me spieren beginnen gewoon af en toe te trillen, zonder enige aanleiding
alsof het begint samen te trekken, als ik bijvoorbeeld zit op een stoel begint een gedeelte van mijn dijspier te trillen
of op mijn biceps enz...
het is zoals die televisie shoplijns met zo'n elektronische tril-apparaat voor de buikspieren, zorgt ervoor dat de spieren beginnen te bewegen
bij mij dus ergens anders en dat zonder apparaat
slaat nergens op, heb het geaccepteerd...
quote:dat heb ik nou ook!
Op zondag 27 januari 2002 23:12 schreef RaymanX het volgende:
dat heb ik ook wel eens dat mij dijbeenspier(en) gaan trillen. Dan check ik voor de zekerheid altijd ff mijn telefoon
Maar een spier die gaat trillen lijkt mij nix ernstigs...
volgens mij is dit nix om je zorgen over te maken hoor!
quote:ja ook
Op zondag 27 januari 2002 23:14 schreef Meneer_Aart het volgende:
Bij m'n oog weleens, op meerdere plekken. Soms ook zichtbaar.
Dat een spier echt gaat trillen heb ik ook regelmatig, is wel een apart gezicht als je ineens vlak bij je knie een spiertje heen en weer ziet gaan.
Volgens mij kan het geen kwaad.
kan ik daarvan gespierd worden ?
dijbeen ||||| =5! Lijsttrekker!
biceps ||| =3
oog ||| =3
de duidleijke hot spots!
quote:Mijn oog en mijn neusvleugel meestal
Op maandag 28 januari 2002 23:38 schreef The_killing_Guide het volgende:
CHEKdijbeen ||||| =5! Lijsttrekker!
biceps ||| =3
oog ||| =3de duidleijke hot spots!
ik heb hierover gebeld met een arts en die heeft me verteld dat de spiertjes dit doen om spanning los te laten ofzo.
het was iig geen enkel probleem. toch is het niet leuk om het gevoel te hebben dat je niet je lichaam helemaal onder controle hebt maarja.
Ik heb ook niet zo'n heel vaste hand en heb ook som serieus trillende handen. Mij is opgevallen dat dat of gewoon vermoeidheid is, of door een suiker tekort komt (tijd om te eten dan dus)
Andere spieren willen ook wel een trillen, meestal is dat spanning, of energie teveel.. En om het compleet te maken; soms heb ik spieren die spontaan een keer "trekken" dit is dat vermoeiheid van die spier (of wel hij herstelt/ontspant)
quote:Als ik het een paar weken 's avonds echt 'gek' gemaakt heb (dus te weinig slaap) heb ik er ook vaak last van. Voor mij dus puur een teken van oververmoeidheid: trillende ogleden, spiertjes in de arm of vingers..
Op dinsdag 29 januari 2002 22:44 schreef BarBaar het volgende:
Komt bekend voor ja...Mij is opgevallen dat dat of gewoon vermoeidheid is, of door een suiker tekort komt (tijd om te eten dan dus)
heb het al een tijdje niet meer gehad
maar bij mij was het niet zo vervelend
gelukkig maar, spek...
3 uurs ? is wel lang
Nu werk ik bij in een internetbureau, wat inhoudt dat ik daar 8 uur achter de pc zit, intensief. Plus dat ik thuis ook meteen na het werk achter de computer duik, en daar regelmatig ook intensief computerwerk doe (pixellen). Plus dat ik de laatste tijd aardig met gewichten aan het slepen ben.
Mijn eigen vermoeden is een soort van overgevoeligheid van mijn spieren (RSI). Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
Herkent iemand deze symptonen?
Thx!
Misschien een verband?
[Dit bericht is gewijzigd door Salvad0R op 20-01-2003 09:46]
quote:Wat houdt dat in?
Op maandag 20 januari 2003 09:44 schreef Salvad0R het volgende:
Trilling door spieren gebeurt als je deze te lang hebt laten "afkoelen".
Ik heb zelf het idee dat mijn spieren overbelast zijn, en daardoor overgevoelig, waardoor die ongecontroleerde trillingen ontstaan.
Kan overgevoeligheid die trillingen veroorzaken?
[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 20-01-2003 09:48]
quote:Te lang niet in beweging of op een andere manier actief geweest, denk ik
Op maandag 20 januari 2003 09:46 schreef haaahaha het volgende:[..]
Wat houdt dat in?
quote:Als je bepaalde spieren heel lang niet gebruikt, dan worden deze te "koud"... Het lichaam laat deze spieren dan trillen om op t warmen. Tenminste, dit heb ik. Het kan ook best wat anders zijn.
Wat houdt dat in?
quote:Ik hoop het fucking, want ik vind dit verre van relaxed.
Op maandag 20 januari 2003 09:44 schreef Salvad0R het volgende:
Denk wel dat t weg gaat dan.
Ik heb die trillingen eigenlijk voor het eerst sinds afgelopen zaterdag.
Dit weekend heb ik heel veel uur achter elkaar aan een pixeltekening gewerkt. Te intensief.
Mijn vraag is eigenlijk, kan dit die trillingen veroorzaken?
quote:Weet niet precies.
Kan overgevoeligheid die trillingen veroorzaken?
[Dit bericht is gewijzigd door Salvad0R op 20-01-2003 09:50]
quote:Precies. En daarom: de bedrijfsarts! Of de huisarts
Op maandag 20 januari 2003 09:48 schreef Salvad0R het volgende:[..]
Het kan ook best wat anders zijn.
Loop gewoon ff naar binnen, leg uit wat het probleem is en je weet zeker wat het is. Hoef je je ook niet druk te maken om iets waar je geen verstand van hebt.
[Dit bericht is gewijzigd door Salvad0R op 20-01-2003 09:52]
quote:Op mijn werk wel, thuis veel minder.
Op maandag 20 januari 2003 09:50 schreef Salvad0R het volgende:Pauze's tussen je werk achter je p.c. om je lichaam te ontlasten is heel gebruikelijk... doe je daaraan ?
quote:Dan is het dus al te laat.
Op maandag 20 januari 2003 09:52 schreef Salvad0R het volgende:Maar als je er echt last van hebt (pijn, moeite met werken) --> Dokter !
quote:Offtopic: mogen we het resultaat zien
Op maandag 20 januari 2003 09:50 schreef haaahaha het volgende:
Dit weekend heb ik heel veel uur achter elkaar aan een pixeltekening gewerkt.
quote:Nee sorry, ik voel me er niet relaxed onder, en als dit over is, wil ik ze net zo hard wegflikkeren. Ik kan nu effe niet genieten van die tekeningen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Op maandag 20 januari 2003 09:57 schreef Plonz het volgende:[..]
Offtopic: mogen we het resultaat zien
quote:Conditie is bij mij ver te zoeken.
Op maandag 20 januari 2003 10:04 schreef Amnesia het volgende:
conditie probleem vriend, blijven oefenen, gaat vanzelf weer over
In iedergeval iedereen alvast bedankt voor antwoorden
quote:Epilepsie wordt toch juist getriggerd door het snel wisselende en flitsende beeld van bijvoorbeeld een computerspelletje of een tekenfilm?
Op maandag 20 januari 2003 10:06 schreef Mobster273 het volgende:ik zie geen reden waarom dat bij gewoon werk ipv spelletjes niet ook zo zou zijn
quote:volgens mij komt het juist door het flitsen van een monitor of televisie, niet zozeer doordat het beeld steeds anders is
Op maandag 20 januari 2003 10:08 schreef Tijn het volgende:[..]
Epilepsie wordt toch juist getriggerd door het snel wisselende en flitsende beeld van bijvoorbeeld een computerspelletje of een tekenfilm?
quote:Nou... dat weet ik niet, maar een dokter wel
Op maandag 20 januari 2003 10:09 schreef Mobster273 het volgende:[..]
volgens mij komt het juist door het flitsen van een monitor of televisie, niet zozeer doordat het beeld steeds anders is
Tijd heelt alle wonden....of zoiets...
quote:Je had ook kleine trillinkjes in spieren?
Op maandag 20 januari 2003 10:23 schreef Amnesia het volgende:
Als conditie ver te zoeken is dan weet ik het wel zeker ja, dat dit de oorzaak is. Ook omdat je schrijft pas begonnen te zijn met gewichtjes, ik heb hetzelfde ding gehad en heb er ook eens wat over gelezen.Tijd heelt alle wonden....of zoiets...
quote:ik heb er al zeker 20 jaar "last" van. Niet voortdurend maar soms een dag, soms een uur. soms arm, dan weer been, dan weer ergens anders.
Op maandag 20 januari 2003 10:49 schreef haaahaha het volgende:[..]
Je had ook kleine trillinkjes in spieren?
Gewoon steeds een klein willekeurig spiertje in je been of arm of rug waardan ook die effe samentrekt als het ware?
volgens mij betekent het gewoon dat je oud wordt. ik ben er iig nog nooit mee naar de dokter geweest. een soort spasme of zo? ik weet het niet. het is iig al die jaren niet erger geworden, dus zal wel geen Parkinson zijn.
Ik ben ICT'er, fitness 1x per week en een dag daarna heb ik ook afentoe een trillend spier...dan in me arm en dan weer ergens op mijn been..heel verschillend.
Maar het is gewoon een overbelasting in je spieren...een teken voor de volgende keer om het wat rustiger aan te doen.
Niet echt een probleem ofzo, maar de spieren zijn gewoon weer wat aan het acclimatiseren. Bijkomen van de vorige dag...
heb je hier iets aan...
No worries...
quote:Tering, meen je niet?
Op maandag 20 januari 2003 11:01 schreef dolle_hond het volgende:[..]
ik heb er al zeker 20 jaar "last" van. Niet voortdurend maar soms een dag, soms een uur. soms arm, dan weer been, dan weer ergens anders.
volgens mij betekent het gewoon dat je oud wordt. ik ben er iig nog nooit mee naar de dokter geweest. een soort spasme of zo? ik weet het niet. het is iig al die jaren niet erger geworden, dus zal wel geen Parkinson zijn.
Ik ga dit nu 2 dagen aankijken, geen privematig ge-pc meer, op mijn werk gaat het met veel pauzes, en dan hopen dat het weggaat. Zo niet, dan ga ik de dokter bezoeken.
quote:Thx, ik hoop ook dat het wegtrekt.
Op maandag 20 januari 2003 11:06 schreef Dussss het volgende:
No worries...
quote:Verklaart alles...maar dat wil niet zeggen dat je op zo'n manier door moet gaan, je lichaam is er duidelijk niet voor bestemd.
Op maandag 20 januari 2003 11:10 schreef haaahaha het volgende:
Overbelasting zal ongetwijfeld, zaterdag heb ik 4/5 uur nonstop intensief aan die pixelplaat gewerkt, plus de avond daarvoor intensief aan de gewichten gezeten.
quote:Klopt, dit heeft me wel wakker geschud. Hoe kicken het pixxellen ook is, voorlopig ga ik er niet meer aan.
Op maandag 20 januari 2003 11:12 schreef Dussss het volgende:[..]
Verklaart alles...maar dat wil niet zeggen dat je op zo'n manier door moet gaan, je lichaam is er duidelijk niet voor bestemd.
quote:ik heb nooit echt naar een oorzaak gezocht, maar zou best met spiergebruik te maken kunnen hebben.
Op maandag 20 januari 2003 11:06 schreef Dussss het volgende:
Voor het geval die iemand het interessant vindt om te weten;Ik ben ICT'er, fitness 1x per week en een dag daarna heb ik ook afentoe een trillend spier...dan in me arm en dan weer ergens op mijn been..heel verschillend.
Maar het is gewoon een overbelasting in je spieren...een teken voor de volgende keer om het wat rustiger aan te doen.
Niet echt een probleem ofzo, maar de spieren zijn gewoon weer wat aan het acclimatiseren. Bijkomen van de vorige dag...
heb je hier iets aan...
No worries...
quote:als ik weinig rust gehad heb of flink gezopen de vorige dag (meestal combinatie dan) heb ik ook vaak dat er ineens een spier spant, zomaar.
Op maandag 20 januari 2003 10:49 schreef haaahaha het volgende:[..]
Je had ook kleine trillinkjes in spieren?
Gewoon steeds een klein willekeurig spiertje in je been of arm of rug waardan ook die effe samentrekt als het ware?
zelfde als zo'n trilling van je ooglid ofzo..das ook alleen als je verkouden bent vaak...
quote:Kou op je spieren lijkt me ook een gevolg van vermoeidheid wat weer voortkomt uit overbelasting?
Op maandag 20 januari 2003 12:19 schreef raampje het volgende:
Kou op je spieren gewoon ofzo!zelfde als zo'n trilling van je ooglid ofzo..das ook alleen als je verkouden bent vaak...
Een vriend van me verteld me net dat hij het ook heeft, gewoon stuiptrekkinkjes van kleine spiertjes in z'n been. Ik heb hier fucking nog nooit over gehoord....natuurlijk wel die grote spieren, maar dit.....de schrik zit er effe goed in!
Er is veel informatie te vinden op internet over benigne fasciculaties (oftewel goedaardige spiertrillingen). Ik heb hier zelf ook een half jaar veel last van gehad. Ik werd zelfs snachts wakker van spiertrillingen in mn hele rug. Zoals je kunt lezen heeft het veel te maken met leefgewoonten zoals roken, stress, koffie, medicatie, vermoeidheid en lichaamsbeweging.
Zie ook: http://health.yahoo.com/health/encyclopedia/003296/0.html)
Als je een ernstige neurologische aandoening had, dan had je waarschijnlijk wel meer verschijnselen dan alleen de spiertrillingen. Maak je niet te druk, dit verergert alleen de verschijnselen maar. Succes ermee!
quote:Klopt, door de stress eromheen ga ik m'n spieren krampachtig houden omdat ik die trilbewegingen niet wil voelen, wat het geheel natuurlijk verergert. Plus het feit dat ik bijna geen oog heb dichtgedaan, wordt het geheel er ook niet beter op.
Op maandag 20 januari 2003 13:49 schreef DaZilva het volgende:
Maak je niet te druk, dit verergert alleen de verschijnselen maar. Succes ermee!
Ik ben stresserig aangelegd, maak me snel druk om dingen, dus plus het intensieve computergebruik en weinig slaap lijkt het me inderdaad een logische basis voor de trillingen die ik nu heb.
Dank je voor de tekst!!
quote:Het is bij mij nu al een stuk minder, ik heb ze nog wel, maar niet meer zo frequent en heftig als zaterdag/zondag.
Op maandag 20 januari 2003 22:11 schreef FlipDwerg het volgende:
Ik heb er de laatste weken af en toe echt extreem veel last van... begon mij er de laatste tijd ook steeds meer zorgen over te maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |