Natuurlijk, een hoop kringverjaardagen zijn toch aangepast. Zelfs jongeren passen hun sociale activiteiten aan. Een groepje asocialen daargelaten, maar die zorgen op zichzelf niet voor voldoende verspreiding om echt zwaar mee te wegen .quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:14 schreef Tijn het volgende: [..] Je kunt er wel lacherig over doen, maar ik denk serieus dat het best effect heeft gehad.
Blijkbaar een Nederlands dingetje, hier onlangs geleerd.quote:
Daarom graag het standaard niet-handen schudden voor altijd erin houden.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Blijkbaar een Nederlands dingetje, hier onlangs geleerd.
Moet je in een openbare wc eens opletten, bijna 50% wast z'n handen niet inderdaadquote:Op zondag 23 augustus 2020 15:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Blijkbaar een Nederlands dingetje, hier onlangs geleerd.
Ze zijn fors lager dan vorige week zondag en de week daarvoor.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:55 schreef Ven1972 het volgende:
De getallen die op zondag zijn altijd heel laag dan de door de week, komt mede door dat er in het weekend veel minder doorgegeven is dan op een normale werkdag.
Anderhalve week, en het zijn extra besmettingen. Dan is 400+ best fors voor een zondag. En afhankelijk van hoeveel er getest is. Middelbare scholen die weet beginnen maandag etcquote:Op zondag 23 augustus 2020 15:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Welnee. Het zit nu al weken in een stagnatie.
Voor sommigen is er altijd wel iets om over te zeuren.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze zijn fors lager dan vorige week zondag en de week daarvoor.
Ik pis toch zeker niet over mijn handenquote:Op zondag 23 augustus 2020 15:57 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Moet je in een openbare wc eens opletten, bijna 50% wast z'n handen niet inderdaad
Klopt, maar dat zegt echt niet zo veel... We zitten nog volop in controlefase waar ook proberen het virus in bedwang te houden.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik weet het, de cijfers zeggen alleen iets als ze omhoog gaan.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:59 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zegt echt niet zo veel... We zitten nog volop in controlefase waar ook proberen het virus in bedwang te houden.
We zitten al wekenlang op 450-650 besmettingen per dag en het gaat prima in de ziekenhuizen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Anderhalve week, en het zijn extra besmettingen. Dan is 400+ best fors voor een zondag. En afhankelijk van hoeveel er getest is. Middelbare scholen die weet beginnen maandag etc
Zondag waren het er 507, afhankelijk van hoeveel er getest is is dat zo fors nou ook weer niet.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jawel maar we gaan nu een cruciale fase in omdat de scholen weer beginnen. Dan wil je eigenlijk veel lagere aantallen zien. Je zal volgende week zien wat ik bedoel.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zitten al wekenlang op 450-650 besmettingen per dag en het gaat prima in de ziekenhuizen.
Een deel van de scholen was al begonnen en dat heeft kennelijk (nog) niet tot grote problemen geleid.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Jawel maar we gaan nu een cruciale fase in omdat de scholen weer beginnen. Dan wil je eigenlijk veel lagere aantallen zien. Je zal volgende week zien wat ik bedoel.
Hoho, dit zegt helemaal niemand meer heb ik net gehoord.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Jawel maar we gaan nu een cruciale fase in omdat de scholen weer beginnen. Dan wil je eigenlijk veel lagere aantallen zien. Je zal volgende week zien wat ik bedoel.
Ze maken zich druk omdat ze een stijging in het aantal ziekenhuisopnames verwachten komende herfst en winter. Je wil dus zo goed mogelijk voorbereid die periode ingaan en niet met bv een GGD die al van te voren overbelast is.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:59 schreef Gunner het volgende:
Op basis van dat grafiekje in de OP. Waar maakt de regering zich zo druk om.
Want die kinderen zitten nu allemaal in isolatie ofzo?quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Gequote voor het nageslacht, indien er overlevers zijn...quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Hetgeen dus nu absoluut niet het geval is toch?quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze maken zich druk omdat ze een stijging in het aantal ziekenhuisopnames verwachten komende herfst en winter. Je wil dus zo goed mogelijk voorbereid die periode ingaan en niet met bv een GGD die al van te voren overbelast is.
quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoho, dit zegt helemaal niemand meer heb ik net gehoord.
Behalve als de cijfers stijgen inderdaad. Dan is het slecht nieuws met uitroeptekens.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:59 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zegt echt niet zo veel... We zitten nog volop in controlefase waar ook proberen het virus in bedwang te houden.
Dat begrijp ik ook, maar het blijft wel een spannende tijd en telkens hebben ze ook gezegd dat de maand augustus heel cruciaal kan zijn voor komende tijd. We zien helaas wel opnames gestaag blijven schommelen van daling of stijging.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze maken zich druk omdat ze een stijging in het aantal ziekenhuisopnames verwachten komende herfst en winter. Je wil dus zo goed mogelijk voorbereid die periode ingaan en niet met bv een GGD die al van te voren overbelast is.
Klassikaal verband is wel wat anders dan met vriendjes afspreken. Dat verschil zou zelfs jij moeten kunnen begrijpen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:03 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Want die kinderen zitten nu allemaal in isolatie ofzo?
Ik heb geen idee hoe het er nu precies voorstaat, maar kort geleden riepen de GGDs van zowel Amsterdam als Rotterdam nog dat ze maar gaan stoppen met het BCO omdat de capaciteit ontbreekt om het allemaal aan te kunnen. Dat is ook rond het moment geweest dat de regering aan de bel trok en die persconferenties organiseerde. Sindsdien is het aantal nieuwe besmettingen wat gestabiliseerd, dus hopelijk kan men de toestroom nu beter aan.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hetgeen dus nu absoluut niet het geval is toch?
6 scholen dicht en dan alleen nog maar in het noorden waar amper besmettingsgevallen geregistreerd worden. Noem het maar niks.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een deel van de scholen was al begonnen en dat heeft kennelijk (nog) niet tot grote problemen geleid.
Het is voor basisschoolleerlingen een groot verschil of je zo nu en dan met een paar vriendjes afspreekt of dat je met honderden andere kinderen en een flink aantal volwassenen vijf dagen in de week op een kluitje zit.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:03 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Want die kinderen zitten nu allemaal in isolatie ofzo?
Bedoel je regio noord? Die zijn net een weekje bezig in elk geval.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een deel van de scholen was al begonnen en dat heeft kennelijk (nog) niet tot grote problemen geleid.
Yep. Het ongevraagd zoenen, huggen en shaken; op grond van gewoonte. is voor mij dan ook geschiedenis.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
Daarom graag het standaard niet-handen schudden voor altijd erin houden.
Ik noem het niet niks, ik noem het ‘geen grote problemen’.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:08 schreef Elan het volgende:
[..]
6 scholen dicht en dan alleen nog maar in het noorden waar amper besmettingsgevallen geregistreerd worden. Noem het maar niks.
Wat een nare persoonlijke aanvalquote:Op zondag 23 augustus 2020 16:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Klassikaal verband is wel wat anders dan met vriendjes afspreken. Dat verschil zou zelfs jij moeten kunnen begrijpen.
Er waren wel berichten gaande dat er op sommige scholen problemen waren met corona bij het personeel. En ene school moet helaas weer dicht gaan zodat er een docent besmet was.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Bedoel je regio noord? Die zijn net een weekje bezig in elk geval.
Die regio bedoel ik; mijn dochter is ook afgelopen maandag weer gestart. Tot haar grote vreugde, want ze had er heel veel zin in.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Bedoel je regio noord? Die zijn net een weekje bezig in elk geval.
Eén week is de nieuwe twee weken.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoho, dit zegt helemaal niemand meer heb ik net gehoord.
Die van mij niet. Die zouden een nieuwe schoolsluiting helemaal prima vinden.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die regio bedoel ik; mijn dochter is ook afgelopen maandag weer gestart. Tot haar grote vreugde, want ze had er heel veel zin in.
Ja komop man je snapt toch wel dat met 30+ in een muf klaslokaal zitten, zonder afstand in de aula met honderden anderen wezenlijk anders is dan met een paar vriendjes een potje voetballen op een pleintje .quote:
Nee maar je hebt wel deurknoppen en de knop voor doorspoelen etc. aangeraakt die voor jou aangeraakt is door iemand die zijn reet net heeft afgeveegd.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik pis toch zeker niet over mijn handen
We gaan het zien in de UK gaat het best goed op de scholen, maar die hebben hun shit een stuk beter op orde qua nieuwe besmettingsgevallen. Lijkt me vrij cruciaal, nu is het nog te vroeg. Je moet terug naar de situatie van medio juni toen er maar ca 3000 mensen besmettelijk waren in plaats van de 50.000 die het RIVM nu schat. Het tart alle vormen van logica om te denken dat zulke aantallen geen gevolgen gaat hebben.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik noem het niet niks, ik noem het ‘geen grote problemen’.
Het betrof in alle gevallen leerkrachten en het was niet duidelijk waar de besmetting plaats had gevonden.
Hier ook. Vooral de jongste zat enorm in de put zonder veel echt contact met vriendinnen in de maanden hiervoor. Je ziet haar opbloeien.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die regio bedoel ik; mijn dochter is ook afgelopen maandag weer gestart. Tot haar grote vreugde, want ze had er heel veel zin in.
Mijne had zo ontzettend uitgekeken naar groep 8. En de eerste week was nog veter dan ze had gehoopt, met alle vrienden en vriendinnen weer zien, leuke juffen en al oefenen voor de eerste musicalquote:Op zondag 23 augustus 2020 16:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die van mij niet. Die zouden een nieuwe schoolsluiting helemaal prima vinden.
We gaan het zien, inderdaad. En dan kunnen we van het slechtste uitgaan, of van het beste, maar we weten het gewoon niet. Het kan alle kanten op, en we kunnen alleen maar kijken hoe het gaat verlopen. Een beetje objectief proberen de ontwikkelingen te volgen, zonder te negatief te worden of de crisis opgelost te verklaren, vind ik zelf het fijnste.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:15 schreef Elan het volgende:
[..]
We gaan het zien in de UK gaat het best goed op de scholen, maar die hebben hun shit een stuk beter op orde qua nieuwe besmettingsgevallen. Lijkt me vrij cruciaal, nu is het nog te vroeg. Je moet terug naar de situatie van medio juni toen er maar ca 3000 mensen besmettelijk waren in plaats van de 50.000 die het RIVM nu schat. Het tart alle vormen van logica om te denken dat zulke aantallen geen gevolgen gaat hebben.
Weinig aan de hand dus.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:19 schreef _serial_ het volgende:
Zondag 23 augustus 2020
42 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 42. Dat is hetzelfde aantal als de dag ervoor. Er liggen daarnaast 565 non-COVID-patiënten op de IC, 26 minder dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 607, 26 minder dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 129, 2 minder dan gisteren.
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen COVID-patiënten is deze week vrijwel stabiel gebleven. De ziekenhuizen kunnen de zorg voor COVID en overige patiënten momenteel goed aan. Dit alles is in combinatie met de afvlakking van het aantal nieuwe besmettingen een geruststellend signaal, eens te meer wanneer we deze situatie weten vast te houden.’
Toen waren er ook amper mensen besmettelijk. Je kijkt nu tegen het tienvoudige, waarschijnlijk meer aan.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:19 schreef koemleit het volgende:
Iedereen gaat eraan voorbij dat de kids al vanaf 1 juni volledig naar school gingen. En dat dat nauwelijks problemen gaf.
En in maart - waar iedereen zijn doomsday scenario's nog steeds op lijkt te baseren - hadden we misschien wel het honderdvoudige aan besmettelijke personen rondlopen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Toen waren er ook amper mensen besmettelijk. Je kijkt nu tegen het tienvoudige, waarschijnlijk meer aan.
Dat hoeft nog steeds geen voorbode te zijn dat ineens de scholen een tijdbom zijn.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Toen waren er ook amper mensen besmettelijk. Je kijkt nu tegen het tienvoudige, waarschijnlijk meer aan.
Dat is waar. Maar volgens mij zijn vrijwel alle virologen het er over eens dat 16-18 jarige besmettelijker zijn dan basisschoolkinderen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:19 schreef koemleit het volgende:
Iedereen gaat eraan voorbij dat de kids al vanaf 1 juni volledig naar school gingen. En dat dat nauwelijks problemen gaf.
Dus het kan alleen op middelbare school gebeuren vanaf de hoogste klassen waar ook 16-18 jarigen zitten, maar bij jonger dan 16 jaar is het veel minder besmettelijker, dus het zal alleen meevallen denk ik.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar volgens mij zijn vrijwel alle virologen het er over eens dat 16-18 jarige besmettelijker zijn dan basisschoolkinderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |