Maar dat mag je hier niet zeggen zonder te benoemen welke methodiek je gebruikt heb en zonder te raadplegen wat hier over staat in de geschriften van de vroege kerk.quote:Op woensdag 9 september 2020 21:03 schreef ATON het volgende:
[..]
Meestal zien gelovigen ' het koninkrijk Gods ' iets ergens boven de wolken, net zo alsof ' niet van deze wereld ' ergens op de maan of in de hemel bedoeld werd. Toen men dit schreef was de wereld het Romeinse Rijk, niks meer en niks minder, en daar paste uiteraard ' het koninkrijk Gods niet in, waar gewoonweg het land mee bedoeld werd wat God aan Mozes had toegewezen.
quote:Op donderdag 10 september 2020 18:30 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Maar dat mag je hier niet zeggen zonder te benoemen welke methodiek je gebruikt heb en zonder te raadplegen wat hier over staat in de geschriften van de vroege kerk.
Ofwel, je baseert die hele zeloot-theorie inderdaad op een zeer, laten we zeggen, bloemrijke lezing van een paar verzen.quote:Op donderdag 10 september 2020 18:23 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Zoek zelf maar op, ik ben je zondagsschool leraar niet.
Je mag hier alles zeggen hoor, is ook gebeurd....quote:Op donderdag 10 september 2020 18:30 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Maar dat mag je hier niet zeggen zonder te benoemen welke methodiek je gebruikt heb en zonder te raadplegen wat hier over staat in de geschriften van de vroege kerk.
En wat heeft die Vergeeriaanse kruistocht je de laatste decennia reeds gebracht?quote:
Als jij kritiek hebt op Vergeer is dat geen probleem hoor. Dat je kritiek op Vergeer gebaseerd is op het vasthouden van een boek van hem in de winkel is ook geen probleem. Dat je kritiek inhoudloos is en zonder argumentatie is ook geen probleem. Moet je allemaal zelf weten. Ik lach er alleen maar om. Net als al die keren dat je selectief reageert, er iets anders van maakt dan dat er gezegd wordt en het enige argument, wat in feite helemaal geen argument is, dat je hebt 'maarruh de kerkvaders'. Je eigen zwakheden afschuiven op mij dat is waar je goed in bent. Is allemaal geen probleem hoor. Of het door jou steeds maar weer zeuren om bewijs van hoe ik over Jezus denk terwijl je jouw versie van Jezus niet hoeft te bewijzen want tja dat is een geloofskwestie en dat van jou is historisch. Wat een slap gelul man. Alsof jij het recht hebt om te bepalen wat ik geloof. De arrogantie. En dan mij een kleuter noemen.quote:Op donderdag 10 september 2020 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je mag hier alles zeggen hoor, is ook gebeurd....
Je mag hier echter ook - met bronnen - aangeven waarom 'alles' wat hier gezegd wordt verre van solide is.
Zoals ik al zei, kritiek op de profeet Vergeer, dat is pas iets waar je voor moet uitkijken hier, want voor je het weet lopen er weer een paar lieden te stampvoeten en te jammeren als verontwaardigde kleuters die voor geen enkele rede vatbaar zijn.
Welke Jezus is een 'zeloot' theorie? Maak er maar weer wat anders van. Zwak hoor woorden verdraaien.quote:Op donderdag 10 september 2020 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ofwel, je baseert die hele zeloot-theorie inderdaad op een zeer, laten we zeggen, bloemrijke lezing van een paar verzen.
Tja.
Het punt is, die kritiek was niet inhoudsloos en zonder argumentatie. Of het nu dat purperen kleed betrof, of de 'bezetting van de tempel', of die theologen die aangedragen werden als 'andere consensus betreffende de doopformule', het is je allemaal duidelijk en herhaaldelijk uitgelegd waarom die hypothese uitermate labiel is.quote:Op donderdag 10 september 2020 19:51 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Als jij kritiek hebt op Vergeer is dat geen probleem hoor. Dat je kritiek op Vergeer gebaseerd is op het vasthouden van een boek van hem in de winkel is ook geen probleem. Dat je kritiek inhoudloos is en zonder argumentatie is ook geen probleem. Moet je allemaal zelf weten. Ik lach er alleen maar om. Net als al die keren dat je selectief reageert, er iets anders van maakt dan dat er gezegd wordt en het enige argument, wat in feite helemaal geen argument is, dat je hebt 'maarruh de kerkvaders'. Je eigen zwakheden afschuiven op mij dat is waar je goed in bent. Is allemaal geen probleem hoor. Of het door jou steeds maar weer zeuren om bewijs van hoe ik over Jezus denk terwijl je jouw versie van Jezus niet hoeft te bewijzen want tja dat is een geloofskwestie en dat van jou is historisch. Wat een slap gelul man. Alsof jij het recht hebt om te bepalen wat ik geloof. De arrogantie. En dan mij een kleuter noemen.
Zoals ik al zei, je kan m'n rug op.quote:Op donderdag 10 september 2020 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wat heeft die Vergeeriaanse kruistocht je de laatste decennia reeds gebracht?
En dat is precies waarom niemand buiten deze echokamer op fok je ideeën serieus neemt.quote:Op donderdag 10 september 2020 20:20 schreef ATON het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, je kan m'n rug op.
Maar ondertussen heb ik nog niet vernomen hoe jouw visie op die Jezus-figuur is of heeft die volgens jou ook niet bestaan. Wat je wel prima doet is roepen achter de zijlijn, maar argumenten heb ik nog niet gezien. Wat ik wel zie is dat je de arrogantie hebt deskundigen te kleineren zoals Brandon. Je bent voor niks verlegen.quote:Op donderdag 10 september 2020 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dat is precies waarom niemand buiten deze echokamer op fok je ideeën serieus neemt.
Heel toevallig ben ik discussies op F&L van drie jaar terug aan het lezen... Er is echt niets veranderd. In drie jaar tijd kom je niet verder dan Brandon. Dat is ook al herhaaldelijk behandeld. Daar lees je gewoon weer overheen. Dan volgt de non sequitur dat je 'geen argumenten' hebt gezien, terwijl er daar waslijsten van zijn, hetzij vanuit haushofer, vanuit cognitor, vanuit mij... werkelijk al je punten zijn tot in den treuren gewogen en te licht bevonden. Staat allemaal netjes gearchiveerd alhier.quote:Op donderdag 10 september 2020 20:37 schreef ATON het volgende:
[..]
Maar ondertussen heb ik nog niet vernomen hoe jouw visie op die Jezus-figuur is of heeft die volgens jou ook niet bestaan. Wat je wel prima doet is roepen achter de zijlijn, maar argumenten heb ik nog niet gezien. Wat ik wel zie is dat je de arrogantie hebt deskundigen te kleineren zoals Brandon. Je bent voor niks verlegen.
https://en.wikipedia.org/wiki/S._G._F._Brandon
Weer je gekende rookgordijn zonder zelf iets van jou standpunten prijs te geven. Ben jij ondertussen na drie jaar al van standpunt veranderd ? Etto komt na een tijdje radiostilte terug en de kat zit in de gordijnen.quote:Op donderdag 10 september 2020 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heel toevallig ben ik discussies op F&L van drie jaar terug aan het lezen... Er is echt niets veranderd. In drie jaar tijd kom je niet verder dan Brandon. Dat is ook al herhaaldelijk behandeld. Daar lees je gewoon weer overheen. Dan volgt de non sequitur dat je 'geen argumenten' hebt gezien, terwijl er daar waslijsten van zijn, hetzij vanuit haushofer, vanuit cognitor, vanuit mij... werkelijk al je punten zijn tot in den treuren gewogen en te licht bevonden. Staat allemaal netjes gearchiveerd alhier.
Dus wat doet ATON dan?
ATON wacht een paar maanden en begint weer van voor af aan.
In drie jaar tijd nog steeds niet verder kunnen komen dan een boek uit 1968...
Ofwel, barst maar weer los met dezelfde uitgekauwde meuk, gooi Mithras er weer tegen aan, Talpiot, mutileer op de voor jou gewoonlijke wijze weer allerlei van internet geplukte bronnen, verwijs naar bronnen die je eigenlijk nooit gelezen hebt, post bronnen die je eigen hypothese juist weerspreken...
Go nuts, it's all yours.
quote:Op donderdag 10 september 2020 21:21 schreef ATON het volgende:
[..]
Weer je gekende rookgordijn zonder zelf iets van jou standpunten prijs te geven. Ben jij ondertussen na drie jaar al van standpunt veranderd ? Etto komt na een tijdje radiostilte terug en de kat zit in de gordijnen.
Ik ga niet meer op je haatpost reageren.
Kom d'r bij, het vuur is behagelijk warmquote:Op donderdag 10 september 2020 21:09 schreef Iblardi het volgende:
Voor mij heeft het wel iets geruststellends om te weten dat er ergens op Fok! nog altijd een hoekje is waar een groepje users steeds weer dezelfde discussies heeft over steeds weer dezelfde onderwerpen met grotendeels dezelfde argumentaties, jaar in jaar uit. Je hoort als het ware het haardvuur knapperen. Sommige dingen veranderen nooit.
Religie is net als reclame. En de kracht van reclame zit in het vaak herhalen daarvan, net zo lang tot dat de mensen gaan geloven dat ze het nodig hebben en niet meer kunnen leven zonder.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:09 schreef Iblardi het volgende:
Voor mij heeft het wel iets geruststellends om te weten dat er ergens op Fok! nog altijd een hoekje is waar een groepje users steeds weer dezelfde discussies heeft over steeds weer dezelfde onderwerpen met grotendeels dezelfde argumentaties, jaar in jaar uit. Je hoort als het ware het haardvuur knapperen. Sommige dingen veranderen nooit.
Dat ben ik zeker van plan.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:35 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kom d'r bij, het vuur is behagelijk warm
Dit is trouwens ook een onwetenschappelijke drogreden die je in het verleden ook an mij hebt gericht. Als iemand kritiek heeft op jouw ideeën dan hangt de geldigheid van die kritiek niet af van of de criticus een alternatieve verklaring wil/kan bieden.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:21 schreef ATON het volgende:
[..]
Weer je gekende rookgordijn zonder zelf iets van jou standpunten prijs te geven.
Misschien wordt dit deel wel de climax waarin aton al zijn methodische geheimen gaat prijsgevenquote:
Zitten we niet zo'n beetje tegen het 10-jarig jubileum van de Atondiscussies aan? Dat zou een mooie gelegenheid zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Misschien wordt dit deel wel de climax waarin aton al zijn methodische geheimen gaat prijsgeven![]()
Dat het een mantel was die ze voor de grap omdeden toch omdat ze dat ook deden bij een andere veroordeelde honderden jaren later in een geheel andere plaats. Ja goed en duidelijk uitgelegd hoor. De rest vond ik al even niet zo sterk.quote:[quote]Op donderdag 10 september 2020 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het punt is, die kritiek was niet inhoudsloos en zonder argumentatie. Of het nu dat purperen kleed betrof, of de 'bezetting van de tempel', of die theologen die aangedragen werden als 'andere consensus betreffende de doopformule', het is je allemaal duidelijk en herhaaldelijk uitgelegd waarom die hypothese uitermate labiel is.
Ik had zelf ook kunnen voorspellen hoe dit zou lopen toen je m'n vraag over dat bijbelvers ontweek en de discussie de andere kant opstuurde met wat voor reden dan ook. Het is erg spijtig om te zien dat op het moment het concreet en interessant wordt je geen thuis geeft en met een arrogant verhaal komt en je jezelf in de zevende hemel waant dat je het allemaal ontkracht zou hebben. En waarmee dan, met opmerkingen dat de kerkvaders er niets over melden. Man als ze zouden melden dat de aarde plat is geloof je het dan ook? Je bent toch geen complotgekkie?quote:Dat die inhoud en argumenten niet bevallen, weet ik al drie jaar. Ik had dan ook reeds voorspeld hoe dit zou verlopen: er wordt weer iets over Jezus als zeloot - sorry, rebel - gezegd, er wordt gevraagd naar een methodologische onderbouwing (waarom zijn bepaalde verzen wel, andere niet authentiek, in welke andere bronnen kunnen wij iets vinden over deze benadering, hoe dient men tegenstrijdige verzen te rijmen met de hypothese), die komt niet, er wordt weer wat lacherig gedaan over de wetenschappelijke wereld en de kerkvaders - niet door hebbende dat die laatste niet aangehaald worden als autoriteit op het gebied van geloofswaarheden, maar als die 'andere bronnen' die je in een methodologische studie kunt benutten om te achterhalen wat men wanneer geloofde - vervolgens wordt er de draai aangegeven dat dit allemaal alsnog vanuit een geloof-gedreven agenda is, dat afserveren van jou en ATON's povere hypotheses, om tenslotte weer met zwaaismiley's dan wel 'zoek zelf maar op', 'mijn rug op', 'ik ben er wel weer klaar mee' te komen.
Dus je bent sinds een paar dagen atheist geworden?quote:Er zijn inderdaad gelovigen bezig hier. Ik ben het alleen niet. Kijk gewoon hoe je reageert.
Dat weet ik donders goed. Er is alleen een verschil tussen waar het mij omgaat en waar het jou omgaat.quote:Op zaterdag 12 september 2020 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
En nog steeds geen idee waar het over gaat. Hulde, Panterjong.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |