Nou, we hebben enorme hoeveelheden van oa mondkapjes aan China verkocht in Januari/Februari....quote:Op dinsdag 1 september 2020 17:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..De zorg had ook niet genoeg beschermende middelen, zoals mondkapjes, op voorraad.
Want "oh jee, voorraden zijn duur"...
Eh.... en de maandenlange rellen, die boeien niet zoveel op dit vlak?quote:Op dinsdag 1 september 2020 17:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met de Republican National Convention hebben ze alvast flink geëxperimenteerd met die "herd immunity" theorie.
Veel mensen dicht op elkaar, bijna niemand getest en amper tot geen mondkapjes.
Over 1,5 tot 2 weken weten we hoe dat daar uitpakt.
Wel even in perspectief zien: 1 van NLs grootste ziekenhuizen (Erasmus) had ongeveer 40 a 50 Covid patienten op de IC op zijn max...quote:Op dinsdag 1 september 2020 22:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Volgens de persoon die ik ken die op die afdeling werkte was het wel degelijk erg vol.
Duitsland dan met maandenlange demonstraties zonder afstand en mondkapjes , De dam helemaal vol .quote:Op woensdag 2 september 2020 08:47 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Eh.... en de maandenlange rellen, die boeien niet zoveel op dit vlak?
Oh ze willen nu dus TOCH achter je voordeur gaan handhaven?quote:De regels voor ‘binnen’
Bij de regels voor binnen wordt er een verschil gemaakt tussen woningen, binnenruimtes waar mensen zich vooral doorheen bewegen (bijvoorbeeld winkels, musea) en binnenruimtes waar mensen op één plaats zijn (bioscopen, cafés).
Ontvang thuis, op het balkon en in de tuin maximaal 6 gasten (exclusief kinderen t/m 12 jaar). Mensen die niet bij één huishouden horen, moeten altijd 1,5 meter afstand houden.
Als een samenkomst leidt tot overlast, of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid, kan er gehandhaafd worden.
Je hoort mij niet zeggen dat dat gezond is.quote:Op woensdag 2 september 2020 08:47 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Eh.... en de maandenlange rellen, die boeien niet zoveel op dit vlak?
Die zijn toch echt vele, vele malen massaler dan die Trump dingen. Typerend dat je daar dan wel wat over zegt en die rellen niet....quote:Op woensdag 2 september 2020 10:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat dat gezond is.
Het klopt dat ziekenhuizen afdelingen hebben omgegooid, extra IC ruimte hebben gemaakt, geschoven hebben met personeel en geplande operaties hebben uitgesteld om voorbereid te zijn op corona.quote:Op woensdag 2 september 2020 08:49 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Wel even in perspectief zien: 1 van NLs grootste ziekenhuizen (Erasmus) had ongeveer 40 a 50 Covid patienten op de IC op zijn max...
De rest vh ziekenhuis was leeg.
Ikzelf ben in Westeinde Den Haag geweest in april, dat was een surrealistische ervaring: vrijwel geheel leeg en slechts een stuk of 10 Covid-patienten op de IC (en net zoveel buiten de IC).
Het ging toch om het "herd immunity" beleid dat die Fauci opvolger wilde gaan volgen? Ik zei dat de partij daar alvast mee was begonnen en dat we gaan zien of dat lukt.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:31 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Die zijn toch echt vele, vele malen massaler dan die Trump dingen. Typerend dat je daar dan wel wat over zegt en die rellen niet....
Een extreme uitzondering, gezien de landelijke cijfers. En het ook gewoon overleeft.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Weet wel dat een oom van mijn beste vrienden ~2 weken op de IC in het Erasmus heeft gelegen (48 / geen onderliggende ziekte).
Als je afstapt mag je er blijkbaar wel doorheen lopen.quote:Op woensdag 2 september 2020 09:36 schreef De_Onnoembare het volgende:
https://www.zwollenu.nl/g(...)37NmSkO4vq5fad1F4gTE
Tunnel voor fietsers dicht want CoROnA
Des te waanzinniger. Straks gaat het vallen van de blaadjes nog op corona geschoven worden.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je afstapt mag je er blijkbaar wel doorheen lopen.
Uitzondering of niet, hij heeft wel maanden nodig gehad om weer te herstellen en aan het werk te gaan.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Een extreme uitzondering, gezien de landelijke cijfers. En het ook gewoon overleeft.
Ik kan ook niet van alle lokaal genomen maatregelen zeggen dat ik ze fantastisch vind, of het nu wel of niet onderbouwd kan worden.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Des te waanzinniger. Straks gaat het vallen van de blaadjes nog op corona geschoven worden.
Bij geluidsoverlast kon er ook al gehandhaafd worden, niet zo heel bijzonder dat het nu ook kan.quote:Op woensdag 2 september 2020 09:59 schreef De_Onnoembare het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)8jqL3A4uEAoqDKFgCk_w
[..]
Oh ze willen nu dus TOCH achter je voordeur gaan handhaven?
Ja dus? Hij is een extreme uitzondering als je de landelijke cijfers bekijkt en ook die is weer gewoon aan het werk dus.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uitzondering of niet, hij heeft wel maanden nodig gehad om weer te herstellen en aan het werk te gaan.
Naja, 2 maanden thuis zitten om te herstellen noem ik niet "gewoon weer aan het werk". De lichte longschade is wss ook blijvend.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja dus? Hij is een extreme uitzondering als je de landelijke cijfers bekijkt en ook die is weer gewoon aan het werk dus.
Je kan een extreme persoonlijke uitzondering niet tot de norm verheffen.
Tja. Ik ken iemand die al 2 maanden met een gebroken enkel aan het kutten is en nog steeds niet kan werken. En nu?quote:Op woensdag 2 september 2020 10:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Naja, 2 maanden thuis zitten om te herstellen noem ik niet "gewoon weer aan het werk". De lichte longschade is wss ook blijvend.
Voor de over, over, overgrote meerderheid van de mensen die ermee besmet raakt wel, dat is al 100 x aangetoond en bewezen wereldwijd.quote:En uiteraard kan je het niet tot norm verheffen. Je kan echter ook niet stellen dat het ongevaarlijk is.
Dat is kut, beterschap.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:50 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Tja. Ik ken iemand die al 2 maanden met een gebroken enkel aan het kutten is en nog steeds niet kan werken. En nu?
[..]
Ontken ik nergens. Maar als het je treft ben je wel het bokje.quote:Voor de over, over, overgrote meerderheid van de mensen die ermee besmet raakt wel, dat is al 100 x aangetoond en bewezen wereldwijd.
Gebeurd door voetballen. Voetballen maar verbieden?quote:
Er zijn ontelbare manieren, ziektes en ongelukken etc waar je aan ernstig ziek van kan worden of dood kan gaan. Zetten we de maatschappij ook niet voor op stilstand.quote:Ontken ik nergens. Maar als het je treft ben je wel het bokje.
Voor sporten kies je, zo'n enkel is ook niet besmettelijk.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Gebeurd door voetballen. Voetballen maar verbieden?
[..]
Nee, maar dat zijn dan ook geen nieuwe besmettelijke ziekten.quote:Er zijn ontelbare manieren, ziektes en ongelukken etc waar je aan ernstig ziek van kan worden of dood kan gaan. Zetten we de maatschappij ook niet voor op stilstand.
Ieder jaar komen er meerdere besmettelijke ziektes weer erbij.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor sporten kies je, zo'n enkel is ook niet besmettelijk.
[..]
Nee, maar dat zijn dan ook geen nieuwe besmettelijke ziekten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |