Maar het laat wel zien hoe gigantisch kwetsbaar de huidige samenleving is, en hoe totaal niet zelfvoorzienend. Want dit is inderdaad bepaald geen killervirus. Maar die gaan er heus wel komen, gezien de grote hoeveelheden zoönosen. Eigenlijk is het wachten tot er een keer een heftige vogelgriep zo muteert dat het ook van mens tot mensen besmettelijk raakt.quote:Op zondag 23 augustus 2020 14:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Natuurlijk. Waarom zou je hier aan twijfelen? Corona is helemaal geen killervirus, er zijn zo veel pandemieën geweest waarna er gewoon weer normaal gedaan werd. Corona heeft de mortaliteit en de ernst daar helemaal niet voor om een samenleving blijvend te veranderen. Je hebt iets de veel NPO en media propaganda gezien in maart, dat dit het einde der tijden zou zijn.
Hier heb je helemaal gelijk in, best eng.quote:Op zondag 23 augustus 2020 14:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar het laat wel zien hoe gigantisch kwetsbaar de huidige samenleving is, en hoe totaal niet zelfvoorzienend. Want dit is inderdaad bepaald geen killervirus. Maar die gaan er heus wel komen, gezien de grote hoeveelheden zoönosen. Eigenlijk is het wachten tot er een keer een heftige vogelgriep zo muteert dat het ook van mens tot mensen besmettelijk raakt.
Je zag nu in maart/april al debiel paniek m.b.t. hamsteren, terwijl er gewoon volop bevoorraad wordt. Moet je voorstellen wat er gebeurt als er wel een keer een echte ramp krijgen.
Kijk, ik was niet naïef in dit opzicht, maar ik was wel geschrokken tot wat voor taferelen een virus als dit al geleid heeft qua wangedrag van mensen.
Absoluut. En ergens had ik gehoopt dat onze overheid toch iets beter voorbereid geweest zou zijn, daar was ik wel naïef in.quote:Op zondag 23 augustus 2020 14:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hier heb je helemaal gelijk in, best eng.
Om nog maar te zwijgen over de productie van medicijnen wat grotendeels in India etc. gebeurt en waarvan tekorten dreigden.quote:Op zondag 23 augustus 2020 14:53 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Absoluut. En ergens had ik gehoopt dat onze overheid toch iets beter voorbereid geweest zou zijn, daar was ik wel naïef in.
Moet je voorstellen dat dit virus net iets dodelijker geweest zou zijn, en dat het twintigers net zo hard zou raken als tachtigers. Dan zou er echt totale anarchie uitgebroken zijn denk ik.
Helemaal mee eens, maar dit geldt niet alleen voor virussen. Wat als de waterleidingen worden afgesloten (door computervirus), internet geblokkeerd etc etc door buitenlandse mogendheden of terroristen....quote:Op zondag 23 augustus 2020 14:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar het laat wel zien hoe gigantisch kwetsbaar de huidige samenleving is, en hoe totaal niet zelfvoorzienend. Want dit is inderdaad bepaald geen killervirus. Maar die gaan er heus wel komen, gezien de grote hoeveelheden zoönosen. Eigenlijk is het wachten tot er een keer een heftige vogelgriep zo muteert dat het ook van mens tot mensen besmettelijk raakt.
Je zag nu in maart/april al debiel paniek m.b.t. hamsteren, terwijl er gewoon volop bevoorraad wordt. Moet je voorstellen wat er gebeurt als er wel een keer een echte ramp krijgen.
Kijk, ik was niet naïef in dit opzicht, maar ik was wel geschrokken tot wat voor taferelen een virus als dit al geleid heeft qua wangedrag van mensen.
Ja, dat totale gebrek aan zelfvoorzienendheid zou een wake up call moeten zijn.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over de productie van medicijnen wat grotendeels in India etc. gebeurt en waarvan tekorten dreigden.
Ja, je zou er haast zo'n prepper van worden haha.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar dit geldt niet alleen voor virussen. Wat als de waterleidingen worden afgesloten (door computervirus), internet geblokkeerd etc etc door buitenlandse mogendheden of terroristen....
We zijn nergens op voorbereid en steeds afhankelijker geworden.
Je kan totale anarchie in 10 dagen krijgen.
Ik ben benieuwd, maar ik ben bang dat het alleen om winstmaximalisatie gaat en er weinig gaat veranderen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:05 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, dat totale gebrek aan zelfvoorzienendheid zou een wake up call moeten zijn.
Dan zouden we eigenlijk blij moeten zijn met deze 'milde' crisis.
Dit zou een mooi resetmoment kunnen zijn, maar gaat niet gebeuren. Winstbejag, en de daarmee gepaard gaande globalisering, blijft de belangrijkste drijfveer, dus zal hier geen verandering in komen.
Tja, als je als samenleving totaal niet reageert op wake up calls, verdien je eigenlijk ook niet beter.
Waarom zou een werkgever moeten verantwoorden waarom iemand op locatie werkt? De werknemer wordt toch betaald door de werkgever?quote:Op zondag 23 augustus 2020 14:52 schreef mvdejong het volgende:
De grootste blijvende verandering zal zijn dat thuiswerken normaal wordt, en niet een "gunst" van de werkgever. Ik heb binnen de overheid zo vaak gezien dat er geen enkele reden is om niet een paar dagen per week thuis te werken (en op hoog niveau altijd gesteld werd dat dit moest kunnen), behalve dat managers :
- zelf geen discipline hebben, en dus ook "weten" dat hun ondergeschikten ook niet in staat zijn een normale hoeveelheid werk te verzetten als ze thuis werken;
- echte micro-managers zijn, die bij voorkeur over iemands schouder meekijken als er een mailtje verstuurd moet worden.
Die zullen moeten gaan uitleggen waarom, zodra het weer mag, het absoluut noodzakelijk is dat iedereen weer de volle werktijd op kantoor zit.
Gevolgen zullen ook zijn dat de Rijksoverheid (maar hetzelfde geldt natuurlijk ook voor bedrijven) werkplekken over hebben, en vastgoed zullen gaan afstoten, en dat het een blijvend effect gaat hebben op de files.
Bij de overheid wordt al jaren geroepen dat thuiswerken in principe mogelijk is. Alleen heb ik regelmatig gezien dat dit geblokkeerd werd door managers, om de aangegeven redenen (of smoesjes die ingegeven waren door die redenen).quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zou een werkgever moeten verantwoorden waarom iemand op locatie werkt? De werknemer wordt toch betaald door de werkgever?
Wat je vooral ziet is dat in vacatures nu al staat of de werkgever open staat voor al dan wel of niet thuiswerk. Wat mij betreft ook een recht van de werkgever omdat te eisen, die betaalt immers ook het loon! Als een werknemer thuis wil werken, en daar is geen ruimte voor, dan zal hij of zij elders moeten solliciteren.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:15 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Bij de overheid wordt al jaren geroepen dat thuiswerken in principe mogelijk is. Alleen heb ik regelmatig gezien dat dit geblokkeerd werd door managers, om de aangegeven redenen (of smoesjes die ingegeven waren door die redenen).
Daarnaast verwacht ik dat er op termijn wetgeving gaat komen om thuiswerken als een recht van de werknemer vast te leggen, zodat een werkgever moet gaan aantonen waarom een werknemer niet thuis zo mogen werken. Dit gaat namelijk ook positieve milieu-effecten hebben, omdat het het aantal reis-kilometers terugdringt.
Als je hier het COR forum zo doorneemt zijn er helaas nog een hoop die dat wel zien zitten, zo'n dystopie.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:22 schreef galantis het volgende:
Natuurlijk, waarom niet?
Zolang je niet alles overhoop haalt met lockdowns en andere geforceerde regels volgt het gedrag van mensen gewoon z'n natuurlijk beloop. Wat je zelfs nu al ziet.
Met name in het begin was er de aandachtsgeile media die er aardigheid in had dystopische toekomstbeelden te schetsen. Leuk geprobeerd maar mensen zijn geen robots die je in een paar maanden tijd even kan omprogrammeren.
De vraag is wel of daar genoeg draagvlak voor is. Want dat betekent voor veel mensen minder koopkracht. En stel je voor dat er een, hypothetisch, risico van 15% op een bepaalde catastrofe is. Ik denk dat menig Nederlander dan liever de gok neemt, als ze daardoor meer kunnen consumeren. Is wel dieptriest natuurlijk.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, maar ik ben bang dat het alleen om winstmaximalisatie gaat en er weinig gaat veranderen.
Overheid zou echt werk moeten maken om het fabriceren van essentiële producten in Nederland/Europa plaats te laten vinden.
Is stukje baanbehoud voor zich zelf. Als er veel meer thuisgewerkt wordt, zijn er minder leidinggevenden nodig.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:15 schreef mvdejong het volgende:
Alleen heb ik regelmatig gezien dat dit geblokkeerd werd door managers, om de aangegeven redenen (of smoesjes die ingegeven waren door die redenen).
Dit is het probleem hè. We vestigen onze hoop teveel op een vaccinquote:Op zondag 23 augustus 2020 15:44 schreef hooibaal het volgende:
Dat hangt er maar net vanaf of er een vaccin gevonden wordt.
Het zijn met name de regeringen die dit teveel als dé en de enige oplossing hebben geponeerd. En omdat die het voor het zeggen hebben hoopt dan automatisch iedereen daar maar op.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dit is het probleem hè. We vestigen onze hoop teveel op een vaccin
Om het volk gerust te stellen jaquote:Op zondag 23 augustus 2020 16:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Het zijn met name de regeringen die dit teveel als dé en de enige oplossing hebben geponeerd. En omdat die het voor het zeggen hebben hoopt dan automatisch iedereen daar maar op.
Je begon goed. Tot je bij npo kwam. Viruswaanzin staat toch op het Malieveld?quote:Op zondag 23 augustus 2020 14:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Natuurlijk. Waarom zou je hier aan twijfelen? Corona is helemaal geen killervirus, er zijn zo veel pandemieën geweest waarna er gewoon weer normaal gedaan werd. Corona heeft de mortaliteit en de ernst daar helemaal niet voor om een samenleving blijvend te veranderen. Je hebt iets de veel NPO en media propaganda gezien in maart, dat dit het einde der tijden zou zijn.
Als het geen killervirus is waarom hebben we dan zo'n spastische maatschappij vanaf maart?quote:Op zondag 23 augustus 2020 14:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Nee daar hangt het niet vanaf.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:44 schreef hooibaal het volgende:
Dat hangt er maar net vanaf of er een vaccin gevonden wordt.
Zet je aluhoedje eens af, en bedenk dan wat voor baat de beleidsvoerders daarbij zouden hebben.quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:16 schreef inslagenreuring het volgende:
Of is dit de opmaat naar lockdown voor ieder verkoudheidje?
Helaas is dit virus verraderlijker als de menig mens denkt..niet alles wordt ons verteld om paniek te voorkomen denk ikquote:Op zondag 23 augustus 2020 17:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als het geen killervirus is waarom hebben we dan zo'n spastische maatschappij vanaf maart?
Of is dit de opmaat naar lockdown voor ieder verkoudheidje?
De nieuwe "corona" wet is er al eentje.quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:28 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zet je aluhoedje eens af, en bedenk dan wat voor baat de beleidsvoerders daarbij zouden hebben.
Ik kan helemaal niets bedenken in ieder geval.
Dit is natuurlijk flauwekul. De cijfers liegen er niet om, en er onderuit komen doe je toch niet.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:03 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Helaas is dit virus verraderlijker als de menig mens denkt..niet alles wordt ons verteld om paniek te voorkomen denk ik
Nogmaals:quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De nieuwe "corona" wet is er al eentje.
De staat heeft nu aandelen in zowat ieder bedrijf die gebruik heeft gemaakt van het vangnet, grote groepen kunnen niet samenkomen, behoefte aan technologische revolutie is ontstaan (thuiswerken, meer bandbreedte (5G) en andere infrastructuur wordt aangelegd) en fossiele brandstoffen worden naar de exit geduwd.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:12 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nogmaals:
Wat voor baat hebben de beleidsbepalers bij een lockdown?
Dat schaadt de economie toch alleen maar?
Hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:18 schreef inslagenreuring het volgende:
De staat heeft nu aandelen in zowat ieder bedrijf die gebruik heeft gemaakt van het vangnet,
Kabinet geeft 3,4 miljard noodsteun aan KLM in ruil voor meer machtquote:Op zondag 23 augustus 2020 18:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu weer bij?____!
Dit denk je toch niet echt he, hahahahahahahaha. Wie heeft je dit op de mouw gespeld. Jenssen?
Eigenlijk moet ik niet lachen als je het echt gelooft, dan moet je echt ff gesprekken voeren met reële mensen uit je omgeving. Dit klinkt niet gezond namelijk. Bedoel ik niet lullig hoor.
Je zei vrijwel alle bedrijven. Dat is echt regelrechte quatsch.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Kabinet geeft 3,4 miljard noodsteun aan KLM in ruil voor meer macht
Letterlijke headline van het parool.
Maar vis er even 1 ding uit en reageer niet op het geheel.
Iedere horecazaak/sportschool/ bedrijf wat niet draaien kon heeft gebruik gemaakt van de regeling.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je zei vrijwel alle bedrijven. Dat is echt regelrechte quatsch.
Ik schrik er een beetje van dat je dat echt denkt.
Je zei dat overheid nu aandelen heeft in vrijwel alle bedrijven die gebruik gemaakt hebben van noodsteun.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Iedere horecazaak/sportschool/ bedrijf wat niet draaien kon heeft gebruik gemaakt van de regeling.
Als er ineens een naheffing komt van de fiscus kun je de toko sluiten.
Ik bedoelde "aandelen" in figuurlijke zin uiteraard. Het effect is hetzelfde dat de staat het beleid bepaalt bij KLM op grond van staatssteun.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:28 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je zei dat overheid nu aandelen heeft in vrijwel alle bedrijven die gebruik gemaakt hebben van noodsteun.
Er zijn letterlijk tienduizenden bedrijven die dat gedaan hebben. Noem jij eens wat bedrijven welke aandelen aan de overheid afgestaan hebben.
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen om deze reactie.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik bedoelde "aandelen" in figuurlijke zin uiteraard. Het effect is hetzelfde dat de staat het beleid bepaalt bij KLM op grond van staatssteun.
Idem voor die tienduizenden bedrijven die gebruik hebben gemaakt van.
Dreinende kinderen kun je het beste negeren.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen om deze reactie.Mag ik vragen hoe oud je bent?
Als het een jong kind is, vind ik het niet zo erg. Maar als er volwassen zijn die in dergelijke belachelijke complotten geloven is dat wel zorgwekkend natuurlijk.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:37 schreef kibo het volgende:
[..]
Dreinende kinderen kun je het beste negeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |