Van wat ik zo zijdelings meekrijg via de media lijken die regio's vrij gemoedelijk op te trekken. Uiteraard ligt nu de focus op regio Amsterdam en Rotterdam.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het niet een heel erg goed idee om veiligheidsregio's carte blanche te geven, er moeten naar mijn idee duidelijke landelijke uiterste kaders zijn, die veiligheidsregio's, eventueel mogen inzetten als aan bepaalde voorwaarden is voldaan. Wildgroei van verschillende regels over 25 veiligheidsregio's is niet echt handig.
Ben jij M. de Hond?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:26 schreef _serial_ het volgende:
Even een poll om te kijken hoe er in dit topic over 1,5 meter in de buitenruimte gedacht wordt
[poll=288]
Ik sta er een beetje dubbel in. Enerzijds denk ik nee, want besmettingen vinden vooral binnen plaats. Anderzijds kost het in de meeste gevallen buiten ook niet zo veel moeite om een beetje afstand te houden, dus waarom zouden we dat niet doen voor zover redelijkerwijs mogelijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:26 schreef _serial_ het volgende:
Even een poll om te kijken hoe er in dit topic over 1,5 meter in de buitenruimte gedacht wordt
[poll=288]
Het ligt er gewoon echt aan wat voor setting.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:28 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik sta er een beetje dubbel in. Enerzijds denk ik nee, want besmettingen vinden vooral binnen plaats. Anderzijds kost het in de meeste gevallen buiten ook niet zo veel moeite om een beetje afstand te houden, dus waarom zouden we dat niet doen voor zover redelijkerwijs mogelijk.
Volledig eens, maar kan iedereen dat onderscheid maken?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het ligt er gewoon echt aan wat voor setting.
Een festivalterrein met duizenden mensen die langdurig op elkaar staan bij een podium is wat anders dan een lokale braderie met een paar foodtrucks of een boekmarktje met een handjevol kraampjes waar af en toe wat mensen langs slenteren.
Door de 1,5 meter zijn er enorm veel zaken buiten praktisch niet te organiseren. Dus het is niet zozeer de drang van mensen om per se elkaars 1,5 meter te overschrijden, het gaat er natuurlijk vooral om dat je nogal behoorlijk wat onmogelijk maakt. Dus het zou jammer zijn als het eigenlijk niet zou hoeven.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:28 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik sta er een beetje dubbel in. Enerzijds denk ik nee, want besmettingen vinden vooral binnen plaats. Anderzijds kost het in de meeste gevallen buiten ook niet zo veel moeite om een beetje afstand te houden, dus waarom zouden we dat niet doen voor zover redelijkerwijs mogelijk.
Tjah, als iedereen een mondkapje juist zou willen dragen kun je natuurlijk in veel situaties eigenlijk van die 1,5m af ...quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Door de 1,5 meter zijn er enorm veel zaken buiten praktisch niet te organiseren. Dus het is niet zozeer de drang van mensen om per se elkaars 1,5 meter te overschrijden, het gaat er natuurlijk vooral om dat je nogal behoorlijk wat onmogelijk maakt. Dus het zou jammer zijn als het eigenlijk niet zou hoeven.
Met een mondkapje ga je niet gezellig in de zomer naar die braderie of dat openlucht poppodium natuurlijk, en denk ook niet dat organisatoren van kleinschalige evenementen daarop zitten te wachten.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tjah, als iedereen een mondkapje juist zou willen dragen kun je natuurlijk in veel situaties eigenlijk van die 1,5m af ...
Maar is dat zoveel anders? Ik had wel verwacht dat er inmiddels echt wel iemand de moeite eens had genomen om te kijken wat de criteria zijn voor de buitenruimte en overdracht. Maar nee, maar ook de binnenruimte is (nog) niet voldoende duidelijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een festivalterrein met duizenden mensen die langdurig op elkaar staan bij een podium is wat anders dan een lokale braderie met een paar foodtrucks of een boekmarktje met een handjevol kraampjes waar af en toe wat mensen langs slenteren.
Dit dus, het maakt het voor zoveel dingen praktischer om buiten weer zaken te kunnen organiseren, dat hoeft geen groot festival te zijn, maar een kleinschalig muziekfestival in het park, braderie, kerstmark kan nu ook bijna niet vanwege de 1,5 meter beperkingen. Het geeft bepaalde branches weer wat meer perspectief.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Door de 1,5 meter zijn er enorm veel zaken buiten praktisch niet te organiseren. Dus het is niet zozeer de drang van mensen om per se elkaars 1,5 meter te overschrijden, het gaat er natuurlijk vooral om dat je nogal behoorlijk wat onmogelijk maakt. Dus het zou jammer zijn als het eigenlijk niet zou hoeven.
Nee, dit was nou net niet de bedoeling, niemand zit daar echt op te wachten als oplossing.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tjah, als iedereen een mondkapje juist zou willen dragen kun je natuurlijk in veel situaties eigenlijk van die 1,5m af ...
Mondkapjes moet je gewoon inzetten waar het nodig is, b.v. in de verpleeg- en verzorgingstehuizen waar de kwetsbaren zitten.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar is dat zoveel anders? Ik had wel verwacht dat er inmiddels echt wel iemand de moeite eens had genomen om te kijken wat de criteria zijn voor de buitenruimte en overdracht. Maar nee, maar ook de binnenruimte is (nog) niet voldoende duidelijk.
Geeft niet, maar het zijn wel zaken waar naar mijn mening op termijn eens onderscheid in gemaakt mag gaan worden, ook voor het draagvlak voor de langere termijn. Hoet niet nu, maar wel binnen enige tijd.
[..]
Dit dus, het maakt het voor zoveel dingen praktischer om buiten weer zaken te kunnen organiseren, dat hoeft geen groot festival te zijn, maar een kleinschalig muziekfestival in het park, braderie, kerstmark kan nu ook bijna niet vanwege de 1,5 meter beperkingen. Het geeft bepaalde branches weer wat meer perspectief.
[..]
Nee, dit was nou net niet de bedoeling, niemand zit daar echt op te wachten als oplossing.
Wat zijn de percentages van Spanje, Frankrijk en India, aangezien je dat bij Israël wel meldt? En wat is het percentage ten opzichte van het dagelijks aantal doden in deze landen? 980 doden klinkt verschrikkelijk, maar wat zegt het nou daadwerkelijk in een land met meer dan een miljard inwoners?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:39 schreef Richestorags het volgende:
Afgezwakt zeiden we? In Israël vandaag 10 procent van het totaal aantal doden, (73 van de 780). In Spanje weer 127, Frankrijk 85. India ook weer 980 doden. Nee, dit virus is allesbehalve afgezwakt. Wel lijkt het qua cases enigszins te stabiliseren. Maar ik heb het idee dat het weer hard gaat toeslaan in Oktober.
Heb je daar onderzoek naar gedaan, iedereen heeft allemaal aannames en iedereen weet het allemaal beter dan de ander. Voorlopig weten we met zn allen nog niet zo veel over “hoe en wat”quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nu hebben ze ook wel makkelijk praten natuurlijk. Zolang er weinig besmettingen zijn in de meeste regio's haal je je schouders op en door.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Van wat ik zo zijdelings meekrijg via de media lijken die regio's vrij gemoedelijk op te trekken. Uiteraard ligt nu de focus op regio Amsterdam en Rotterdam.
Dat is gewoon logisch nadenken, hoe meer mensen gedurende langere tijd dicht op elkaar staan hoe groter de kans dat een virus eventueel kan worden overgedragen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 22:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Heb je daar onderzoek naar gedaan, iedereen heeft allemaal aannames en iedereen weet het allemaal beter dan de ander. Voorlopig weten we met zn allen nog niet zo veel over “hoe en wat”
Paar meer maakt dan ook niet meer uit. Integendeel, weer een stapje naar groepsimmuniteitquote:Op woensdag 19 augustus 2020 22:47 schreef Elan het volgende:
https://www.hartvannederl(...)patienten-nederland/
In juni 3000 inmiddels ca 50.000 besmettelijke mensen in Nederland, waarschijnlijk vooral jongeren, en dan durven sommigen hier nog met droge ogen te verkondigen dat we we wel weer eens een groot festival kunnen gaan organiseren.
Waar lees je dat precies ?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 22:47 schreef Elan het volgende:
https://www.hartvannederl(...)patienten-nederland/
In juni 3000 inmiddels ca 50.000 besmettelijke mensen in Nederland, waarschijnlijk vooral jongeren, en dan durven sommigen hier nog met droge ogen te verkondigen dat we we wel weer eens een groot festival kunnen gaan organiseren.
We zijn het wel met elkaar eens hier he.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:26 schreef _serial_ het volgende:
[poll=288]
Groepsimmuniteit is een sprookje.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 22:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Paar meer maakt dan ook niet meer uit. Integendeel, weer een stapje naar groepsimmuniteit
quote:
Of deze post moet niet sarcastisch zijn geweest.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, want grotendeels buitenruimte, maar niemand zal dat hier durven te doen in NL/BE/DE want de 1,5 meter is immers heilig, ook buiten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |