Zoiets zou ik ook doen. Ontzettend onhandig, maar ja, heb je wel weer beschikking over geld en een pinpas.quote:Op maandag 27 juli 2020 15:17 schreef Ticootje het volgende:
Nieuwe rekening openen bij een andere bank en daar je salaris op laten storten.
Ja dit zou ik inderdaad ook doen. 9-10 weken, wtfquote:Op maandag 27 juli 2020 15:17 schreef Ticootje het volgende:
Nope, die kunnen mij niet verder helpen. Hoeft ook niet perse. Ik ga er ook gewoon vanuit dat het allemaal goedkomt. De bank zegt dat zelf ook. Als je kan aantonen dat jij niets verkeerd hebt gedaan, kunnen ze natuurlijk ook niet veroordelen. Maar ze moeten wel uitsluiten dat ik er iets mee te maken hebt. Dat zijn ongeveer hun woorden. Het gaat mij vooral om de termijn van zo'n onderzoek.quote:Op maandag 27 juli 2020 15:21 schreef Postbus100 het volgende:
Kan marktplaats er verder nog iets over loslaten?
Rond de 4k.quote:Op maandag 27 juli 2020 15:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
Puur uit nieuwsgierigheid, over wat voor bedrag gaat dit?
Is ook geen belachelijk bedrag, met een auto, motor of boot zit je daar al snel op.quote:
Bizar dat hiervoor een bankrekening kan worden afgesloten. Lijkt me voor een bank relatief alledaags om heel eerlijk te zijn. Ben je steekproefsgewijs eruit gepikt denk je?quote:
Zal wel iets raars mee zijn. Buitenlandse rekening die verdacht is ofzo.quote:Op maandag 27 juli 2020 15:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is ook geen belachelijk bedrag, met een auto, motor of boot zit je daar al snel op.
En logisch omdat niet contant te doen met de kans op vals geld.
Dit. En ik heb "onderzoek" gedaan naar de koper. Rekeningnummer: geen meldingen. Telefoonummer: geen meldingen. En ik zie bij dat soort bedragen ook liever een overschrijving en geen cash.quote:Op maandag 27 juli 2020 15:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Is ook geen belachelijk bedrag, met een auto, motor of boot zit je daar al snel op.En logisch omdat niet contant te doen met de kans op vals geld.
Was een gewone ING Iban. Heb het nummer nog gecontroleerd.quote:Op maandag 27 juli 2020 15:37 schreef trein2000 het volgende:
Buitenlandse rekening die verdacht is ofzo.
Mogen ze niets over zeggen zolang het onderzoek loopt. Maar ze zeiden wel dat bij een steekproef of geautomatiseerde melding ze het binnen enkele werkdagen meestal weer vrijgeven. Bij mij dus niet.quote:Op maandag 27 juli 2020 15:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ben je steekproefsgewijs eruit gepikt denk je?
Die vragen naar je motivatie voor het openen van een rekening. Als je daar geen volledige openheid geeft dan kunnen ze later de rekening alsnog sluiten en mag je melding gaan maken waarom je geweigerd bent bij andere banken bij het openen van een rekening. Van iets kleins onschuldigs (waar geduld het enige is wat er benodigd is om je te distantiėren van verdachte transacties) maak je jezelf dan alsnog verdacht en onacceptabel. Ik zeg niet dat het gebeurd maar het kan een flinke backfire geven, in deze situatie overstappen naar een andere bank.quote:Op maandag 27 juli 2020 15:17 schreef Ticootje het volgende:
Meeste fraude etc is met bedragen < 10.k... juist omdat 't redelijk klein is en criminelen denken dat ze ermee weg komen.quote:Op maandag 27 juli 2020 15:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Bizar dat hiervoor een bankrekening kan worden afgesloten. Lijkt me voor een bank relatief alledaags om heel eerlijk te zijn. Ben je steekproefsgewijs eruit gepikt denk je?
Hoezo? Je kan toch gewoon een rekening openen? En anders zeg je 'vanwege de rente'.quote:Op maandag 27 juli 2020 15:49 schreef Koral het volgende:
[..]
Die vragen naar je motivatie voor het openen van een rekening. Als je daar geen volledige openheid geeft dan kunnen ze later de rekening alsnog sluiten en mag je melding gaan maken waarom je geweigerd bent bij andere banken bij het openen van een rekening. Van iets kleins onschuldigs (waar geduld het enige is wat er benodigd is om je te distantiėren van verdachte transacties) maak je jezelf dan alsnog verdacht en onacceptabel. Ik zeg niet dat het gebeurd maar het kan een flinke backfire geven, in deze situatie overstappen naar een andere bank.
Je hebt zo iets geopend bij bunq, knab of revolut bijvoorbeeld. Komt geen motivatie aan te pas.quote:Op maandag 27 juli 2020 15:49 schreef Koral het volgende:
[..]
Die vragen naar je motivatie voor het openen van een rekening. Als je daar geen volledige openheid geeft dan kunnen ze later de rekening alsnog sluiten en mag je melding gaan maken waarom je geweigerd bent bij andere banken bij het openen van een rekening. Van iets kleins onschuldigs (waar geduld het enige is wat er benodigd is om je te distantiėren van verdachte transacties) maak je jezelf dan alsnog verdacht en onacceptabel. Ik zeg niet dat het gebeurd maar het kan een flinke backfire geven, in deze situatie overstappen naar een andere bank.
Er zijn hele afdelingen bezig met de onboarding (acceptatie) van klanten. Zeker ook bij een aantal banken die jij noemt.quote:Op maandag 27 juli 2020 16:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Je hebt zo iets geopend bij bunq, knab of revolut bijvoorbeeld. Komt geen motivatie aan te pas.
Ik gok inderdaad dat het een geldezel is geweest. Geld uit criminele bronnen of fraude. Dat wordt gestort op de rekening van een geldezel die daar dure dingen van gaat kopen en die inlevert in ruil voor een paar honderd euro. Maar dat is speculeren. En aan de andere kant, waarom neemt zo'n geldezel het dan niet gewoon contant op?quote:Op maandag 27 juli 2020 16:02 schreef Scheepskok het volgende:
Waarschijnlijk witwas. Iemand zet dan niet opvallende bedragen op pakezel-handlangers.
Wil ik ook niet, maar wat kan ik doen? Ik heb geen idee. Klacht is in de maak.quote:
Lijkt mij uiterst onhandig, als je 4k wil witwassen dan wil je niet een artikel van die waarde terugkrijgen. Daar heb je niets aan, tenzij je dat artikel voor 3k gaat verpatsen met alle risico's van dien.quote:Op maandag 27 juli 2020 16:02 schreef Scheepskok het volgende:
Waarschijnlijk witwas. Iemand zet dan niet opvallende bedragen op pakezel-handlangers. Het aantal valt dan wel op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |