abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 augustus 2020 @ 19:35:14 #1
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194652132
Vraagje.. Ben van plan om zelf de auto te gaan verkopen en dat zal om een bedrag van ongeveer 20,000 euro gaan. Nu lees is hier wel vaker over verschillende vormen van (driehoeks)oplichting, en wilde jullie advies vragen hoe dit te voorkomen? Want dat bedrag wil ik uiteraard niet kwijtraken door een domme actie.

Bij cash kun je met valse biljetten opgescheept worden. Bij geld overmaken begreep ik dat je met driehoeksoplichting te maken kunt krijgen.
Zat te denken aan met de potentiële koper bij de bank afspreken, want dan kun je cash direct storten en weet je gelijk of het echte biljetten zijn. Zie ik hier iets over het hoofd? En wat als een koper het geld wil overmaken? Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
pi_194652163
Bereid je vast voor op een hoop ellende, autodealertjes die zwaar onder vraagprijs gaan bieden etc of bij het 'afhalen' opeens toch een paar duizend minder willen betalen.

Als je zo onervaren bent, kun je de auto niet beter gewoon inruilen? Scheelt een hoop gezeik.
pi_194652181
Ik heb ooit een VW Golf op Marktplaats gezet met mijn nummer erbij. Is geen aanrader
  donderdag 20 augustus 2020 @ 19:40:15 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194652190
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:37 schreef r3gi3boy het volgende:
Bereid je vast voor op een hoop ellende, autodealertjes die zwaar onder vraagprijs gaan bieden etc of bij het 'afhalen' opeens toch een paar duizend minder willen betalen.

Als je zo onervaren bent, kun je de auto niet beter gewoon inruilen? Scheelt een hoop gezeik.
Ja ook aan bij de garage inleveren gedacht, maar dan krijg je er minder voor. Dus dacht kan altijd eerst zelf proberen. Maar tips van wat daar bij komt kijken of hoe dat normaal in z'n werk gaat zijn inderdaad ook welkom.
pi_194652205
Geen ervaring met zelf verkopen, want ik ruil hem altijd in als ik een andere ga kopen.

Maar ga niet naar ikwilvanmijnautoaf.nl (of zoiets).
Die lokken je met een mooie en goede prijs via de website, maar eenmaal aangekomen op locatie bieden ze je stuk-ken minder.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 19:42:44 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194652219
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:41 schreef StateOfMind het volgende:
Geen ervaring met zelf verkopen, want ik ruil hem altijd in als ik een andere ga kopen.

Die lokken je met een mooie en goede prijs via de website, maar eenmaal aangekomen op locatie bieden ze je stuk-ken minder.
Er komt voor deze even geen andere in de plaats, dus inruil zou het sowieso niet worden. Weet niet of dat nog meer van de prijs die ik bij de dealer zou krijgen afhaalt of niet eigenlijk.
pi_194652233
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:41 schreef StateOfMind het volgende:

Wel goede ervaring met anwb verkoopservice. Je krijgt vooral een gegarandeerde prijs. Op locatie wordt niet minder geboden.
https://www.anwb.nl/auto/verkopen/verkoopservice
Zie ook de goede reviews
pi_194652241
Je zou bijvoorbeeld ook nog kunnen overwegen om een garage de auto in consignatie te laten verkopen.
Dan komt ie in de showroom te staan en als ie uiteindelijk vroeg of laat verkocht wordt, krijgt de garage een percentage van de uiteindelijke verkoopprijs.
A murky, forgotten land.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 19:45:29 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194652248
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:44 schreef StateOfMind het volgende:
Je zou bijvoorbeeld ook nog kunnen overwegen om een garage de auto in consignatie te laten verkopen.
Dan komt ie in de showroom te staan en als ie uiteindelijk vroeg of laat verkocht wordt, krijgt de garage een percentage van de uiteindelijke verkoopprijs.
Oh, dat is wel een goed idee, wist niet dat dat kon :)
pi_194652272
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Oh, dat is wel een goed idee, wist niet dat dat kon :)
Ik weet niet of elke garage dat doet, maar je zou er eens een aantal kunnen bellen, of langs gaan.

Puur verkopen aan een garage krijg je er de dagwaarde/handelswaarde voor.
Maar bij consignatie verkoop krijg je er uiteindelijk veel meer voor.
A murky, forgotten land.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 19:49:22 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194652289
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik weet niet of elke garage dat doet, maar je zou er eens een aantal kunnen bellen, of langs gaan.

Puur verkopen aan een garage krijg je er de dagwaarde/handelswaarde voor.
Maar bij consignatie verkoop krijg je er uiteindelijk veel meer voor.
Ja ga ik zeker even doen. Dan ben ik ook gelijk van dat risico met de betaling af.
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 20:00:58 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194652442
Is het wellicht een idee om deze naar PTA te doen, @kwiwi ?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 20 augustus 2020 @ 20:02:13 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194652460
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:00 schreef Rene het volgende:
Is het wellicht een idee om deze naar PTA te doen, @:kwiwi ?
O ja, daar kom ik nooit dus helemaal niet aan gedacht ook :P Als het daar beter past mag een schopje.
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 20:02:52 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194652471
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:02 schreef kwiwi het volgende:

[..]

O ja, daar kom ik nooit dus helemaal niet aan gedacht ook :P Als het daar beter past mag een schopje.
We kijken even hoe het hier loopt ;) !

Qua cash, je hebt van die valsheidstiften die opkleuren wanneer het nep is.
Verder vraag ik me af hoe hard het gaat lopen op Marktplaats met een auto van 20000 euro.
Wil je later een andere? Doe je de auto weg omdat je hem nu niet gebruikt? Anders kan je overwegen hem eerst te schorsen mocht je hem met een jaar pas weer rijden. Moet hij wel van de autoweg en zo ook een openbare parkeerplaats af. Een auto later terugkopen is altijd onvoordelig.

Tenzij je het geld nu ook goed kan gebruiken (beebie zie ik O+ )
  donderdag 20 augustus 2020 @ 20:06:14 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194652531
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:02 schreef Rene het volgende:

[..]

We kijken even hoe het hier loopt ;) !

Qua cash, je hebt van die valsheidstiften die opkleuren wanneer het nep is.
Verder vraag ik me af hoe hard het gaat lopen op Marktplaats met een auto van 20000 euro.
Wil je later een andere? Doe je de auto weg omdat je hem nu niet gebruikt? Anders kan je overwegen hem eerst te schorsen mocht je hem met een jaar pas weer rijden. Moet hij wel van de autoweg en zo ook een openbare parkeerplaats af. Een auto later terugkopen is altijd onvoordelig.

Tenzij je het geld nu ook goed kan gebruiken (beebie zie ik O+ )
O ja die stiften zijn sowieso een goed idee, ga een halve huisraad verkopen ook.

Het is een cabrio, dus daar moeten we in de zomer vanaf ;) En dan volgend jaar lente pas een nieuwe denk ik. Zat eerst te denken aan een website zoals Autoscout. Maar ga nu proberen 'm via een dealer te verkopen, dat lijkt me wel een geschikte oplossing (als ik er eentje kan vinden).

(geen beebie, dat was een garpjen :@ )
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 20:07:20 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194652559
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

O ja die stiften zijn sowieso een goed idee, ga een halve huisraad verkopen ook.

Het is een cabrio, dus daar moeten we in de zomer vanaf ;) En dan volgend jaar lente pas een nieuwe denk ik. Zat eerst te denken aan een website zoals Autoscout. Maar ga nu proberen 'm via een dealer te verkopen, dat lijkt me wel een geschikte oplossing (als ik er eentje kan vinden).
Wanneer je een oprit hebt kan je hem voor de time being schorsen en daarna weer rijden. Wanneer je volgend jaar een nieuwe cabrio koopt is het kapitaalvernietiging :)

(beebie had ik door ;))
  donderdag 20 augustus 2020 @ 20:09:10 #17
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194652600
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:07 schreef Rene het volgende:

[..]

Wanneer je een oprit hebt kan je hem voor de time being schorsen en daarna weer rijden. Wanneer je volgend jaar een nieuwe cabrio koopt is het kapitaalvernietiging :)

(beebie had ik door ;))
Moeten per maand behoorlijk veel voor een parkeerplaats bij het appartement betalen, dus dat is ook wat zonde.
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 20:09:38 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194652617
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Moeten per maand behoorlijk veel voor een parkeerplaats bij het appartement betalen, dus dat is ook wat zonde.
Ah ok. Logisch dan. Autos zijn gewoon waaardeloze investeringen.
pi_194652619
Ik heb toen mn auto gewoon verkocht met tikkie terplekke. Zolang jij die link aanmaakt en die ander het overmaakt staat het gelijk op je bank. Kan je het checken en dan overschrijven.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 20 augustus 2020 @ 20:11:49 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194652667
quote:
7s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:09 schreef Rene het volgende:

[..]

Ah ok. Logisch dan. Autos zijn gewoon waaardeloze investeringen.
Dat sowieso :P
pi_194652856
Overschrijven van geld kan je toch ter plekke laten doen? Als diegene dat doet waar je bij staat, met een betaalverzoek of gewoon via een bank waarbij dat realtime gaat heb je toch geen issues met driehoeksgebeuren?

Bij marktplaats zet ik altijd mijn adres in de overschrijving. Dan weet ik zeker dat degene die t geld ontvangt, naar juiste adres stuurt.
Eerst denken, dan typen
  donderdag 20 augustus 2020 @ 20:26:33 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194652931
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:22 schreef Piger het volgende:
Overschrijven van geld kan je toch ter plekke laten doen? Als diegene dat doet waar je bij staat, met een betaalverzoek of gewoon via een bank waarbij dat realtime gaat heb je toch geen issues met driehoeksgebeuren?
Ja dat weet ik dus niet. Zag hier laatst een topic van iemand waarbij het precies op die manier alsnog fout gegaan is.
pi_194653027
Lokaal autobedrijf in de arm nemen die dit voor je regelt.
pi_194653078
Bij cash geld meteen storten bij een automaat van de bank. Haalt meteen eventuele neppe biljetten eruit. Daarna auto pas laten overschrijven. Mocht je ING hebben, dan zitten er nog wel eens servicepunten in de Bruna. Kan je beide acties doen..
pi_194653165
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja dat weet ik dus niet. Zag hier laatst een topic van iemand waarbij het precies op die manier alsnog fout gegaan is.
Wil je zekerheid en zo min mogelijk gezeur, dan is in consignatie laten verkopen geen gekke suggestie, of gewoon direct naar een serieuze dealer als je genoegen kunt nemen met minder dan het maximale.

Al met al zal de combinatie marktplaats en auto's meestal wel een vorm van ongerief meebrengen. Bereid je maar alvast voor op scammers die wel even je vraagprijs zullen betalen maar helaas in het buitenland zitten, mensen die niet op komen dagen, mensen die tot minder dan de helft proberen af te dingen, handelaren die je wat op de mouw proberen te spelden (zeker nogal eens bij vrouwen, en dat bedoel ik geenszins lullig maar als waarschuwing), testcoureurs, en meer van dat soort gespuis >:) Wat betreft het laten betalen, ik heb goede ervaringen als zowel koper en verkoper met direct storten bij de bank.
pi_194653460
Wat voor cabrio is het @kwiwi 🥝🥝🥝

Ik heb er net een gekocht, dinsdag ophalen als het goed is :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194653474
Ik zou gewoon de garage laten verkopen. Geen enkel gezeik. Ook niet achteraf.
vosss is de naam,
pi_194653544
Zal hem sws niet op marktplaats zetten :') :') :')

Of dan komen ze langs..en een paar dagen later is die alsnog weg maar dan gratis..
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 21:03:29 #29
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_194653577
Verkoop in consignatie is makkelijk, dat zeker. Maar reken er wel op dat je een behoorlijk bedrag aan de auto garage kwijt bent aan provisie.

Geen idee van gangbare percentages bij auto's, maar bij caravans is dat minimaal 10% bijvoorbeeld.

Als jij een tikkie stuurt een je ziet op je eigen telefoon op je eigen bankapp dat het betaald is kan de koper het niet meer terughalen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_194653822
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 21:03 schreef sanger het volgende:
Verkoop in consignatie is makkelijk, dat zeker. Maar reken er wel op dat je een behoorlijk bedrag aan de auto garage kwijt bent aan provisie.

Geen idee van gangbare percentages bij auto's, maar bij caravans is dat minimaal 10% bijvoorbeeld.

Als jij een tikkie stuurt een je ziet op je eigen telefoon op je eigen bankapp dat het betaald is kan de koper het niet meer terughalen.
Dat klopt, toch kan in een zeldzaam geval de koper dit van een derden bankrek hebben overgeboekt. En wordt verkoper min of meer als oplichter gezien. Laatst nog een smeuïg topic over geweest. Zal het eens zoeken.

WGR / Onderzoek bank naar mijn betaalrekening

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2020 21:16:43 ]
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:28:17 #31
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_194658387
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 21:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat klopt, toch kan in een zeldzaam geval de koper dit van een derden bankrek hebben overgeboekt. En wordt verkoper min of meer als oplichter gezien. Laatst nog een smeuïg topic over geweest. Zal het eens zoeken.

Dow had ik nog niet gezien. Nog niet eerder over gehoord
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:36:37 #32
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194658450
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 21:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Door dat topic heb ik dus deze geopend inderdaad. Dat was toch wel even een eye opener :o
pi_194658918
Tja auto verkopen blijft lastig.

Onlangs de C3-Picasso van 11 jaar oud van mijn vrouw verkocht.... had wel wat gebruikssporen, krassen en blutsen. Dus op 2dehands (Belgische Marktplaats) gezet... wou'm ook nog op FB-market zetten maar voor ik daar op plaatsen had ik al 30 berichten van handelaars ... Direct afkomen met cash geld enzo...
Nu ging het niet om 20K maar om 3,5 duizend, nog steeds een bedrag dat je niet wil kwijtraken.

Hij ging er een half uurtje later zijn... Snel schoonvader opgetrommeld want die heeft zo'n machientje waar je geld door haalt of het echt is. man komt, keurt, biedt nog wat af en graait een bundel 50jes uit z'n zak.
Dus wij geld door toestel halen, een voor een vals-melding, dingen leken super echt, nummers allemaal verschillend. Man was ook stom verbaasd. We zijn dan naar de bank gereden en daar heeft de man de briefjes ineens gestort op mn rekening.

Eind goed, maar wel stress uurtje
pi_194659261
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 08:36 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Door dat topic heb ik dus deze geopend inderdaad. Dat was toch wel even een eye opener :o
Je kan blijkbaar cash verkopen en dan via zo'n geldautomaat bij de bank op je rekening laten storten.

Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen bij dit soort bedragen. Naast dat het hele verkoopdeel de nodige tijd kan kosten loop je risico. Met het geld en ook de proefritten bijvoorbeeld (schade, diefstal)
pi_194659300
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 08:36 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja als je dat wilt voorkomen dat jouw rekening wordt geblokkeerd, moet je samen met hem/haar geld opnemen.

Vervolgens zelf weer storten (bij een andere locatie zodat ze de opname van hem/haar niet kunnen linken aan de storting van jou)

Kan je alsnog vragen krijgen vanuit de bank waar jij 20k vandaan haalt. Als banken moeilijk willen doen heb je sowieso pech.

Of je vraagt gewoon zijn/haar legitimatie aan de deur. De overschrijving moet op dezelfde naam staan als zijn/haar legitimatie anders accepteer je het niet.
Dan weet je zeker dat de koper de eigenaar is van de bankrekening.

Zou zelf zo'n onverschuldigde betaling tot een rechtzaak laten komen. Kan niet zo zijn dat je als verkoper meer risico loopt dan een koper die onzorgvuldig 4k overmaakt naar een ander. Splitsen zou nog enigszins reëel zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door Piger op 21-08-2020 10:00:02 ]
Eerst denken, dan typen
pi_194659482
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:27 schreef mrPanerai het volgende:
Tja auto verkopen blijft lastig.

Onlangs de C3-Picasso van 11 jaar oud van mijn vrouw verkocht.... had wel wat gebruikssporen, krassen en blutsen. Dus op 2dehands (Belgische Marktplaats) gezet... wou'm ook nog op FB-market zetten maar voor ik daar op plaatsen had ik al 30 berichten van handelaars ... Direct afkomen met cash geld enzo...
Nu ging het niet om 20K maar om 3,5 duizend, nog steeds een bedrag dat je niet wil kwijtraken.

Hij ging er een half uurtje later zijn... Snel schoonvader opgetrommeld want die heeft zo'n machientje waar je geld door haalt of het echt is. man komt, keurt, biedt nog wat af en graait een bundel 50jes uit z'n zak.
Dus wij geld door toestel halen, een voor een vals-melding, dingen leken super echt, nummers allemaal verschillend. Man was ook stom verbaasd. We zijn dan naar de bank gereden en daar heeft de man de briefjes ineens gestort op mn rekening.

Eind goed, maar wel stress uurtje
Samenvatting: geldcontrole machine was stuk?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:08:51 #37
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194659532
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:53 schreef Piger het volgende:

[..]

Ja als je dat wilt voorkomen dat jouw rekening wordt geblokkeerd, moet je samen met hem/haar geld opnemen.

Vervolgens zelf weer storten (bij een andere locatie zodat ze de opname van hem/haar niet kunnen linken aan de storting van jou)

Kan je alsnog vragen krijgen vanuit de bank waar jij 20k vandaan haalt. Als banken moeilijk willen doen heb je sowieso pech.

Of je vraagt gewoon zijn/haar legitimatie aan de deur. De overschrijving moet op dezelfde naam staan als zijn/haar legitimatie anders accepteer je het niet.
Dan weet je zeker dat de koper de eigenaar is van de bankrekening.

Zou zelf zo'n onverschuldigde betaling tot een rechtzaak laten komen. Kan niet zo zijn dat je als verkoper meer risico loopt dan een koper die onzorgvuldig 4k overmaakt naar een ander. Splitsen zou nog enigszins reëel zijn.
Het is me nogal een gedoe als je tegenwoordig gewoon iets wil verkopen zonder opgelicht te worden :{
pi_194659566
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 10:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het is me nogal een gedoe als je tegenwoordig gewoon iets wil verkopen zonder opgelicht te worden :{
Eens.

Kende dat topic niet en weet niet wat uitslag is geweest, maar met een beetje gezond verstand kan het niet zo zijn dat de verkoper 4k terug moet betalen.
Dus ben wel benieuwd of hier ooit een zaak voor de rechter verschijnt. En dat je dan weer op een normale manier je auto kan verkopen.

Dit soort checks doet een garage ook echt niet. Dus die zouden dan hetzelfde risico lopen.
Eerst denken, dan typen
pi_194659569
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 10:05 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Samenvatting: geldcontrole machine was stuk?
ow ja... Toen kwam schoonvader doodleuk uit de hoek... nieuwste briefjes neemt ie nooit aan ; :+ :+
pi_194659751
ik zou bij een garage informeren of ze de auto voor je in de showroom willen verkopen.

een auto of motor in hogere prijsklasse particulier verkopen is geen pretje.
heb een motorfiets verkocht en daar kwamen vijf kijkers die enthousiast waren en daarna niets meer van zich lieten horen. de uiteindelijke koper ging bij het betalen zelfs nog afdingen. motor was technisch nagekeken door een specialist en we hadden een prijs afgesproken. na betaling wou hij toch nog 400 euro terug.

je hebt van die figuren die na een half jaar doodleuk nog eens bij jou aanbellen omdat de olie niet op tijd ververst was of iets dergelijks.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:25:39 #41
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_194659771
quote:
5s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:35 schreef kwiwi het volgende:
Vraagje.. Ben van plan om zelf de auto te gaan verkopen en dat zal om een bedrag van ongeveer 20,000 euro gaan. Nu lees is hier wel vaker over verschillende vormen van (driehoeks)oplichting, en wilde jullie advies vragen hoe dit te voorkomen? Want dat bedrag wil ik uiteraard niet kwijtraken door een domme actie.

Bij cash kun je met valse biljetten opgescheept worden. Bij geld overmaken begreep ik dat je met driehoeksoplichting te maken kunt krijgen.
Zat te denken aan met de potentiële koper bij de bank afspreken, want dan kun je cash direct storten en weet je gelijk of het echte biljetten zijn. Zie ik hier iets over het hoofd? En wat als een koper het geld wil overmaken? Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Als het geld op je rekening staat is het van jou.
opgelost. gewoon over laten maken terwijl je ernaast staat.

Druk maken om niets.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:28:36 #42
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194659820
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 10:25 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Als het geld op je rekening staat is het van jou.
opgelost. gewoon over laten maken terwijl je ernaast staat.

Druk maken om niets.
Lees dit even ;) WGR / Onderzoek bank naar mijn betaalrekening
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:29:11 #43
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194659834
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 10:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik zou bij een garage informeren of ze de auto voor je in de showroom willen verkopen.

een auto of motor in hogere prijsklasse particulier verkopen is geen pretje.
heb een motorfiets verkocht en daar kwamen vijf kijkers die enthousiast waren en daarna niets meer van zich lieten horen. de uiteindelijke koper ging bij het betalen zelfs nog afdingen. motor was technisch nagekeken door een specialist en we hadden een prijs afgesproken. na betaling wou hij toch nog 400 euro terug.

je hebt van die figuren die na een half jaar doodleuk nog eens bij jou aanbellen omdat de olie niet op tijd ververst was of iets dergelijks.
Ja heb je ook wel gelijk in, heb ook geen zin in iemand die na een half jaar op de stoep staat omdat er iets aan de hand is met de auto.
pi_194659965
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 10:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
na betaling wou hij toch nog 400 euro terug.
Wat een pannenkoek :D
vosss is de naam,
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:52:37 #45
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_194661951
quote:
voordeel is wel dat er nu direct na de financiele transactie een overschrijving van de auto is. je hebt dus bewijs van levering. laat bij de overboeking wel het kentekrn in de omschrijving zetten.
Tot nooit .......
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:53:17 #46
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194662717
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 12:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

voordeel is wel dat er nu direct na de financiele transactie een overschrijving van de auto is. je hebt dus bewijs van levering. laat bij de overboeking wel het kentekrn in de omschrijving zetten.
En degene die hem op naam zet moet zich identificeren.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194663077
Wat voor soort cabrio is het? Als je m te koop kunt zetten op wat meer specialistische plekken beperk je ook al het publiek en de kans op fraude. Een Volkswagen kever liefhebbers groep op Facebook, de MG-B club, Saab cabrio liefhebbers of een Mercedes cabriolet, maakt nogal uit. Zeker voor een cabriolet heb je meer aan 10 serieuze geïnteresseerd waarvan er 3 komen kijken, dan 478 handelaren die op marktplaats gaan bieden op je Polo bluemotion.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:50:33 #48
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_194663535
quote:
Ja....

Wist je dat je ook dood kan gaan door autorijden?
Niet zo druk maken, ding verkopen en klaar.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:55:19 #49
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194663602
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:50 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Ja....

Wist je dat je ook dood kan gaan door autorijden?
Niet zo druk maken, ding verkopen en klaar.
Blijkbaar kun jij zonder problemen 20k bij het vuilnis gooien, maar ik doe er liever wat voorzichtiger mee ;)
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:34:07 #50
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_194664212
Nee maar... wat is de kans..
Naja kijk maar ff ^O^

Beter idd te voorzichtig dan Ali 20K gunnen, true true.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')