abonnement Unibet Coolblue
pi_197472908
quote:
88s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:15 schreef Celestien het volgende:

[..]

Een saai weekend waarin in even wat uitrust: I wish! :D
Met een kleuter thuis komt er van 'wat uitrusten' weinig terecht . Ben nu, behalve moeder, ook juf. Dáár heb ik niet voor geleerd! ;)
Nee, de rust - die ik zo hard nodig heb - die is verdwenen nu de scholen dicht zijn. Enige moment dat ik bij kan tanken is als m'n ouders of schoonouders op de kleine meid passen.

Het is heerlijk om haar thuis te hebben O+, maar 'saai' of 'stil staan' is het allerminst.
Bekend probleem, met het uitrusten.
Hier een peuter in huis, zonder enige rust in zijn kont, is een uitdaging met thuiswerken. Hij zou vanaf 5 januari 2 dagdelen naar de peuterspeelzaal gaan, maar dat is dus voorlopig verschoven.
Gelukkig is de jongste pas 5 maanden, zij vermaakt zich prima.

Hoe gaat dat,thuis les geven?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_197473965
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:32 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Bekend probleem, met het uitrusten.
Hier een peuter in huis, zonder enige rust in zijn kont, is een uitdaging met thuiswerken. Hij zou vanaf 5 januari 2 dagdelen naar de peuterspeelzaal gaan, maar dat is dus voorlopig verschoven.
Gelukkig is de jongste pas 5 maanden, zij vermaakt zich prima.

Hoe gaat dat,thuis les geven?
Kan hij een beetje zelfstandig spelen, of moet je constant mee gaan in zijn belevingswereld en 'meespelen'?
Ik merk hier een groot verschil met toen het voorjaar en nu. Zelfstandig spelen gaat een stuk beter :)

Lesgeven is even wennen. Het is moeilijk om steeds wat nieuws te verzinnen. De school is hulpvaardig: we hebben toegang tot online educatieve spelletjes en ook valt er iedere maandag een envelop met educatief schoolwerk in de bus, incl. gym/beweging. Maar het is niet voldoende voor de hele week, dus moet zelf ook op zoek naar dingen. Ze begint net wat gevoel voor schrijven/lezen/rekenen te krijgen. Zou zonde zijn als ze de interesse verliest.

Natuurlijk ook voldoende ruimte voor spelen. We zitten écht niet om 8.30 uur aan het schoolwerk & gaan ook niet tot 14.00 uur door. We wisselen het echt spelen en het educatieve spelen af. Het is intensief & tegen de tijd dat m'n man klaar is met werken, klok ik uit.

Wel veel respect voor leraren. :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197474405
quote:
88s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:30 schreef Celestien het volgende:

[..]

Kan hij een beetje zelfstandig spelen, of moet je constant mee gaan in zijn belevingswereld en 'meespelen'?
Ik merk hier een groot verschil met toen het voorjaar en nu. Zelfstandig spelen gaat een stuk beter :)

Lesgeven is even wennen. Het is moeilijk om steeds wat nieuws te verzinnen. De school is hulpvaardig: we hebben toegang tot online educatieve spelletjes en ook valt er iedere maandag een envelop met educatief schoolwerk in de bus, incl. gym/beweging. Maar het is niet voldoende voor de hele week, dus moet zelf ook op zoek naar dingen. Ze begint net wat gevoel voor schrijven/lezen/rekenen te krijgen. Zou zonde zijn als ze de interesse verliest.

Natuurlijk ook voldoende ruimte voor spelen. We zitten écht niet om 8.30 uur aan het schoolwerk & gaan ook niet tot 14.00 uur door. We wisselen het echt spelen en het educatieve spelen af. Het is intensief & tegen de tijd dat m'n man klaar is met werken, klok ik uit.

Wel veel respect voor leraren. :Y
Ligt aan zijn bui, maar in het algemeen moeten we meedoen. Dat is vooral als hij moe wordt en niet altijd slaapt tussen de middag. Zijn zusje vraagt ook meer aandacht, dat is ook wennen.

Gelukkig dat de school mee helpt en denk. Zal een hoop schelen. En de hele dag aan school komt later wel :)

[ Bericht 0% gewijzigd door ErwinDikkie op 17-01-2021 21:13:55 ]
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_197475048
quote:
88s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:15 schreef Celestien het volgende:

[..]

Een saai weekend waarin in even wat uitrust: I wish! :D
Met een kleuter thuis komt er van 'wat uitrusten' weinig terecht . Ben nu, behalve moeder, ook juf. Dáár heb ik niet voor geleerd! ;)
Nee, de rust - die ik zo hard nodig heb - die is verdwenen nu de scholen dicht zijn. Enige moment dat ik bij kan tanken is als m'n ouders of schoonouders op de kleine meid passen.

Het is heerlijk om haar thuis te hebben O+, maar 'saai' of 'stil staan' is het allerminst.
Dat snap ik. Ik heb niemand, dus dat is ook niet te vergelijken.
Sterkte. :*
Life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_197484962
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:49 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ligt aan zijn bui, maar in het algemeen moeten we meedoen. Dat is vooral als hij moe wordt en niet altijd slaapt tussen de middag. Zijn zusje vraagt ook meer aandacht, dat is ook wennen.
Lijkt me best druk met twee van die kleintjes. Kunnen jullie nog een beetje werken?

quote:
Gelukkig dat de school mee helpt en denk. Zal een hoop schelen. En de hele dag aan school komt later wel :)
Haar rooster is, als de school open is, van 8.30 tot 14.00 uur. Lunchen op school. Op zich wel relax, zowel voor haar als voor ons.

Vandaag valt er, als het goed is, weer een nieuw pakketje met educatieve spelletjes op de mat :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197484989
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:15 schreef FaithHealer het volgende:

[..]

Dat snap ik. Ik heb niemand, dus dat is ook niet te vergelijken.
Sterkte. :*
Geloof me, hoe gek je ook bent op je kind(eren): iedere ouder heeft af en toe de verzuchting: 'wat was het toch heerlijk rustig voor de kleintjes kwamen' :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197485101
quote:
88s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:24 schreef Celestien het volgende:

[..]

Lijkt me best druk met twee van die kleintjes. Kunnen jullie nog een beetje werken?
[..]

Haar rooster is, als de school open is, van 8.30 tot 14.00 uur. Lunchen op school. Op zich wel relax, zowel voor haar als voor ons.

Vandaag valt er, als het goed is, weer een nieuw pakketje met educatieve spelletjes op de mat :Y
Mijn vrouw werkt 3 dagen, zij kan niet thuiswerken helaas. Op die dagen komt mijn schoonmoeder oppassen.
Ik werk merendeel op mijn kantoortje, dus het thuiswerken gaat prima.

Voor corona ging ik tussen half 8 en 8 van huis en kwam ik pas rond half 7 thuis. Dus jammer genoeg miste ik af en toe wat in de ontwikkeling van de oudste. Dus een voordeel van thuis werken is, dat ik nu bijna alles mee krijg. Dus dat is wel fijn. En tussen de middag samen eten.

Is het een continuerooster? Dat is op zich wel lekker.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_197485124
quote:
88s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:25 schreef Celestien het volgende:

[..]

Geloof me, hoe gek je ook bent op je kind(eren): iedere ouder heeft af en toe de verzuchting: 'wat was het toch heerlijk rustig voor de kleintjes kwamen' :)
True. Een keer doorzakken in de kroeg en tot 11 uur blijven slapen, zit er voorlopig niet meer in.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_197581509
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:15 schreef FaithHealer het volgende:

[..]

Dat snap ik. Ik heb niemand, dus dat is ook niet te vergelijken.
Sterkte. :*
Je hebt toch een dochter?
pi_197585428
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Je hebt toch een dochter?
Ja :Y Maar die staat al lang op eigen benen, dus niemand om overdag voor te zorgen.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_197730009
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 07:12 schreef FaithHealer het volgende:

[..]

Ja :Y Maar die staat al lang op eigen benen, dus niemand om overdag voor te zorgen.
Bij mij duurt dat nog wel eventjes. Ben niet jong moeder geworden. Tegen de tijd dat mijn dochter 20 is, ben ik... oef. Oud.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197970988
Sorry laiverds, dat ik wat afwezig ben. Dochter gaat weer naar school en ik moet even wennen aan die situatie. The joy of autism :')
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_197990471
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 19:51 schreef Celestien het volgende:
Sorry laiverds, dat ik wat afwezig ben. Dochter gaat weer naar school en ik moet even wennen aan die situatie. The joy of autism :')
Je bent er weer en dat is het voornaamste. Soms zijn er dingen in het leven die even voor gaan x
pi_198465904
Het is hier rustig, maar volgens mij is het forumbreed. Laat ik eens een TRU-gerelateerde vraag neerplempen:

Ben je spiritueler - in de breedste zin van het woord - geworden sinds covid-19 zijn intrede deed?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 12 maart 2021 @ 18:54:26 #290
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198465942
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:52 schreef Celestien het volgende:
Het is hier rustig, maar volgens mij is het forumbreed. Laat ik eens een TRU-gerelateerde vraag neerplempen:

Ben je spiritueler - in de breedste zin van het woord - geworden sinds covid-19 zijn intrede deed?
Nee, dat was ik al.
Praat over de hel en je komt er.
pi_198620665
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:54 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Nee, dat was ik al.
Hoe uit dat zich bij jou? :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 26 maart 2021 @ 14:33:31 #292
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198700552
quote:
88s.gif Op zondag 21 maart 2021 16:25 schreef Celestien het volgende:

[..]

Hoe uit dat zich bij jou? :)
Oh eh. Nou in de eerste plaats ben ik natuurlijk voornamelijk bezig met het dagelijks leven. Maar ik denk dat mijn leven nu deel uit maakt van één groot leven met tussendoor levens op een planeet, zoals nu. Ik denk dat voor je geboren wordt er afspraken worden gemaakt, o.a. met jezelf, wat je gaat doen in dat leven en welke hordes je zult moeten nemen om verder te komen. Daar zitten twee hoofdthema's in: bijdragen in de samenleving, anderen helpen dus en je eigen geestelijke ontwikkeling. Je maakt deel uit van een zielengroep die je als mensen ook op aarde tegenkomt als ze er zijn. Sommigen kiezen een leven van "the hard way", om flink op te schieten, anderen kiezen voor een rustiger leven, maar groeien dan niet snel. Of dat je rust nodig hebt na een heftig leven. De aarde is nu eenmaal een planeet waar het lang niet altijd prettig toeven is.

De belangrijkste kracht is onvoorwaardelijke liefde en de mooiste eigenschap is vergevingsgezindheid. Dat probeer ik in praktijk te brengen, maar dat lukt niet altijd. Dat ik een lekker leventje heb en niks te kort kom en dat allemaal wel prima vind, is ook weer zoiets wat ik mezelf een beetje kwalijk neem. Er zijn altijd mensen die naar me omkijken en ik heb tot nu toe nog geen ellende meegemaakt. Af en toe een beetje armoede, maar ja daar leer je van (zorgen dat je spaart).

Verder staat in de bijbel: zorg dat je altijd klaar staat om te vertrekken, want dan kan onverwachts zijn.
Dit gaat wel over het einde van de wereld, maar ik zie dat ook als een wijs woord voor iets wat absoluut zeker is in je leven: je gaat een keer dood. En dat kan onverwacht zijn. Ik denk dat ik dan overga naar een andere wereld, wat me te wachten staat weet ik niet, maar het is belangrijk dat je dingen op orde hebt, dus zo min mogelijk dingen doen waar je spijt van krijgt later, of het goed maken met mensen die je hebt gekwetst.
Praat over de hel en je komt er.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 30 maart 2021 @ 16:57:03 #293
74056 crew  ToT
pi_201027357
Lieverds, we willen graag TRU een boost geven. Wat voor onderwerpen spreken jullie aan? En dan heb ik het niet alleen over 'zware' onderwerpen waar serieuze achtergrondkennis voor vereist is. Ook luchtigere, meer toegankelijke onderwerpen zijn welkom.

Laat het ons weten, dan gaan we ermee aan de slag
Of beter: open er meteen een topic over :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:17:27 #295
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201034975
quote:
4s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:36 schreef Celestien het volgende:
Lieverds, we willen graag TRU een boost geven. Wat voor onderwerpen spreken jullie aan? En dan heb ik het niet alleen over 'zware' onderwerpen waar serieuze achtergrondkennis voor vereist is. Ook luchtigere, meer toegankelijke onderwerpen zijn welkom.

Laat het ons weten, dan gaan we ermee aan de slag
Of beter: open er meteen een topic over :)
Timeslips lijken me leuk om over te hebben. Het idee dat verleden, heden en toekomst eigenlijk één zijn, zouden wel eens een verklaring kunnen zijn voor veel paranormale waarnemingen.

Geestverschijningen als schaduwen uit het verleden.
Voorspellende dromen putten uit een raakvlak aan de toekomst.

Ik filosofeer maar wat uiteraard.

Verhaal uit een podcast dat me bijblijft is van iemand die verteld dat hij als jongetje de keuken in kwam en een onbekend persoon met een hoodie aan het aanrecht een boterham ziet smeren. En dezelfde persoon die jaren later aan het aanrecht een boterham staat te smeren en opeens een kind in de keuken ziet.

Soort overlap van tijdlijnen oid.

Dit soort dingen dus:
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:40:32 #296
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201035402
Of een topic over steenbewerkingen uit de oudheid. Blijft tot de verbeelding spreken.

Paaseiland


en Sacsayhuamán


#hoedan?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_201043998
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:17 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Timeslips lijken me leuk om over te hebben. Het idee dat verleden, heden en toekomst eigenlijk één zijn, zouden wel eens een verklaring kunnen zijn voor veel paranormale waarnemingen.
Oh, dat is een goed idee! Ík dacht even dat je het had over reizen door de tijd, maar dit is dus toch weer wat anders. Of begrijp ik het verkeerd?

quote:
Geestverschijningen als schaduwen uit het verleden.
Voorspellende dromen putten uit een raakvlak aan de toekomst.

Ik filosofeer maar wat uiteraard.
We hebben wel een dromentopic. Volgens mij staat hij vrij bovenaan momenteel.

quote:
Verhaal uit een podcast dat me bijblijft is van iemand die verteld dat hij als jongetje de keuken in kwam en een onbekend persoon met een hoodie aan het aanrecht een boterham ziet smeren. En dezelfde persoon die jaren later aan het aanrecht een boterham staat te smeren en opeens een kind in de keuken ziet.

Soort overlap van tijdlijnen oid.
Creepy.... Heb je die podcast nog?

quote:
Interessant filmpje, maar argh... die stem van die man werkt op mijn zenuwen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201044016
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:40 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Of een topic over steenbewerkingen uit de oudheid. Blijft tot de verbeelding spreken.

Paaseiland
[ afbeelding ]

en Sacsayhuamán
[ afbeelding ]

#hoedan?
Sjonge, je borrelt van de goede ideeën :)

Die laatste kende ik nog niet. Even over inlezen, hoor.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 23 augustus 2021 @ 19:22:27 #299
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201044628
Voor het meer bereikbare zou je diep in meditatie en de verschillende soorten kunnen duiken. Dus de basis tot aan de meer esoterische kant oid. Meditatie is wel redelijk mainstream aan het worden maar dan geef je er een diepere TRU vleug aan door verder te gaan in het spirituele. Chakra's en de hele ongein daar omheen, kundalini meditatie bijvoorbeeld of meditatie methodes om buiten je lichaam mee te treden (out of body meditation ). Je kan het zo gek maken als je zelf wil. Wat het ook wel leuk kan doen misschien is weer een mooi topic over ( makkelijke tot ingewikkelde) wikka rituelen. Een topic over kristallen en hun werking etc etc etc. En die dan zo goed en kwaad als het gaat schoon houden van wellus nietus geneuzel. (Kan lastig zijn :P )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201044833
quote:
14s.gif Op maandag 23 augustus 2021 19:22 schreef jogy het volgende:
Voor het meer bereikbare zou je diep in meditatie en de verschillende soorten kunnen duiken. Dus de basis tot aan de meer esoterische kant oid. Meditatie is wel redelijk mainstream aan het worden maar dan geef je er een diepere TRU vleug aan door verder te gaan in het spirituele. Chakra's en de hele ongein daar omheen, kundalini meditatie bijvoorbeeld of meditatie methodes om buiten je lichaam mee te treden (out of body meditation ). Je kan het zo gek maken als je zelf wil. Wat het ook wel leuk kan doen misschien is weer een mooi topic over ( makkelijke tot ingewikkelde) wikka rituelen. Een topic over kristallen en hun werking etc etc etc. En die dan zo goed en kwaad als het gaat schoon houden van wellus nietus geneuzel. (Kan lastig zijn :P )
jogy is back! *O*

Toch?

Erg interessant allemaal. Het hele 'helende edelstenen' kan ik op me nemen. Ook daar heb ik me een aantal jaar geleden in verdiept. Nu gebruik ik ze alleen voor de mooi, maar vroeger heb ik ze ook bewust gekozen op toegeschreven werking.

Dat laatste, da's idd het pittige!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')