abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194808208
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:05 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit is niet correct. Er waren in Portland al weken rellen gaande, dit was ook de reden dat Trump besloot om (meer) federale agenten te sturen.
Portland official says protests were winding down — until the federal troops showed up
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 31 augustus 2020 @ 12:23:23 #27
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194808264
quote:
En dus negeer je maar al het andere wat je ziet en hoort? (Als het al jouw echokamer binnenkomt)
pi_194808286
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En heeft geholpen? Neen. Inzet van de federale troepen werkte als een rode lap op de demonstranten. Het is ook veelzeggend dat de rust wederkeerde toen de troepen Portland verlieten:

Trump ordered federal forces to quell Portland protests. But the chaos ended as soon as they left
Er zijn nog altijd taferelen gaande in Portland dus dit klopt niet helemaal. Enkel manifesteert het zich niet meer op één vaste locatie zoals eerder wel het geval was rondom het courthouse. Dat de WP hier een narratief omheen verzint en het presenteert alsof alles over was zodra de federale agenten vertrokken, dat kan, maar het klopt niet. Zelfs CNN bevestigd dit dus.
pi_194808288
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik sluit mij wat dat betreft gewoon aan bij Koos. Met de opmerking erbij dat het vier jaar geleden allemaal stukken minder erg was. Dáár heb ik het over.
Waar blijkt dit uit? Veel van de onderzoeken over oplopende raciale spanningen gaan over 2016, toen Obama president was, 4 jaar geleden.

Nog maar wat weblinks dan:
Brennan Center: Preliminary Analysis of 2018 FBI Uniform Crime Report
Forbes: U.S. Violent Crime Rate Down 5%, Showing President Trump’s Combination Of Law And Order And Criminal Justice Reform Go Together, Making America Safer
Washington Post: Trump keeps claiming that the most dangerous cities in America are all run by Democrats. They aren’t. (Misleidende kop. 20 meest gevaarlijke steden in de VS, slechts 1 wordt bestuurd door een Republikein)
Quillette: Democrats Control America’s Most Dangerous Cities. So Why Do They Keep Passing the Buck on Gun Crime?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194808324
quote:
Dat betwist ik allemaal niet. Ik ben dan ook verre van een Obama-fan.

Maar: het is erger geworden onder Trump. Daar heb ik het over.
Incelfrikandel
pi_194808330
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:24 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er zijn nog altijd taferelen gaande in Portland dus dit klopt niet helemaal. Enkel manifesteert het zich niet meer op één vaste locatie zoals eerder wel het geval was rondom het courthouse. Dat de WP hier een narratief omheen verzint en het presenteert alsof alles over was zodra de federale agenten vertrokken, dat kan, maar het klopt niet. Zelfs CNN bevestigd dit dus.
Feit is dat de inzet van federale troepen op geen enkele wijze heeft bijgedragen aan het terugbrengen van de rust in Portland. En dan laat ik een discussie over de methoden die door deze troepen werden gehanteerd, maar even achterwege.
pi_194808340
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Feit is dat de inzet van federale troepen op geen enkele wijze heeft bijgedragen aan het terugbrengen van de rust in Portland.
Maar heeft de inzet van 'federale stormtroepen' dan wel geleid tot escalatie? Dat was de stelling die jij in hebt gebracht maar nog niet hebt kunnen onderbouwen.
pi_194808367
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat heeft Trump gedaan om de raciale verhoudingen te verbeteren toen de vlam in de pan sloeg na de dood van Floyd?
"Ja maar Trump!" :')

Lastig he, als oorzaak-en-gevolg je slecht uitkomen?
  maandag 31 augustus 2020 @ 12:30:54 #34
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194808380
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:29 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Gewoon de geschiedenis uitwissen/vervalsen/negeren tot het goed uitkomt. Leftism 101
pi_194808405
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:29 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Trump is nu president, niet Obama. Het is aan hem om een oplossing te vinden voor de oplopende spanningen. Heeft hij dat gedaan?
pi_194808415
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:27 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Maar heeft de inzet van 'federale stormtroepen' dan wel geleid tot escalatie? Dat was de stelling die jij in hebt gebracht maar nog niet hebt kunnen onderbouwen.
Oregon governor says ‘Trump troops’ in Portland are escalating tensions, not easing them
  maandag 31 augustus 2020 @ 12:33:30 #37
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194808438
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump is nu president, niet Obama. Het is aan hem om een oplossing te vinden voor de oplopende spanningen. Heeft hij dat gedaan?
Als Trumps economie Obama's economie is, is Trumps rassenprobleem eigenlijk Obama's rassenprobleem. Of werkt dit dan weer anders?
  maandag 31 augustus 2020 @ 12:34:15 #38
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194808454
quote:
Trump is natuurlijk de enige politicus die liegt... Of Democraten zijn de enigen die nooit liegen... ofzo.
pi_194808469
quote:
Als iemand uit de Trump regering een bewering doet is het verdacht en waarschijnlijk onwaar, nu het je uitkomt slik je het als zoete koek.

Het is weer goed met je Koos.

:W
pi_194808507
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Feit is dat de inzet van federale troepen op geen enkele wijze heeft bijgedragen aan het terugbrengen van de rust in Portland.
Ze hebben ook niet hard genoeg ingegrepen naar mijn mening. Bovendien stonden relschoppers die waren opgepakt de volgende dag weer te rellen doordat er vaak aan de gewenste bailout werd voldaan. Er is namelijk nogal een redelijk sommetje geld opgehaald. Wederom door zo'n louche anti-fascistische groepering. Dat hele Antifa mag dan weliswaar geen hiërarchische structuur hebben, maar als netwerk van verscheidene losse bewegingen steekt het vrij goed in elkaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 12:39:52 ]
pi_194808540
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:35 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Als iemand uit de Trump regering een bewering doet is het verdacht en waarschijnlijk onwaar, nu het je uitkomt slik je het als zoete koek.

Het is weer goed met je Koos.

:W
Tsja, we hebben met eigen ogen kunnen zien dat de situatie in Portland niet kalmeerde op het moment dat de federale troepen werden ingezet. De meningen verschillen over wie daar schuldig aan was.

'Who's escalating this? It's not us': Portland protester says federal agents deliberately intensifying violence
pi_194808559
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:33 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Als Trumps economie Obama's economie is, is Trumps rassenprobleem eigenlijk Obama's rassenprobleem. Of werkt dit dan weer anders?
De huidige onlusten zijn het probleem van Trump. Die waren namelijk niet aan de gang op het moment dat hij in 2016 het stokje overnam. Trump is nu president. Het is aan zijn regering om een oplossing te vinden voor de alsmaar door-etterende ellende.
pi_194808561
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Duidelijk niet. Dat maakt hem dus ook ongeschikt.
Incelfrikandel
  maandag 31 augustus 2020 @ 12:44:40 #44
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194808587
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De huidige onlusten zijn het probleem van Trump. Die waren namelijk niet aan de gang op het moment dat hij in 2016 het stokje overnam. Trump is nu president. Het is aan zijn regering om een oplossing te vinden voor de alsmaar door-etterende ellende.
Ferguson was al in 2014.
pi_194808588
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:38 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ze hebben ook niet hard genoeg ingegrepen naar mijn mening. Bovendien stonden relschoppers die waren opgepakt de volgende dag weer te rellen doordat er vaak aan de gewenste bailout werd voldaan. Er is namelijk nogal een redelijk sommetje geld opgehaald. Wederom door zo'n louche anti-fascistische groepering. Dat hele Antifa mag dan weliswaar geen hiërarchische structuur hebben, maar als netwerk van verscheidene losse bewegingen steekt het vrij goed in elkaar.
Tsja, dat krijg je als je demonstranten zonder gegronde reden oppakt.

quote:
According to Oregon DOJ spokeswoman Kristina Edmunson, the suit accuses the agencies of engaging "in unlawful law enforcement in violation of the civil rights of Oregon citizens by seizing and detaining them without probable cause."

Bron
pi_194808595

quote:
The area remains the greatest Democratic stronghold in Minnesota after the urban centers of Minneapolis and St. Paul.
https://en.wikipedia.org/wiki/Iron_Range
Best opvallend, Iron Range is een Democratisch bolwerk.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194808603
quote:
10s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:44 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ferguson was al in 2014.
En de LA Riots waren in 1992. Wat is je punt?

Raciale spanningen zijn niks nieuws in de VS. Op het moment dat Trump het stokje overnam van Obama, waren er geen demonstraties. Die laaiden pas op na de dood van Floyd. Het is dus aan Trump om, in samenwerking met andere overheden, er een oplossing voor te vinden. Daar is hij president voor.
  maandag 31 augustus 2020 @ 12:49:17 #48
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194808646
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Raciale spanningen zijn niks nieuws in de VS. Op het moment dat Trump het stokje overnam van Obama, waren er geen demonstraties. Die laaiden pas op na de dood van Floyd. Het is dus aan Trump om, in samenwerking met andere overheden, er een oplossing voor te vinden. Daar is hij president voor.
LA Riots hebben niks met BLM te maken, Ferguson wel.

De echte vraag is, waarom laaide het zo op na de dood van George Fentanyl? De timing is bijzonder. Zeker omdat andere lopende zaken de Democraten niets brachten. Waarom staan de Democraten het toe dat hun steden kapot worden gereld? Dat door zwarten en andere minderheden gerunde bedrijven kapot moeten? Zeer bijzonder allemaal. Je zou het maar steunen. Voelt allemaal erg Kristallnachtig.
pi_194808658
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben het geheel met je eens dat Trump niet bepaald een figuur is die in lijkt te steken op verzoening. Maar ik zou de rol van de media hier ook niet onderschatten. Wat denk je dat het effect is van elke dag dezelfde negatieve berichten over een president die ongeveer wordt afgeschilderd alsof het een extreemrechtse, wit-nationalistische en fascistische dictator is. Realiseer je ook dat veel mensen niet verder kijken dan het dagelijkse nieuws en dit dus voor de realiteit aannemen.

Ik denk dat je veel negatieve dingen kunt zeggen over Trump, maar het beeld dat er van hem is gevormd is echt waanzin. Complete hysterie die er mede voor heeft gezorgd dat er nu zoveel woede en frustratie is bij Amerikaanse burgers.
pi_194808678
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom omarmen de Democraten de BLM/Antifa-rellen zo en proberen ze het, net als users in deze reeks, te vergoeilijken of redenen te verzinnen voor de rellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')