abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194669426
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:01 schreef luxerobots het volgende:
Loekasjenko pakt weer mensen op.

[ twitter ]
Heb de eerste 2 min bekeken. Zeer heftig. :|W Ziet veel meer als een politieke boodschap uit dan een muziekvideo. En als hij met zulke grafische beelden die boodschap wil verspreiden kun je je oprecht afvragen hoe erg de toestanden daar wel niet mogen zijn.
pi_194669681
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:19 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Heb de eerste 2 min bekeken. Zeer heftig. :|W Ziet veel meer als een politieke boodschap uit dan een muziekvideo. En als hij met zulke grafische beelden die boodschap wil verspreiden kun je je oprecht afvragen hoe erg de toestanden daar wel niet mogen zijn.
Je moet de situatie natuurlijk niet gaan beoordelen op basis van propaganda. Als je dat wel wilt doen, kun je dat net zo goed doen op basis van pro-Lukashenko propaganda. Alleen denk ik dat je moeite gaat hebben propaganda te vinden die even provocerend is.

Niemand is bij zulke provocaties gebaat, behalve de auteurs die maar wat graag van de faam voor korte duur genieten ten nadele van de veiligheid van ieder ander.
pi_194669829
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:32 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Je moet de situatie natuurlijk niet gaan beoordelen op basis van propaganda. Als je dat wel wilt doen, kun je dat net zo goed doen op basis van pro-Lukashenko propaganda. Alleen denk ik dat je moeite gaat hebben propaganda te vinden die even provocerend is.

Niemand is bij zulke provocaties gebaat, behalve de auteurs die maar wat graag van de faam voor korte duur genieten ten nadele van de veiligheid van ieder ander.
Wat voor rare insteek is deze? Protestrecht en vrinheid van meningsuiting hebben niets met propaganda te maken.
pi_194669912
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:32 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Dat deze kerel opgepakt is bewijst wel het punt van zijn muziek.
pi_194669946
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:36 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Wat voor rare insteek is deze? Protestrecht en vrinheid van meningsuiting hebben niets met propaganda te maken.
De vrijheid van meningsuiting is geen absoluut recht. Ik heb het filmpje niet enkel bekeken, ik heb ook naar de text geluisterd, die bestaat uit een mix van de russische en belarussische taal, met hier en daar straattaal. Dit is heel erg op het randje (Ik ben eigenlijk van mening dat het over het randje heen is, maar ik ga die discussie niet voeren met iemand die de tekst niet begrijpt), enigszins vergelijkbaar met video's van straatbendes die geweld verheerlijken.
pi_194669969
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat deze kerel opgepakt is bewijst wel het punt van zijn muziek.
Er zijn veel mensen onterecht opgepakt, ik zou deze kerel daar niet zonder meer bij willen rekenen.
pi_194670011
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:40 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting is geen absoluut recht. Ik heb het filmpje niet enkel bekeken, ik heb ook naar de text geluisterd, die bestaat uit een mix van de russische en belarussische taal, met hier en daar straattaal. Dit is heel erg op het randje (Ik ben eigenlijk van mening dat het over het randje heen is, maar ik ga die discussie niet voeren met iemand die de tekst niet begrijpt), enigszins vergelijkbaar met video's van straatbendes die geweld verheerlijken.
Ja, jij hebt naar de tekst geluisterd. Want jij bent slimmer dan iedereen hier.

(de video heeft gewoon ondertitels en is dus voor iedereen die Engels kan te volgen)
pi_194670034
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:41 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Er zijn veel mensen onterecht opgepakt, ik zou deze kerel daar niet zonder meer bij willen rekenen.
Het is wel duidelijk, jij steunt die dictatuur.
pi_194670082
quote:

[..]

Welk stukje tekst vind je eigenlijk het ergst?
pi_194670101
quote:

[..]

Het is pas geen recht meer, volgens onze westerse normen dan, wanneer er sprake is van een misdrijf en je daarmee dus de rechten van een ander inperkt. Waaronder bijv. bedreigingen of beledigingen, die mogen niet in Nederland.

Verder kan het indd zijn dat hij de politie beledigt of oproept tot geweld. Aangezien ik de Russische taal niet ken kan ik die discussie niet met je voeren.

Maar mag het enkel om een onschuldige mening gaan dan is het optreden totaal fout.
pi_194670169
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, jij hebt naar de tekst geluisterd. Want jij bent slimmer dan iedereen hier.
Ik ben niet slimmer als iedereen, ik denk wel dat ik oprecht kan zeggen dat ik meer weet van de cultureel-historische achtergrond dan andere deelnemers.
quote:
(de video heeft gewoon ondertitels en is dus voor iedereen die Engels kan te volgen)
Dat van de ondertitels had ik gemist, ik heb daar niet naar gezocht bij gebrek aan behoefte. Ik denk dat bepaalde nuances niet uit de ondertiteling vallen af te leiden, maar ik ben blij dat je de tekst kan lezen.
pi_194670223
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk, jij steunt die dictatuur.
Nee, ik heb een genuanceerde mening. En dat ik mijn steun niet uitspreek aan iedere extremist die tegen Lukashenko is, betekent niet dat ik voor Lukashenko ben. Dat zou bovendien ook niet in lijn zijn met andere uitspraken van mij in dit topic.
pi_194670256
@nezalezhnost ontwijkt weer een vraag.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Welk stukje tekst vind je eigenlijk het ergst?
pi_194670462
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:51 schreef luxerobots het volgende:
@:nezalezhnost ontwijkt weer een vraag.
[..]

Want als ik een paar minuten even niet achter de computer zit, dan ontwijk ik een vraag? Ik heb al aangegeven niet in discussie te gaan met iemand die de text niet begrijpt. Daar voeg ik aan toe dat ik de Engelse ondertiteling ontoereikend vind om de text in zijn completiteit te begrijpen. Als jij liever vind dat dit op het randje is, dan er overheen is dat je goed recht.

Ik benadruk verder dat de mening (ongeacht of hij op of over het randje is) van de muzikant niet representatief is. Als jouw vooringenomenheid een belemmering vormt om mij niet op mijn woord te geloven, dan is dat jouw goed recht.

Als je Lukashenko zo geweldadig mogelijk wilt schetsen en willekeurige methodes daarvoor wilt gebruiken, dan kun je beter het nepnieuws over de geheime KGB-crematoria gebruiken of betrokkenheid van Lukashenko bij de metro-aanslagen van 2011 claimen.

Ik doe aan dergelijke onzin niet mee.
pi_194670495
Ik kon helaas ook niet anders dan me trouwens af te vragen of deze artiest ook in Nederland zou zijn opgepakt. Want hij beledigt de politie en in Nederland is groepsbelediging strafbaar. Het is alleen nog de vraag in hoeverre bepaalde al dan niet openbaar beroepen onder die noemer vallen. Oftewel kunnen bepaalde beroepsbevolkingen gezien worden als bevolkingsgroepen?

Nederland is ook niet helemaal vrij wb vrijheid van mening. Denk aan vergunningsplicht voor protesten afgegeven door de burgemeerster e.d. Dat idee van totale vrijheid in Nederland lijken sommige mensen te hebben.

Waar wij gelukkig in Nederland iig niet voor hoeven te vrezen is buitengewone of enge straffen. Alles hier wordt afgewimpeld met een taakstrafje bij wijse van spreken.
pi_194670614
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 22:01 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Want als ik een paar minuten even niet achter de computer zit, dan ontwijk ik een vraag? Ik heb al aangegeven niet in discussie te gaan met iemand die de text niet begrijpt. Daar voeg ik aan toe dat ik de Engelse ondertiteling ontoereikend vind om de text in zijn completiteit te begrijpen. Als jij liever vind dat dit op het randje is, dan er overheen is dat je goed recht.

Ik benadruk verder dat de mening (ongeacht of hij op of over het randje is) van de muzikant niet representatief is. Als jouw vooringenomenheid een belemmering vormt om mij niet op mijn woord te geloven, dan is dat jouw goed recht.

Als je Lukashenko zo geweldadig mogelijk wilt schetsen en willekeurige methodes daarvoor wilt gebruiken, dan kun je beter het nepnieuws over de geheime KGB-crematoria gebruiken of betrokkenheid van Lukashenko bij de metro-aanslagen van 2011 claimen.

Ik doe aan dergelijke onzin niet mee.
Een hoop tekst voor een simpele vraag.

Wat is er zo erg aan? Je vindt het over het randje, dat zei je zelf.
pi_194670661
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 22:02 schreef Eindbaas_ het volgende:
Ik kon helaas ook niet anders dan me trouwens af te vragen of deze artiest ook in Nederland zou zijn opgepakt. Want hij beledigt de politie en in Nederland is groepsbelediging strafbaar. Het is alleen nog de vraag in hoeverre bepaalde al dan niet openbaar beroepen onder die noemer vallen. Oftewel kunnen bepaalde beroepsbevolkingen gezien worden als bevolkingsgroepen?

Nederland is ook niet helemaal vrij wb vrijheid van mening. Denk aan vergunningsplicht voor protesten afgegeven door de burgemeerster e.d. Dat idee van totale vrijheid in Nederland lijken sommige mensen te hebben.

Waar wij gelukkig in Nederland iig niet voor hoeven te vrezen is buitengewone of enge straffen. Alles hier wordt afgewimpeld met een taakstrafje bij wijse van spreken.
Lees de tekst maar, het stelt geen drol voor.

Ben je voor je moederland, dan krijg je klappen/een pak slaag.

Als je je vaderland respecteert, is er de aanklager voor je.
pi_194670787
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 22:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lees de tekst maar, het stelt geen drol voor.

Ben je voor je moederland, dan krijg je klappen/een pak slaag.

Als je je vaderland respecteert, is er de aanklager voor je.
Maar de politie wordt visueel neergezet als moordenaars. Die in de neermaaiende tractoren rijden. Er wordt zelfs bloed vertoond van omvergereden vluchtenden. :{

Ik kan mij voorstellen dat dat als een belediging kan worden opgevat. En mensen daarvan aangifte doen wordt het bekeken door het OM. Mocht je de OvJ niet aan je kant hebben komt het al snel tot een aanklacht. In dit geval heb je alvast geen politie meer achter je staan.
pi_194670861
En als het geen groepsbelediging is dan vast wel smaad. Want mocht zo'n video in Nederland uitkomen zullen er hele hoge pieten binnen de politieorganisatie bij hoog en laag beweren dat de video volkomen ongepast en vals is en hun beklag gaan doen dat ze gesmaad worden.
pi_194670864
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 22:16 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Maar de politie wordt visueel neergezet als moordenaars. Die in de neermaaiende tractoren rijden. Er wordt zelfs bloed vertoond van omvergereden vluchtenden. :{

Ik kan mij voorstellen dat dat als een belediging kan worden opgevat. En mensen daarvan aangifte doen wordt het bekeken door het OM. Mocht je de OvJ niet aan je kant hebben komt het al snel tot een aanklacht. In dit geval heb je alvast geen politie meer achter je staan.
In Nederland mag dit. Geef me anders maar een soortgelijk Nederlands voorbeeld.

Overigens is een nachtje Nederlandse cel van een totaal andere orde dan de Wit-Russische cel.

De Nederlandse cel is vervelend, in de Wit-Russische kun je doodgeslagen worden.
pi_194671061
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 22:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Overigens is een nachtje Nederlandse cel van een totaal andere orde dan de Wit-Russische cel.

De Nederlandse cel is vervelend, in de Wit-Russische kun je doodgeslagen worden.
Ik heb het ook over de theorie en niet de praktijk. Want ik ken eveneens geen praktijkvoorbeelden. Gelukkig hebben we ook in NL een zeker geduldbeleid voor vele zaken. Ook al mogen sommige dingen volgens de letter van de wet helemaal niet, kijken we ook soms naar de effecten en belangen ervan en maken we een afweging. En zodoende hoeven we niet in alle gevallen over te gaan tot atrestatie en werkt het deescalerend.

Over de Wit Russische cel kan ik niet meepraten. Maar kan me voorstellen dat het brutaal is. Ook al slaan ze je niet dood kunnen ze je laten verhongeren of sterven aan een infectie etc. Ze hebben over jou de volledige controle.
pi_194671167
quote:

[..]

In Nederland zul je hoogstens wat civielrechtelijke zaken mogen afwachten. En dat gerust in alle vrijheid (geen cel dus) doen. In sommige andere landen gooien ze je in een martelingscel.
pi_194671313
quote:
Uit berichten van de UN HRC (en hun rapporten worden doorgaans niet geaccepteerd als ze via officiele kanalen aan de autoriteiten worden aangedragen) of het Belarussische Helsinki Commitee kan ik niet opmaken dat dat stelselmatig gebeurd.
pi_194671353
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 22:34 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Uit berichten van de UN HRC (en hun rapporten worden doorgaans niet geaccepteerd als ze via officiele kanalen aan de autoriteiten worden aangedragen) of het Belarussische Helsinki Commitee kan ik niet opmaken dat dat stelselmatig gebeurd.
O, gelukkig worden mensen niet stelselmatig doodgeslagen.
pi_194671436
De beelden passen wel bij de vele getuigenverklaringen.

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')