abonnement Unibet Coolblue
pi_195009774
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:31 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Nou precies zoiets bedoel ik er maar mee te zeggen. Ik zou ook gewoon echt 0 interesse meer hebben na zo’n reactie van iemand :P.
Nou ja, misschien is zo’n persoon laaggeschoold, zware jeugd, andere factoren waardoor dát niet bij zijn kennis hoort. Misschien vooral street-smart, kennis op ander gebied of sociaal intelligent.
Het valt in ieder geval wel op en je vraagt je af welke algemene kennis nog meer ontbreekt. :)
  zaterdag 12 september 2020 @ 16:56:45 #152
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_195022641
Toch verwonderlijk dat er in dit soort topics altijd zoveel tegengas komt op de toch vrij stevige en voor de hand liggende correlatie tussen IQ en een hoge opleiding. En dat terwijl je toch zelden mensen met een laag IQ ziet die een master Geofysica hebben.

Enfin - het maakt je niet persé aantrekkelijker natuurlijk. Maar ik meen toch wel te kunnen beweren dat intelligentie ook bepalend is voor een aantal andere zaken. Hoe open je naar de wereld kijkt, hoe breed je interesses zijn, wat je interesses zijn, etc. En dat vind ik (ook) belangrijk. Net als dat ik het belangrijk vindt dat iemand zich in het bijbehorende sociale cirkeltje van studeren en het vervolg daarop kan verplaatsen.

Dus ik heb nooit gezocht anders dan in principe WO. Ooit een speeddate avond gehad voor hogeropgeleiden. Hadden twee MBO chicks zich toch ingeschreven (boefjes). Kleding, taalgebruik, stijl, alles was anders; die chicks gaven zowat licht.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_195025961
Wat ik me afvraag is of het een generatie-ding is om naar opleidingsniveau te kijken. Is het inherent aan de datingapps bijvoorbeeld?
pi_195026482
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:09 schreef Samhain het volgende:
Wat ik me afvraag is of het een generatie-ding is om naar opleidingsniveau te kijken. Is het inherent aan de datingapps bijvoorbeeld?
Ik vind het persoonlijk (milennium generatie) vervelend dat datingapps en mensen zelf ingesteld zijn op zoeken via oppervlakkige kenmerken als uiterlijk of opleidingsniveau, maar dat je op de eigenschappen die er naar mijn mening meer toe doen niet kan zoeken. Als ik zelf een datingapp mocht ontwerpen zou ik het doen zoals OkCupid dat mensen eerst allerlei psychologische vragen beantwoorden voordat ze uberhaupt kunnen beginnen met swipen. Mentaliteit vind ik zelf veel belangrijker dan de rest. Natuurlijk zijn de andere eigenschappen ook belangrijk... maar dan als randvoorwaarde tegen wil en dank.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195139828
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk (milennium generatie) vervelend dat datingapps en mensen zelf ingesteld zijn op zoeken via oppervlakkige kenmerken als uiterlijk of opleidingsniveau, maar dat je op de eigenschappen die er naar mijn mening meer toe doen niet kan zoeken. Als ik zelf een datingapp mocht ontwerpen zou ik het doen zoals OkCupid dat mensen eerst allerlei psychologische vragen beantwoorden voordat ze uberhaupt kunnen beginnen met swipen. Mentaliteit vind ik zelf veel belangrijker dan de rest. Natuurlijk zijn de andere eigenschappen ook belangrijk... maar dan als randvoorwaarde tegen wil en dank.
Op die manier matchen alleen vrouwen met vrouwen. Want: yoga lezen soms een drankje openminded yolo veganist bi-vloeibaar enz

Ik denk niet dat je wat gaat verdienen aan je app :D
pi_195139920
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:42 schreef I-O het volgende:
Op die manier matchen alleen vrouwen met vrouwen. Want: yoga lezen soms een drankje openminded yolo veganist bi-vloeibaar enz

Ik denk niet dat je wat gaat verdienen aan je app :D
Dus alleen vrouwen hebben een innerlijk? Ik snap dit niet zo.
Mannen lijken te willen doen alsof ze geen karakter/persoonlijkheid hebben. Alsof ze een soort dieren zijn die van sport en seks houden maar verder alleen maar uit instinct opereren zonder emoties of gedachten.
Want anders ben je niet cool he? En dan maak je geen indruk meer op andere mannen.
“Waarom willen vrouwen niet dat ik ze neuk? Ik doe zo mijn best om indruk op ze te maken ;( :'(

[ Bericht 3% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 18-09-2020 23:57:33 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195140092
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:47 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dus alleen vrouwen hebben een innerlijk? Ik snap dit niet zo.
Mannen lijken te willen doen alsof ze geen karakter/persoonlijkheid hebben. Alsof ze een soort dieren zijn die van sport en seks houden maar verder alleen maar uit instinct opereren zonder emoties of gedachten.
Want anders ben je niet cool he? En dan maak je geen indruk meer op andere mannen.
“Waarom willen vrouwen niet dat ik ze neuk? Ze willen alleen maar een Chad! Ik doe zo mijn best om indruk op ze te maken ;( :'(
Ik heb het vermoeden dat dit een gevalletje zelfprojectie betreft :D
pi_195140646
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:57 schreef I-O het volgende:
Ik heb het vermoeden dat dit een gevalletje zelfprojectie betreft :D
Nee, ik reageer op wat jij letterlijk typt.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 19 september 2020 @ 03:30:08 #159
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195141433
Ik merk dat ik intelligentie/opleidingsniveau wel belangrijk vind. Ik vind een vrouw interessanter als ze hoogopgeleid is.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195141519
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 03:30 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik merk dat ik intelligentie/opleidingsniveau wel belangrijk vind. Ik vind een vrouw interessanter als ze hoogopgeleid is.
als je een vrouw pas interessant vind nadat je het het opleidingsniveau weet, is dat vooral een teken van beperktheid en een teken dat je je fixeert op eigenlijk irrelevante externaliteiten.

Natuurlijk kan bv het niveau van iemands intelligentie belangrijk zijn in een relatie, omdat dat ook veel zegt hoe je met iemand kan communiceren... maar intelligentie hoeft niet altijd gelijk op te gaan met opleiding.
er zijn mensen zonder hogere opleiding, die echter wel zer intelligent zijn,
ook zijn er helaas mensen die een hogere opleiding afgerond hebben, die echter werkelijk dom als straatstenen zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 19 september 2020 @ 04:33:49 #161
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195141592
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 04:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als je een vrouw pas interessant vind nadat je het het opleidingsniveau weet, is dat vooral een teken van beperktheid en een teken dat je je fixeert op eigenlijk irrelevante externaliteiten.

Natuurlijk kan bv het niveau van iemands intelligentie belangrijk zijn in een relatie, omdat dat ook veel zegt hoe je met iemand kan communiceren... maar intelligentie hoeft niet altijd gelijk op te gaan met opleiding.
er zijn mensen zonder hogere opleiding, die echter wel zer intelligent zijn,
ook zijn er helaas mensen die een hogere opleiding afgerond hebben, die echter werkelijk dom als straatstenen zijn.
Heb ik nooit gezegd dat ik een vrouw pas interessant vind als ze hoogopgeleid is.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195141604
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 04:33 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Heb ik nooit gezegd dat ik een vrouw pas interessant vind als ze hoogopgeleid is.
"Ik vind een vrouw interessanter als ze hoogopgeleid is."

zal ik wel verkeerd gelezen hebben :D
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_195141993
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 04:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]

"Ik vind een vrouw interessanter als ze hoogopgeleid is."

zal ik wel verkeerd gelezen hebben :D
Interessanter is anders dan pás interessant natuurlijk. :P
pi_195142090
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:42 schreef I-O het volgende:

[..]

Op die manier matchen alleen vrouwen met vrouwen. Want: yoga lezen soms een drankje openminded yolo veganist bi-vloeibaar enz

Ik denk niet dat je wat gaat verdienen aan je app :D
Best slim eigenlijk wel hoor.
Hoe flexibel ben je en verwacht je dat van een partner?
Ben je materialistisch? Introvert of extravert? Wat voor copingstijl past bij jou?

In theorie is dat leuk, in de praktijk zullen veel mensen hierbij afhaken, ook is lang niet iedereen zich hier bewust van en er zijn ook zaken die veel mensen als negatiever zien (mensen proberen op datingsites actief en extravert over te komen), dus de eerlijkere mensen die dit niet zijn, zullen in het nadeel zijn
pi_195143576
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 07:47 schreef MevrouwPuff het volgende:

Best slim eigenlijk wel hoor.
Hoe flexibel ben je en verwacht je dat van een partner?
Ben je materialistisch? Introvert of extravert? Wat voor copingstijl past bij jou?

In theorie is dat leuk, in de praktijk zullen veel mensen hierbij afhaken, ook is lang niet iedereen zich hier bewust van en er zijn ook zaken die veel mensen als negatiever zien (mensen proberen op datingsites actief en extravert over te komen), dus de eerlijkere mensen die dit niet zijn, zullen in het nadeel zijn
Dank je maar wat is het verschil dan tussen mensen die zich extravert voordoen bij het beantwoorden van vragen en mensen die zich in chatgesprekken extraverter voordoen dan ze zijn.
Of mensen met “te gunstig” genomen of zelfs nep foto’s. Iedere selectiemethode kent oplichters, dus dat kan toch geen argument tegen zijn?
Niet dat het iets uitmaakt want ik ben niet slim genoeg om een app te maken of genoeg geld te verdienen om iemand te betalen daarvoor en ik zou de tijd/het geld er ook niet voor over hebben. Maar ik vraag het me gewoon af.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195144517
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:47 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dus alleen vrouwen hebben een innerlijk? Ik snap dit niet zo.
Mannen lijken te willen doen alsof ze geen karakter/persoonlijkheid hebben. Alsof ze een soort dieren zijn die van sport en seks houden maar verder alleen maar uit instinct opereren zonder emoties of gedachten.
Want anders ben je niet cool he? En dan maak je geen indruk meer op andere mannen.
“Waarom willen vrouwen niet dat ik ze neuk? Ik doe zo mijn best om indruk op ze te maken ;( :'(
Oh heavens, geeninspiratie1235, dit is weer een pareltje, hoor. :D Ik ben het er niet helemaal mee eens - te generaliserend - maar jouw manier van omschrijven is weer on point.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195144673
Zolang je op basis van gelijkwaardigheid samen bent zul je elkaar in meer of mindere mate aanvullen waar de ander tekort schiet. Lijkt me anders ook lastig die gelijkwaardigheid in beginsel al te kunnen waarborgen.
pi_195144674
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:57 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dank je maar wat is het verschil dan tussen mensen die zich extravert voordoen bij het beantwoorden van vragen en mensen die zich in chatgesprekken extraverter voordoen dan ze zijn.
Of mensen met “te gunstig” genomen of zelfs nep foto’s. Iedere selectiemethode kent oplichters, dus dat kan toch geen argument tegen zijn?
Niet dat het iets uitmaakt want ik ben niet slim genoeg om een app te maken of genoeg geld te verdienen om iemand te betalen daarvoor en ik zou de tijd/het geld er ook niet voor over hebben. Maar ik vraag het me gewoon af.
Besef wel dat er een hoop mensen zijn die prima kunnen communiceren via een forum of app. Er is geen onmiddelijke bedreiging en het is veilig. De introverte persoon kan hier heel wat mee. Als die persoon echter in het echt moet gaan communiceren gaat dat een pak moeilijker, plus dan komt nabijheid en intonatie erbij waardoor iemand kan dichtklappen. Andersom is er ook de persoon die op de app een hout is maar in het echt net heel leuk! Is er dan sprake van bedrog? Of misleiding? Volgens mij niet.
Iets wat werkt op papier hoeft niet te werken in het echt en als mensen dat eens zouden onthouden dan zou er ook een pak minder teleurstelling zijn of gevoelens van gekwetst te worden.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195145049
Onderwijsniveau boeit me niet zo veel. Dan vind ik het bezitten van een bepaalde mate van sensibiliteit belangrijker.
"Pools are perfect for holding water"
pi_195157477
quote:
88s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:10 schreef Natalie het volgende:
Oh heavens, geeninspiratie1235, dit is weer een pareltje, hoor. :D Ik ben het er niet helemaal mee eens - te generaliserend - maar jouw manier van omschrijven is weer on point.
Dank je.. ja t is ook een generalisatie maar wat ik bedoelde waren mannen zoals I-O.. als dat uberhaupt al een man is? :?

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:21 schreef Lenny77 het volgende:

Besef wel dat er een hoop mensen zijn die prima kunnen communiceren via een forum of app. Er is geen onmiddelijke bedreiging en het is veilig. De introverte persoon kan hier heel wat mee. Als die persoon echter in het echt moet gaan communiceren gaat dat een pak moeilijker, plus dan komt nabijheid en intonatie erbij waardoor iemand kan dichtklappen. Andersom is er ook de persoon die op de app een hout is maar in het echt net heel leuk! Is er dan sprake van bedrog? Of misleiding? Volgens mij niet.
Iets wat werkt op papier hoeft niet te werken in het echt en als mensen dat eens zouden onthouden dan zou er ook een pak minder teleurstelling zijn of gevoelens van gekwetst te worden.
Bedoel je dat veel mensen fora nu al gebruiken als datingsite gebaseerd op innerlijk?
Ja ikzelf hield me daar niet zo mee bezig want idd wat jij schrijft vaak is de misleiding niet eens met opzet.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 10:05:17 #171
441859 crew  Lenny77
pi_195159364
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 01:41 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Bedoel je dat veel mensen fora nu al gebruiken als datingsite gebaseerd op innerlijk?
Ja ikzelf hield me daar niet zo mee bezig want idd wat jij schrijft vaak is de misleiding niet eens met opzet.
Ik weet niet of veel mensen dat doen maar het zou nog niet zo stom zijn. Pak nu FOK!: als je hier al een tijdje rondloopt dan leer je de mensen wel wat kennen, meestal zelfs van hun slechtere kant :D Er is geen reden om je hier leuk voor te doen zoals je wel op een datingsite zou doen, want het is de opzet niet. En dan kan je mensen tegenkomen die wel eens heel goed met je klikken. Uiterlijk speelt hier ook geen rol want bijna niemand weet hoe de ander er uit ziet. Dat kan ook nadelig zijn natuurlijk want stel als ik iemand erg leuk zou vinden en met hem in contact zou komen en hij blijkt 19 te zijn, dan heb ik een probleem zeg maar.
Maar ik zie zeker de voordelen!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195159883
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 01:41 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Bedoel je dat veel mensen fora nu al gebruiken als datingsite gebaseerd op innerlijk?
Ja ikzelf hield me daar niet zo mee bezig want idd wat jij schrijft vaak is de misleiding niet eens met opzet.
Ik heb m'n man zo'n 16 jaar geleden leren kennen, hier op FOK! 15 jaar samen, waarvan 9 jaar getrouwd & we hebben een gezinnetje. Het kan best, hoor O+
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 10:48:02 #173
441859 crew  Lenny77
pi_195159941
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:43 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik heb m'n man zo'n 16 jaar geleden leren kennen, hier op FOK! 15 jaar samen, waarvan 9 jaar getrouwd & we hebben een gezinnetje. Het kan best, hoor O+
O+
Je weet op voorhand al wat je in huis haalt he :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195162294
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:48 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

O+
Je weet op voorhand al wat je in huis haalt he :)
En hij is nog intelligent ook :P
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195162645
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 10:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ik weet niet of veel mensen dat doen maar het zou nog niet zo stom zijn. Pak nu FOK!: als je hier al een tijdje rondloopt dan leer je de mensen wel wat kennen, meestal zelfs van hun slechtere kant :D Er is geen reden om je hier leuk voor te doen zoals je wel op een datingsite zou doen, want het is de opzet niet. En dan kan je mensen tegenkomen die wel eens heel goed met je klikken. Uiterlijk speelt hier ook geen rol want bijna niemand weet hoe de ander er uit ziet. Dat kan ook nadelig zijn natuurlijk want stel als ik iemand erg leuk zou vinden en met hem in contact zou komen en hij blijkt 19 te zijn, dan heb ik een probleem zeg maar.
Maar ik zie zeker de voordelen!
Wat heeft uiterlijk met leeftijd te maken? :P

Trouwens, natuurlijk speelt uiterlijk mee. Als dat niks is, wordt meestal alles "wat er was", weggegooid. :P
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 14:32:45 #176
441859 crew  Lenny77
pi_195163039
quote:
88s.gif Op zondag 20 september 2020 13:35 schreef Natalie het volgende:

[..]

En hij is nog intelligent ook :P
Ook nog O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 14:34:38 #177
441859 crew  Lenny77
pi_195163081
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 14:03 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Wat heeft uiterlijk met leeftijd te maken? :P

Trouwens, natuurlijk speelt uiterlijk mee. Als dat niks is, wordt meestal alles "wat er was", weggegooid. :P
Nou, als je een foto zou zien zoals op tinder dan wist ik dat m 19 was :P
Maar als er een klik is dan maakt uiterlijk wel iets minder uit dan als je alleen maar de vleeskeuring ingaat ;)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195163262
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 14:34 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nou, als je een foto zou zien zoals op tinder dan wist ik dat m 19 was :P
Maar als er een klik is dan maakt uiterlijk wel iets minder uit dan als je alleen maar de vleeskeuring ingaat ;)
9 van de 10 keer zal het wel iets uitmaken. De mensen die hier zitten, zitten ook op de apps. :P
pi_195179236
Het is niet altijd zo makkelijk.

Mijn ex had een PhD in literatuur, maar communiceren met haar leek soms nauwelijks mogelijk. Ze raakte om de haverklap haar spullen kwijt en wist niet hoeveel nullen een miljoen had. Ook had ze hele domme redenaties soms. Verder weigerde ze haar katholieke geloof op te geven hoewel ze eigenlijk wel wist dat God niet bestond.

Uiteindelijk was mijn frustratie over deze dingen wel een van de redenen waarom ik na een tijd gewoon niet meer van haar hield en de liefde dus over was.

Ik merk dat mijn huidige vriendin (meer een beta) veel rationeler is en veel meer bij de pinken is. Ook universitair niveau.

Ik weet niet hoe het zou zijn met een vrouw die geen universiteit zou hebben gedaan, maar dat lijkt me onmogelijk. Communicatie is dan erg moeilijk lijkt me. Ik ken wel een paar dames die geen universiteit hebben gedaan, en die vind ik ook seksueel meestal niet zo aantrekkelijk.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195180166
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 14:11 schreef JohnDDD het volgende:
Het is niet altijd zo mak

Ik weet niet hoe het zou zijn met een vrouw die geen universiteit zou hebben gedaan, maar dat lijkt me onmogelijk. Communicatie is dan erg moeilijk lijkt me. Ik ken wel een paar dames die geen universiteit hebben gedaan, en die vind ik ook seksueel meestal niet zo aantrekkelijk.
Waarom zou communicatie dan moeilijk zijn? Geen universiteit hebben gedaan staat toch niet gelijk aan achterlijk zijn?
pi_195181156
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 15:08 schreef Samhain het volgende:

[..]

Waarom zou communicatie dan moeilijk zijn? Geen universiteit hebben gedaan staat toch niet gelijk aan achterlijk zijn?
Niet per se geen universiteit gedaan hebben nee. Maar er zijn talloze manieren waarop communicatie lastig kan zijn met mensen die minder intelligent zijn. Ik merk dat dagelijks in de omgang met mensen. De verschillen tussen mensen zijn ook gewoon te groot om je met elkaar te vermaken als het intelligentieniveau heel erg verschilt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195182352
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 14:11 schreef JohnDDD het volgende:
Het is niet altijd zo makkelijk.

Mijn ex had een PhD in literatuur, maar communiceren met haar leek soms nauwelijks mogelijk. Ze raakte om de haverklap haar spullen kwijt en wist niet hoeveel nullen een miljoen had. Ook had ze hele domme redenaties soms. Verder weigerde ze haar katholieke geloof op te geven hoewel ze eigenlijk wel wist dat God niet bestond.

Uiteindelijk was mijn frustratie over deze dingen wel een van de redenen waarom ik na een tijd gewoon niet meer van haar hield en de liefde dus over was.

Ik merk dat mijn huidige vriendin (meer een beta) veel rationeler is en veel meer bij de pinken is. Ook universitair niveau.

Ik weet niet hoe het zou zijn met een vrouw die geen universiteit zou hebben gedaan, maar dat lijkt me onmogelijk. Communicatie is dan erg moeilijk lijkt me. Ik ken wel een paar dames die geen universiteit hebben gedaan, en die vind ik ook seksueel meestal niet zo aantrekkelijk.
De communicatie met je hoogopgeleide ex was anders ook niet briljant, ondanks haar hoge intelligentie. Lijkt me meer en gevalletje van: niet bij elkaar passen :) Slim zijn zegt niet alles.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195182445
quote:
88s.gif Op maandag 21 september 2020 17:11 schreef Natalie het volgende:

[..]

De communicatie met je hoogopgeleide ex was anders ook niet briljant, ondanks haar hoge intelligentie. Lijkt me meer en gevalletje van: niet bij elkaar passen :) Slim zijn zegt niet alles.
Uiteindelijk was mijn ex misschien niet zo intelligent, ook al was ze hoogopgeleid. Of ze was kortzichtig, dat kan ook. Bij elkaar passen is natuurlijk altijd een voorwaarde. Ik ken ook genoeg hoogopgeleiden die niet bij mij passen hoor. Andersom is me eigenlijk nooit gebeurd, hoewel je natuurlijk ook intelligente mensen hebt die geen opleiding hebben gedaan
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195183980
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Niet per se geen universiteit gedaan hebben nee. Maar er zijn talloze manieren waarop communicatie lastig kan zijn met mensen die minder intelligent zijn. Ik merk dat dagelijks in de omgang met mensen. De verschillen tussen mensen zijn ook gewoon te groot om je met elkaar te vermaken als het intelligentieniveau heel erg verschilt.
Natuurlijk. Maar dat heeft toch verder niets met opleiding te maken?
pi_195185603
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:14 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Uiteindelijk was mijn ex misschien niet zo intelligent, ook al was ze hoogopgeleid. Of ze was kortzichtig, dat kan ook.
En precies dit is volgens mij waar veel mensen die per se een hoogopgeleide partner willen zich blind op staren. Oke, dan vind je misschien iemand met een PhD in scheikunde. Blijkt dat die persoon echt slecht communiceert, wereldvreemd is en helemaal geen brede interesse heeft. Of iemand die een willekeurige andere wo studie heeft gedaan maar super weinig algemene kennis heeft of inderdaad niet eens weet hoeveel nullen een miljoen heeft.

Natuurlijk staan intelligentie en opleidingsniveau met elkaar in verband, maar hoogopgeleid zijn is echt niet zaligmakend. Hoogopgeleid zijn maakt een persoon niet per definitie heel intelligent of slim.
pi_195185695
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:14 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Uiteindelijk was mijn ex misschien niet zo intelligent, ook al was ze hoogopgeleid. Of ze was kortzichtig, dat kan ook. Bij elkaar passen is natuurlijk altijd een voorwaarde. Ik ken ook genoeg hoogopgeleiden die niet bij mij passen hoor. Andersom is me eigenlijk nooit gebeurd, hoewel je natuurlijk ook intelligente mensen hebt die geen opleiding hebben gedaan
Mijn man en ik verschillen ook qua opleidingsniveau, maar dat heeft nooit geleid tot communicatieproblemen. Maar idd, het zegt niet alles over hoe intelligent iemand is en ook niet of je al dan niet bij elkaar past.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195186653
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:37 schreef Samhain het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar dat heeft toch verder niets met opleiding te maken?
Nee, niet altijd. Ik vind intelligentie ook belangrijker dan opleiding. Maar de waarheid is wel dat van de vrouwen met wie ik ben geweest (niet per se relatie, maar ook alleen seks) er 90% universitair opgeleid waren. De andere 10% zat in de kunstwereld.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195187211
Sociale intelligentie is voor mij net zo belangrijk als intellectuele intelligentie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')