dan strooien met nieuwsfeiten of opiniestukken.
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')