abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194280099
Ik heb op vrijdag 14-7-2020 iets verkocht aan een koper op markplaats. De koper is het product bij mij komen halen en heeft per overboeking betaald. Niets aan de hand zou je zeggen. Tot ik de volgende ochtend bij de bakker mijn brood wilde betalen. Pas geblokkeerd. Ik heb direct de bank gebeld en zij gaven aan dat mijn rekening geblokkeerd is vanwege een mogelijk frauduleuze transactie. Navraag bij de afdeling die dit behandelt, leerde dat het inderdaad zou gaan om deze transactie. Maar toen ik twee dagen later belde, waren ze weer vaag en konden ze toch niets zeggen. Ook niet waar het dan wel om gaat. Ik heb voor de zekerheid direct alle bewijzen die ik heb aangeleverd. Screenshots van marktplaats, whatsapp contact en een getuige die kan bevestigen dat het product die dag door mij is verkocht en afgehaald door de koper.

Eerst hadden ze het over een paar dagen tot een week. Maar ik kom net van het kantoor en daar vertelde ze dat het door de grote achterstanden op de afdeling 9 tot 10 weken gaat duren. Ik vind dit veel te lang. Hun probleem wordt nu mijn probleem. Ik mag ook verder niets weten. De medewerker van de bank bleef maar aandringen dat ze het doen om mij te beschermen. Hoe dan :-|

Ik heb die rekening al 25 jaar overigens. Komt gewoon salaris op en wordt verder gebruikt voor de lasten en boodschappen. Meer doorzon dan mijn rekening wordt het niet.

Ik ga op vakantie, moet naar de tandarts, etc. Ik kan wel beperkt geld opnemen maar contant betalen kan niet overal. De bedrijfskantine om maar een voorbeeld te noemen. Maar de eerder genoemde tandarts is nu ook geen optie. Of ik moet de rekening gewoon niet betalen, maar dat wil ik natuurlijk niet.

Lang verhaal, sorry. Mijn vraag is: wat kan ik doen? Gewoon wachten? Klacht indienen? Kort geding om toegang af te dwingen (ik roep maar wat)? Kifid? Tuchtcommissie moet op de persoon, dus dat gaat niet werken. 9-10 weken slaat toch nergens meer op?

Mijn dank is groot!
  maandag 27 juli 2020 @ 15:03:35 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194280139
Niets ben ik bang.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194280281
Nieuwe rekening openen bij een andere bank en daar je salaris op laten storten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194280289
Oh je kan best veel doen.

Banken beginnen te rennen als je stampij maakt op social media. Dus twitter, facebook, Instagram en zo. Verder wil ook de directieklacht nog wel eens helpen. Zoek op LinkedIn naar de leidinggevenden van die afdeling en directie van de bank en ga ze bestoken. Verder kan je die hogere managers ook mailen. protip: Vaak zijn hun mailadressen Voornaam.Achternaam@banknaam.nl of .com.
pi_194280314
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:17 schreef Ticootje het volgende:
Zoiets zou ik ook doen. Ontzettend onhandig, maar ja, heb je wel weer beschikking over geld en een pinpas.
Somebody that I used to know
pi_194280330
Kan marktplaats er verder nog iets over loslaten?

Was het een dusdanig groot bedrag dat je het hebt laten overmaken? Meestal wordt bij marktplaats toch contant betaald?
pi_194280440
Puur uit nieuwsgierigheid, over wat voor bedrag gaat dit? Erg klote verder TS. Hoop dat het snel geregeld is!
  maandag 27 juli 2020 @ 15:32:11 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194280454
quote:
Ja dit zou ik inderdaad ook doen. 9-10 weken, wtf :')
pi_194280481
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:21 schreef Postbus100 het volgende:
Kan marktplaats er verder nog iets over loslaten?
Nope, die kunnen mij niet verder helpen. Hoeft ook niet perse. Ik ga er ook gewoon vanuit dat het allemaal goedkomt. De bank zegt dat zelf ook. Als je kan aantonen dat jij niets verkeerd hebt gedaan, kunnen ze natuurlijk ook niet veroordelen. Maar ze moeten wel uitsluiten dat ik er iets mee te maken hebt. Dat zijn ongeveer hun woorden. Het gaat mij vooral om de termijn van zo'n onderzoek.

Ik heb inmiddels inderdaad maar een nieuwe rekening bij een andere bank geopend.
pi_194280492
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
Puur uit nieuwsgierigheid, over wat voor bedrag gaat dit?
Rond de 4k.

Voor de goede orde: er kwam een hele redelijke normale man het product ophalen. Prima prijs, marktconform. Contact liep soepel en over meerdere dagen. Gebruiker al 13 jaar actief op MP en de volle 5 sterren. Naam rekening kwam overeen met de naam die hij gebruikte. Geen enkele rode vlag.
pi_194280514
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:35 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Rond de 4k.
Is ook geen belachelijk bedrag, met een auto, motor of boot zit je daar al snel op.
En logisch omdat niet contant te doen met de kans op vals geld.
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 15:37:51 #12
138438 crew  Pizzakoppo
pi_194280535
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:35 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Rond de 4k.
Bizar dat hiervoor een bankrekening kan worden afgesloten. Lijkt me voor een bank relatief alledaags om heel eerlijk te zijn. Ben je steekproefsgewijs eruit gepikt denk je?
pi_194280538
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Is ook geen belachelijk bedrag, met een auto, motor of boot zit je daar al snel op.
En logisch omdat niet contant te doen met de kans op vals geld.
Zal wel iets raars mee zijn. Buitenlandse rekening die verdacht is ofzo.
zie email 27 oktober
pi_194280548
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Is ook geen belachelijk bedrag, met een auto, motor of boot zit je daar al snel op.En logisch omdat niet contant te doen met de kans op vals geld.
Dit. En ik heb "onderzoek" gedaan naar de koper. Rekeningnummer: geen meldingen. Telefoonummer: geen meldingen. En ik zie bij dat soort bedragen ook liever een overschrijving en geen cash.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:37 schreef trein2000 het volgende:
Buitenlandse rekening die verdacht is ofzo.
Was een gewone ING Iban. Heb het nummer nog gecontroleerd.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ben je steekproefsgewijs eruit gepikt denk je?
Mogen ze niets over zeggen zolang het onderzoek loopt. Maar ze zeiden wel dat bij een steekproef of geautomatiseerde melding ze het binnen enkele werkdagen meestal weer vrijgeven. Bij mij dus niet.
pi_194280585
Wel mooi dat een bank z'n eigen tempo kan bepalen en ondertussen je leven kapot kan maken.

Je kan in feite niet eens een advocaat inhuren omdat je niet bij je geld kan.
pi_194280683
quote:
Die vragen naar je motivatie voor het openen van een rekening. Als je daar geen volledige openheid geeft dan kunnen ze later de rekening alsnog sluiten en mag je melding gaan maken waarom je geweigerd bent bij andere banken bij het openen van een rekening. Van iets kleins onschuldigs (waar geduld het enige is wat er benodigd is om je te distantiėren van verdachte transacties) maak je jezelf dan alsnog verdacht en onacceptabel. Ik zeg niet dat het gebeurd maar het kan een flinke backfire geven, in deze situatie overstappen naar een andere bank.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_194280733
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:37 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Bizar dat hiervoor een bankrekening kan worden afgesloten. Lijkt me voor een bank relatief alledaags om heel eerlijk te zijn. Ben je steekproefsgewijs eruit gepikt denk je?
Meeste fraude etc is met bedragen < 10.k... juist omdat 't redelijk klein is en criminelen denken dat ze ermee weg komen.

Neemt niet weg dat dit voor TS heel zuur is
pi_194280756
Vreemd verhaal, was het een regulier object?
Zou dit niet pikken van de bank.
Maar als het een week of 2 duurt zou ik het prima vinden en de creditcard is een grote swing geven.
Vakman pur sang
pi_194280761
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:49 schreef Koral het volgende:

[..]

Die vragen naar je motivatie voor het openen van een rekening. Als je daar geen volledige openheid geeft dan kunnen ze later de rekening alsnog sluiten en mag je melding gaan maken waarom je geweigerd bent bij andere banken bij het openen van een rekening. Van iets kleins onschuldigs (waar geduld het enige is wat er benodigd is om je te distantiėren van verdachte transacties) maak je jezelf dan alsnog verdacht en onacceptabel. Ik zeg niet dat het gebeurd maar het kan een flinke backfire geven, in deze situatie overstappen naar een andere bank.
Hoezo? Je kan toch gewoon een rekening openen? En anders zeg je 'vanwege de rente'.

En 'geduld', als tien weken lang je geld en daarmee je toegang tot levensonderhoud wordt geblokkeerd :') ik zou ook een andere bankrekening openen.
  maandag 27 juli 2020 @ 16:02:13 #20
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194280827
Waarschijnlijk witwas. Iemand zet dan niet opvallende bedragen op pakezel-handlangers. Het aantal valt dan wel op.
Praat over de hel en je komt er.
pi_194280852
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:49 schreef Koral het volgende:

[..]

Je hebt zo iets geopend bij bunq, knab of revolut bijvoorbeeld. Komt geen motivatie aan te pas.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_194280892
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Je hebt zo iets geopend bij bunq, knab of revolut bijvoorbeeld. Komt geen motivatie aan te pas.
Er zijn hele afdelingen bezig met de onboarding (acceptatie) van klanten. Zeker ook bij een aantal banken die jij noemt.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_194280895
Een week is al buiten proporties.

9 tot 10 weken is idioot.
pi_194280902
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:02 schreef Scheepskok het volgende:
Waarschijnlijk witwas. Iemand zet dan niet opvallende bedragen op pakezel-handlangers.
Ik gok inderdaad dat het een geldezel is geweest. Geld uit criminele bronnen of fraude. Dat wordt gestort op de rekening van een geldezel die daar dure dingen van gaat kopen en die inlevert in ruil voor een paar honderd euro. Maar dat is speculeren. En aan de andere kant, waarom neemt zo'n geldezel het dan niet gewoon contant op?

Hoe dan ook, de bank moet wel weten wat mijn rol dan is, dat snap ik. Ik ben blij dat ik alle bewijzen heb, want hij had ook zijn whatsapp berichten kunnen verwijderen en mij op MP direct blokkeren.

quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Zou dit niet pikken van de bank.
Wil ik ook niet, maar wat kan ik doen? Ik heb geen idee. Klacht is in de maak.
pi_194280903
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 16:02 schreef Scheepskok het volgende:
Waarschijnlijk witwas. Iemand zet dan niet opvallende bedragen op pakezel-handlangers. Het aantal valt dan wel op.
Lijkt mij uiterst onhandig, als je 4k wil witwassen dan wil je niet een artikel van die waarde terugkrijgen. Daar heb je niets aan, tenzij je dat artikel voor 3k gaat verpatsen met alle risico's van dien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')