abonnement Unibet Coolblue
pi_194763031
Hi di ho Fokkers!

Heb 3 weken geleden bij Bol een smartphone gekocht maar die beviel me toch niet echt na uurtje gebruik.

Deze keurig via een pakketautomaat terug gestuurd ( die dingen hebben ze alleen maar) zo’n 1,5 week geleden maar hij is nog steeds niet aangekomen.

Bol contact opgenomen die verwijzen dat retour zending voor eigen aansprakelijkheid is of die aankomt of niet. Feit is dat ik alles heb gedaan wat in mijn macht ligt om dit pakket terug te sturen. Bol verwijst naar postnl en postnl weer naar Bol. Verzendbewijs krijg je niet bij postnl maar er staat keurig dat die retour is gestuurd in track en trace. Zie screenshot. Track en trace staat al 1,5 week op dit.



Het gaat om een bedrag van meer dan ¤300 dus is wel een dingetje.

Wat te doen? Tips graag. Bol maakt zich wel heel makkelijk hier vanaf.


Deel 1 hier

WGR / Smartphone retour Bol.com niet aangekomen
pi_194763230
Nieuwe smartphone uitpakken, opstarten, je eigen gmail eraan koppelen etc en dan na een uurtje zeggen van ok hij bevalt me toch niet :D
Dat dit kan is toch eigenlijk van de zotte he! Wat doet bol met zo'n gebruikte smartphone?
pindazakje
pi_194763331
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Nieuwe smartphone uitpakken, opstarten, je eigen gmail eraan koppelen etc en dan na een uurtje zeggen van ok hij bevalt me toch niet :D
Dat dit kan is toch eigenlijk van de zotte he! Wat doet bol met zo'n gebruikte smartphone?
Wissen, nieuw doosje, doorverkopen.
pi_194763439
Tja, pakketsorteerders verdienen ook niet zoveel
Nieuw is niet altijd beter.
pi_194763929
Dus ze moeten gratis retouren ook nog voor de klant verzekeren?

Ik vind dat de klant er te makkelijk over denkt en niet de moeite heeft genomen om de voorwaarden te lezen.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:49:08 #6
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_194765401
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:22 schreef Mr.Ping het volgende:
Dus ze moeten gratis retouren ook nog voor de klant verzekeren?
Nee. Enkel (ook) een methode aanbieden anders dan een antwoordnummer. Zodat de klant kan kiezen om een willekeurige andere dienstverlener in te schakelen dan die clowns van PostNL.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_194765638
TS, zou je alle info in OP kunnen zetten? Lees in vorige deel allemaal flarden informatie zoals dat je twee accounts gebruikt hebt om 1 koop op afstand te retourneren en dat je hebt lopen rellen en een blokkade hebt gekregen en nog wel meer dingen die niet door jou geschreven zijn (alhoewel ik vast nog veel meer verder terug moet lezen). Wat is nu waar en dan ook netjes geordend in chronologische volgorde. Dan krijg je misschien beter advies dan die opmerkingen hier en daar die elkaar tegenspreken.
pi_194771591
Wel kut dat het een atwoornummer is, geen postbus. Betekend dat je zelf verantwoordelijk bent aangezien jij het verstuurd hebt. De verzendende partij is altijd verantwoordelijk hoe krom dat ook klinkt. Postnl heeft geen plicht je pakket te vergoeden aangezien je akkoord ging met een van de voorwaarde welke luidt dat ze niet aansprakelijk zijn voor eventueel zoekgeraakte pakketen. Ik vind het redelijk dom dat bol.com antwoordnummers gebruikt. Zou betekenen dat je als klant gevaar loopt door iets terug te sturen. Dan maar postbuszending welke zijn verzekerd en je als klant retourkosten moet betalen. Weet je in iedergeval wel zeker dat je je geld terug krijgt. Je zou maar iets van 900 euro bestellen en dat terug willen sturen.
pi_194773397
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Nieuwe smartphone uitpakken, opstarten, je eigen gmail eraan koppelen etc en dan na een uurtje zeggen van ok hij bevalt me toch niet :D
Dat dit kan is toch eigenlijk van de zotte he! Wat doet bol met zo'n gebruikte smartphone?
Er wordt veel vernietigd. Daarnaast zouden ze m als tweedekansje kunnen verkopen.
pi_194773414
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 00:53 schreef Pendule het volgende:
Wel kut dat het een atwoornummer is, geen postbus. Betekend dat je zelf verantwoordelijk bent aangezien jij het verstuurd hebt. De verzendende partij is altijd verantwoordelijk hoe krom dat ook klinkt. Postnl heeft geen plicht je pakket te vergoeden aangezien je akkoord ging met een van de voorwaarde welke luidt dat ze niet aansprakelijk zijn voor eventueel zoekgeraakte pakketen. Ik vind het redelijk dom dat bol.com antwoordnummers gebruikt. Zou betekenen dat je als klant gevaar loopt door iets terug te sturen. Dan maar postbuszending welke zijn verzekerd en je als klant retourkosten moet betalen. Weet je in iedergeval wel zeker dat je je geld terug krijgt. Je zou maar iets van 900 euro bestellen en dat terug willen sturen.
Antwoordnummers nemen een drempel weg voor de consument. Statistisch gezien komt er ook meer aan dan dat er verloren gaat en dan worden andere methodes door de consumenten gezien als ongewenst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 29-08-2020 08:51:25 ]
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:57:58 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194773479
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:49 schreef Eix het volgende:

[..]

Nee. Enkel (ook) een methode aanbieden anders dan een antwoordnummer. Zodat de klant kan kiezen om een willekeurige andere dienstverlener in te schakelen dan die clowns van PostNL.
Er is geen betere vervoerder dan PostNL in Nederland. Succes met de prutsers van DHL, DPD, UPS etc...
En ja, ik heb ze allemaal op redelijke schaal uitgetest.
pi_194773480
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Nieuwe smartphone uitpakken, opstarten, je eigen gmail eraan koppelen etc en dan na een uurtje zeggen van ok hij bevalt me toch niet :D
Dat dit kan is toch eigenlijk van de zotte he! Wat doet bol met zo'n gebruikte smartphone?
Ik snap dit probleem niet. Als het toestel retour gaat wordt alles verwijderd. Wat maakt het dan uit dat iemand al een keer het toestel geregistreerd heeft?
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:00:47 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194773491
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:02 schreef blackmirror het volgende:
TS, zou je alle info in OP kunnen zetten? Lees in vorige deel allemaal flarden informatie zoals dat je twee accounts gebruikt hebt om 1 koop op afstand te retourneren en dat je hebt lopen rellen en een blokkade hebt gekregen en nog wel meer dingen die niet door jou geschreven zijn (alhoewel ik vast nog veel meer verder terug moet lezen). Wat is nu waar en dan ook netjes geordend in chronologische volgorde. Dan krijg je misschien beter advies dan die opmerkingen hier en daar die elkaar tegenspreken.
Zoals in het vorige topic al opgevallen was lijkt het erop dat TS iets te verbergen heeft. Het is geen zuivere koffie.
pi_194773851
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Er is geen betere vervoerder dan PostNL in Nederland. Succes met de prutsers van DHL, DPD, UPS etc...
En ja, ik heb ze allemaal op redelijke schaal uitgetest.
Dat vind ik dan wel weer frappant want met UPS nooit gezeik gehad echt nooit.
DHL en DPD is wel standaard gezeik, echt iedere keer weer opnieuw.

PostNL lijkt sterk af te hangen van welke tijdelijke ZZP'er mijn pakketten brengt/ophaalt.
pi_194773962
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 09:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer frappant want met UPS nooit gezeik gehad echt nooit.
DHL en DPD is wel standaard gezeik, echt iedere keer weer opnieuw.

PostNL lijkt sterk af te hangen van welke tijdelijke ZZP'er mijn pakketten brengt/ophaalt.
UPS is de enige in NL die nog aan landen als Turkije levert. Maar de kans van slagen is nihiel. Douane daar doet mee aan een stille oorlog tegen de EU en richtlijnen mbt o.a. voedselwaren en wil graag extra geld vangen van verzender en / of ontvanger op basis van wat ze ook maar verzinnen. Het "vernietigt"(houden t zelf) nagenoeg bijna alles, dus ook aan UPS heb je bijna geen kloten.
pi_194774316
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik snap dit probleem niet. Als het toestel retour gaat wordt alles verwijderd. Wat maakt het dan uit dat iemand al een keer het toestel geregistreerd heeft?
Het is iig al een hoop extra werk om alles weer naar originele staat te brengen qua software, en iedere telefoon zal weer een andere reset procedure nodig hebben, sowieso niet iets wat je de eerste beste retour medewerker kunt laten doen.

Met laptops vraag ik me dit ook af, zodra je inlogt in Windows 10 heb je al je eigen account etc eraan gekoppeld en kun je ook originele software/apps verwijderen. Dus retour vereist dan toch een complete reinstall van de originele software van de fabrikant?
pindazakje
pi_194774368
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 09:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer frappant want met UPS nooit gezeik gehad echt nooit.
DHL en DPD is wel standaard gezeik, echt iedere keer weer opnieuw.

PostNL lijkt sterk af te hangen van welke tijdelijke ZZP'er mijn pakketten brengt/ophaalt.
In mijn geval had ik steeds problemen met UPS, die beweerde tot 4 keer toe dat ik niet huis was terwijl ik aan het wachten was op dat pakketje verspreid over een periode van 1 jaar en bracht het vervolgens direct naar een afhaalpunt op ruim 5km afstand vanaf hier. (daartussendoor geen problemen met andere koeriers, ook niet op dezelfde dagen als UPS). Ik heb elke keer een klacht ingediend en de voorafgaande keren aangehaald. De 5e keer kwam de bezorger met een grote bek het pakketje afgeven en stormde hij daarna weer weg. Ik was het zo zat dat ik heb afgedwongen dat ze nooit meer UPS mogen gebruiken op mijn adres. (Amazon Prime btw).

PostNL geen enkel probleem, beste van allemaal zelfs, goede strakke tijdsindicaties, DHL heeft een zeer slechte tijdindicatie waardoor je veel meer uren thuis moet blijven zitten voor niks, DPD komt gewoon onverwachts langs zonder aankondiging terwijl online ze nog steeds onderweg zijn aan de andere kant van Nederland of zo.

Tis maar net waar je woont en wie de persoon is die je pakketje komt brengen.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2020 10:31:21 ]
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:26:34 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194775211
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 09:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer frappant want met UPS nooit gezeik gehad echt nooit.
DHL en DPD is wel standaard gezeik, echt iedere keer weer opnieuw.

PostNL lijkt sterk af te hangen van welke tijdelijke ZZP'er mijn pakketten brengt/ophaalt.
Ik heb 1000en pakketten met PostNL verstuurd en er is er één (1!) zoekgeraakt. En 99% vandaag ingeleverd morgen bezorgd. Ik heb ze allemaal uitgeprobeerd (want goedkoper) maar geen enkel ander bedrijf komt ook maar in de buurt.

Meestal binnen 2 weken alweer terug naar PostNL :')
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:36:20 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194775388
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 10:25 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Tis maar net waar je woont en wie de persoon is die je pakketje komt brengen.
Dat is niet waar, ik verzond pakketten door heel de Benelux en dat ging nagenoeg altijd goed (n=>5000), onafhankelijk van de bestemming.

Als er problemen zijn ontstaan die 9 van de 10 keer in de sorteercentra. Was bij UPS trouwens ook al zo. Daar werd ook flink gejat trouwens.
pi_194775626
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is niet waar, ik verzond pakketten door heel de Benelux en dat ging nagenoeg altijd goed (n=>5000), onafhankelijk van de bestemming.

Als er problemen zijn ontstaan die 9 van de 10 keer in de sorteercentra. Was bij UPS trouwens ook al zo. Daar werd ook flink gejat trouwens.
Zullen we "dat is niet waar" eens weglaten want jij kan niet voor mij bepalen wat mijn ervaring mag zijn met een willekeurig koerierdienst. Je had kunnen zeggen: "dat is jouw ervaring, mijn ervaring is anders want".

Om nog ff in te haken op de rest van je post, dat de UPS koerier tot 4 keer toe gelogen heeft over dat ik niet thuis was en direct doorging naar afhaalpunt heeft niets met stelende sorteercentrale personeel te maken, toch? En daarnaast heb ik mijn pakketjes van UPS ook uiteindelijk gehad door ze zelf op te halen, dus ogenschijnlijk voor jou is alles goed gegaan omdat het uiteindelijk bij mij (of in jouw geval jouw klant) is terechtgekomen. Echter zijn er ook mensen die heel tevreden zijn met de diensten van UPS, dat kan dan niet dezelfde bezorger zijn als ik heb. Daarom "het is maar waar je woont en wie je pakketje bezorgt".


Maar dit is allemaal offtopic, ik wacht op TS zijn bijgewerkte OP.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2020 11:54:01 ]
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:04:40 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194775774
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:53 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Zullen we "dat is niet waar" eens weglaten want jij kan niet voor mij bepalen wat mijn ervaring mag zijn met een willekeurig koerierdienst. Je had kunnen zeggen: "dat is jouw ervaring, mijn ervaring is anders want".

Om nog ff in te haken op de rest van je post, dat de UPS koerier tot 4 keer toe gelogen heeft over dat ik niet thuis was en direct doorging naar afhaalpunt heeft niets met stelende sorteercentrale personeel te maken, toch? En daarnaast heb ik mijn pakketjes van UPS ook uiteindelijk gehad door ze zelf op te halen, dus ogenschijnlijk voor jou is alles goed gegaan omdat het uiteindelijk bij mij (of in jouw geval jouw klant) is terechtgekomen. Echter zijn er ook mensen die heel tevreden zijn met de diensten van UPS, dat kan dan niet dezelfde bezorger zijn als ik heb. Daarom "het is maar waar je woont en wie je pakketje bezorgt".

Maar dit is allemaal offtopic, ik wacht op TS zijn bijgewerkte OP.
Nee dat is zeker niet waar. Iedereen kan eens pech hebben, maar dit zegt helemaal niets over een bedrijf.
pi_194775997
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wissen, nieuw doosje, doorverkopen.
alsof uitpakken, controleren en weer terugleggen op hun plek in het magazijn al niet duur genoeg is. Zoveel winst maken ze niet op hun producten hoor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194776152
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee dat is zeker niet waar. Iedereen kan eens pech hebben, maar dit zegt helemaal niets over een bedrijf.
Eens? 4 keer verspreid over een periode van 1 jaar? Ja dat is wel frappant, 4 keren pech met exact dezelfde bedrijf en exact dezelfde lulsmoes.

Ik heb ondertussen alles al gezegd en krijg het gevoel een langlopende discussie jou te krijgen zonder einde. Ik negeer je postjes hierna en richt me weer op TS of anderen.
pi_194776398
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:27 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Eens? 4 keer verspreid over een periode van 1 jaar? Ja dat is wel frappant, 4 keren pech met exact dezelfde bedrijf en exact dezelfde lulsmoes.

Ik heb ondertussen alles al gezegd en krijg het gevoel een langlopende discussie jou te krijgen zonder einde. Ik negeer je postjes hierna en richt me weer op TS of anderen.
Klopt. @leolinedance is een vermoeiende user die alleen maar TS van fraude beschuldigd. Totaal geen toegevoegde waarde. En dat omdat hij/zij weet dat het bij klantenservice er zogenaamd niet aan toe gaat. Over aannames gesproken....walgelijk.
pi_194776402
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:41 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Klopt. @:leolinedance is een vermoeiende user die alleen maar TS van fraude beschuldigd. Totaal geen toegevoegde waarde. En dat omdat hij/zij weet dat het bij klantenservice er zogenaamd niet aan toe gaat. Over aannames gesproken....walgelijk.
Eens :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')