abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194724365

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Laatste cijfers, weinig spannend:
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:45:58 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194724666
Contactgegevens achterlaten, apps, quarantaines, politie-invallen, geen buitenevenementen, extreem gefixeerde anderhalve meter maar hey! Geen mondkapjes _O_ Behalve hier en daar buiten op straat dan 8)7
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194724802
Weer een besmetting bij een nertsenbedrijf. Mogen nertsenbedrijven eigenlijk herstarten nadat ze geruimd zijn? Dus nieuwe beesten kopen? Lijkt me niet vanwege het aankomende algehele verbod op fokken van nertsen. Maar dit is Nederland dus het zou me niet verbazen als dit wel zo zou zijn.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_194724821
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Weer een besmetting bij een nertsenbedrijf. Mogen nertsenbedrijven eigenlijk herstarten nadat ze geruimd zijn? Dus nieuwe beesten kopen? Lijkt me niet vanwege het aankomende algehele verbod op fokken van nertsen. Maar dit is Nederland dus het zou me niet verbazen als dit wel zo zou zijn.
De laatste berichten die ik daarover las, meldden dat ze in oktober opnieuw mochten starten. Ik neem aan dat oktober sowieso te kort dag is met deze besmettingen nu nog, maar ik hoop echt heel erg dat ze herstarten gaan verbieden. Zeker met het oog op toch de beoogde beeindiging in 2024.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194724822
https://www.telegraaf.nl/(...)n-falen-coronavaccin

Dit is ook een 'leuke'.

Ja, we produceren een vaccin maar we zijn niet aansprakelijk voor de eventuele negatieve gevolgen van het toepassen daarvan.

Enerzijds hebben ze natuurlijk gelijk; normaal gesproken duurt het jaren eer zo'n vaccin als veilig bestempeld kan worden. Anderzijds: neem de opdracht dan ook niet aan.

Maar goed, we kunnen ook niet zonder medicijnfabrikanten dus prettig dilemma weer dit :{

"’Onvermijdelijke risico’s’
De haast waarmee het coronavaccin op de markt wordt gebracht, neemt ’onvermijdelijke risico’s’ met zich mee, aldus het document. De EFPIA wil daarom een schadevergoedingssysteem waarbij farmaceutische bedrijven volledig gevrijwaard worden van ’schuld en aansprakelijkheid’"
pi_194724837
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De laatste berichten die ik daarover las, meldden dat ze in oktober opnieuw mochten starten. Ik neem aan dat oktober sowieso te kort dag is met deze besmettingen nu nog, maar ik hoop echt heel erg dat ze herstarten gaan verbieden. Zeker met het oog op toch de beoogde beeindiging in 2024.
Typisch...
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:59:34 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194724844
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Gaan deze nertsenhouders hierna stoppen? Of mogen ze opnieuw gaan fokken?
Nertsenhouders kunnen niet meteen opnieuw nertsen plaatsen op hun bedrijf. Na de ruiming moeten de stallen een periode leeg blijven tot het risico is geweken dat nog levend virus in de stallen aanwezig is.

Daarna worden de stallen schoongemaakt en ontsmet. Bovendien geldt een landelijk vervoersverbod voor nertsen. Zolang dat verbod er is, kunnen er geen nieuwe nertsen naar een leeg bedrijf worden gebracht.

Wordt de afbouw van nertsenhouderijen in Nederland nu versneld?
Nertsenhouders moesten al vóór 2024 stoppen. Gezien de huidige omstandigheden is het denkbaar dat een nertsenhouder vervroegd af wil zien van het houden van nertsen. Het kabinet onderzoekt of en zo ja hoe, een eenmalige stoppersregeling kan worden vormgegeven waarmee deze nertsenhouders op korte termijn vrijwillig hun bedrijfsvoering kunnen beëindigen.

Waarom wordt er geen fokverbod ingesteld op nertsen?
Een fokverbod heeft nu niet veel zin. De dieren hebben net geworpen en worden pas volgend jaar weer gedekt. Eind 2020 zal worden besloten of een fokverbod nodig is om risico’s voor de volksgezondheid en diergezondheid te beperken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194724877
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:56 schreef Tuned22 het volgende:

Dit is ook een 'leuke'.

Ja, we produceren een vaccin maar we zijn niet aansprakelijk voor de eventuele negatieve gevolgen van het toepassen daarvan.

Enerzijds hebben ze natuurlijk gelijk; normaal gesproken duurt het jaren eer zo'n vaccin als veilig bestempeld kan worden. Anderzijds: neem de opdracht dan ook niet aan.

Maar goed, we kunnen ook niet zonder medicijnfabrikanten dus prettig dilemma weer dit :{

De haast waarmee het coronavaccin op de markt wordt gebracht, neemt ’onvermijdelijke risico’s’ met zich mee, aldus het document. De EFPIA wil daarom een schadevergoedingssysteem waarbij farmaceutische bedrijven volledig gevrijwaard worden van ’schuld en aansprakelijkheid’"
Hoezo is dit een ‘leuke’?

Dit is gewoon noodzakelijk en logisch, tenzij je nog een paar jaar wilt wachten op en vaccin.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194724953
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hoezo is dit een ‘leuke’?

Dit is gewoon noodzakelijk en logisch, tenzij je nog een paar jaar wilt wachten op en vaccin.
Omdat het mensen nog meer zal afschrikken tot het nemen van een vaccinatie. Dit soort berichten...
pi_194725171
En niet vergeten: de kans op autisme.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:33:23 #11
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194725283
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:07 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Omdat het mensen nog meer zal afschrikken tot het nemen van een vaccinatie. Dit soort berichten...
Dan loopt wel los.misschien wat critici maar die gingen het toch al niet nemen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:33:42 #12
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194725290
quote:
6s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
En niet vergeten: de kans op autisme.
En een microchip
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:45:35 #13
65846 Bocaj
47th President.
pi_194725482
-verkeerde topic-
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:49:35 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194725499
quote:
Zegt niet veel raars maar een beetje roepen is natuurlijk interessanter.
pi_194725503
quote:
#Hetnieuwenormaal

Laat dit nou net een van de redenen zijn waarom mensen zich niet blind moeten staren op een vaccin. Er zijn andere lange termijn plannen nodig.
pi_194725556
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:56 schreef Tuned22 het volgende:

Dit is ook een 'leuke'.

Juridische vrijwaarding zorgt er natuurlijk voor dat de race om de eerste te zijn nog nog sneller kan door bochten af te snijden, immers zitten er geen gevolgen aan.
pi_194725575
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:53 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Juridische vrijwaarding zorgt er natuurlijk voor dat de race om de eerste te zijn nog nog sneller kan door bochten af te snijden, immers zitten er geen gevolgen aan.
Ook weer waar ja :)
pi_194725611
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:07 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

En terecht toch? Er wordt in alle haast iets ontwikkeld waarvan niemand weet of het precies gaat helpen en/of wat de lange termijn gevolgen zijn.

Vervolgens krijgen bedrijven vrijwaarding van vervolging en staat er een enorme pot met goud voor ze klaar als ze de eerste zijn.

Als niet risicogroep zou ik een eventueel vaccin lekker links laten liggen.
pi_194725711
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

En terecht toch? Er wordt in alle haast iets ontwikkeld waarvan niemand weet of het precies gaat helpen en/of wat de lange termijn gevolgen zijn.

Vervolgens krijgen bedrijven vrijwaarding van vervolging en staat er een enorme pot met goud voor ze klaar als ze de eerste zijn.

Als niet risicogroep zou ik een eventueel vaccin lekker links laten liggen.
Dat is maar de vraag. Je wilt het virus toch uitroeien of afzwakken tot een normaal griepvirus.

Volgens mij weet niemand nu of ie zich wel / niet moet laten inenten.

En die bedrijven... ja, wel de lusten maar niet de lasten. Er bestaan talloze soorten vaccins, je zou toch denken dat ze een bestaand vaccin grotendeels kunnen gebruiken en diezelfde techniek(en) toepassen om een corona vaccin te ontwikkelen. Maar zo simpel zal het wel niet zijn.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 12:03:27 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194725733
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:01 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag. Je wilt het virus toch uitroeien of afzwakken tot een normaal griepvirus.

Volgens mij weet niemand nu of ie zich wel / niet moet laten inenten.

En die bedrijven... ja, wel de lusten maar niet de lasten. Er bestaan talloze soorten vaccins, je zou toch denken dat ze een bestaand vaccin grotendeels kunnen gebruiken en diezelfde techniek(en) toepassen om een corona vaccin te ontwikkelen.

Nou

quote:
Maar zo simpel zal het wel niet zijn.
Dit dus.
pi_194725918
Ik snap het wel, anders moet de overheid het lekker zelf gaan faciliteren.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_194725968
quote:
“In particular, the Covid-19 pandemic has given new impetus to the need to accelerate efforts to respond to climate change,” he said. “The Covid-19 pandemic has given us a glimpse of our world as it could be: cleaner skies and rivers.”

Dit klinkt verdacht veel als een dubbele agenda :') Covid-19 is helemaal geen virus wat ons leven blijvend gaat en kan veranderen, wat een onzin. De mortaliteit is daar helemaal niet voor. Hier spelen andere belangen, wat hij al voorzichtig brengt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194726035
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

“In particular, the Covid-19 pandemic has given new impetus to the need to accelerate efforts to respond to climate change,” he said. “The Covid-19 pandemic has given us a glimpse of our world as it could be: cleaner skies and rivers.”

Dit klinkt verdacht veel als een dubbele agenda :') Covid-19 is helemaal geen virus wat ons leven blijvend gaat en kan veranderen, wat een onzin. De mortaliteit is daar helemaal niet voor. Hier spelen andere belangen, wat hij al voorzichtig brengt.
Is slechts een logisch gevolg. Mag dat niet opgemerkt worden? Ik heb ook een stuk minder last van files. Wat zou daar achter zitten? #complot
[..]
pi_194726089
quote:
6s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:21 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Is slechts een logisch gevolg. Mag dat niet opgemerkt worden? Ik heb ook een stuk minder last van files. Wat zou daar achter zitten? #complot
Het gaat om de link die gemaakt wordt tussen het weer teruggaan naar normaal en het klimaat. Wat heeft dat in godsnaam met corona te maken?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')