abonnement Unibet Coolblue
pi_194810283
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:22 schreef schommelstoel het volgende:

[..]


Wel grappig hoe bepaalde users nu massaal springen op kyle, maar toen er een vijf jarig jochie werd vermoord waren ze nergens te bekennen.
Dat een of andere malloot een vijf jarig kind vermoord roept nou ook niet echt een discussie op of wel? Je zal niemand tegen komen die dat afschuwelijk vind. Kyle is wat dat betreft interessanter, want dat is een stuk minder eenzijdig.
pi_194810309
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit klopt niet. Trump heeft meermaals de dood van George Floyd veroordeeld en gezegd dat de vreedzame demonstraties begrijpelijk zijn, voorbeeld hiervan is het officiële statement na de dood van George Floyd. Maar hij benadrukt hier ook dat de vredige protesten niet ten onder moeten gaan aan een gewelddadige bende relschoppers. En dit laatste is een doorn in het oog van de mainstream media, dat soort zaken moeten namelijk worden gebagatelliseerd of genegeerd. Er zijn niet voor niets artikelen geschreven waarin een bepaald begrip wordt opgebracht voor plunderingen. Er zit in dit soort artikelen zo'n ondertoon van, kijk, je moet het wel snappen waarom mensen dit doen hoor. Er zijn gewoon verklaringen voor, je kunt ze dit eigenlijk niet aanrekenen.
Tsja, en tegelijkertijd noemt Trump Black Lives Matters een symbol of hate en laat hij een vreedzaam protest uit elkaar meppen voor een foto-momentje. Ook heeft hij zich al talloze malen tegen de demonstraties uitgesproken, ongeacht of die vreedzaam verliepen.

Zeggen dat George Floyd 'justice' verdient en denken dat daarmee de kous af is, is natuurlijk heel stupide. Bovendien werd dat ene momentje van steun al snel overschaduwd door andere acties, zoals hierboven genoemd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194810409
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:38 schreef kipknots het volgende:

[..]

Dat een of andere malloot een vijf jarig kind vermoord roept nou ook niet echt een discussie op of wel? Je zal niemand tegen komen die dat afschuwelijk vind. Kyle is wat dat betreft interessanter, want dat is een stuk minder eenzijdig.
Een stuk minder eenzijdig als je van een bepaalde kant het verhaal bekijkt ja.
Voor sommigen was hij meteen en bijvoorbaat al een white supremacist.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  maandag 31 augustus 2020 @ 14:53:36 #104
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194810433
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit klopt niet. Trump heeft meermaals de dood van George Floyd veroordeeld en gezegd dat de vreedzame demonstraties begrijpelijk zijn, voorbeeld hiervan is het officiële statement na de dood van George Floyd. Maar hij benadrukt hier ook dat de vredige protesten niet ten onder moeten gaan aan een gewelddadige bende relschoppers. En dit laatste is een doorn in het oog van de mainstream media, dat soort zaken moeten namelijk worden gebagatelliseerd of genegeerd. Er zijn niet voor niets artikelen geschreven waarin een bepaald begrip wordt opgebracht voor plunderingen. Er zit in dit soort artikelen zo'n ondertoon van, kijk, je moet het wel snappen waarom mensen dit doen hoor. Er zijn gewoon verklaringen voor, je kunt ze dit eigenlijk niet aanrekenen.

En dat is een punt waar veel mainstream media en Trump essentieel van visie verschillen en clashen. Trump wil zulke zaken met harde hand stoppen. En dit is terecht naar mijn mening, elk leven doet er toe en je kunt het niet toelaten dat er om de dood van één, nog even twintig andere slachtoffers vallen door gewelddadige plunderingen en ongeregeldheden. En dit is dus wél gebeurt. Tijdens de rellen zijn een flink aantal doden gevallen, waarvan een groot aantal zwarte burgers. Om nog maar te zwijgen over alle ondernemingen en winkels die in de hens zijn gezet. Iets dat ook weer menig zwarte Amerikaan trof.

Maar dit laatste is niet wat de mainstream media liever niet wil horen. Die willen de dood van George Floyd aangrijpen om het idee te verspreiden dat de VS doordrongen is met white supremacy en racisme, dat geen enkele zwarte burger veilig is voor de politie. Dit is letterlijk wat Kamala Harris een paar dagen geleden nog liep te beweren "the reality is that the life of a black person in America has never been treated as fully human". Wat echt waanzin is om zoiets te stellen.

Dus wie zorgt er nu voor verdeeldheid? Democraten en de mainstream media met een niet kloppend narratief, of enkel Trump? Zoals gezegd, ik denk dat Trump door de jaren heen genoeg twijfelachtige zaken heeft gezegd. Maar de mainstream media en de Democraten zijn net zo goed verantwoordelijk te houden voor de enorme polarisatie die er op dit moment in de VS is.
Wat is er precies mis met dat artikel van The Atlantic dan? Je hebt het wel alsmaar over polarisatie, maar tegelijkertijd doe je er net zo hard aan mee door vrijwel elke post te voorzien van een nogal grof, zo niet nogal onjuist aangezet laagje en elke boodschap in te delen in een links of rechts-kader.
pi_194810489
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:38 schreef kipknots het volgende:

[..]

Dat een of andere malloot een vijf jarig kind vermoord roept nou ook niet echt een discussie op of wel? Je zal niemand tegen komen die dat afschuwelijk vind. Kyle is wat dat betreft interessanter, want dat is een stuk minder eenzijdig.
Oh wacht eens, was jij niet die gene die tot voor kort nog regressief links als tekst onder zijn UI had staan?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194810641
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar zie jij mij die burgemeester veren in de reet steken? De president moet zijn best doen om het land te verzoenen en Trump faalt daar jammerlijk in. Sterker, hij doet niet eens een poging de angel uit de situatie te halen.

Ik wijs je ook op onderstaande:
[..]

ik denk dat Trump het prima doet. Hij veroordellt het geweld, meer kun je niet verwachten.

Er moet nu gewoon de orde worden hersteld en dat ligt in handen van het democratisch bestuur wat daar jammerlijk in faalt.

Het is niet voor niks dat overal waar het uit de klauwen loopt al decennia lang de democraten aan de knoppen zitten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194810657
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, en tegelijkertijd noemt Trump Black Lives Matters een symbol of hate en laat hij een vreedzaam protest uit elkaar meppen voor een foto-momentje. Ook heeft hij zich al talloze malen tegen de demonstraties uitgesproken, ongeacht of die vreedzaam verliepen.

Zeggen dat George Floyd 'justice' verdient en denken dat daarmee de kous af is, is natuurlijk heel stupide. Bovendien werd dat ene momentje van steun al snel overschaduwd door andere acties, zoals hierboven genoemd.
BLM is ook een symbol of hate. Tijdens de onlusten van afgelopen maanden is BLM er in geslaagd meer onschuldige black lives te beëindigen (vermoord) dan er de afgelopen 10 jaar door de politie zijn vermoord.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194810743
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, en tegelijkertijd noemt Trump Black Lives Matters een symbol of hate en laat hij een vreedzaam protest uit elkaar meppen voor een foto-momentje. Ook heeft hij zich al talloze malen tegen de demonstraties uitgesproken, ongeacht of die vreedzaam verliepen.
Ik zie hier inderdaad het gebruik van traangas om een menigte demonstranten terug te drijven. Maar uit elkaar meppen? Dat is mij niet duidelijk op basis van die filmpjes. En als we even inhaken op de tweets van Trump. Hij zegt hier het volgende:

quote:
NYC is cutting Police $’s by ONE BILLION DOLLARS, and yet the @NYCMayor is going to paint a big, expensive, yellow Black Lives Matter sign on Fifth Avenue, denigrating this luxury Avenue. This will further antagonize New York’s Finest, who LOVE New York & vividly remember the....
quote:
....horrible BLM chant, “Pigs In A Blanket, Fry ‘Em Like Bacon”. Maybe our GREAT Police, who have been neutralized and scorned by a mayor who hates & disrespects them, won’t let this symbol of hate be affixed to New York’s greatest street. Spend this money fighting crime instead!
Zet hij nu BLM, uit het niets, weg als een symbool van haat, of heeft dit meer te maken met bepaalde chants van BLM demonstranten in New York, waarna de burgemeester ter plekke doodleuk een street painting van de beweging besloot te laten aanbrengen? Ik vind dit ook geen handige zet. Je geeft daarmee eigenlijk aan dat BLM gelijk heeft met hun teksten over de politie.

Desalniettemin, is het handig dat Trump dit soort dingen tweet? Verre van, ik vind dit één van de vele voorbeelden waar hij weer erg onhandig bezig is en duidelijk tekort schiet als president. Maar om te stellen dat heel BLM nu ineens, zonder enige aanleiding, wordt weggezet als een symbool van haat ben ik niet mee eens.

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
Zeggen dat George Floyd 'justice' verdient en denken dat daarmee de kous af is, is natuurlijk heel stupide. Bovendien werd dat ene momentje van steun al snel overschaduwd door andere acties, zoals hierboven genoemd.
Ik ben benieuwd wat jij vind dat er meer had moeten gebeuren :).

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:53 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat is er precies mis met dat artikel van The Atlantic dan? Je hebt het wel alsmaar over polarisatie, maar tegelijkertijd doe je er net zo hard aan mee door vrijwel elke post te voorzien van een nogal grof, zo niet nogal onjuist aangezet laagje en elke boodschap in te delen in een links of rechts-kader.
Volgens mij geef ik dit toch duidelijk aan wat ik vind dat er mis is met zo'n artikel.

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

BLM is ook een symbol of hate. Tijdens de onlusten van afgelopen maanden is BLM er in geslaagd meer onschuldige black lives te beëindigen (vermoord) dan er de afgelopen 10 jaar door de politie zijn vermoord.
Niet mee eens, sowieso is lastig om alle doden tijdens de rellen op het conto van BLM te schrijven. Wel streeft de beweging vreemde doelen na die weinig te maken lijken te hebben met zwarte mensen. En tevens teert men op een premisse die ze zelf niet eens naleven.
pi_194810750
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

ik denk dat Trump het prima doet. Hij veroordellt het geweld, meer kun je niet verwachten.
Daarin kun je van mening verschillen natuurlijk, maar ik zou toch van een leider verwachten dat je de angel uit de situatie te haalt, mensen kalmeert, verzoening zoekt en/of leiderschap toont. Sjemmert postte daar een mooi voorbeeld van:


quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:09 schreef Sjemmert het volgende: On April 28, President Barack Obama strongly condemned the violence during a White House press conference, saying, "There's no excuse for the kind of violence that we saw yesterday. It is counterproductive. ... When individuals get crowbars and start prying open doors to loot, they're not protesting. They're not making a statement. They're stealing. When they burn down a building, they're committing arson. And they're destroying and undermining businesses and opportunities in their own communities. That robs jobs and opportunity from people in that area." Obama went on to applaud the actions of peaceful protesters who he felt were being undermined by the violence, and called upon the nation to take meaningful action to collectively solve poverty and law enforcement issues fueling what he described as "a crisis".[142]
Daarna was het vrij snel rustig.

quote:
Er moet nu gewoon de orde worden hersteld en dat ligt in handen van het democratisch bestuur wat daar jammerlijk in faalt.

Het is niet voor niks dat overal waar het uit de klauwen loopt al decennia lang de democraten aan de knoppen zitten.
Vier jaar geleden was er een Democratisch bestuur in Amerika. Het lijkt me geen toeval dat er toen een meer rust in de tent was dan nu.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frikandelbroodje op 31-08-2020 15:31:33 ]
Incelfrikandel
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 15:26:50 #110
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194810771
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

BLM is ook een symbol of hate. Tijdens de onlusten van afgelopen maanden is BLM er in geslaagd meer onschuldige black lives te beëindigen (vermoord) dan er de afgelopen 10 jaar door de politie zijn vermoord.
Nou, dan moet je toch maar eens leren tellen.

Tussen 2014 en 2019 zijn er 1640 zwarte mensen door politie geweld omgekomen in de VS. Vertel eens waar ik de 1659 doden kan vinden van BLM dit jaar? En dan ben ik genereus en neem ik maar een periode van 5 jaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194810835
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, dan moet je toch maar eens leren tellen.

Tussen 2014 en 2019 zijn er 1640 zwarte mensen door politie geweld omgekomen in de VS. Vertel eens waar ik de 1659 doden kan vinden van BLM dit jaar? En dan ben ik genereus en neem ik maar een periode van 5 jaar.
Ah je post toch wel hier :')
pi_194810850
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Daarin kun je van mening verschillen natuurlijk, maar ik zou toch van een leider verwachten dat je de angel uit de situatie te haalt, mensen kalmeert, verzoening zoekt en/of leiderschap toont. Sjemmert postte daar een mooi voorbeeld van:
[..]

Daarna was het vrij snel rustig.
[..]

Vier jaar geleden was er een Democratisch bestuur in Amerika. Het lijkt me geen toeval dat er toen een meer rust in de tent was dan nu.
Aha en denk jij dat het snel rustig was omdat Obama wat loze woorden riep in een speech of misschien toch omdat vrijwel direct de national guard werd ingezet er er hard werd opgetreden.
pi_194810869
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, dan moet je toch maar eens leren tellen.

Tussen 2014 en 2019 zijn er 1640 zwarte mensen door politie geweld omgekomen in de VS. Vertel eens waar ik de 1659 doden kan vinden van BLM dit jaar? En dan ben ik genereus en neem ik maar een periode van 5 jaar.
Kapitein heeft het over onschuldige slachtoffers, jij niet. (waarmee ik niet zijn uitspraak onderschrijf verder, overigens, voor je dat weer gaat krijgen)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 15:37:03 ]
pi_194810872
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Aha en denk jij dat het snel rustig was omdat Obama wat loze woorden riep in een speech of misschien toch omdat vrijwel direct de national guard werd ingezet er er hard werd opgetreden.
Beiden denk ik. Obama wist het aan te pakken, Trump lukt het niet.
Incelfrikandel
pi_194810874
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, dan moet je toch maar eens leren tellen.

Tussen 2014 en 2019 zijn er 1640 zwarte mensen door politie geweld omgekomen in de VS. Vertel eens waar ik de 1659 doden kan vinden van BLM dit jaar? En dan ben ik genereus en neem ik maar een periode van 5 jaar.
Als anderen zoiets zouden posten zou je direct vragen, waar is je bewijs? ;)

Ik zie tussen 2015 en 2020 het totaal van 5,592 doden door police shootings. 2,530 waren blank, 1,318 zwart, 920 Hispanic, 218 overige etniciteiten en bij 606 is het niet bekend. De database van de WP schijnt een van de meest betrouwbare te zijn.
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 15:39:29 #116
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194810894
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Als anderen zoiets zouden posten zou je direct vragen, waar is je bewijs? ;)

Ik zie tussen 2015 en 2020 het totaal van 5,592 doden door police shootings. 2,530 waren blank, 1,318 zwart, 920 Hispanic, 218 overige etniciteiten en bij 606 is het niet bekend. De database van de WP schijnt een van de meest betrouwbare te zijn.
En ik had 2014-2019, 2020 is nog niet af en vandaar niet meegerekend maar dat weet je vast wel of tel je schooljaren? Zelfde DB overigens.

Op zich overigens wel diep triest dat je de DB van een krant moet gebruiken om data te vinden over een dergelijke statistiek.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194810925
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En ik had 2014-2019, 2020 is nog niet af en vandaar niet meegerekend maar dat weet je vast wel of tel je schooljaren? Zelfde DB overigens.

Op zich overigens wel diep triest dat je de DB van een krant moet gebruiken om data te vinden over een dergelijke statistiek.
Dan nog, blanken worden naar verhouding vaker door politie maar ook door zwarte Amerikanen, vaker doodgeschoten.

Dit komt doordat zwarte Amerikanen, buiten alle proporties vaker crimineel zijn, naar verhouding.
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 15:44:18 #118
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194810946
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan nog, blanken worden naar verhouding vaker door politie maar ook door zwarte Amerikanen, vaker doodgeschoten.

Dit komt doordat zwarte Amerikanen, buiten alle proporties vaker crimineel zijn, naar verhouding.
Nee, dat worden ze niet. Zwarten zijn 13% van de bevolking en 32% van de doden door politiegeweld. Dat is dus het tegenovergestelde van wat jij beweert.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194810952
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En ik had 2014-2019, 2020 is nog niet af en vandaar niet meegerekend maar dat weet je vast wel of tel je schooljaren? Zelfde DB overigens.

Op zich overigens wel diep triest dat je de DB van een krant moet gebruiken om data te vinden over een dergelijke statistiek.
Het is inderdaad erg vreemd dat er in principe zo weinig data over is, daar ben ik het geheel mee eens :).

En dat eerste was mij niet bekend nee, ik zie namelijk staan 'updated Aug. 30, 2020'. Volgens mij wordt deze DB wel continue bijgewerkt en heeft 1 januari 2015 als startdatum (The Washington Post's database contains records of every fatal shooting in the United States by a police officer in the line of duty since Jan. 1, 2015.)
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 15:46:24 #120
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194810977
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:44 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Het is inderdaad erg vreemd dat er in principe zo weinig data over is, daar ben ik het geheel mee eens :).

En dat eerste was mij niet bekend nee, ik zie namelijk staan 'updated Aug. 30, 2020'. Volgens mij wordt deze DB wel continue bijgewerkt en heeft 1 januari 2015 als startdatum (The Washington Post's database contains records of every fatal shooting in the United States by a police officer in the line of duty since Jan. 1, 2015.)
Vreemd en opzettelijk, veel politie departementen weigeren medewerking aan de database van de FBI voor politie gerelateerde schietpartijen en doden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194810985
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat worden ze niet. Zwarten zijn 13% van de bevolking en 32% van de doden door politiegeweld.
En wat zegt dat?
pi_194810988
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Beiden denk ik. Obama wist het aan te pakken, Trump lukt het niet.
Dat burgermeesters nu onder trump wel weigeren om national guard in te zetten em hard op te treden ligt niet aan Trump. Volgens mij heeft hij het vaak genoeg aangeboden maarja als men blijft weigeren...
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 15:47:49 #123
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194810998
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

En wat zegt dat?
Dat het buitenproportioneel is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194811007
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat het buitenproportioneel is.
Nee, dat zegt het niet.
pi_194811039
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:47 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat burgermeesters nu onder trump wel weigeren om national guard in te zetten em hard op te treden ligt niet aan Trump.
Niet? Hij is toch president?
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')