Mijn naam heeft 20 jaar niks te maken met dat autootje.quote:
Wat zou je doen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:34 schreef golfer het volgende:
Fijn dat het personeel zo veel hart voor de zaak had dat ze een tijdje extra, zonder salaris, wilden werken en dat de tweede kok uit zichzelf al bereid was op te stappen.
Maar met die kostenbesparingen komen ze er bij lange na niet. In plaats van de minstens benodigde 12.000 euro omzet per maand zitten ze nu, met alle trucs van Van Gaal en Den Blijker, op 6.000 per maand.
Als er niet snel iets veranderd is deze zaak niet meer te redden.
Geen idee.quote:
Ik denk niet dat ze dan sterk in de schoenen staan. In mijn stad is een straat, waar een cafetaria was gevestigd, een jaar lang op de schop geweest. Zeker een half jaar was de bereikbaarheid zodanig slecht dat de omzet er flink naar beneden ging. De beste man kreeg geen enkele vergoeding/tegemoetkoming.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Geen idee.
Bij de gemeente Amsterdam een klacht indienen en compensatie vragen voor alle overlast door die verbouwing van de brug?
Ik zei al: "geen idee".quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:43 schreef Poefbank het volgende:
Ik denk niet dat ze dan sterk in de schoenen staan. In mijn stad is een straat, waar een cafetaria was gevestigd, een jaar lang op de schop geweest. Zeker een half jaar was de bereikbaarheid zodanig slecht dat de omzet er flink naar beneden ging. De beste man kreeg geen enkele vergoeding/tegemoetkoming.
Geen idee wat de norm is qua kans op compensatie. Ze kunnen het al snel gooien op ondernemersrisico.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zei al: "geen idee".
Maar volgens mij bestaat er wel een soort regeling voor dit soort projecten:
https://www.mkbservicedes(...)oor-opengebroken.htm
Daarnaast konden en kunnen ze gebruik maken van de overheids NOW-maatregelen ter ondersteuning van de horeca:quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:49 schreef Poefbank het volgende:
Geen idee wat de norm is qua kans op compensatie. Ze kunnen het al snel gooien op ondernemersrisico.
Werd dat niet ter sprake gebracht? Ik schakelde 5 a 10 minuutjes later in.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Daarnaast konden en kunnen ze gebruik maken van de overheids NOW-maatregelen ter ondersteuning van de horeca:
https://www.missethoreca.(...)td&utm_content=Email
Nope.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:57 schreef Poefbank het volgende:
Werd dat niet ter sprake gebracht? Ik schakelde 5 a 10 minuutjes later in.
Vreemd. Ben benieuwd wat de reden zou zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 13:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Nope.
Ook niet door 'deskundige' Annemarie van Gaal.
Waar zijn die tonnen winst van de afgelopen 26 jaar gebleven??? Niet aan een huis of dure levensstijl.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:34 schreef golfer het volgende:
Fijn dat het personeel zo veel hart voor de zaak had dat ze een tijdje extra, zonder salaris, wilden werken en dat de tweede kok uit zichzelf al bereid was op te stappen.
Maar met die kostenbesparingen komen ze er bij lange na niet. In plaats van de minstens benodigde 12.000 euro omzet per maand zitten ze nu, met alle trucs van Van Gaal en Den Blijker, op 6.000 per maand.
Als er niet snel iets veranderd is deze zaak niet meer te redden.
Annemarie is niet van de hand ophouden. Ze heeft al vaker uitgelegd dat de hand ophouden bij de overheid geen duurzame oplossing is. Waar ik het volledig mee eens ben.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:01 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Vreemd. Ben benieuwd wat de reden zou zijn.
Waar ik omzetcijfers per maand noemde moet het natuurlijk per week zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:28 schreef TjjWester het volgende:
Waar zijn die tonnen winst van de afgelopen 26 jaar gebleven??? Niet aan een huis of dure levensstijl
Nood breekt wet. Als het water al aan de lippen staat en je maakt geen gebruik van die regeling, dan heb je jezelf er alleen maar mee. Helemaal als je het niet icm de aanpassingen van Herman zou doen. Nu wordt alles gegooid op minder personeel en een kleinere kaart. Iets waar ondernemer als eerste naar moet kijken imo.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:28 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Waar zijn die tonnen winst van de afgelopen 26 jaar gebleven??? Niet aan een huis of dure levensstijl.
[..]
Annemarie is niet van de hand ophouden. Ze heeft al vaker uitgelegd dat de hand ophouden bij de overheid geen duurzame oplossing is. Waar ik het volledig mee eens ben.
Maar Annemarie was wel bereid om een flyer met een door haar zelf handgeschreven verzoek om hulp bij burgemeester Halsema in de brievenbus te stoppen?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:28 schreef TjjWester het volgende:
Annemarie is niet van de hand ophouden. Ze heeft al vaker uitgelegd dat de hand ophouden bij de overheid geen duurzame oplossing is. Waar ik het volledig mee eens ben.
Er is geen pa. Het is haar man......quote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Waar ik omzetcijfers per maand noemde moet het natuurlijk per week zijn.
En de omzet en hele kleine winst ( ik heb niemand over tonnen winst horen praten en wel over veel te hoge kosten) van de afgelopen jaren werden in de zaak, de woning en niet te vergeten: het pensioen van Pa gestoken.
Er is wel een Pa. De vader van haar man, die samen met hem de zaak was begonnen en er 5 jaar geleden mee gestopt was. De (ouwe) man die op het hoekje van de bar zat. Beter opletten!quote:Op woensdag 26 augustus 2020 17:54 schreef TjjWester het volgende:
Er is geen pa. Het is haar man......
Dit dus. Vreselijk ondankbare meneer.quote:Op dinsdag 15 september 2020 22:25 schreef Poefbank het volgende:
Ik zou persoonlijk mijn restaurant niet uit laten prostitueren door zo’n programma. Maar als je meedoet en je bent zo ondankbaar als deze kwibus, dan verdien je gewoon geen restaurant. Zielig voor dat vrouwtje.
Ik denk dat het idee van herman echt een vooruitgang was. Je kunt niet in je eentje een rijstafel serveren, andere gasten serveren en ook nog kwaliteit leveren.quote:Op dinsdag 15 september 2020 22:25 schreef Poefbank het volgende:
Ik zou persoonlijk mijn restaurant niet uit laten prostitueren door zo’n programma. Maar als je meedoet en je bent zo ondankbaar als deze kwibus, dan verdien je gewoon geen restaurant. Zielig voor dat vrouwtje.
Je weet wat er gaat gebeuren als je meedoet. Dan moet je gewoon je handjes dichtknijpen als je zaak zo op wordt gefleurd en de aanpassingen maar voor lief nemen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 22:35 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik denk dat het idee van herman echt een vooruitgang was. Je kunt niet in je eentje een rijstafel serveren, andere gasten serveren en ook nog kwaliteit leveren.
De hulp is in dusverre belangenloos dat het filmen en uitzenden de tegenprestatie is.quote:Op dinsdag 15 september 2020 22:31 schreef Schuimpjes het volgende:
Hele inventaris inpakken en ergens anders neerzetten.
Ze proberen je ook maar te helpen he. Starre man.
(Tuurlijk de Kassa van John moet ook rinkelen dus het zal wel niet geheel belangeloos hulp zijn)
Dit dus.quote:Op dinsdag 15 september 2020 22:39 schreef Poefbank het volgende:
Maar dit restaurant is geen slachtoffer van Corona, maar van de eigenaren.
Toch was het voor de corona een goedlopende zaak.quote:Op dinsdag 15 september 2020 22:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Dit dus.
De slechte gang van zaken was nier corona-gerelateerd, maar lag aan de puinzooi en oude troep en vooral aan de starre houding van die man.
Geen geld ingepompt?quote:Op maandag 28 september 2020 15:39 schreef golfer het volgende:
In het kader van die uitzending vanuit Joure, met dat terras over het water.
Dat terras is er nog. Wij voeren er met ons bootje anderhalve week geleden langs:
[ link | afbeelding ]
Morgen weer een aflevering met Herman en Annemarie.
Ziet er toch netjes uit.quote:
Herhaling lijkt me, sittard zou de laatste zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 15:39 schreef golfer het volgende:
In het kader van die uitzending vanuit Joure, met dat terras over het water.
Dat terras is er nog. Wij voeren er met ons bootje anderhalve week geleden langs:
[ link | afbeelding ]
Morgen weer een aflevering met Herman en Annemarie.
Nee. aflevering 5 van 6:quote:Op maandag 28 september 2020 16:13 schreef TjjWester het volgende:
Herhaling lijkt me, sittard zou de laatste zijn.
Niks, wat ze doen is ondernemers opvoeden. Vroeger moest je en diploma hebben om een zaak te openen nu kun je bij de kvk binnen wandelen........quote:Op dinsdag 29 september 2020 21:40 schreef Poefbank het volgende:
Wat doen zo’n Herman en Annemarie nou waar je als ondernemer van denkt: ‘verrek, dat ik daar nou niet aan heb gedacht’?
Leuk mens en een echte ondernemer en doorzetter.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 22:20 schreef Poefbank het volgende:
Toch mooi om wat dankbaarheid te zien na die flapdrol van laatst.
Hoezo??quote:
Wie?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:43 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hoezo??
Volgens mij zag ik michie weer aan het werk, die is heel lang weggeweest om zijn eigen b&b op te zetten.
Michel. Bij rtl de vaste klusser van herman. Van texel.quote:
Geen idee wie dat is. Ik heb het over deze zaak.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Michel. Bij rtl de vaste klusser van herman. Van texel.
Maart, dat is niet voor de coronacrisis, zoals ze zelf zeggen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:53 schreef golfer het volgende:
Deze hadden ze nog op de plank liggen?
Pilot-aflevering die voor de corona-crisis is opgenomen?
Dat is mij bij eerdere afleveringen ook al opgevallen. Ook bij "Crashen in de keuken" (op Ziggo en AD TV waarbij Rob Kamphues en Robert Doornbos na een Formule 1 race de race bespreken bij Herman den Blijker onder het genot van wat eten en drinken) hield Herman weinig tot geen afstand tot Rob Kamphues, Robert Doornbos en de keukenhulpen / bediening.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:41 schreef golfer het volgende:
En alweer hielden zowel Herman als Annemarie op het einde geen anderhalve meter afstand van de andere mensen.
Dit was in de 2e horeca lockdown maar nog voor de “winkel” lockdown die half december is ingegaan. Dus voor half december opgenomen toen horeca dicht was maar winkels en kappers dus nog open.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:04 schreef golfer het volgende:
2e lockdown moeten kappers toch ook dicht?
Hoezo laat Herman dan zijn baard eraf halen bij een kapperszaak?
het is een dierenzaak, die mogen gewoon open.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:03 schreef golfer het volgende:
En inderdaad, die woonboulevardwinkels zijn nu ook allemaal dicht, dus daar zal die kippentent op wielen ook geen omzet meer draaien.
It's TV...quote:Op donderdag 21 januari 2021 19:01 schreef JanGroen het volgende:
Ze mogen alleen diervoeding verkopen, geen andere (niet essentiele) producten. En de overige winkels aan de woonboulevard zijn wel gesloten, dus de parkeerplaats zal echt wel leeg zijn. De aanloop is er in ieder geval uit.
Nog iets raars: om die snackkar te mogen rijden moest de kok eerst zijn E-rijbewaas nog gaan halen. Dat heeft ie gedaan en vervolgens moest hij de lesauto lenen om die snackkar naar de parkeerplaats van de woonboulevard te rijden, want zelf hadden ze geen auto die de aanhanger mocht trekken. Waarom laten ze die man dan een E-rijbewijs halen als het stel een stadsauto heeft?
Haha testlocatie. Ze krijgen daar een ander staafje in de keelquote:Op dinsdag 2 februari 2021 08:52 schreef TjjWester het volgende:
Jeroen en Fransjan runnen al jaren het Tilburgse gaycafé De Lollipop dat door de coronacrisis op de rand van de afgrond staat. Herman den Blijker stelt daarom voor de kroeg tijdelijk in te richten als coronatestlocatie.
Het tweede seizoen van Crisis in de tent vereist de nodige creativiteit van Herman den Blijker en Annemarie van Gaal. Hoe help je immers ondernemers het hoofd boven water te houden als de gehele horeca door de lockdown nog dicht zit? Deze week heeft Herman daar in Tilburg een slimme oplossing voor gevonden.
Gaycafé De Lollipop
Hij is samen met Annemarie bij Jeroen en Fransjan, eigenaren van gaycafé De Lollipop. De kroeg is al jaren een begrip en populair bij zowel homo's als hetero's. Maar de coronacrisis heeft de zaken geen goed gedaan, het echtpaar staat inmiddels aan de rand van de financiële afgrond. Daarom stelt Herman voor om het café tijdelijk in te richten als coronatestlocatie. De gemeente is echter minder enthousiast over deze geplande doorstart van De Lollipop.
Pssst, je krijgt een (watten)staafje in de neus.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 19:25 schreef JohnBercow het volgende:
Haha testlocatie. Ze krijgen daar een ander staafje in de keel
Beide tochquote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Pssst, je krijgt een (watten)staafje in de neus.
Heb jij dan een beter idee?? Horeca lockdown, geen ruimte en ervaring om te koken. Wat moet je dan??quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:12 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Je kroeg loopt "slecht" (understatement) en dan komt Herman je zeggen dat je een testlocatie moet openen?Wat ia dit voor een debiel programma.
Dan vraag ik me toch sterk af waarom deze organisatie bestaat. Zover ik kan zien beheren ze flink wat locaties en boeren ze goed.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:53 schreef golfer het volgende:
Belachelijk slecht idee om een commerciële teststraat in het centrum te beginnen, als de GGD diezelfde tests gratis aanbiedt.
Annemarie heeft ook geen moment genoemd wat ze per test zouden kunnen verdienen en hoeveel tests ze per dag/week/maand nodig zouden hebben.
Leuk, die vakantieveiling die .opbracht en door die site werd verhoogd naar 10.000 euro, maar dat is natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat als je per maand minimaal 7.000 euro nodig hebt om de kosten te kunnen betalen van die kroeg.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:40 schreef Snowsquall het volgende:
7,5K per week om moeten zetten..bah bah
Dat zijn 300 menu’squote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:40 schreef Snowsquall het volgende:
De helende salie vetroebelt je visie.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:42 schreef Snowsquall het volgende:
Hoe kun je nou zo lang doorgaan terwijl het al zo lang niet eens meer kostendekkend is??
Eerste 4 weken dus wel gehaald. Meer dan dat zelfs: 34.000quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:40 schreef Snowsquall het volgende:
Shut, uitzending gemistquote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Eerste 4 weken dus wel gehaald. Meer dan dat zelfs: 34.000
Knap hoor, maar of dit een blijvertje is betwijfel ik. Gun het ze van harte en hoop vooral dat die relatie van ze standhoudt.
Website ziet er keurig uit: https://www.mirohouten.nl/
Dit was dus voorlopig weer de laatste aflevering.
Misschien dat Fok!ers uit Houten e.o., zoals @:AnneX een keer van die abo-kaart van Miro gebruik gaan maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |