nee man dat is Beauty_Casequote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:12 schreef mschol het volgende:
Justin_Case is wel de ultime homodragqueen naam ten top
quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee man dat is Beauty_Case
maareh is Justin_Case de broer van die schreeuwlelijk UPPER_CASE?
zou justin_case de topiques ook sluiten met als melding : CASE CLOSEDquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:26 schreef Tuned22 het volgende:
[..]en hun andere broer, degene die het altijd koud heeft, dat is COLD_CASE
In een WORST_CASE_SCENARIO zou dat best eens kunnen jaquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zou justin_case de topiques ook sluiten met als melding : CASE CLOSED
Naast dat er vele boeken over justin zijn geschreven, heeft hij ook zelf een boek geschreven. Ik weet niet goed waar het over gaat maar het klinkt niet pluisquote:Voor het geval dat
Het zijn twee kleine woordjes, maar samen vormen ze een grote vraag: ‘Wat als?’. Het is een vraag die de wereld van David Case, de hoofdpersoon uit het opmerkelijke boek ‘Het toevallige leven van Justin Case’, totaal op z’n kop zet.
Aan het begin van het boek is David nog een normale, onopvallende, vijftienjarige puberjongen met een hekel aan sport. Dit verandert echter compleet als zijn kleine broertje op een dag op de vensterbank van een groot, open raam klimt en wil vliegen als een vogel. Gelukkig is David er op tijd bij en weet hij zijn broertjes val te voorkomen, maar het doet hem wel beseffen dat er maar een paar seconden verschil kunnen zitten tussen het alledaagse leven en een vreselijke ramp. En waar iemand anders misschien opgelucht zou denken dat hij er deze keer goed vanaf gekomen is, ziet David vanaf dat moment juist overal gevaar.
‘Deze keer had hij het drama weten te ontwijken, dat was waar, maar een volgende keer zou de pijl (de kogel, het rotsblok, de bom) doel treffen. Hij kon het gruwelijke scenario zich zien ontrollen met de bedrieglijke eenvoud van een tekenfilm: het noodlot dat terloops langs slenterde, op zijn horloge keek, zogenaamd geen belangstelling had – en dan BAM!’
Tja, wat te doen als je het gevoel hebt dat het noodlot achter je aan zit? David ziet maar één oplossing: onherkenbaar worden en hopen dat het noodlot zich daarmee voor de gek laat houden. Om te beginnen verandert hij zijn naam in Justin, wat in het engels een leuk woordgrapje oplevert: nu is zijn naam “just-in-case”, oftewel: voor het geval dat. Ook koopt hij andere kleding, neemt een denkbeeldige hond en wordt lid van het hardloopteam van de school. Of dit genoeg is, is echter nog maar de vraag: al snel zit Justins angst voor het lot zo diep, dat het zijn hele leven gaat beheersen.
‘Het toevallige leven van Justin Case’ is, zoals je waarschijnlijk al door hebt, geen gezellig, vrolijk verhaal met een oppervlakkig onderwerp. Ook het eerste boek van schrijfster Meg Rosoff, het prachtige ‘Hoe ik nu leef’ waarmee ze twee jaar geleden doorbrak, was dat niet. Toch zijn de twee boeken verder heel verschillend. Is dat erg? Nee, want ook nu heeft Rosoff weer een boek geschreven dat de moeite waard is om te lezen. ‘Het toevallige leven van Justin Case’ is namelijk een bizar, mooi, beklemmend en indrukwekkend boek over toeval en op zoek zijn naar jezelf. En als je één ding leert van Justins zoektocht, dan is het wel dat je jezelf maar beter niet teveel bezig kunt houden met vragen als ‘wat als?’.
En hier zie je de reden waarom haags_kwartiertje zijn naam heeft laten veranderen naar Justin Case. Hij probeert zo het noodlot te ontwijken. Wel cool dat ie een denkbeeldige hont neemt! Maar wel zielig dat ie zo bezig is met zijn lot...quote:Tja, wat te doen als je het gevoel hebt dat het noodlot achter je aan zit? David ziet maar één oplossing: onherkenbaar worden en hopen dat het noodlot zich daarmee voor de gek laat houden. Om te beginnen verandert hij zijn naam in Justin, wat in het engels een leuk woordgrapje oplevert: nu is zijn naam “just-in-case”, oftewel: voor het geval dat. Ook koopt hij andere kleding, neemt een denkbeeldige hond en wordt lid van het hardloopteam van de school. Of dit genoeg is, is echter nog maar de vraag: al snel zit Justins angst voor het lot zo diep, dat het zijn hele leven gaat beheersen.
Deze manquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:16 schreef Kanaroe het volgende:
Bijzonder melig geworden van dit topique![]()
![]()
O.T. What's in a name, lekker doen!
Je vergeet dat kleine snufje Gerard en Gordon.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:55 schreef Plompzakker het volgende:
Haags is een kruising tussen justin bieber en kachel kees
Justin case staat niet. Dat is hetzelfde alsof jij opeens SuperCorpsbalJan-Peter wordt of zo.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:06 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik weiger. Blijft gewoon Haags. Punt
@:haags_kwartiertje
Oke, het wordt wel lastig om het terug te veranderen als je spijt krijgt en een andere user je oude username kaaptquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:06 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik weiger. Blijft gewoon Haags. Punt
@:haags_kwartiertje
We leven in een harde wereld.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Oke, het wordt wel lastig om het terug te veranderen als je spijt krijgt en een andere user je oude username kaapt
Oh je bent weer veranderd. Ben je nou ook van geslacht veranderd?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Oke, het wordt wel lastig om het terug te veranderen als je spijt krijgt en een andere user je oude username kaapt
Bij nader inzien is deze @Justin_Case wel heel grappig als je melig bentquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:44 schreef Maanvis het volgende:
Justin_case verkleedt zich ook wel eens als vrouw om rare filmpjes te maken die helemaal niet grappig zijn.
een beetje zoals haags_kwartiertje op FOK! ook is dus
De autoverzekeringsman? Of de advocaat ,de doktor, de correspondent, de boekenschijver, de jongen die eigenlijk David Case heet of het lekkere meiske met zwart haar en een mannenstem?quote:
Weet ik het.quote:Op maandag 24 augustus 2020 04:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De autoverzekeringsman? Of de advocaat ,de doktor, de correspondent, de boekenschijver, de jongen die eigenlijk David Case heet of het lekkere meiske met zwart haar en een mannenstem?
Mag ik je verzoeken om minder SSRI's te gebruiken?quote:
???quote:Op maandag 24 augustus 2020 04:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mag ik je verzoeken om minder SSRI's te gebruiken?
je komt over alsof je emoties afgevlakt zijn, dat kan een gevolg zijn van bepaalde medicatie?quote:
Uh okquote:Op maandag 24 augustus 2020 05:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je komt over alsof je emoties afgevlakt zijn, dat kan een gevolg zijn van bepaalde medicatie?
Had ik gewoon even zin in johquote:Op maandag 24 augustus 2020 13:42 schreef notturna het volgende:
Haags wat doe je nou? Dat dit kan in Nederland
Het is een fase dus.quote:Op maandag 24 augustus 2020 14:03 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Had ik gewoon even zin in joh
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |