Ditquote:
Een boom die nix kost.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 05:44 schreef possetje het volgende:
Hoi een mens struikelt en dan leert hij , dus als je last had van de hittegolf dit jaar , hoe ga je het volgend jaar in 2021 aanpakken? Heb je een plan in je hoofd?
Mijn plan : ik ga een boom in mn tuin planten die mij schaduw geeftwin win win en boom kost ook bijna nix
Kan je ook nog perenijsjes maken. Dubbele winst.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 08:24 schreef babylon het volgende:
Haal morgen een paar GRATIS perenbomen
https://meerbomen.nu/gratis-perenbomen/
Want in de winter groeien er perenijsjes aan?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:27 schreef BadSnoopy het volgende:
[..]
Kan je ook nog perenijsjes maken. Dubbele winst.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Tijdens de hittegolf op vakantie naar Lapland. En dan klagen dat het koud is.
Maar dan het warme deel buiten je huis in plaats van in je huis.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 08:25 schreef babylon het volgende:
Wij hebben voor op beide verdiepingen een screen. Dat laat ik ook plaatsen boven, achter. Ik denk dat dat het wel is.
Airco is eigenlijk hetzelfde als koelte verkrijgen door de koelkast open te zetten.
Door airco's wordt het warmer op aardequote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Maar dan het warme deel buiten je huis in plaats van in je huis.
2021 is simpel, nog meer airco's plaatsen.
https://meerbomen.nu/gratis-perenbomen/quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:17 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]![]()
https://www.grotebomendir(...)EAAYAiAAEgJMPfD_BwE#
Maar de koelkast geeft toch warmte af aan de achterkant?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 08:25 schreef babylon het volgende:
Wij hebben voor op beide verdiepingen een screen. Dat laat ik ook plaatsen boven, achter. Ik denk dat dat het wel is.
Airco is eigenlijk hetzelfde als koelte verkrijgen door de koelkast open te zetten.
Ja, en dat doet een airco ook. Naast de warmte die geproduceerd wordt bij de enorme stroomvraag van al die airco's. Natuurlijk koelen is vele malen milieuvriendelijkerquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 11:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar de koelkast geeft toch warmte af aan de achterkant?
Op zich geen gek plan maar het duurt wel een paar jaar voor je effect hebt of het wordt heel kostbaar. In ieder geval houdt groen de omgeving wel koeler.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 05:44 schreef possetje het volgende:
Mijn plan : ik ga een boom in mn tuin planten die mij schaduw geeft
Je denkt dat moderne airco's herrie maken? zelfs een oud beestje in m'n kantoor hoor je bijna niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:55 schreef knoopie het volgende:
Voor mij geen irritant blazende herrie airco in mijn woning.
Ik wéét dat elke airco meer geluid maakt dan de vloerkoeling die wij in onze vorige woning hadden geïnstalleerd. Want die maakt geen geluid. En ik wil ook gewoon in mijn tuin kunnen zitten zonder irritante geluiden van de buitenunit.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je denkt dat moderne airco's herrie maken? zelfs een oud beestje in m'n kantoor hoor je bijna niet.
Heb je bij vloerkoeling geen last van condens op de vloer? Vroeg ik me laatst af.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:06 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik wéét dat elke airco meer geluid maakt dan de vloerkoeling die wij in onze vorige woning hadden geïnstalleerd. Want die maakt geen geluid. En ik wil ook gewoon in mijn tuin kunnen zitten zonder irritante geluiden van de buitenunit.
En je hebt zeker gelijk dat modernere airco’s minder geluid maken, maar een luchtstroom heb je nog steeds. Dan vind ik een koele vloer lekkerder. Bovendien kan je met een water-water warmtepomp passief koelen, en dan verbruik je dus enkel de stroom voor de cv-pomp. Moderne airco’s zijn best goed hoor, maar als ik de keuze heb, dan neem ik vloerkoeling.
Als je je vloerkoeling op 5 graden zet, en het is buiten 40 graden, dan waarschijnlijk wel. Maar in de praktijk hoef je helemaal niet zo een groot temperatuurverschil te hebben, omdat je een gigantisch oppervlak hebt. Effectief is je vloer misschien twee of drie graden koeler dan je luchttemperatuur in de woning? In onze vorige woning (in een klimaat met 40 graden in augustus) was condens nooit een probleem.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:25 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Heb je bij vloerkoeling geen last van condens op de vloer? Vroeg ik me laatst af.
leuk als je ons up to date houd als je huis gaat zoeken en vindenquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:43 schreef roos94 het volgende:
Mag hopen dat ik dan een ander huis heb waar ik mij een lange tijd kan vestigen en waar het geen 37 graden in de woonkamer wordt. Ik laat dan een airco installeren in het nieuwe huis.
ja op zijn minst een 50/59 regeling zou leuk zijn dat elke airco man verplicht een boom moet plantenquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 11:43 schreef babylon het volgende:
[..]
Door airco's wordt het warmer op aarde
ik ben spierwit, ik denk dat mijn voorouders in een bosrijk gebied woonde met veel schaduw want ik wordt al vanaf mn jeugd raar met heet weer, ik ga soort van ijlen enzo door de hittequote:Op vrijdag 21 augustus 2020 11:52 schreef Zorro het volgende:
Gewoon, genieten van het heerlijke weer en niet janken want wat is er nou mooier dan dat
ja een airco is hetzelfde als een ijskast, alleen bij een airco zit dan het warme gedeelte buiten je huis en het koele gedeelte binnen in huisquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 11:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar de koelkast geeft toch warmte af aan de achterkant?
Koester je lichte huidskleur. Deze wordt goud waard in de nabije toekomstquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:23 schreef possetje het volgende:
[..]
ik ben spierwit, ik denk dat mijn voorouders in een bosrijk gebied woonde met veel schaduw want ik wordt al vanaf mn jeugd raar met heet weer, ik ga soort van ijlen enzo door de hitte
Ik snap ‘mquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:24 schreef possetje het volgende:
[..]
ja een airco is hetzelfde als een ijskast, alleen bij een airco zit dan het warme gedeelte buiten je huis en het koele gedeelte binnen in huis
Hoe werken die mobiele airco units dan. Die je ziet in advertenties voor 250-400 euro?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:24 schreef possetje het volgende:
[..]
ja een airco is hetzelfde als een ijskast, alleen bij een airco zit dan het warme gedeelte buiten je huis en het koele gedeelte binnen in huis
die hebben vaak een afvoer voor naar buiten toe, dat gaat dan met een slangquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:31 schreef TFL het volgende:
[..]
Hoe werken die mobiele airco units dan. Die je ziet in advertenties voor 250-400 euro?
Nah, dat is wel een erg makkelijke voorzet. Ik ga hem niet inkoppen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:23 schreef possetje het volgende:
ik ga soort van ijlen enzo door de hitte
Ja nee ja nee, je hebt toch ook diersoorten die je meer vind in het bos als in rotsachtige warme gebieden?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 17:18 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nah, dat is wel een erg makkelijke voorzet. Ik ga hem niet inkoppen.
Niet. Hoop kabaal, hoog verbruik, en ze werken kut.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:31 schreef TFL het volgende:
[..]
Hoe werken die mobiele airco units dan. Die je ziet in advertenties voor 250-400 euro?
Nee.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 17:30 schreef TFL het volgende:
Wat vinden jullie van goedkope air collers. Waar water in moet. Werkt dat okay?
In een droog woestijn klimaat wel maar in het vochtige Nederland doet het heel weinig.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 17:30 schreef TFL het volgende:
Wat vinden jullie van goedkope air collers. Waar water in moet. Werkt dat okay?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:31 schreef TFL het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |