abonnement Unibet Coolblue
pi_194716323
We leven inmiddels al zo'n half jaar met een nieuwe realiteit, waarin de samenleving wordt beheerst door het coronavirus. De uitbraak van het virus heeft sommige Nederlandse ondernemers naar de rand van de financiële afgrond gebracht. In het nieuwe programma Crisis in de tent krijgt de horeca hulp van Herman den Blijker en Annemarie van Gaal.

Impact
Net als veel andere sectoren wordt horeca keihard geraakt door de coronacrisis. Er zijn opeens veel nieuwe regels waar rekening mee gehouden moet worden - vooral om anderhalve meter afstand tussen klanten onderling en het personeel te garanderen. Den Blijker en Van Gaal bezoeken in elke aflevering van Crisis in de tent een horecazaak om te helpen.



Allebei krijgen ze een eigen taak. Na het maken van een plan leert Den Blijker de keukenbrigade om voor weinig geld lekkere gerechten te bereiden, terwijl Van Gaal zich bekommert om de verzekeringen, schulden, personeelskosten en het pand.

In de eerste aflevering helpen ze eetcafé Marybelle in het centrum van Amsterdam. Zij kunnen hun rekeningen nauwelijks betalen sinds de toeristen wegblijven. Hoog tijd voor een andere formule en lagere personeelskosten.

Het nieuwe programma Crisis in de tent is vanaf dinsdag 25 augustus wekelijks om 21.30 uur te zien op de campingzender SBS6.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:29:11 #2
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_194716457
Jammer van Annemarie die denkt altijd veel te makkelijk en geeft veel foute informatie
pi_194716529
Jammer dat @Iwanius niet meer op Fok! komt. Die had vast wel wat opmerkingen gehad over zijn grote 'vriend' Herman den Blijker. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194717020
Golftopic :D
pi_194717099
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:59 schreef Golf8 het volgende:
Golftopic :D
Mijn naam heeft 20 jaar niks te maken met dat autootje. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194719419
Ben ik de enige die kijkt?
Zij had zijn dochter kunnen zijn en ze hebben 2 kleintjes.
De omzetcijfers staan in een schriftje...
pi_194719479
Waarom zou je nu de boel gaan omgooien als je voor Corona een gezond bedrijf had?
Het ligt aan de instanties zelf
pi_194719500
Na een kwart eeuw het niet een half jaar kunnen uitzingen met een verlies van 2700¤ per maand is ook geen vetpot....
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
pi_194719641
Dat iemand ze moet vertellen dat ze naar de kosten moeten kijken. :{
Het ligt aan de instanties zelf
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:34:22 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194721048
Fijn dat het personeel zo veel hart voor de zaak had dat ze een tijdje extra, zonder salaris, wilden werken en dat de tweede kok uit zichzelf al bereid was op te stappen.
Maar met die kostenbesparingen komen ze er bij lange na niet. In plaats van de minstens benodigde 12.000 euro omzet per maand zitten ze nu, met alle trucs van Van Gaal en Den Blijker, op 6.000 per maand.
Als er niet snel iets veranderd is deze zaak niet meer te redden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194721130
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 23:34 schreef golfer het volgende:
Fijn dat het personeel zo veel hart voor de zaak had dat ze een tijdje extra, zonder salaris, wilden werken en dat de tweede kok uit zichzelf al bereid was op te stappen.
Maar met die kostenbesparingen komen ze er bij lange na niet. In plaats van de minstens benodigde 12.000 euro omzet per maand zitten ze nu, met alle trucs van Van Gaal en Den Blijker, op 6.000 per maand.
Als er niet snel iets veranderd is deze zaak niet meer te redden.
Wat zou je doen?
Het ligt aan de instanties zelf
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:41:08 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194721146
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 23:39 schreef Poefbank het volgende:

Wat zou je doen?
Geen idee.
Bij de gemeente Amsterdam een klacht indienen en compensatie vragen voor alle overlast door die verbouwing van de brug?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194721197
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 23:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Geen idee.
Bij de gemeente Amsterdam een klacht indienen en compensatie vragen voor alle overlast door die verbouwing van de brug?
Ik denk niet dat ze dan sterk in de schoenen staan. In mijn stad is een straat, waar een cafetaria was gevestigd, een jaar lang op de schop geweest. Zeker een half jaar was de bereikbaarheid zodanig slecht dat de omzet er flink naar beneden ging. De beste man kreeg geen enkele vergoeding/tegemoetkoming.
Het ligt aan de instanties zelf
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:46:25 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194721225
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 23:43 schreef Poefbank het volgende:

Ik denk niet dat ze dan sterk in de schoenen staan. In mijn stad is een straat, waar een cafetaria was gevestigd, een jaar lang op de schop geweest. Zeker een half jaar was de bereikbaarheid zodanig slecht dat de omzet er flink naar beneden ging. De beste man kreeg geen enkele vergoeding/tegemoetkoming.
Ik zei al: "geen idee".
Maar volgens mij bestaat er wel een soort regeling voor dit soort projecten:
https://www.mkbservicedes(...)oor-opengebroken.htm
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194721252
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 23:46 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik zei al: "geen idee".
Maar volgens mij bestaat er wel een soort regeling voor dit soort projecten:
https://www.mkbservicedes(...)oor-opengebroken.htm
Geen idee wat de norm is qua kans op compensatie. Ze kunnen het al snel gooien op ondernemersrisico.
Het ligt aan de instanties zelf
  woensdag 26 augustus 2020 @ 12:52:48 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194726472
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 23:49 schreef Poefbank het volgende:

Geen idee wat de norm is qua kans op compensatie. Ze kunnen het al snel gooien op ondernemersrisico.
Daarnaast konden en kunnen ze gebruik maken van de overheids NOW-maatregelen ter ondersteuning van de horeca:
https://www.missethoreca.(...)td&utm_content=Email
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194726532
quote:
3s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:52 schreef golfer het volgende:

[..]

Daarnaast konden en kunnen ze gebruik maken van de overheids NOW-maatregelen ter ondersteuning van de horeca:
https://www.missethoreca.(...)td&utm_content=Email
Werd dat niet ter sprake gebracht? Ik schakelde 5 a 10 minuutjes later in.
Het ligt aan de instanties zelf
  woensdag 26 augustus 2020 @ 13:33:10 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194726920
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:57 schreef Poefbank het volgende:

Werd dat niet ter sprake gebracht? Ik schakelde 5 a 10 minuutjes later in.
Nope.
Ook niet door 'deskundige' Annemarie van Gaal.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194727353
quote:
15s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 13:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Nope.
Ook niet door 'deskundige' Annemarie van Gaal.
Vreemd. Ben benieuwd wat de reden zou zijn.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_194727805
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 23:34 schreef golfer het volgende:
Fijn dat het personeel zo veel hart voor de zaak had dat ze een tijdje extra, zonder salaris, wilden werken en dat de tweede kok uit zichzelf al bereid was op te stappen.
Maar met die kostenbesparingen komen ze er bij lange na niet. In plaats van de minstens benodigde 12.000 euro omzet per maand zitten ze nu, met alle trucs van Van Gaal en Den Blijker, op 6.000 per maand.
Als er niet snel iets veranderd is deze zaak niet meer te redden.
Waar zijn die tonnen winst van de afgelopen 26 jaar gebleven??? Niet aan een huis of dure levensstijl.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 14:01 schreef Poefbank het volgende:

[..]

Vreemd. Ben benieuwd wat de reden zou zijn.
Annemarie is niet van de hand ophouden. Ze heeft al vaker uitgelegd dat de hand ophouden bij de overheid geen duurzame oplossing is. Waar ik het volledig mee eens ben.
speak only if it improves the silence.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 14:34:19 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194727915
quote:
3s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 14:28 schreef TjjWester het volgende:


Waar zijn die tonnen winst van de afgelopen 26 jaar gebleven??? Niet aan een huis of dure levensstijl
Waar ik omzetcijfers per maand noemde moet het natuurlijk per week zijn.
En de omzet en hele kleine winst ( ik heb niemand over tonnen winst horen praten en wel over veel te hoge kosten) van de afgelopen jaren werden in de zaak, de woning en niet te vergeten: het pensioen van Pa gestoken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 augustus 2020 @ 14:35:10 #22
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194727934
Annemerie van Gaal :r
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_194728024
quote:
3s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 14:28 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Waar zijn die tonnen winst van de afgelopen 26 jaar gebleven??? Niet aan een huis of dure levensstijl.
[..]

Annemarie is niet van de hand ophouden. Ze heeft al vaker uitgelegd dat de hand ophouden bij de overheid geen duurzame oplossing is. Waar ik het volledig mee eens ben.
Nood breekt wet. Als het water al aan de lippen staat en je maakt geen gebruik van die regeling, dan heb je jezelf er alleen maar mee. Helemaal als je het niet icm de aanpassingen van Herman zou doen. Nu wordt alles gegooid op minder personeel en een kleinere kaart. Iets waar ondernemer als eerste naar moet kijken imo.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_194728057
Ik vond die aanpassing van die hamburger niet echt overtuigend. Leek mij niet echt iets waar je zat van wordt.
Het ligt aan de instanties zelf
  woensdag 26 augustus 2020 @ 14:43:31 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194728082
quote:
3s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 14:28 schreef TjjWester het volgende:

Annemarie is niet van de hand ophouden. Ze heeft al vaker uitgelegd dat de hand ophouden bij de overheid geen duurzame oplossing is. Waar ik het volledig mee eens ben.
Maar Annemarie was wel bereid om een flyer met een door haar zelf handgeschreven verzoek om hulp bij burgemeester Halsema in de brievenbus te stoppen?
Niet erg consequent dus. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')