abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 augustus 2020 @ 11:36:47 #201
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194686249
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wij zijn juist degene geweest (hoewel wat later dan andere landen) die juist om die reden de slavernij hadden afgeschaft, we zagen ze juist niet als minder maar als gelijke mens.

De Afrikaan ja, die zagen elkaar als vee.
De ander overwinnen en tot slaaf maken was iets om trots op te zijn, dat waren de verhaaltjes die mama vertelde aan de kindertjes voor het slapen gaan in Afrika.
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wij zijn juist degene geweest (hoewel wat later dan andere landen) die juist om die reden de slavernij hadden afgeschaft, we zagen ze juist niet als minder maar als gelijke mens.

De Afrikaan ja, die zagen elkaar als vee.
De ander overwinnen en tot slaaf maken was iets om trots op te zijn, dat waren de verhaaltjes die mama vertelde aan de kindertjes voor het slapen gaan in Afrika.
Daar hoor je de blm slachtoffercultuur niet over. Die zijn nog steeds bezig met nog geen 10% van dsNederlandse economie uit de 17e eeuw. Daarom kan ik ze ook njet serieus nemen. Als dit werkelijk ging om slavernij en de ernst van het leed dan zou men ook wel schande spreke van huidige wantoestanden in Afrika waar slavernij nog steeds een verdienmodel is. Maar dat proberen ze onder het tappijt te vegen, want stel je voor dat er zwarte slavendrijvers in het nieuws komen. Dan is BLM afgelopen.

Soon.. :)
  zondag 23 augustus 2020 @ 11:41:46 #202
8369 speknek
Another day another slay
pi_194686317
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:24 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Afrikanen zijn dus per definitie achterlijk en dom? Staat genoteerd.

Veel racistischer dan dit kun je het namelijk niet krijgen.
Goed was de tijd dat racisme hier nog gewoon een permban opleverde. Nu moet dat allemaal kunnen want onder toedoen van de Amerikanen mag je tegenwoordig niks meer zeggen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 23 augustus 2020 @ 11:55:00 #203
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194686515
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:36 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

[..]

Daar hoor je de blm slachtoffercultuur niet over. Die zijn nog steeds bezig met nog geen 10% van dsNederlandse economie uit de 17e eeuw. Daarom kan ik ze ook njet serieus nemen. Als dit werkelijk ging om slavernij en de ernst van het leed dan zou men ook wel schande spreke van huidige wantoestanden in Afrika waar slavernij nog steeds een verdienmodel is. Maar dat proberen ze onder het tappijt te vegen, want stel je voor dat er zwarte slavendrijvers in het nieuws komen. Dan is BLM afgelopen.

Voor de voorouders van Akwasi en Airfryer gold absoluut BLM; zij het als koopwaar.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 23 augustus 2020 @ 12:05:03 #204
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_194686642
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:36 schreef YoungDriller het volgende:

Nogmaals: BLM gaat primair over het politiegeweld. Daar moet je niet van alles en nog wat bij slepen.

Verder kun je van alles en nog wat vinden van Sylvana Simons maar niet dat ze nooit wat zegt over hedendaagse sociaal-economische misstanden. In elke serieuze 'linkse' verhandeling over pakweg Nigeria of Zuid-Afrika wordt de rol van de 'zwarte elites' wel genoemd. In de Amsterdaamse gemeenteraad heeft ze het heus niet elke werkdag over de misstanden van 300 jaar geleden.

Het is vooral de media zoals De Telegraaf en Volkskrant die geobsedeerd zijn geraakt door identitaire kwesties. Ondanks dat, is de PvdA nog steeds veel meer bezig met alle uitbuiting van werknemers (bij bol.com of in de kassen, tot het verbieden van naar de dokter gaan aan toe, het afpakken van ID-bewijzen) dan of zwarte piet wel of niet door gaat. Zelfs bij DENK en, ja, Sylvana Simons is dat enigszins het geval. Die besteedt niet 30% van haar tijd aan het willen doordrukken van excuses door Amsterdam.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194686647
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:55 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Voor de voorouders van Akwasi en Airfryer gold absoluut BLM; zij het als koopwaar.
Ze ontkennen het beide gewoon. Bizar. Het Parool plaatst gewoon een interview met Akwasi waarin hij stelt dat het nooit bewezen is dat Ashanti slaven verkochten en de krant laat hem er gewoon mee weg komen.
Een slavernijdiscussie kan alleen als ALLE feiten boven tafel komen.
  zondag 23 augustus 2020 @ 12:09:58 #206
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_194686693
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:05 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ze ontkennen het beide gewoon. Bizar. Het Parool plaatst gewoon een interview met Akwasi waarin hij stelt dat het nooit bewezen is dat Ashanti slaven verkochten en de krant laat hem er gewoon mee weg komen.
Of: het Parool laat voor de clickbaits en de rechts-nationalistische agenda van Van Thillo expres dit soort representanten aan het woord. Met een sausje van false equivalence, en met behulp van big data keurig uitgesorteerd. DPG houdt keurig bij hoe lang een venster open staat, wie erop klikt, en noem maar op.

Zie hiervoor de media-tactieken van de CIA in de jaren 60 en 70.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 23 augustus 2020 @ 12:13:12 #207
182233 thedeedster
pi_194686735
quote:

[..]

Daarom blijf ik dit herhalen en benadrukken. De “discussie” wordt gewoon niet zuiver gevoerd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194686737
quote:

[..]

Dat de slaven die in de west verkocht werden eerst in Afrika werden gekocht is bepaald geen geheim. Dus ik zie je punt niet zo.
pi_194686738
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Of: het Parool laat voor de clickbaits en de rechts-nationalistische agenda van Van Thillo expres dit soort representanten aan het woord. Met een sausje van false equivalence, en met behulp van big data keurig uitgesorteerd. DPG houdt keurig bij hoe lang een venster open staat, wie erop klikt, en noem maar op.

Zie hiervoor de media-tactieken van de CIA in de jaren 60 en 70.
Ga je nu niet met een enorme haakse bocht richting BNW om Akwasi maar uit de wind te houden? Zo komt het wel over.
pi_194686742
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:13 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Daarom blijf ik dit herhalen en benadrukken. De “discussie” wordt gewoon niet zuiver gevoerd.
Het lijkt vooral een wat laffe poging de discussie af te leiden.
pi_194686758
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wat ik omschreef is waar #defundthepolice voor staat. En dat omschreef jij als compleet achterlijk :s).
Nee hoor, wat jij omschreef was een door jou goedgekeurde uitleg van #defundthepolice, en dus blijf je maar herhalen dat dat is waar #defundthepolice voor staat. Dat het voor een groot deel van deze terroristen ergens anders voor staat, maakt dan niet meer uit.
  zondag 23 augustus 2020 @ 12:15:03 #212
182233 thedeedster
pi_194686759
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nogmaals: BLM gaat primair over het politiegeweld. Daar moet je niet van alles en nog wat bij slepen.

Verder kun je van alles en nog wat vinden van Sylvana Simons maar niet dat ze nooit wat zegt over hedendaagse sociaal-economische misstanden. In elke serieuze 'linkse' verhandeling over pakweg Nigeria of Zuid-Afrika wordt de rol van de 'zwarte elites' wel genoemd. In de Amsterdaamse gemeenteraad heeft ze het heus niet elke werkdag over de misstanden van 300 jaar geleden.

Het is vooral de media zoals De Telegraaf en Volkskrant die geobsedeerd zijn geraakt door identitaire kwesties. Ondanks dat, is de PvdA nog steeds veel meer bezig met alle uitbuiting van werknemers (bij bol.com of in de kassen, tot het verbieden van naar de dokter gaan aan toe, het afpakken van ID-bewijzen) dan of zwarte piet wel of niet door gaat. Zelfs bij DENK en, ja, Sylvana Simons is dat enigszins het geval. Die besteedt niet 30% van haar tijd aan het willen doordrukken van excuses door Amsterdam.
Ook hier in Nederland? Ik heb mijn bedenkingen.
pi_194686761
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Het lijkt vooral een wat laffe poging de discussie af te leiden.
Eerder de discussie te verbreden om tot een completer plaatje te komen. Niemand hier ontkent het nederlandse aandeel van slavernij.
  zondag 23 augustus 2020 @ 12:16:42 #214
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_194686774
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:13 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ga je nu niet met een enorme haakse bocht richting BNW om Akwasi maar uit de wind te houden? Zo komt het wel over.
Ik doe het tegendeel van Akwasi uit de wind houden. Ik zeg in feite dat op basis van merites hij geen podium verdient en er betere vertolkers zijn. En ja, de DPG staat erom bekend om tot in detail clickgedrag bij te houden. In eigen land staan ze ook bekend om hun banden met de NV-A.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 23 augustus 2020 @ 12:17:23 #215
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_194686780
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ook hier in Nederland? Ik heb mijn bedenkingen.
Absoluut:

https://www.oneworld.nl/l(...)rgelijken-met-de-vs/
(met allerlei bronnen in dit artikel)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_194686811
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Absoluut:

_O-
pi_194686864
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:15 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Eerder de discussie te verbreden om tot een completer plaatje te komen. Niemand hier ontkent het nederlandse aandeel van slavernij.
En niemand ontkent hier dat die slaven in Afrika werden ingekocht.
  zondag 23 augustus 2020 @ 12:26:27 #218
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_194686883
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:24 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Afrikanen zijn dus per definitie achterlijk en dom? Staat genoteerd.

Veel racistischer dan dit kun je het namelijk niet krijgen.
Waarom is dat nu weer racistisch :')
Het gaat over Afrikanen, sinds wanneer is dat een ras?
  zondag 23 augustus 2020 @ 12:27:30 #219
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_194686899
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

_O-
Hier nog wat voor je:

https://demonitor.kro-ncr(...)geweld-onvolledig-is

https://sargasso.nl/polit(...)kige-verantwoording/

Voor de wél geregistreerden geeft de door jou uitgelachen link aan (met bronvermelding): "In Nederland is de situatie vergelijkbaar: voor geen van de 41 doden sinds 2016 heeft een politieagent überhaupt voor de rechter hoeven verschijnen."
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_194686907
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Waarom is dat nu weer racistisch :')
Het gaat over Afrikanen, sinds wanneer is dat een ras?
Als je snapt wat er racistisch is aan die IQ-plaatjes is het wellicht tijd om je eens een beetje in te lezen.
  zondag 23 augustus 2020 @ 12:30:51 #221
182233 thedeedster
pi_194686941
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Absoluut:

Ik heb het bekeken. Hier kan ik niet inhoudelijk specifiek op reageren, maar wel op de vorm. Men presenteert nu een groot aantal tragische incidenten, waarbij men nooit hard maakt dat er sprake is van racisme. Maar vanwege het schijnbaar hoge aantal donkere mensen onder de sterfgevallen impliceert men wél een bepaalde mate van racisme. Laten we het circumstantial evidence noemen.

Op die wijze heeft een Nederlandse verpleegster - Lucia de B.- onterecht jaren in de gevangenis gezeten.

Dit is een gevaarlijke methodiek.
pi_194686954
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik heb het bekeken. Hier kan ik niet inhoudelijk specifiek op reageren, maar wel op de vorm. Men presenteert nu een groot aantal tragische incidenten, waarbij men nooit hard maakt dat er sprake is van racisme. Maar vanwege het schijnbaar hoge aantal donkere mensen onder de sterfgevallen impliceert men wél een bepaalde mate van racisme. Laten we het circumstantial evidence noemen.

Op die wijze heeft een Nederlandse verpleegster - Lucia de B.- onterecht jaren in de gevangenis gezeten.

En dat zie je bij nagenoeg alle onderzoeken uit die hoek. Conclusie: Racisme. Hoe gaan we dat onderbouwen? Hoppa, onderzoek klaar.
  zondag 23 augustus 2020 @ 12:34:46 #223
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_194686973
quote:
10s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Als je snapt wat er racistisch is aan die IQ-plaatjes is het wellicht tijd om je eens een beetje in te lezen.
O ja...... das waar ook :')
Zet de ander weg als dom dan hoef je geen argumenten in te brengen. Begrijp het wel hoor, je bent er net al op gewezen dat het niet over kleur maar over afkomst gaat en buiten mensen voor racist uitmaken gaat je riedeltje niet.
pi_194686989
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:34 schreef the-eye het volgende:

[..]

O ja...... das waar ook :')
Zet de ander weg als dom dan hoef je geen argumenten in te brengen. Begrijp het wel hoor, je bent er net al op gewezen dat het niet over kleur maar over afkomst gaat en buiten mensen voor racist uitmaken gaat je riedeltje niet.
Tsja, erg geloofwaardig komen die uitvluchten niet over. Het is gewoon klassiek racisme en dat mag natuurlijk maar ga niet zo piepen en verdraaien als het benoemd wordt.
  zondag 23 augustus 2020 @ 12:39:24 #225
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_194687019
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]

In die link staat ook (met bron) dat donkere mensen zwaardere straffen krijgen voor hetzelfde vergrijp, maar dat negeer je mooi even.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')