abonnement Unibet Coolblue
pi_194890906
Het word in dit topic niet erg duidelijk wat het voor kutproject is en waarom dit zo belangrijk voor het bedrijf zou zijn. Ik wil daar graag iets meer van weten, van de details. Traditioneel zit ik reeds lang in het legacy gebeuren en ik vind het wel lekker. Je kunt zeer goed verdienen omdat iedereen die er verstand van had reeds lang overleden is. Het is voor een bedrijf zeer onverstandig en duur om te blijven trekken aan het dode paard maar soms kan dat niet anders. Wegens te duur en te lang voor iets moderns. Dus zoiets biedt best mogelijkheden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:31 schreef RealRS het volgende:
Normaal gesproken
En wat hij zegt. Gaat nog wel vaak zo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:31 schreef RealRS het volgende:
Vooral focussen op de nieuwe technieken
En dit dan weer niet. Zijn vaak helemaal geen nieuwe technieken maar oude wijn in nieuwe zakken. Zoveel verandert er niet. Het probleem met "nieuwe" technieken is dat je er altijd achteraan blijft lopen zonder het echt onder de knie te krijgen. En als je dat hebt dan is er weer iets nieuws. Wat dat betreft is "ICT" echt kansloos en daardoor wordt er steeds meer afgeprutst. Ouderwets vakmanschap bestaat helemaal niet meer. Terwijl je dat eigenlijk wel nodig hebt. Geen nerds die het ene weer afdanken voor weer iets nieuws enkel omdat het nieuw is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bart2002 op 04-09-2020 21:39:20 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 4 september 2020 @ 21:38:23 #27
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194891122
Als de inhoud van je werk je structureel tegenstaat, verkassen.

Inhoud van het werk, leuk en goed team, vergoeding die je ervoor krijgt, in die volgorde is zo ongeveer waar je het qua voldoening van moet hebben.

Deugt nummer 1 structureel niet, dan gaan 2 en 3 dat meestal niet goedmaken.
pi_194891176
Ik ben zelf van de "doe het goed of doe het niet" school. Dus of even doorbijten en de schouders eronder en die shit ownen. Of naar je werkgever gaan en zeggen dat je iets anders wil of zelf iets anders zoeken. Maar niet half assed beetje fokken op je werk en de boel laten verrotten.

Als je voor het eerste kiest en het aanpakt, is het natuurlijk onzin om te zeggen dat je er niks aan hebt. Misschien leer je geen nieuwe "hard skills" maar je leert altijd wel iets (misschien iets over jezelf), en je kan er altijd wel een mooi verhaal van maken voor op je cv. En bekijk het ook zo: blijkbaar bezit jij iets, skills of mindset of iets anders, waardoor jij alleen dat project aankan volgens de werkgever. Dat kan ook waardevol zijn.
pi_194898623
Als je persoonlijke ontwikkeling zo belangrijk is, dan word je ZZP’er en laat je je enkel inhuren voor projecten die daaraan bijdragen.

Anders moet je niet zeuren en gewoon je werk doen of verkassen naar een andere werkgever. Waar je overigens ook gewoon weer zeik klussen krijgt.
  zaterdag 5 september 2020 @ 12:35:07 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194898690
Dus je eerste project vond je niks, het tweede project werd gecanceld en je nieuwe project vind je ook niks aan.

Ik zou wel op zoek gaan naar wat anders inderdaad.
  maandag 7 september 2020 @ 20:43:32 #31
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_194940233
Ik zou aan de ene kant klagen en zeuren dat het je ontzettend veel energie kost bij je manager. Aan de andere kant zou ik toch echt gaan proberen om dit te gebruiken om jezelf te oefenen een schop onder je hol te geven. Er is altijd wel een moment waar je tegenop ziet en het is nu een mooi moment om te kijken hoe je jezelf kunt motiveren om ook de minder leuke dingen te doen.
Dat gaat je later in je loopbaan echt voordeel opleveren, veel programmeurs hebben bijvoorbeeld altijd moeite om de documentatie te schrijven omdat ze er geen zin in hebben. Ze stellen het dan uit of zitten wezenloos achter het scherm te wachten totdat het zichzelf gaat schrijven, dat gaat lang duren. Een ander goed voorbeeld is de urenadministratie ;)

Er zijn duizenden sites die je kunnen helpen met uitstel gedrag, bijvoorbeeld door te starten met kleine taakjes die makkelijk te doen zijn. Als je eenmaal gestart bent gaat het meestal weer wat makkelijker.

Naast de inhoud van je werk kan het sowieso geen kwaad om eens om je heen te kijken, bij de meeste grote detacheerders zijn de Trainee's/YP's /etc.. vertrokken na een jaar of 3-4 dus zo raar is het niet om eens te kijken wat er nog meer te doen is, Maar ik zou niet bij je sollicitatie zeggen dat je het doet omdat je geen zin hebt om aan een vervelend project te werken. ;)

Daarnaast, je word betaald om te werken en niet om vermaakt te worden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_194941379
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:43 schreef zalkc het volgende:
Daarnaast, je word betaald om te werken en niet om vermaakt te worden.
:Y :Y
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_194946410
M'n pa zij altijd "wat je ontloopt zal je altijd blijven achtervolgen". Je moet voorkomen dat je daar straks een nieuwe baan vindt, die nieuwe baan compleet kut vindt en dat zit te balen dat je niet even wat meer hebt doorgezet.
Aan de andere kant, aan een dood paard valt niet te trekken. Misschien een idee om een duidelijk plan op te stellen en voor jezelf helder te krijgen wat je met het project wil bereiken. Er moet natuurlijk wel een eind aan vast zitten, anders moet je er niet nogmaals aan beginnen.
pi_194957095
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 04:52 schreef jameshond7 het volgende:
M'n pa zij altijd "wat je ontloopt zal je altijd blijven achtervolgen".
Mooi gezegd. Ik hoorde een oude dame eens zeggen: "wat bij je hoort, komt weer op je pad terug".
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 8 september 2020 @ 18:24:52 #35
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194957410
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195102715
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 09:51 schreef blomke het volgende:

[..]

Lijkt mij juist hartstikke leuk! Je vindt overal wel iets wat je tegenstaat. Sterker nog: als je dit laat liggen, kom je wel weer iets anders tegen. "Van tegenwind word je sterker".
Oude kutcode induiken is echt niet leuk. @TS: Ga gesprek aan met je manager. Een deel van zijn verantwoordelijkheid is zorgen dat de resources (jij) niet gaan lopen omdat ze het werk kut vinden.

En van tegenwind word je niet sterker. Je haar gaat alleen een beetje in de war.
graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')