abonnement Unibet Coolblue
pi_194637070
Hoi! Ik krijg binnenkort weer een pup in huis! Een kleine York O+

Ik mag nog kiezen of ik een teefje of een reutje wil. In het verleden heb ik tweemaal eenzelfde soort hond gehad, en beide waren een teefje. Beide hondjes heb ik rond de 15jr moeten laten inslapen vanwege acute medische problemen.

Nu gaat de voorkeur weer enigszins uit naar een teefje: puur omdat ik die eerder ook heb gehad en ze werden dus - ondanks ziekte - redelijk oud.
Maar van een collega met een soortgelijke hond hoorde ik dat reutjes net wat liever/aanhankelijker zijn, beter luisteren enz. Ik ben alleen bang dat een reutje t.z.t. overal tegenaan gaat rijden enzo (ja ok, castreren is ook een optie).

Maar wat zijn jullie ervaringen met dit soort kleine terriërs? Zit er qua gedrag veel verschil tussen? :)
pi_194637092
Een teef 14.gif
pi_194637311
onmogelijke keuze
  woensdag 19 augustus 2020 @ 20:07:46 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194637434
Teefjes zijn meestal liever en aanhankelijker.
Reutjes hebben net zoals mannen last van hun kloten. Die zijn avontuurlijker en koppiger.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194637598
Reutjes hebben territorium drift. Dat betekend heel lang uit laten tot hij leeggeplast is. ( sowieso moet je lange wandelingen maken met een hond, maar bij een reu echt opletten dat hij leeg is)
Ook willen ze af en toe een potje vechten. Hoort er ook bij. Ook al zijn ze klein van stuk. Ze wanen zichzelf Rambo.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 20:26:22 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194637609
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:25 schreef quirina het volgende:
Reutjes hebben territorium drift. Dat betekend heel lang uit laten tot hij leeggeplast is. ( sowieso moet je lange wandelingen maken met een hond, maar bij een reu echt opletten dat hij leeg is)
Ook willen ze af en toe een potje vechten. Hoort er ook bij. Ook al zijn ze klein van stuk. Ze wanen zichzelf Rambo.
Klinkt als mijn buurman.
pi_194637954
Luister naar je gevoel, lekker voor een teefje gaan. Ik wil zelf nooit meer een reu.
Resistance is futile.
pi_194640815
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:56 schreef Seven. het volgende:
Luister naar je gevoel, lekker voor een teefje gaan. Ik wil zelf nooit meer een reu.
je hebt ook slimme reutjes hoor, die van mn zus was zo mak als een lammetje, was kruising labraddoor mechelse herder , ze was wel af en toe streng tegen hem, nee is nee , etc
  † In Memoriam † donderdag 20 augustus 2020 @ 23:35:36 #9
88815 The_Emotion
98.3
pi_194656461
Gewoon meegaan naar het nest, de hond kiest jou als baasje
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_194670803
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:25 schreef quirina het volgende:
Reutjes hebben territorium drift. Dat betekend heel lang uit laten tot hij leeggeplast is. ( sowieso moet je lange wandelingen maken met een hond, maar bij een reu echt opletten dat hij leeg is)
Ook willen ze af en toe een potje vechten. Hoort er ook bij. Ook al zijn ze klein van stuk. Ze wanen zichzelf Rambo.
Klinkt als mijn Teckel. Alleen is zij een teefje :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_194670829
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:56 schreef Seven. het volgende:
Luister naar je gevoel, lekker voor een teefje gaan.
En dit! :Y
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_195761868
Even een update... het is een teefje geworden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_195761908
Aww, lief O+
Heel veel plezier en geluk saampjes *O*
pi_195762025
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 10:49 schreef MorganLeFay het volgende:
Even een update... het is een teefje geworden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
*smelt O+
F&F / [centraal] Honden met foto's #91 Hier verzamelen wij ons, wees welkom ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_196392623
Het is wel moeilijk te zeggen. Zowel een reu of teef komen met voor- en nadelen. Een grote nadeel bij norwich terrier is dat ze last kunnen krijgen van voorhuidonstekingen, prostaatvergrotingen of prostaatontstekingen. Verder is een teef minder dominant dan reuen en hormonale veranderingen hebben invloed op hun gedrag.
Lokale ongedierte bestrijding: https://bestrijdingsservice.nl/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')