abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194633588
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit kan prima. Bol.com mag namelijk zelf bepalen welke producten het verkoopt. Net zoals dat kledingwinkels ook de vrijheid hebben om geen mannen- of vrouwenkleding aan te bieden.
Zoals bedrijven ook de vrijheid mogen hebben wie ze wel en niet aannemen? Of huiseigenaren zelf mogen beslissen aan wie ze wel of niet hun huis/appartement verhuren?
pi_194633597
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:09 schreef maan_man het volgende:
Je zal maar speelgoedhandelaar zijn en voor je onlineverkoop grotendeels afhankelijk zijn van Bol.com. Je betaalt je blauw aan de commissie, maar je hebt wel een grote afzetmarkt dus dat neem je voor lief. Als ondernemer denk je altijd vooruit en een paar maanden geleden heb jij een mooie collectie sinterklaasspeelgoed ingekocht. Niet goedkoop, maar ondanks de inkoopprijs en de commissies van Bol.com denk je dat jij hier in oktober en november een mooie cent aan kan verdienen. En dan krijg je dit verbod en blijf je met je collectie zitten, omdat jij je afzetmarkt niet meer kan bereiken.

Lekker zo'n betrouwbare partner als Bol.com. Als externe verkoper zou ik mij wel drie keer nadenken of ik mijn energie in zo'n onbetrouwbare partner wil steken.
als je zo'n vooruitdenkende ondernemer bent dan had je kunnen weten dat steeds meer bedrijven, scholen en andere instanties zwarte piet in de ban doen. deze ontwikkeling is namelijk al jaren aan de gang. dan had je als vooruitdenkende verkoper dus ook kunnen bedenken dat bol.com met zo'n ban zou komen. zo'n voouitdenkende verkoper ben je dus blijkbaar niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2020 15:15:06 ]
pi_194633603
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:13 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zoals bedrijven ook de vrijheid mogen hebben wie ze wel en niet aannemen? Of huiseigenaren zelf mogen beslissen aan wie ze wel of niet hun huis/appartement verhuren?
wat een achterlijk domme vergelijking zeg
  woensdag 19 augustus 2020 @ 15:15:39 #129
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_194633617
quote:

[..]

Jep, alleen niet vanuit discriminatoire overwegingen. Zo mag je niet iemand weigeren omdat hij zwart is, maar wel omdat hij niet in het team past.

Zo mag bol.com ook geen producten uit het assortiment gooien, omdat de eigenaar van de fabriek blank is.
pi_194633620
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:08 schreef Elan het volgende:
Ik overweeg steeds meer om dit verziekte tyfusland waar kansarme schreeuwers kennelijk de dienst uit maken te verlaten.
Gewoon doen, heb ik ook gedaan paar jaar geleden👌🏿
Woon nu heerlijk in Barcelona, zon, zee en strand
En bergen in de buurt👍
  woensdag 19 augustus 2020 @ 15:15:55 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194633622
quote:

[..]

Dus jij wil eigenlijk vanuit de overheid bol.com dwingen die zaken te verkopen?
pi_194633626
quote:
6s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:14 schreef Nielsch het volgende:
wat een achterlijk domme vergelijking zeg
En waarom is het een achterlijke vergelijking? Het staat facebook, bol.com, instagram allemaal vrij te doen wat te doen met hun product en/of bedrijf. Waarom zou dat niet mogen bij het aannemen van personeel, of het verhuren aan bepaalde types? Is dan toch ook de keuze van die bedrijven/personen?
pi_194633630
quote:

[..]

Tot op zekere hoogte mogen bedrijven en huiseigenaren dat inderdaad helemaal zelf bepalen. Deze keuzes mogen echter niet zijn gestaafd op discriminatie (al weten we allemaal dat het praktisch onmogelijk is om te bewijzen dat daar sprake van is).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 19 augustus 2020 @ 15:17:02 #134
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_194633634
quote:

[..]

als je zo'n vooruitdenkende ondernemer bent dan had je kunnen weten dat steeds meer bedrijven, scholen en andere instanties zwarte piet in de ban doen. deze ontwikkeling is namelijk al jaren aan de gang. dan had je als vooruitdenkende verkoper dus ook kunnen bedenken dat bol.com met zo'n ban zou komen. zo'n voouitdenkende verkoper ben je dus blijkbaar niet.
'Ah shit, daarom waren al die producten dus zo goedkoop!' _O-
pi_194633664
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus jij wil eigenlijk vanuit de overheid bol.com dwingen die zaken te verkopen?
Helemaal niet, wat ik wil is dat de mensen die weer roepen dat bol.com vrij staat om te doen en laten wat ze willen met hun bedrijf diezelfde argumenten eens gebruiken zodra een bedrijf doet wat het wilt en het niet in een bepaald straatje past. Bol.com heeft alle recht om hun eigen beleid uit te voeren, net zoals andere bedrijven ook dat recht zouden moeten hebben om hun eigen beleid uit te voeren.
pi_194633682
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte mogen bedrijven en huiseigenaren dat inderdaad helemaal zelf bepalen. Deze keuzes mogen echter niet zijn gestaafd op discriminatie (al weten we allemaal dat het praktisch onmogelijk is om te bewijzen dat daar sprake van is).
Maar is deze keuze van bol.com dan niet discriminerend jegens de Nederlandse cultuur en geschiedenis?
  woensdag 19 augustus 2020 @ 15:21:50 #137
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_194633689
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:08 schreef Elan het volgende:
Ik overweeg steeds meer om dit verziekte tyfusland waar kansarme schreeuwers kennelijk de dienst uit maken te verlaten.
Er is vast wel iemand die je een land kan aanraden. Ik hoor dat Denemarken erg fijn is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_194633705
Waar gaan negerts nu hun ekte gouwduh oorbelluh kopen dan?
pi_194633713
Die webcare ook echt: https://twitter.com/bol_com/with_replies :')

Die lopen elkaar nu te high-fiven omdat ze weer een grappige opmerking hebben bedacht waarmee ze aan de juiste kant van de geschiedenis staan i.v.m. producten die toch niemand via die site koopt.

Verdienen intussen nog wel minimumloon terwijl de bazen bij Koninklijke Ahold vergaderen over hoe ze het werk nog goedkoper kunnen uitbesteden, maar dat geheel terzijde. Zou het goedkoper zijn om een Indiër een beetje Nederlands en woke-ideologie te leren?
pi_194633721
quote:
als je zo'n vooruitdenkende ondernemer bent dan had je kunnen weten dat steeds meer bedrijven, scholen en andere instanties in de randstad zwarte piet in de ban doen.
Jij vergeet een hele belangrijke toevoeging die ik even dikgedrukt heb toegevoegd. In 70-80% procent van het land is zwarte piet echt niet op zijn retour. Roetveegpieten, gekleurde pieten en andere varianten kennen de meesten mensen alleen maar van tv. Dus niet zo gek dat je denkt dat er nog voldoende vraag is.
pi_194633822
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar is deze keuze van bol.com dan niet discriminerend jegens de Nederlandse cultuur en geschiedenis?
In mijn ogen niet, maar het staat je vrij er een zaak van te maken.
pi_194633826
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:31 schreef Erasmus het volgende:
Ik kan mij niet zo druk maken om het assortiment van een webwinkel. Moeten zij lekker zelf weten.
Ik voorzie alweer gouden tijden voor de fok!webshop. Even wat Zwarte Piet prullaria inslaan en Danny hoeft nooit meer te werken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194633835
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:24 schreef maan_man het volgende:

[..]

Jij vergeet een hele belangrijke toevoeging die ik even dikgedrukt heb toegevoegd. In 70-80% procent van het land is zwarte piet echt niet op zijn retour. Roetveegpieten, gekleurde pieten en andere varianten kennen de meesten mensen alleen maar van tv. Dus niet zo gek dat je denkt dat er nog voldoende vraag is.
sorry man wist niet dat de npo, facebook en hema alleen in de randstad zaten, my bad...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2020 15:33:21 ]
pi_194633850
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In mijn ogen niet, maar het staat je vrij er een zaak van te maken.
Ow ik hoef er geen zaak van te maken hoor, die wordt al voor mij gemaakt. Jij weet net zo goed als mij dat deze cancel cultuur op een gegeven moment toch weer terugkomt op het bordje van de grootste schreeuwers.

Als immers het cancelen van een fictief figuur die wat vervelende gevoelens oproept zo makkelijk blijkt moet het toch niet zo'n groot probleem zijn om een ander fictief figuur te gaan verbieden die wel voor heel wat meer ellende zorgt in deze wereld dan een ongemakkelijk gevoel.
pi_194633870
Ah, PVV heeft Kamervragen gesteld. Hulde.
pi_194633875
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:23 schreef Vasilevski het volgende:
Die webcare ook echt: https://twitter.com/bol_com/with_replies :')

Die lopen elkaar nu te high-fiven omdat ze weer een grappige opmerking hebben bedacht waarmee ze aan de juiste kant van de geschiedenis staan i.v.m. producten die toch niemand via die site koopt.

Verdienen intussen nog wel minimumloon terwijl de bazen bij Koninklijke Ahold vergaderen over hoe ze het werk nog goedkoper kunnen uitbesteden, maar dat geheel terzijde. Zou het goedkoper zijn om een Indiër een beetje Nederlands en woke-ideologie te leren?
Ja die houding op Twitter vind ik nog 10x slechter dan de ZP-boycot. Sommig reacties kunnen echt niet als bedrijf zijnde hoor. Negeer het gewoon, wees professioneel.
pi_194633876
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nee dat bestaat niet.
pi_194633877
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
Zeer terecht ja.
pi_194633885
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
Toegeven, belachelijk dat de PVV zich hiermee bemoeit, ik ben het volledig eens met het argument dat het bol.com vrijstaat om hun eigen assortiment uit te kiezen. De politiek heeft hier niets mee te maken.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 15:36:50 #150
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194633888
Door Zwarte Piet wordt Nederland in het buitenland gezien als een achterlijk land. Het is dus heel goed dat deze rare traditie wordt verboden.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')