quote:New York Times: 8 Minutes and 46 Seconds: How George Floyd Was Killed in Police Custody
May 31, 2020. Updated June 9, 2020
[RECONSTRUCTIE VIDEO IN DE LINK]
The Times has reconstructed the death of George Floyd on May 25. Security footage, witness videos and official documents show how a series of actions by officers turned fatal.
On May 25, Minneapolis police officers arrested George Floyd, a 46-year-old black man, after a convenience store employee called 911 and told the police that Mr. Floyd had bought cigarettes with a counterfeit $20 bill. Seventeen minutes after the first squad car arrived at the scene, Mr. Floyd was unconscious and pinned beneath three police officers, showing no signs of life.SPOILER: de rest van het artikelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transcript van de videoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:RTL Nieuws: Traangas, rubberen kogels en vuurwerk bij rellen in Minneapolis
31 mei 2020 07:59
Ondanks de avondklok zijn demonstranten in de Amerikaanse stad Minneapolis gisteravond opnieuw de straat opgegaan. De nationale garde werd bekogeld met vuurwerk en gebruikte als reactie daarop traangas en rubberen kogels.SPOILER: de rest van het artikelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:The Guardian: Protests about police brutality are met with wave of police brutality across US
Sat 6 Jun 2020. Last modified on Mon 8 Jun 2020 14.58 BST
Use of teargas, batons, pepper spray, fists, feet and vehicles against protesters sparks lawsuits and international condemnation
The nationwide anti-police brutality protests sparked by the killing of George Floyd in the US have been marked by widespread incidents of police violence, including punching, kicking, gassing, pepper-spraying and driving vehicles at often peaceful protesters in states across the country.
The actions have left thousands of protesters in jail and injured many others, leaving some with life-threatening injuries.SPOILER: de rest van het artikelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:RTL Nieuws: Protesten VS houden aan: 'Het gaat om iets groters'
06 juni 2020 20:09
De Amerikaanse hoofdstad Washington maakt zich op voor de grootste protesten tegen racisme die er zijn gehouden. Nooit eerder is op zo'n grote schaal gedemonstreerd tegen politiegeweld. Maar de protesten begonnen niet bij George Floyd. De burgerrechtenbeweging in Amerika kent een lange voorgeschiedenis van onderdrukking en politiegeweld.
Een kantelpunt in de geschiedenis is de March on Washington. In augustus van 1963 trokken een kwart miljoen zwarte Amerikanen naar de hoofdstad, om te demonstreren tegen de onderdrukking. De mars kwam honderd jaar na de afschaffing van de slavernij, maar in de VS waren - en zijn - zwarte Amerikanen nog steeds economisch achtergesteld.SPOILER: de rest van het artikelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-------------------------
Nu is het in NWS gebruikelijk dat de OP een persoonlijke noot toevoegt waarmee hij of zij een eigen visie op de gebeurtenissen weergeeft. In dit geval zou ik die ruimte graag overdragen aan mevrouw Kimberly Jones. Ik wil jullie dan ook graag verzoeken deze 6 minuten durende video te kijken.
Met ter ondersteuning van haar uitspraken, hieronder zowel een definitie van institutioneel racisme, als ook een bijdrage van onze gewaardeerde user Isdatzo met verscheidene wetenschappelijk onderzoeken naar racisme in de VS:quote:Wikipedia: Institutional racism
Institutional racism (also known as systemic racism) is a form of racism expressed in the practice of social and political institutions. It is reflected in disparities regarding wealth, income, criminal justice, employment, housing, health care, political power and education, among other factors.SPOILER: achtergrond van de term plus een voorbeeld door diens schrijversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze bron bevat daarnaast ook een gedetailleerde beschrijving van institutioneel racisme in de VS in diens geschiedenis en hedendaagse praktijk. Inclusief verifieerbare referenties.quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:33 schreef Isdatzo het volgende:
-------------------------SPOILER: zeer veel wetenschappelijk onderzoeken naar racisme in de VSOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met droge ogen beweren dat institutioneel racisme niet bestaat is onmogelijk.Topic is bedoeld om de demonstraties in de VS te bespreken.
Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.
Kun je niet inhoudelijk discussiëren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.
Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.
Eigenlijk niets anders dan anders dus, maar een (NWS-)ban zal sneller volgen want de maat bij sommige 'usual suspects' is wel vol nu.Huilen dan.![]()
Ja. Het patroon van voter suppression, dat snap je toch zelf ook wel? Alsof die photo ID voting laws het enige aspect daarvan isquote:Op donderdag 27 augustus 2020 01:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Net was "voter suppression" nog een big issue en nu moet het weer in een patroon gezien worden....
Huilen dan.![]()
laat gaanOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Als mensen nou eens gewoon zouden meewerken met de politie.Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.![]()
Niks gelogen aan hoor.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 08:19 schreef Ensiferum het volgende:
Ah, ik zie dat jij jouw institutional racism leugens weer in de OP hebt gezet.Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Daar komt het wel op neer ja, er zijn dus zeven (!) verschillende pasjes waar je uit kunt kiezen en nog moet er één of andere complottheorie worden gebruikt dat dit dan zogenaamd in het nadeel van minderheden zou zijn. Wat bepaalde mensen eigenlijk willen is dat er gewoon géén controle is, zodat iemand misschien wel vijf keer kan stemmen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 04:57 schreef dellipder het volgende:
Gaan we nu echt beweren dat zwarte mensen onmachtig zijn om een geldige legitimatie te kunnen bemachtigen? Hoe verwerpelijk neerbuigend is dit. Werkelijk onvoorstelbaar.
En als ik me niet vergis zijn de Democraten ook voorstanders voor stemrecht voor illegale immigranten. En welke partij gooit zichzelf nu altijd op als de beschermheilige van immigranten, minderheden en zogenaamd onderdrukte groepen? Ah, de Democraten. Dus waar komt het hele probleem eigenlijk op neer? Zijn het nu die duivelse Republikeinen die onrealistische en racistische eisen stellen of zijn het eigenlijk gewoon de Democraten die meer stemmen proberen te ronselen? Het laatste dus. Typisch eigenlijk ook dat de Democraten zo'n enorme voorstander zijn van compleet ongecontroleerde voting by mail.![]()
Kun je een voorbeeld geven van dat institutionele rascisme. Wijs me eens een wet, regel aan waar vermeld staat dat donkere mensen buiten gesloten worden?quote:Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.![]()
De democraten grijpen naar het frauduleuze voting by mail zodat ze kunnen winnen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:14 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer ja, er zijn dus zeven (!) verschillende pasjes waar je uit kunt kiezen en nog moet er één of andere complottheorie worden gebruikt dat dit dan zogenaamd in het nadeel van minderheden zou zijn. Wat bepaalde mensen eigenlijk willen is dat er gewoon géén controle is, zodat iemand misschien wel vijf keer kan stemmen.
En als ik me niet vergis zijn de Democraten ook voorstanders voor stemrecht voor illegale immigranten. En welke partij gooit zichzelf nu altijd op als de beschermheilige van immigranten, minderheden en zogenaamd onderdrukte groepen? Ah, de Democraten. Dus waar komt het hele probleem eigenlijk op neer? Zijn het nu die duivelse Republikeinen die onrealistische en racistische eisen stellen of zijn het eigenlijk gewoon de Democraten die meer stemmen proberen te ronselen? Het laatste dus. Typisch eigenlijk ook dat de Democraten zo'n enorme voorstander zijn van compleet ongecontroleerde voting by mail.
Saillant detail: in Nederland is voting by mail verboden (maar daar hoor je de media niet over)![]()
Na die ID pasjes discussie gisteravond weet ik in elk geval zeker welke users ik nooit meer serieus neem zodra het over racisme gaat. Man man man![]()
![]()
Degenen die glashard de veroordeling van de rechter ontkennen om hun eigen wensbeeld in stand te kunnen houden.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Na die ID pasjes discussie gisteravond weet ik in elk geval zeker welke users ik nooit meer serieus neem zodra het over racisme gaat. Man man manThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Staat in de OP.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Kun je een voorbeeld geven van dat institutionele rascisme. Wijs me eens een wet, regel aan waar vermeld staat dat donkere mensen buiten gesloten worden?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Oh sorry, ik was vergeten dat we het eens moeten zijn met een rechter in een ander land.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Degenen die glashard de veroordeling van de rechter ontkennen om hun eigen wensbeeld in stand te kunnen houden.![]()
Nee als je een gedegen rationele onderbouwing kunt geven waarom de uitspraak van de rechter niet klopt hoor ik hem graag.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:41 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Oh sorry, ik was vergeten dat we het eens moeten zijn met een rechter in een ander land.
Tot die tijd is het duidelijk wie er niet serieus te nemen valt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Die gedegen rationele onderbouwingen zijn genoeg langs gekomen. Dat ze niet in jouw straatje passen en je ze daardoor als onzin kwalificeert is nouja, jouw probleem.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee als je een gedegen rationele onderbouwing kunt geven waarom de uitspraak van de rechter niet klopt hoor ik hem graag.
Tot die tijd is het duidelijk wie er niet serieus te nemen valt.![]()
Die zijn er niet, maar afgaande op deze topicreeks en de topicreeks in POL betreffende de Amerikaanse politiek komt het volgens bepaalde users neer op verschillen in uitkomst. Dus als je een verschil in uitkomst hebt (bijvoorbeeld bij een controle van de politie op drugsbezit) in het nadeel van zwarte Amerikanen dan betreft dat het zogenaamde institutionele racisme. En omdat je verschillen in uitkomst overal zult vinden (objectief en wetenschappelijk bekeken is dat immers de norm) zou dat dan het onomstotelijke bewijs moeten vormen van racisme. Je mag dit ook niet op een andere manier proberen te verklaren, want dan ben je zelf zogenaamd een racist. Kortom:quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Kun je een voorbeeld geven van dat institutionele rascisme. Wijs me eens een wet, regel aan waar vermeld staat dat donkere mensen buiten gesloten worden?
• Meer witte Amerikanen dan zwarte Amerikanen met een college degree? Ah, duidelijk voorbeeld van racisme en onderdrukking van zwarte mensen.
• Meer witte Amerikanen dan zwarte Amerikanen in bestuurlijke functie? Ah, duidelijk voorbeeld van racisme en onderdrukking van zwarte mensen.
• Een hoger gemiddeld inkomen voor witte Amerikanen dan zwarte Amerikanen? Ah, wederom, duidelijk voorbeeld van racisme.
• Meer witte entrepreneurs dan zwarte entrepreneurs? Ah, wederom, enkel het gevolg van racisme en onderdrukking van zwarte Amerikanen.
Het ironische is dat men zich heel tactisch langs alle situaties manoeuvreert waar er andere uitkomsten zijn, bijvoorbeeld dat bijna 75% van de spelers in de NBA zwart is. Of dat ondanks dat witte Amerikanen een hoger gemiddeld inkomen hebben dan zwarte Amerikanen, Asian Americans weer meer verdienen dan witte Amerikanen, dan wordt dit laatste gewoon genegeerd, want dat past niet in het gewenste narratief.
Zolang alle uitkomsten tussen zwart en wit niet exact hetzelfde zijn (dus hetzelfde inkomen, evenveel zwarte als witte miljonairs, evenveel zwarte als witte CEO's, evenveel witte als zwarte mensen in de Amerikaanse gevangenissen, evenveel college degrees onder zwarte als witte mensen, enz.) zul je het riedeltje over (institutioneel) racisme blijven houden. En het wordt óveral achter gezocht.
En dan zul je wellicht denken, goh, maar deze vorm van pseudowetenschap waar een gemiddeld 8-jarig kind nog doorheen kan prikken zal vast wel niet door veel mensen worden gedragen. Helaas is niets minder waar, dit soort workshops worden er al in vele delen van de VS gegeven.![]()
Krijg je dit kinderachtige gehuil weer. Ga lekker verder met bergen studies ontkennen zonder ze gelezen te hebben joh. Dat maakt je lekker kritisch en sceptisch.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Kun je een voorbeeld geven van dat institutionele rascisme. Wijs me eens een wet, regel aan waar vermeld staat dat donkere mensen buiten gesloten worden?Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Als jij ze gelezen hebt, dan weet je vast de passages te vinden die bewijzen dat er institutioneel racisme is. Van wat er in de OP staat, is er GEEN bewijs voor institutioneel racisme.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Krijg je dit kinderachtige gehuil weer. Ga lekker verder met bergen studies ontkennen zonder ze gelezen te hebben joh. Dat maakt je lekker kritisch en sceptisch.![]()
Oh was dat een gedegen onderbouwingquote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die gedegen rationele onderbouwingen zijn genoeg langs gekomen. Dat ze niet in jouw straatje passen en je ze daardoor als onzin kwalificeert is nouja, jouw probleem.Staat in de OPquote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:43 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Heb het gemist, laat eens zien dan lieverd.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Kopieer dan maar de exacte passage die het bewijst. Zou dan niet zo moeilijk moeten zijn. PLus het kan jou de genoegdoening geven om mij voor lul te zetten. Die kans kan je toch niet zomaar afwijzen?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh was dat een gedegen onderbouwing
[ afbeelding ]
[..]
Staat in de OP
Forum Opties Forumhop: Hop naar: