abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 22:56:51 #1
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_194737294
Welkom bij de slowchat van WLR! Hier praten we over het leven op én vooral naast de fiets.

Neem lekker plaats aan de bar, een ketonendrankje is nooit ver weg. Of koffie. Of pizza met melk. Of zuip je de goot in.

Stamgasten :
Iedereen die WLR een warm hart toedraagt.




  woensdag 26 augustus 2020 @ 22:57:48 #2
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_194737317
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:56 schreef Slobeend het volgende:

[..]

En dan?
Dan telt hij het niet als verlies, dus als je de achievement wil halen van 5 keer achter elkaar winnen doe je dat. Anders is het natuurlijk onmogelijk.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_194737326
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:56 schreef Felagund het volgende:

[..]

Misschien heeft hij geluk en halen we de tijdrit helemaal niet.
Zou je bijvoorbeeld na 2 weken Tour degene in het geel tot winnaar kunnen uitroepen?
pi_194737333
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 21:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
Deze Tour wel bijzonder weinig anti-juichen met de afwezigheid van Froome, Thomas, Matthews en Cav.
Matthews vind ik wel jammer. Uitstekende renner, hoort gewoon in de Tour thuis.

Pastoor Iwan :r
  woensdag 26 augustus 2020 @ 22:58:35 #5
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_194737335
twitter


Jeetje, een heuse boycot omdat er een sex offendening, woman beating, gun totting criminal is neergemaaid. Het is toch een gebeurtenis allemaal jongens. Amerika is een derdewereldland.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 23:02:36 #6
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_194737441
We rijden tegenwoordig toch ieder jaar langs het huis van Pinot? Ook de komende tien jaar gaan we iedere keer naar La Planche des Belles Filles dus het bijzondere karakter gaat er snel af.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_194737475
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:58 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Zou je bijvoorbeeld na 2 weken Tour degene in het geel tot winnaar kunnen uitroepen?
Goede vraag, ik weet niet wat hiervoor nu de regels zijn. Minder dan twee weken lijkt mij niet voldoende om een winnaar uit te roepen iig.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_194737509
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
We rijden tegenwoordig toch ieder jaar langs het huis van Pinot? Ook de komende tien jaar gaan we iedere keer naar La Planche des Belles Filles dus het bijzondere karakter gaat er snel af.
Volgens mij komen ze meestal van de andere kant, nu rijden ze echter door zijn dorp heen. Plus dat het de beslissende rit is.

Wat niet wegneemt dat daar genoeg anders mooi ligt in plaats van elk jaar deze aankomst.
pi_194737569
Heeft ASO wel PROTOCOL voor wat als we na een week al moeten stoppen?
pi_194737571
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:58 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]

Jeetje, een heuse boycot omdat er een sex offendening, woman beating, gun totting criminal is neergemaaid. Het is toch een gebeurtenis allemaal jongens. Amerika is een derdewereldland.
Het is natuurlijk niet vanwege deze ene gebeurtenis. Ondanks de bubble vindt de NBA niet plaats in een vacuüm.
Citius, Altius, Fortius.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 23:10:00 #11
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_194737643
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:07 schreef Aguero het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet vanwege deze ene gebeurtenis.
Dat weet ik, maar dat is juist het punt. Dit heeft niets met police brutality of racial bias te maken. Dit is gewoon een crimineel met een strafblad zo lang als Manute Bol die niet helemaal deed wat er werd gevraagd. Maar hey, het is een neger, dus het is fout en protesteren zullen we. BLM!
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 23:22:58 #12
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_194737928
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:05 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Volgens mij komen ze meestal van de andere kant, nu rijden ze echter door zijn dorp heen. Plus dat het de beslissende rit is.

Wat niet wegneemt dat daar genoeg anders mooi ligt in plaats van elk jaar deze aankomst.
Zoals al gesuggereerd is het voor hem denk ik eerder een nadeel. Ik kan me nog een beslissende tijdrit herinneren waar winst of tenminste een podiumplek voor het oprapen lag...
pi_194737929
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:10 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar dat is juist het punt. Dit heeft niets met police brutality of racial bias te maken. Dit is gewoon een crimineel met een strafblad zo lang als Manute Bol die niet helemaal deed wat er werd gevraagd. Maar hey, het is een neger, dus het is fout en protesteren zullen we. BLM!
Niet helemaal doen wat er gevraagd wordt lijkt me niet meteen een goede reden om iemand neer te knallen. Ongeacht of iemand wel of geen strafblad heeft. In een diep racistisch land als de VS kan je deze gebeurtenis of de ontelbare vergelijkbare gebeurtenissen niet los zien van racial bias. Of deze man het beste symbool is voor de beweging is een andere vraag, niet iedereen hoeft een Rosa Parks zijn.
Citius, Altius, Fortius.
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 23:30:17 #14
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_194738071
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:10 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar dat is juist het punt. Dit heeft niets met police brutality of racial bias te maken. Dit is gewoon een crimineel met een strafblad zo lang als Manute Bol die niet helemaal deed wat er werd gevraagd. Maar hey, het is een neger, dus het is fout en protesteren zullen we. BLM!
Dit had alles met police brutality te maken?
  woensdag 26 augustus 2020 @ 23:36:46 #15
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_194738182
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:23 schreef Aguero het volgende:

[..]

Niet helemaal doen wat er gevraagd wordt lijkt me niet meteen een goede reden om iemand neer te knallen. Ongeacht of iemand wel of geen strafblad heeft. In een diep racistisch land als de VS kan je deze gebeurtenis of de ontelbare vergelijkbare gebeurtenissen niet los zien van racial bias. Of deze man het beste symbool is voor de beweging is een andere vraag, niet iedereen hoeft een Rosa Parks zijn.
Dat is zo ongeveer de standaard in Amerika, geheel losstaand van of iemand zwart, wit, rood of paars is. Of dat ethisch helemaal juist is, is dan weer een andere kwestie. Ik vind het ontzettend hypocriet gejammer, om heel eerlijk te zijn. Twee dagen geleden, en gisteren ook overigens, toen dit gebeurde of net gebeurd was zeg maar, vonden ze alles nog prima en was het Kumbaya. En nu lopen ze allemaal als een soort schapen achter elkaar aan in de bubble? Terwijl de naar boven gekomen feiten alleen maar in het nadeel spreken van het slachtoffer. Enigszins vreemde gang van zaken, to say the least.

Het heeft veel weg van wat Kobe ooit zei:
quote:
I won't react to something just because I'm supposed to, because I'm an African-American. That argument doesn't make any sense to me. So we want to advance as a society and as a culture, but, say, if something happens to an African-American, we immediately come to his defense? Yet you want to talk about how far we've progressed as a society? Well, if we've progressed as a society, then you don't jump to somebody's defense just because they're African-American. You sit and you listen to the facts just like you would in any other situation, right? So I won't assert myself.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 23:56:27 #16
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_194738470
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:36 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat is zo ongeveer de standaard in Amerika, geheel losstaand van of iemand zwart, wit, rood of paars is. Of dat ethisch helemaal juist is, is dan weer een andere kwestie. Ik vind het ontzettend hypocriet gejammer, om heel eerlijk te zijn. Twee dagen geleden, en gisteren ook overigens, toen dit gebeurde of net gebeurd was zeg maar, vonden ze alles nog prima en was het Kumbaya. En nu lopen ze allemaal als een soort schapen achter elkaar aan in de bubble? Terwijl de naar boven gekomen feiten alleen maar in het nadeel spreken van het slachtoffer. Enigszins vreemde gang van zaken, to say the least.

Het heeft veel weg van wat Kobe ooit zei:
[..]

Kan het niet zo zijn dat donkere Amerikanen gelijk in de loopgraven duiken los van de feiten van elk incident én dat Amerika, inclusief de politie, wel degelijk een etnisch probleem heeft?
pi_194738546
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:36 schreef Koffieplanter het volgende:
I won't react to something just because I'm supposed to, because I'm an African-American. That argument doesn't make any sense to me. So we want to advance as a society and as a culture, but, say, if something happens to an African-American, we immediately come to his defense? Yet you want to talk about how far we've progressed as a society? Well, if we've progressed as a society, then you don't jump to somebody's defense just because they're African-American. You sit and you listen to the facts just like you would in any other situation, right? So I won't assert myself.
Ongeveer maar niet helemaal, zwarte Amerikanen zijn buitenproportioneel slachtoffer van (dodelijk) politiegeweld en komt voort uit een ongelijkheid dit zit ingebakken in de Amerikaanse samenleving. Dat het enigszins hypocriet is om je nu wel uit te spreken en gisteren niet en volgende week niet maar de maand daarop weer wel ben ik wel met je eens maar je kan je niet over elk voorbeeld van onrecht uitspreken, welke specifieke zaak aandacht krijgt is eigenlijk niet zo relevant. NBA spelers zijn geen fulltime activisten maar ik juich het toe dat zij bij tijd en wijle hun invloed platform gebruiken voor (hopelijk) een beetje social change.
Citius, Altius, Fortius.
pi_194738557
jullie zijn echt woke
Gino ♥
pi_194738670
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:19 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Zoiets.
Als ze het zelf maar geloven.
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 00:20:39 #20
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_194738764
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:36 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat is zo ongeveer de standaard in Amerika, geheel losstaand van of iemand zwart, wit, rood of paars is. Of dat ethisch helemaal juist is, is dan weer een andere kwestie. Ik vind het ontzettend hypocriet gejammer, om heel eerlijk te zijn. Twee dagen geleden, en gisteren ook overigens, toen dit gebeurde of net gebeurd was zeg maar, vonden ze alles nog prima en was het Kumbaya. En nu lopen ze allemaal als een soort schapen achter elkaar aan in de bubble? Terwijl de naar boven gekomen feiten alleen maar in het nadeel spreken van het slachtoffer. Enigszins vreemde gang van zaken, to say the least.

Het heeft veel weg van wat Kobe ooit zei:
[..]

Ik ben het denk ik wel eens met de strekking van je verhaal behalve dan het feit dat het óók alles weghad van police brutality.
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 01:08:28 #21
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_194739098
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 16:10 schreef showtimer het volgende:

[..]

Is dat boek een feit of onderdeel van wekenlang gepapegaai?
quote:
Johan Derksen komt met zijn eigen biografie, dat maakte de voetbalanalist deze woensdag bekend in weekblad Story.

Over het onthullende boek vertelt hij: “Er verschijnt een boek over mij. Dat wordt geschreven door Michel van Egmond. Die eerder ook Gijp en Kieft schreef. Michel is me al een aantal weken aan het volgen. Wat dat betreft heeft hij geluk. Bij Talpa hoef je alleen maar te kijken, dan heb je al een boek”, vertelt Johan.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 08:02:45 #22
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194740313
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:23 schreef Aguero het volgende:

[..]

Niet helemaal doen wat er gevraagd wordt lijkt me niet meteen een goede reden om iemand neer te knallen. Ongeacht of iemand wel of geen strafblad heeft. In een diep racistisch land als de VS kan je deze gebeurtenis of de ontelbare vergelijkbare gebeurtenissen niet los zien van racial bias. Of deze man het beste symbool is voor de beweging is een andere vraag, niet iedereen hoeft een Rosa Parks zijn.
Het hele probleem is dat ze in Amerika alleen symptoombestrijding willen doen en niet de oorzaak weg willen nemen.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 08:13:11 #23
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194740361
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:02 schreef Aguero het volgende:

[..]

Ongeveer maar niet helemaal, zwarte Amerikanen zijn buitenproportioneel slachtoffer van (dodelijk) politiegeweld en komt voort uit een ongelijkheid dit zit ingebakken in de Amerikaanse samenleving. Dat het enigszins hypocriet is om je nu wel uit te spreken en gisteren niet en volgende week niet maar de maand daarop weer wel ben ik wel met je eens maar je kan je niet over elk voorbeeld van onrecht uitspreken, welke specifieke zaak aandacht krijgt is eigenlijk niet zo relevant. NBA spelers zijn geen fulltime activisten maar ik juich het toe dat zij bij tijd en wijle hun invloed platform gebruiken voor (hopelijk) een beetje social change.
Totaal niet mee eens. Social change moet echt op een andere manier. Amerika is gewoon een fucked up land waar je uit een slechte omgeving 3 banen moet nemen om te overleven. Er is totaal geen vangnet. En dan heb je ook nog die wapenwetgeving. Logisch dat het uit de hand loopt.

In Nederland is het veel en veel beter en je ziet al hoeveel problemen we hier hebben (met de extra factor religie). Ik denk dat we hier ook moeten waken voor nog meer sociale ongelijkheid. Helaas zie je het hier op dat vlak ook de verkeerde kant op gaan. Ben bang dat we Molenbeek achterna gaan zo.

De NBA spelers zouden nog een punt kunnen hebben als ze niet zo ontzettend hypocriet waren. Zoals koffieplanter aangaf hoor je niemand als een blanke speler wordt beledigd door een donkere. Andersom was het breed uitgemeten. Volkomen logisch dat mensen deze beweging spuugzat zijn.
pi_194740379
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 01:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

[..]

  donderdag 27 augustus 2020 @ 08:18:34 #25
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194740387
quote:
Zijn het niet allemaal flinterdunne boekjes inmiddels? Uitmelkaids.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')