dat bedoel ik en toch neemt het afquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is wezenlijk toch niks anders maatregeltechnisch dan 2-3 weken geleden toen het vlug opliep? Tenzij die registratieplicht in de horeca plots het Gouden Ei is gebleken in de strijd tegen Corona.
Correct, dit is de enige praktische wijze om de vinger aan de pols te hebben. Inclusief test op anti-stoffenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:19 schreef Vallon het volgende:
Zelf zou ik het zuiverder vinden om een testgroep van 10.000 personen verspreid over Nederland in verschillende hoedanigheden te nemen etc.etc. waar je dan periodiek, dagelijks of wekelijks test. melden. De rest mag zich zelf melden om te testen maar de uitslagen daarvan (positief en negatief) zijn hooguit dan ondersteunend.
De laatste dagen iets na wekenlange stijgingen ja.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat bedoel ik en toch neemt het af
Dit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Landelijk gezien zeker maar Amsterdam en Rotterdam dan?
wat als het zakt?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
De laatste dagen iets na wekenlange stijgingen ja.
Wat als het volgende week naar 1000+ stijgt?
Dan hoef je ook niet in te grijpen, iedereen blij.quote:
Het idee van de spreiding is dat de gebouwen en het openbaar vervoer minder worden belast. Maar jij denkt dat de belasting zwaarder zal zijn? Welk percentage van je colleges geef je straks online?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:18 schreef roos94 het volgende:
Ik heb mijn rooster binnen gekregen van de Hogeschool Rotterdam.
4 lesdagen waarvan maar ééntje online, dus drie dagen per week op locatie. Uiteraard alle vakken verspreid over de week zodat studenten lekker vaak moeten reizen.
Ben benieuwd hoe dit zal gaan lopen. Rotterdam is toch een zorgenkindje.
We zijn al bijna 7 weken verder na de laatste versoepelingen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:32 schreef fetX het volgende:
Ach, over twee weken kunnen we pas écht zien wat het effect is op de ziekenhuisopnames.
@:lenny_leonard check dit.
Ik ben student. Ik heb 4 dagen per week les. Waarvan dinsdag, woensdag en vrijdag op locatie. Allemaal 1 vak per dag.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het idee van de spreiding is dat de gebouwen en het openbaar vervoer minder worden belast. Maar jij denkt dat de belasting zwaarder zal zijn? Welk percentage van je colleges geef je straks online?
Meer dan de helft van de besmettingen gebeurt thuis, maar toch krijgen jongeren elke keer de schuldquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:43 schreef _serial_ het volgende:
Week 34: RIVM Rapport
Van 10 tot 16 augustus :
103870 tests, waarvan 3678 positief (3.5%, daling 0,1%)
Van de positief getesten de afgelopen 2 weken waarvan de setting bekend was (1209)
53.3% thuissituatie (643)
15.5% familie (187)
9.3% medereiziger / reis / vakantie (113)
8.0% verpleegtehuis (97)
6.9% Kennissen en vrienden (83)
7.8% werk (94)
3.9% feest, verjaardag, borrel (47)
2.9% Horeca (35)
2.8% overig (34)
1.1% Vrijetijdsbesteding (13)
0.6% Studentenvereniging/activiteit (7)
0.3% Overige gezondheidzorg (4)
0.1% school/kinderopvang (1)
Ah, je bent student! Heb je normaal ook één vak op een dag? Bij ons is de bezetting ongeveer 15%.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik ben student. Ik heb 4 dagen per week les. Waarvan dinsdag, woensdag en vrijdag op locatie. Allemaal 1 vak per dag.
Voor de zomervakantie zeiden ze dat bijna alle lessen online zouden zijn. Maar het is HRO dus had het kunnen weten.
Wie zegt dat ze die besmettingen niet thuis oplopen door een broer/zus of kind dat besmet is geraakt op een feestje?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:43 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Meer dan de helft van de besmettingen gebeurt thuis, maar toch krijgen jongeren elke keer de schuld
De kans op besmetting bij feestjes is nog altijd kleiner dan in een verzorgingstehuis...
Misschien zouden ze vanavond in de persconferentie eens iets meer aandacht kunnen hebben voor verjaardagen en andere zaken waarbij familie en vrienden bij iemand thuis te weinig afstand houden.
Op zich ook niet heel gek als zorgmedewerkers die terugkomen van vakantie uit risicogebieden niet in quarantaine hoeven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Die thuissituatie is nogal vaag zoals Marino van Zelst ook toelicht op twitter:
Deze week staat de 'geen setting' op 70%. Eerder schreef ik over de settings van besmettingen:
https://twitter.com/mzelst/status/1288554515885506560
Als we weer zo rekenen komen we op 17.6% voor 'thuissituatie + 'overige familie' uit. Dit stond vorige week op 18.1%
Verder:
De transmissie van jongeren naar ouderen neemt steeds verder toe. Aantal besmettingen in vpl-huizen:
31: 3.6%
32: 6.3%
33: 8.0%
Aantal besmette locaties staat nu op 76 terwijl dat een paar weken geleden nog 30 was.
Terwijl het beschermen van bewoners in een verzorgingstehuis echt laag hangend fruit is, dmv een mondkapje voor personeel en bezoek.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Op zich ook niet heel gek als zorgmedewerkers die terugkomen van vakantie uit risicogebieden niet in quarantaine hoeven.
Een toenemend percentage besmettingen/positieve tests in verpleeghuizen zegt natuurlijk helemaal niks over transmissie van jongeren naar ouderen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Die thuissituatie is nogal vaag zoals Marino van Zelst ook toelicht op twitter:
Deze week staat de 'geen setting' op 70%. Eerder schreef ik over de settings van besmettingen:
https://twitter.com/mzelst/status/1288554515885506560
Als we weer zo rekenen komen we op 17.6% voor 'thuissituatie + 'overige familie' uit. Dit stond vorige week op 18.1%
Verder:
De transmissie van jongeren naar ouderen neemt steeds verder toe. Aantal besmettingen in vpl-huizen:
31: 3.6%
32: 6.3%
33: 8.0%
Aantal besmette locaties staat nu op 76 terwijl dat een paar weken geleden nog 30 was.
Bizar ja. Mijn zus is werkzaam in de thuiszorg, die dragen dus niet eens standaard een mondkapje.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Terwijl het beschermen van bewoners in een verzorgingstehuis echt laag hangend fruit is, dmv een mondkapje voor personeel en bezoek.
Het aantal besmettingen thuis is 13 keer zo hoog als de besmettingen op een feestje. Het zal vast zo zijn dat een aantal personen besmet raakt omdat een gezinslid naar een feestje toe gaat, maar daarmee krijg je niet zo'n hoog percentage.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze die besmettingen niet thuis oplopen door een broer/zus of kind dat besmet is geraakt op een feestje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zeg ik ook niet, maar de cijfers zijn wel zorgwekkend. Zorgpersoneel loopt (nog altijd) zonder beschermend materiaal rond waar ik mijn oma bezoek, bezoek is versoepeld en dus kan iedereen in en uit lopen.. een eventuele nieuwe lockdown betekent voor veel oudjes sterven van eenzaamheid (opnieuw).quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:50 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Een toenemend percentage besmettingen/positieve tests in verpleeghuizen zegt natuurlijk helemaal niks over transmissie van jongeren naar ouderen.
Echt hè, vanwaar toch die drang om dat soort cijfers te gaan zoeken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Toch weer zorgwekkende cijfers weten te vinden binnen anderhalf uur. Nice.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:53 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Gerucht uit lekken: het hele land gaat toch weer even 4 weken op slot.Waar heb je het vandaan dat die gerucht uitgelekt is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Humor, serieus en vrolijk!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |