Ik heb ooit eens op youtube een filmpje gezien van Herman de Schermman waarin hij ons door de NOS-studios loodst, een rondleiding geeft langs de visagie, de redactie, de sets en de kleedkamers. Best een leuk filmpje, hoewel Herman een flinke ouwehoer is, dus dan is het al gauw leuk.

Hij liet daar de inhoud van zijn kledingkast zien, een selectie aan grijze opvallend onopvallende pakken hingen tegen elkaar, soms onderbroken door kleuren die qua saaiheid daar niet voor onderdoen. Meteen moest ik denken aan Dionne Stax en Annechien Steenhuizen. Twee charmante verschijningen met beiden een eigen kledingstijl, zeker niet onopvallend, hoewel Dionne Stax vaak wat saai oogt ondanks dat de borstjes vaak fier omhoog steken in stiekem toch wel lekker strakke truitjes. Annechien houdt van 'stoer' en 'pittig' en dat is te zien op de televisie, het staat haar ook wel, ook al is 'stoer en pittig' een bijzonder vermoeiend concept.

Je kan vinden wat je wilt van hun stijl, maar bij de vrouwen van de NOS wordt er altijd wat extra aandacht gegeven aan hun ensembles. Ze zien er altijd goed verzorgd uit, aantrekkelijk ook. Soms wat gewaagd, maar nooit zo gewaagd dat het teveel afleidt van de onderwerpen die ze behandelen. Doen ze toch netjes daar bij de NOS.
En dan komt het weer. Willemijn Hoebert. Ik vind haar leuk. Vrolijke verschijning, fris. Spreekt makkelijk, geen poespas. Houdt van haar werk. Goede reet.
Maar, zoals mijn oude chef al zei, die heb een poar goeie potuh onder die pisbak hanguh. Kankles. Dikke kuiten. Klutsknieën ook. Tja. Kan ze niks aan doen.
Wie er wel wat aan kan doen, is de styliste van de NOS, maar blijkbaar is die al naar huis als het weer behandeld moet worden. Heeft die een hekel aan die arme Willemijn? Waarom toch steeds die lompen en klompen? Constant maar de nadruk op dat onderstel, terwijl andere facetten van haar voorkomen veel voorkomender zijn. Ik vermoed vrouwennijd.
![85f3651346007114.JPG]()
![hoebert01.jpg]()
Dit kan beter, NOS, na Dionne, Annechien en Dione verwacht ik een hoger niveau van het aanzien van jullie vrouwenvleesch.