De laatste berichten die ik daarover las, meldden dat ze in oktober opnieuw mochten starten. Ik neem aan dat oktober sowieso te kort dag is met deze besmettingen nu nog, maar ik hoop echt heel erg dat ze herstarten gaan verbieden. Zeker met het oog op toch de beoogde beeindiging in 2024.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Weer een besmetting bij een nertsenbedrijf. Mogen nertsenbedrijven eigenlijk herstarten nadat ze geruimd zijn? Dus nieuwe beesten kopen? Lijkt me niet vanwege het aankomende algehele verbod op fokken van nertsen. Maar dit is Nederland dus het zou me niet verbazen als dit wel zo zou zijn.
Typisch...quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De laatste berichten die ik daarover las, meldden dat ze in oktober opnieuw mochten starten. Ik neem aan dat oktober sowieso te kort dag is met deze besmettingen nu nog, maar ik hoop echt heel erg dat ze herstarten gaan verbieden. Zeker met het oog op toch de beoogde beeindiging in 2024.
Gaan deze nertsenhouders hierna stoppen? Of mogen ze opnieuw gaan fokken?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Weer een besmetting bij een nertsenbedrijf. Mogen nertsenbedrijven eigenlijk herstarten nadat ze geruimd zijn? Dus nieuwe beesten kopen? Lijkt me niet vanwege het aankomende algehele verbod op fokken van nertsen. Maar dit is Nederland dus het zou me niet verbazen als dit wel zo zou zijn.
Hoezo is dit een ‘leuke’?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:56 schreef Tuned22 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-falen-coronavaccin
Dit is ook een 'leuke'.
Ja, we produceren een vaccin maar we zijn niet aansprakelijk voor de eventuele negatieve gevolgen van het toepassen daarvan.
Enerzijds hebben ze natuurlijk gelijk; normaal gesproken duurt het jaren eer zo'n vaccin als veilig bestempeld kan worden. Anderzijds: neem de opdracht dan ook niet aan.
Maar goed, we kunnen ook niet zonder medicijnfabrikanten dus prettig dilemma weer dit![]()
"’Onvermijdelijke risico’s’
De haast waarmee het coronavaccin op de markt wordt gebracht, neemt ’onvermijdelijke risico’s’ met zich mee, aldus het document. De EFPIA wil daarom een schadevergoedingssysteem waarbij farmaceutische bedrijven volledig gevrijwaard worden van ’schuld en aansprakelijkheid’"
Omdat het mensen nog meer zal afschrikken tot het nemen van een vaccinatie. Dit soort berichten...quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoezo is dit een ‘leuke’?
Dit is gewoon noodzakelijk en logisch, tenzij je nog een paar jaar wilt wachten op en vaccin.
Dan loopt wel los.misschien wat critici maar die gingen het toch al niet nemen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:07 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Omdat het mensen nog meer zal afschrikken tot het nemen van een vaccinatie. Dit soort berichten...
En een microchipquote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
En niet vergeten: de kans op autisme.
Zegt niet veel raars maar een beetje roepen is natuurlijk interessanter.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:45 schreef Bocaj het volgende:
WHO warns coronavirus vaccine alone won’t end pandemic: ‘We cannot go back to the way things were’.
Altijd al wel geacht dat zo'n opmerking er eens zou komen!
#Hetnieuwenormaalquote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:45 schreef Bocaj het volgende:
WHO warns coronavirus vaccine alone won’t end pandemic: ‘We cannot go back to the way things were’.
Juridische vrijwaarding zorgt er natuurlijk voor dat de race om de eerste te zijn nog nog sneller kan door bochten af te snijden, immers zitten er geen gevolgen aan.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:56 schreef Tuned22 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-falen-coronavaccin
Dit is ook een 'leuke'.
Ja, we produceren een vaccin maar we zijn niet aansprakelijk voor de eventuele negatieve gevolgen van het toepassen daarvan.
Enerzijds hebben ze natuurlijk gelijk; normaal gesproken duurt het jaren eer zo'n vaccin als veilig bestempeld kan worden. Anderzijds: neem de opdracht dan ook niet aan.
Maar goed, we kunnen ook niet zonder medicijnfabrikanten dus prettig dilemma weer dit![]()
"’Onvermijdelijke risico’s’
De haast waarmee het coronavaccin op de markt wordt gebracht, neemt ’onvermijdelijke risico’s’ met zich mee, aldus het document. De EFPIA wil daarom een schadevergoedingssysteem waarbij farmaceutische bedrijven volledig gevrijwaard worden van ’schuld en aansprakelijkheid’"
Ook weer waar jaquote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Juridische vrijwaarding zorgt er natuurlijk voor dat de race om de eerste te zijn nog nog sneller kan door bochten af te snijden, immers zitten er geen gevolgen aan.
En terecht toch? Er wordt in alle haast iets ontwikkeld waarvan niemand weet of het precies gaat helpen en/of wat de lange termijn gevolgen zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:07 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Omdat het mensen nog meer zal afschrikken tot het nemen van een vaccinatie. Dit soort berichten...
Dat is maar de vraag. Je wilt het virus toch uitroeien of afzwakken tot een normaal griepvirus.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En terecht toch? Er wordt in alle haast iets ontwikkeld waarvan niemand weet of het precies gaat helpen en/of wat de lange termijn gevolgen zijn.
Vervolgens krijgen bedrijven vrijwaarding van vervolging en staat er een enorme pot met goud voor ze klaar als ze de eerste zijn.
Als niet risicogroep zou ik een eventueel vaccin lekker links laten liggen.
Nouquote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:01 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag. Je wilt het virus toch uitroeien of afzwakken tot een normaal griepvirus.
Volgens mij weet niemand nu of ie zich wel / niet moet laten inenten.
En die bedrijven... ja, wel de lusten maar niet de lasten. Er bestaan talloze soorten vaccins, je zou toch denken dat ze een bestaand vaccin grotendeels kunnen gebruiken en diezelfde techniek(en) toepassen om een corona vaccin te ontwikkelen.
Dit dus.quote:Maar zo simpel zal het wel niet zijn.
“In particular, the Covid-19 pandemic has given new impetus to the need to accelerate efforts to respond to climate change,” he said. “The Covid-19 pandemic has given us a glimpse of our world as it could be: cleaner skies and rivers.”quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:45 schreef Bocaj het volgende:
Is slechts een logisch gevolg. Mag dat niet opgemerkt worden? Ik heb ook een stuk minder last van files. Wat zou daar achter zitten? #complotquote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
“In particular, the Covid-19 pandemic has given new impetus to the need to accelerate efforts to respond to climate change,” he said. “The Covid-19 pandemic has given us a glimpse of our world as it could be: cleaner skies and rivers.”
Dit klinkt verdacht veel als een dubbele agendaCovid-19 is helemaal geen virus wat ons leven blijvend gaat en kan veranderen, wat een onzin. De mortaliteit is daar helemaal niet voor. Hier spelen andere belangen, wat hij al voorzichtig brengt.
Het gaat om de link die gemaakt wordt tussen het weer teruggaan naar normaal en het klimaat. Wat heeft dat in godsnaam met corona te maken?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Is slechts een logisch gevolg. Mag dat niet opgemerkt worden? Ik heb ook een stuk minder last van files. Wat zou daar achter zitten? #complot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |