Je snapt het niet. Lees het maar terug.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 18:49 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Toegeven dat je ergens een foutje hebt gemaakt is lastig voor je?
quote:Op maandag 17 augustus 2020 22:00 schreef luxerobots het volgende:
Niemand zal een legitieme basis hebben, omdat er geen eerlijke verkiezingen zijn geweest.
Vrijwel alles wijst er op dat zij de meeste stemmen gekregen heeft. De andere optie die op het stembiljet stond, Loekasjenko, heeft geweld gebruikt, gefraudeerd en wordt uitgejouwd door zijn eigen geselecteerde publiek.
Ik denk dat voor Rusland een nieuwe nationale regering in Belarus acceptabel is, zolang het Westen maar niet hun eigen marionetregering probeert te installeren. Democratie is natuurlijk niet een knop die je even omzet (en ook niet iets dat de Amerikanen eventjes komen brengen), dat moet groeien.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 20:31 schreef NgInE het volgende:
Het volk is het zat. Loekasjenko is de controle kwijt. De enige vraag die ik heb is wat er hierna komt. Democratie, of wordt Wit-Rusland weer deel van Rusland?
Ironisch genoeg als je alleen naar de text (aan het eind van het filmpje) en niet naar de rest van het beeld kijkt, dan zie je:quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:03 schreef luxerobots het volgende:
Wat een opzichtige propaganda.![]()
Als ze beelden hadden waarop Svetlana Tichanovskaja dit gezegd had, sloeg het nog een beetje ergens op.
[ twitter ]
Dat is waarschijnlijk vooral om de interne opinie te beinvloeden. In Rusland willen ze natuurlijk ook geen proteststemming onder de bevolking. Een aantal Russische bloggers heeft veel aandacht gegeven aan de protesten in Belarus. Logisch dat de pro-Putin pers daar tegenwicht aan wil bieden. Dat zegt niet direct iets over de stemming binnen het Kremlin en over de te verwachte koers van hun buitenland politiek.quote:
Russische media fabriceert sprookjes. MH-17 zou volgens hen ook door een straaljager neergehaald zijn. En daar hadden ze nog een neppe satellietfoto van ookquote:
Tja, voor sommige mensen is iets nooit bewezen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 17:59 schreef nezalezhnost het volgende:
Het is aannemelijk (maar nog niet onomstotelijk bewezen) dat er zware mishandelingen hebben plaatsgevonden, in een paar gevallen zelfs martelingen.
Dat is inderdaad bewijs voor een van de excessen die plaats hebben gevonden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, voor sommige mensen is iets nooit bewezen.
[ twitter ]
Zoals Rusland nu doet bedoel je?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:59 schreef YoungDriller het volgende:
Het is te hopen dat de EU niet buiten haar schoenen gaat lopen in Wit-Rusland.
Rusland heeft invloed in beide kampen. Het is in dit stadium niet aannemelijk dat Rusland de organisaties die pro-Lukashenko en pro-Rusland zijn met geld zal overvloeden. Natuurlijk zal Rusland de bestaande organisaties activeren om invloedmechanismes niet voortijdig af te stoten. Ze met geld overvloeden, zou echter hun eigen onderhandelingspositie met Lukashenko flink ondermijnen. Putin speelt momenteel gewoon Lukashenko uit tegen het volk. Hoe sterker het volk zich weet te organiseren hoe minder onderhandelingsruimte er voor Lukashenko overblijft. Andersom geldt natuurlijk ook dat als de organisaties die het volk vertegenwoordigen naar het Westen (cq het Westen zet haar marionetten in) toe schuiven of zich met de binnenlandse politiek van Rusland gaan bemoeien, dat hij dan weer snel Lukashenko kan gaan steunen.quote:
Mooie stropop van je. Dat is natuurlijk niet mijn punt.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 18:52 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Dat is inderdaad bewijs voor een van de excessen die plaats hebben gevonden.
Wat is je punt? Dat de hele politie een monocultuur is bestaande uit gewetenloze monsters?
Ik denk dat het aantal veel groter is. Dat je toch moet denken aan duizenden mensen. In n avond 5000 mensen oppakken en vrijwel allemaal zwaar mishandelen. Dat lukt niet met 200 man.quote:Mijns insziens is dat niet het geval: van de 103 000 medewerkers hebben er zich misschien 100 of 200 misdragen (en het zal nog lang duren en veel onderzoek vergen om daar een precies aantal op te plakken).
Geloofwaardigheid verliezen is een vage term. Die nu concreet gezien niets oplevert.quote:Dat valt natuurlijk niet goed te praten en het is dan ook een van de belangrijkste redenen (zo niet de belangrijkste) dat Lukashenko zijn geloofwaardigheid is verloren.
Ik scheer de politie niet over n kam. Maar waarom vindt jij dat zo belangrijk dat dat niet gebeurt?quote:Ook is het duidelijk dat er hervormingen binnen de politie nodig zijn, maar die kunnen pas plaats vinden na overdracht van de macht. Ondertussen gaat het leven door en heeft het volk de politie ook gewoon nodig. Ik denk eigenlijk niet dat er iemand zit te wachten (en zeker geen meerderheid) op anarchie en buurtmilities. Niemand heeft er nu iets aan om de gehele politie over een kam te scheren.Niemand heeft er nu iets aan om de gehele politie over een kam te scheren.
Wat is je punt dan wel?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 19:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mooie stropop van je. Dat is natuurlijk niet mijn punt.
Jij neemt dus aan dat vrijwel iedereen zwaar mishandeld is?quote:[..]
Ik denk dat het aantal veel groter is. Dat je toch moet denken aan duizenden mensen. In n avond 5000 mensen oppakken en vrijwel allemaal zwaar mishandelen. Dat lukt niet met 200 man.
Het heeft legitimiteit voor de protestbeweging en de nationale coordinatie raad opgeleverd.quote:[..]
Geloofwaardigheid verliezen is een vage term. Die nu concreet gezien niets oplevert.
Als dat gebeurd en de volk tegen de politie wordt uitgespeeld, dan wint Lukashenko aan steun binnen de politie.quote:[..]
Ik scheer de politie niet over n kam. Maar waarom vindt jij dat zo belangrijk dat dat niet gebeurt?
Dat het gebeurd, dat weten we. Op welke schaal daar verschillen we over van mening.quote:Loekasjenko gebruikt de politie om mensen op te pakken, te intimideren en te martelen.
Wat is het werkelijke probleem?quote:Waarom hebben we het daar niet over. Het is weer een rookgordijn van je. Want je wil het wel hebben over mijn uitspraken (die helemaal niet zoveel voorstellen), maar niet over het werkelijke probleem.
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 19:34 schreef nezalezhnost het volgende:
Wat is het werkelijke probleem?
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 19:18 schreef luxerobots het volgende:
Loekasjenko gebruikt de politie om mensen op te pakken, te intimideren en te martelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |