100%quote:Op maandag 11 oktober 2021 09:38 schreef superniger het volgende:
Gaan de moordenaars op Derk Wiersum levenslang krijgen? We weten het over 30 minuten.
https://nos.nl/artikel/24(...)um-levenslang-geeist
Ik doelde meer op 100% schuldig, overigens is levenslang sinds kort ook niet meer levenslang.quote:
Prima straf, toch anders dan 12 tot 15 jaar.quote:Op maandag 11 oktober 2021 10:53 schreef StateOfMind het volgende:
Tot over, op zijn vroegst, 28 jaar
Rechters links in Nederland? Zwarte wietdealers krijgen maandenlang gevangenisstraf en witte kinderverkrachters een taakstraf.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 17:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zou dat komen door de zeer linkse inslag van ons rechtsstelsel? (OM & (D66) Rechters?)
Volgens mij kun je de moord op Peter nu ook wel invullen... toch?
Of neemt mij fantasie een loopje met mij?
Wel toch? Er is nu wel na 25 jaar een herbeoordeling maar als die negatief uitvalt blijf je gewoon zitten.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doelde meer op 100% schuldig, overigens is levenslang sinds kort ook niet meer levenslang.
Correctquote:Op maandag 11 oktober 2021 12:47 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wel toch? Er is nu wel na 25 jaar een herbeoordeling maar als die negatief uitvalt blijf je gewoon zitten.
Ja klopt, ongeveer zoals het nu met TBS is geregelt.quote:Op maandag 11 oktober 2021 12:47 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wel toch? Er is nu wel na 25 jaar een herbeoordeling maar als die negatief uitvalt blijf je gewoon zitten.
Maar hadden dus wel een fors strafblad:quote:
quote:Giërmo B. en Moreno B. hebben beiden een fors strafblad voor geweldsmisdrijven en verboden wapenbezit, maar zijn nooit eerder veroordeeld voor een levensdelict als moord of doodslag. Dat was voor de rechter reden om het OM niet te volgen en geen levenslang op te leggen. Levenslang voor een enkele moord is in Nederland ook zeer uitzonderlijk
Sander Dekker onze minister van Rechtsongelijkheid stelde het al voor een paar dagen geleden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Zo is dat.![]()
Een nog niet veroordeelde verdachte hoeft geen aanspraak te maken op rechtsbescherming en de regels die voor anderen wel gelden.
Levenslang is ook geen levenslang meer, en 30 jaar is tegenwoordig geen 20 meer.quote:Op maandag 11 oktober 2021 14:04 schreef superniger het volgende:
2 x 30 jaar cel. Had natuurlijk levenslang moeten zijn.
https://nos.nl/artikel/24(...)dvocaat-derk-wiersum
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |