abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194956461
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:14 schreef Ole het volgende:
2,6 in deze test https://www.bnnvara.nl/ka(...)are-andijviestamppot

4. Albert Heijn | ¤3,25 | Cijfer: 2,6
Opmerkingen: Veel gegaarde groenten, je proeft de aardappel bijna niet. Lijkt alsof er instant puree is gebruikt. Uiterlijk stamppot is oké, groot verschil met de smaak. Stamppot zou net zo goed spinazie kunnen zijn. Bal heeft prima geur, wel sponzig. Jus erg dik, lijkt wel gelei.
2,6 uit 5 hoop ik? Succes, ben benieuwd.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2020 @ 17:40:06 #52
22592 crew  Ole
pi_194956591
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:34 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

2,6 uit 5 hoop ik? Succes, ben benieuwd.
Uit 10..
Niet te vreten inderdaad! Rare bijsmaak. En stamppot andijvie hoort natuurlijk met rauwe andijvie! Deze groene drab is nauwelijks herkenbaar als andijvie. Balletjes redelijk maar heel weinig jus.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_194956624
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:40 schreef Ole het volgende:

[..]

Uit 10..
Niet te vreten inderdaad! Rare bijsmaak. En stamppot andijvie hoort natuurlijk met rauwe andijvie! Deze groene drab is nauwelijks herkenbaar als a
-O-
Ik vind juist gekookte andijvie wel lekker (vers dan) maar dit klinkt naar. Hoop dat je nog wat anders lekkers hebt voor vanavond.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2020 @ 18:18:04 #54
22592 crew  Ole
pi_194957287
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:41 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

-O-
Ik vind juist gekookte andijvie wel lekker (vers dan) maar dit klinkt naar. Hoop dat je nog wat anders lekkers hebt voor vanavond.
Zalm avocado maaltijdsalade :9
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_194957298
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Leuk geschreven Sisctus! Boulettes en boudins klinkt een stuk mooier dan ballen en pens :P
Overigens is 675kcal heel netjes.
Vind t helemaal niet veel.
Misschien bedoelde hij

" - 5,45 gram zout. "

Dat is nogal veel inho ;)
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194959227
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Misschien bedoelde hij

" - 5,45 gram zout. "

Maar ook de suiker, en toch ook de hoeveelheid kcal. Normaal gesproken ga ik bij een k&k maaltijd nooit boven de 500 a 550 kcal.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_194959749
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:18 schreef Ole het volgende:

[..]

Zalm avocado maaltijdsalade :9
^O^ ook van tgtg denk?
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Misschien bedoelde hij

" - 5,45 gram zout. "

Das best wat ja :D
pi_194960659
En, is er leven op Pluto?

:T

[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2020 21:18:17 ]
  dinsdag 8 september 2020 @ 21:47:37 #59
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194961262
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:15 schreef Sicstus het volgende:
De zomer is weer voorbij, en dit keer hebben we vakantie in eigen land moeten vieren! Met het coronavirus wat in allerlei minder ontwikkelde landen nog heftig gierde, was het eigenlijk niet verantwoord naar het buitenland te gaan. Ik heb wel getwijfeld over België, want dat ligt tenslotte naast de deur en ze praten er ook een soort Nederlands, dat taaltje is echt heel zacht. Ik stond dus in dubio, maar uiteindelijk nam ik toch maar geen enkel risico!

Gelukkig brengt ons aller Lidl ons buurland gewoon bij ons thuis, met de Belgische week die ze momenteel hebben georganiseerd! Met vandaag op het menu:

[ afbeelding ]

Boulettes, balletjes dus, in een rijke jus op basis van Luikse siroop, geflankeerd door een royale hoeveel aardappelpuree en groenten.

Zo ziet het eruit als het uit de magnetron komt (4 minuten op 750 Watt, vergeet geen gaatjes te prikken):

[ afbeelding ]

Excuus voor de belichting. Hier is een betere foto:

[ afbeelding ]

Verleidelijk ziet het eruit, die balletjes in die zijdezachte glinsterende saus. En lekker ruiken dat het doet!

[ afbeelding ]

De gehaktballetjes hebben tot mijn vreugde echt een smaak en een mooie textuur; dit is geen uit separatorvleesdrek geperste ellende, dit voelt en smaakt bijna als zelfgedraaide balletjes! Heel goed.

De aardappelpuree is lekker, niet heel speciaal, maar gewoon wat je mag verwachten in een kant-en-klaar maaltijd. Wel gegarneerd met een stukje peterselie, wat het toch een wat sjiekere uitstraling geeft, kom daar maar eens om in calvinistisch Nederland.
De groente bestaat uit doperwten en worteltjes, dat had u zelf al gezien natuurlijk, maar de worteltjes zijn wel apart gesneden, niet die typische minipeentjes die ze in Nederlandse kant en klaarmaaltijden hebben, of in conservenpotjes en blikjes. Ze hebben ook nog een goeie bite!

De maaltijd wordt gecomplementeerd door een biertje van Belgische afkomst, een Cuvée des Trolls, trollenwijn dus.

[ afbeelding ]

Kennelijk oorspronkelijk bestemd voor de Canadese markt, vreemd genoeg. Goed dat die listige inkopers van de Lidl hier de hand op hebben weten te leggen, want het is een prima biertje, 7% sterk!

[ afbeelding ]

Kortom: dit was een plezierige maaltijd, ik geef deze een 8. De voedingswaarden doen me wel even schrikken:

- 675 kcal;
- 36 gram vet, waarvan 11,5 gram verzadigd;
- 47,5 gram koolhydraten waarvan 24,5 gram suikers;
- 36,5 gram eiwitten
- 5,45 gram zout.

Dit moet je dus niet elke dag eten.

Morgen duiken we echt de Belgische volkskeuken in met een duo van pensen!

[ afbeelding ]
Ga ik morgen halen bij de Lidl!!
Ziet er goed uit. Goeie recensie.
Praat over de hel en je komt er.
  woensdag 9 september 2020 @ 09:19:27 #60
491050 Scheepskok
pi_194965783
Hi hi
Voor 25 cent...
Alleen zat ik naar die worst te kijken, zit daar echt pens in? :'(

pi_194971158
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:19 schreef Scheepskok het volgende:
Hi hi
Voor 25 cent...

[ afbeelding ]
25 cent :o
Bof jij even!
pi_194971190
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:42 schreef Sicstus het volgende:

[..]

25 cent :o
Bof jij even!
Nieuw beleid van Lidl voor producten die op hun THT-datum zitten om voedselverspilling tegen te gaan.

Veel beter dan het 35% korting beleid van de AH.
pi_194971333
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:19 schreef Scheepskok het volgende:
Hi hi
Voor 25 cent...

[ afbeelding ]
Nee, maar die donkere is wel een bloedworst. Witte pens = gewoon een kalfsworst met peterselie, en die zwarte pens een bloedworst.
pi_194971571
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:44 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Nieuw beleid van Lidl voor producten die op hun THT-datum zitten om voedselverspilling tegen te gaan.

Veel beter dan het 35% korting beleid van de AH.
Oh ik ben dat tot op heden nog niet tegengekomen bij de Lidl...ik ga erop letten!

En ja die 35% van AH slaat nergens op. Vroeger was het bij de AH tenminste nog 50%.
pi_194971592
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:07 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Oh ik ben dat tot op heden nog niet tegengekomen bij de Lidl...ik ga erop letten!

En ja die 35% van AH slaat nergens op. Vroeger was het bij de AH tenminste nog 50%.
Nou, die 25 cent schappen zijn vaak binnen een kwartier na opening van de deuren uitverkocht, dus ik zou het goed plannen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 09-09-2020 15:09:00 ]
  woensdag 9 september 2020 @ 15:10:40 #66
491050 Scheepskok
pi_194971630
quote:
84s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:08 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Nou, die 25 cent schappen zijn vaak binnen een kwartier na opening van de deuren uitverkocht, dus ik zou het goed plannen. :P
Gelijk om 8 uur gaan inderdaad. Zijn speciale bakken. Ligt van alles in.
pi_194971813
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:10 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Gelijk om 8 uur gaan inderdaad. Zijn speciale bakken. Ligt van alles in.
Hmm dat wordt het dan niet, om 8 uur lig ik nog in m'n nest.
  woensdag 9 september 2020 @ 17:53:44 #68
491050 Scheepskok
pi_194974612
Ik haal er nog wel eens wat vandaan. Dingen als soepgroenten, vleesbeleg en kant-en-klaar-maaltijden. Er liggen ook veel salades bij.
De buiten-koeling-artikelen hebben een aparte bak. Dat zijn chips over datum bijvoorbeeld. En een aparte broodbak, maar die loopt echt storm.
  woensdag 9 september 2020 @ 21:34:55 #69
491050 Scheepskok
pi_194978024
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:15 schreef Sicstus het volgende:
De zomer is weer voorbij, en dit keer hebben we vakantie in eigen land moeten vieren! Met het coronavirus wat in allerlei minder ontwikkelde landen nog heftig gierde, was het eigenlijk niet verantwoord naar het buitenland te gaan. Ik heb wel getwijfeld over België, want dat ligt tenslotte naast de deur en ze praten er ook een soort Nederlands, dat taaltje is echt heel zacht. Ik stond dus in dubio, maar uiteindelijk nam ik toch maar geen enkel risico!

Gelukkig brengt ons aller Lidl ons buurland gewoon bij ons thuis, met de Belgische week die ze momenteel hebben georganiseerd! Met vandaag op het menu:

[ afbeelding ]

Boulettes, balletjes dus, in een rijke jus op basis van Luikse siroop, geflankeerd door een royale hoeveel aardappelpuree en groenten.

Zo ziet het eruit als het uit de magnetron komt (4 minuten op 750 Watt, vergeet geen gaatjes te prikken):

[ afbeelding ]

Excuus voor de belichting. Hier is een betere foto:

[ afbeelding ]

Verleidelijk ziet het eruit, die balletjes in die zijdezachte glinsterende saus. En lekker ruiken dat het doet!

[ afbeelding ]

De gehaktballetjes hebben tot mijn vreugde echt een smaak en een mooie textuur; dit is geen uit separatorvleesdrek geperste ellende, dit voelt en smaakt bijna als zelfgedraaide balletjes! Heel goed.

De aardappelpuree is lekker, niet heel speciaal, maar gewoon wat je mag verwachten in een kant-en-klaar maaltijd. Wel gegarneerd met een stukje peterselie, wat het toch een wat sjiekere uitstraling geeft, kom daar maar eens om in calvinistisch Nederland.
De groente bestaat uit doperwten en worteltjes, dat had u zelf al gezien natuurlijk, maar de worteltjes zijn wel apart gesneden, niet die typische minipeentjes die ze in Nederlandse kant en klaarmaaltijden hebben, of in conservenpotjes en blikjes. Ze hebben ook nog een goeie bite!

De maaltijd wordt gecomplementeerd door een biertje van Belgische afkomst, een Cuvée des Trolls, trollenwijn dus.

[ afbeelding ]

Kennelijk oorspronkelijk bestemd voor de Canadese markt, vreemd genoeg. Goed dat die listige inkopers van de Lidl hier de hand op hebben weten te leggen, want het is een prima biertje, 7% sterk!

[ afbeelding ]

Kortom: dit was een plezierige maaltijd, ik geef deze een 8. De voedingswaarden doen me wel even schrikken:

- 675 kcal;
- 36 gram vet, waarvan 11,5 gram verzadigd;
- 47,5 gram koolhydraten waarvan 24,5 gram suikers;
- 36,5 gram eiwitten
- 5,45 gram zout.

Dit moet je dus niet elke dag eten.

Morgen duiken we echt de Belgische volkskeuken in met een duo van pensen!

[ afbeelding ]
Ik heb het nu ook gegeten. Mijn oordeel:
Allereerst viel me de groente op. Die was gewoon stevig, al dente. Ben ik niet gewend van kant en klaar-voedsel. Ik vond dat een aangename verrassing. Je kon zelfs bijten in de doperwtjes.
De balletjes hebben structuur, ook niet verwacht. Ze zitten halverwege de gehaktballetjes uit een Unox-blik en zelf gedraaide balletjes. Geen slechte score voor een kant en klaar-bakje.
De aardappelpuree is ook stevig, geen smurrie, maar speelt een ondergeschikte rol door het missen van smaak. Jammer.
De saus is niet mijn ding, maar dat is persoonlijk. Ik houd niet van een zoete toon in mijn eten. Ik had nog wat jus over en dat maakte gelijk de aardappelpuree een stuk beter.

Groente: een negen
Balletjes: een acht
Aardappelpuree: een zes
Saus: geen ordeel.

Al met al een 8!
pi_195002560
Topper! ^O^

Ik had dus ook het 'duo van pensen' geprobeerd, en dat is wel even andere koek dan die balletjes met groenten!
De aardappelpuree was hetzelfde, maar voor de rest leek het niet op wat ik als Hollander gewend ben! Appelmoes (of compote) in plaats van groenten? Witte worst en bloedworst in plaats van vlees of vis?

Ik ben gewend aan hartigheid en groente bij een avondmaaltijd, maar dit is vooral zoet! Door de appelmoes natuurlijk, maar de bloedworst is ook zoet, haast chocoladeachtig, als een brownie. Uitermate vreemd!
En ook de witte worst is niet echt worstachtig zoals wij dat kennen, het is helemaal niet vlees-achtig.

Ik heb het opgegeten, maar daarna nog wel even een boterham met kaas genomen. Niet omdat de maaltijd vies was of niet vulde, maar gewoon om weer een vertrouwde, bekende smaak en textuur te proeven.

Slecht is dit denk ik niet, maar het is niet mijn smaak. Bij de volgende Belgische week neem ik het balletjesgerecht nog wel een keer, maar deze laat ik liggen.

Nog even de voedingswaarden erbij:

720 kcal;
39 gram vetten, waarvan 16 gram verzadigd;
61 gram koolhydraten, waarvan 13,5 gram suikers;
28 gram eiwitten;
3,8 gram zout.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sicstus op 11-09-2020 15:31:27 ]
pi_195003339
Ik vind de worstenvariant er echt zeer onsmakelijk uitzien :@
Ik neem trouwens ook weleens appelcompôte als groenten. Maar dan wel zelfgemaakt en dus zonder suiker. Dan is het wel lekker fris.
Uit een pot ofzo hoef ik appelmoes of compôte sowieso niet.
  vrijdag 11 september 2020 @ 17:30:43 #72
491050 Scheepskok
pi_195006516
Ik heb het dus ook gegeten. De bloedworst heb ik overgeslagen, sorry. De aardappelpuree was inderdaad hetzelfde en het is gewoon niet mijn favoriet. Niet op smaak te krijgen, waarom, geen idee.
Maar toch wel stevige puree.
De witte worst, tja wat zal ik zeggen. Dat was enorm wennen. Het is niet de worst waar je doorheen "knapt", maar het is superzacht, doet me meer denken aan een mengsel van aardappel en vlees. Je kunt het bijna roeren.

Dikke 4, voor de moeite.
Dit is geen worst.
pi_195006728
Goh sja wellicht ben ik al een stuk belg aan het worden, en het is inderdaad niet te vergelijken met een nederlandse braadworst maar ik vind beide worsten toch wel lekker. Weet niet uit deze maaltijd trouwens die heb ik nooit op, ik heb het over beide varianten van de slager gewoon.

Zal wellicht door het kalfsvlees komen en fijne maling, maar ik vind dat heerlijk. Vind kalfsgehakt ook super, super lekkere soep balletjes. Heerlijk zacht. Niet van die taaie stuiterballen die ze in NL in de soep hebben.

En sja bloedworst daar moet je van houden maar vind die belgische versie ook lekker. Vaak wel gecombineerd met zoet, maar dat doen ze in Nederland ook. Vind juist de nederlandse smerig (hard gebakken en met kruidnagel). Spaanse of argentijnse vind ik nog lekkerder.

[ Bericht 25% gewijzigd door anndb op 11-09-2020 17:48:55 ]
  vrijdag 11 september 2020 @ 17:47:59 #74
491050 Scheepskok
pi_195006811
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:42 schreef anndb het volgende:
Goh sja wellicht ben ik al een stuk belg aan het worden, en het is inderdaad niet te vergelijken met een nederlandse braadworst maar ik vind beide worsten toch wel lekker. Weet niet uit deze maaltijd trouwens die heb ik nooit op, ik heb het over beide varianten van de slager gewoon.
Dat zal best. Ik had iets van, wat krijgen we nou? Het leek een soort zachte meelhap. Mijn eerste reactie was: dit is niet goed meer, maar het rook toch goed. Ik had een knapperige worst verwacht, dit had iets weg van meatloaf.
pi_195006868
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:47 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Dat zal best. Ik had iets van, wat krijgen we nou? Het leek een soort zachte meelhap. Mijn eerste reactie was: dit is niet goed meer, maar het rook toch goed. Ik had een knapperige worst verwacht, dit had iets weg van meatloaf.
Mja als ik je fotos zie, dan zie ik ook wel verschil hoor met wat ik hier koop. Volgens mij is deze traditioneel ook met peterselie (hier wel bij de slager) en dat zie ik er niet door en van de slager hier heeft ook meer textuur, maar het blijft een stuk zachtere worst dan de nederlandse braadworst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')