Dat is mooi maar het probleem is dat de besmettingen (onder de huidige maatregelen) blijkbaar ook vrij rap weer explosief kunnen toenemen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:07 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
In de regio Rotterdam-Rijnmond is al een paar dagen het aantal besmettingen aan het dalen:
- Dit weekend 278 (gemiddeld 92 per dag)
- Gister 76
- Vandaag 58
Is toch een positieve trend? Lijkt me ook niet dat je daar ineens paniekvoetbal moet gaan spelen, hooguit dat huidige maatregelen verlengd worden als die blijken te werken.
Die geloofde altijd al iets te veel in zichzelf, maar nu bevindt hij zich in een groter gezelschap.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Beter zo dan messias Bolsonaro toch?
hoe bedoel je dat, ze nemen toch af onder de huidige maatregelen dus het ligt blijkbaar niet aan de maatregelen maar aan de opvolging ervanquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:13 schreef Elan het volgende:
Dat is mooi maar het probleem is dat de besmettingen (onder de huidige maatregelen) blijkbaar ook vrij rap weer explosief kunnen toenemen.
Juist niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is mooi maar het probleem is dat de besmettingen (onder de huidige maatregelen) blijkbaar ook vrij rap weer explosief kunnen toenemen.
Er is wezenlijk toch niks anders maatregeltechnisch dan 2-3 weken geleden toen het vlug opliep? Tenzij die registratieplicht in de horeca plots het Gouden Ei is gebleken in de strijd tegen Corona.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe bedoel je dat, ze nemen toch af onder de huidige maatregelen dus het ligt blijkbaar niet aan de maatregelen maar aan de opvolging ervan
Het zou sowieso wat oneerlijk zijn om de horeca expliciet te benoemen imo. Ook deze week zijn daar enkel 2-3% aan besmettingen opgelopen (wellicht wat meer als je de groep mee neemt waarvan de besmetting niet te herleiden is naar een specifieke plek). Mensen lopen het vooral op door feestjes, familie en huisgenoten. Dat is een veel groter probleem. Horeca sluiten (zelfs op lokaal niveau) komt al gauw over als ''we kunnen niet ingrijpen waar het écht nodig is, dus dan maar het gebruikelijke makkelijke doelwit om te doen alsof we iets doen om het virus eronder te krijgen''. Zou wel typisch bij de overheid passen overigens. Die zijn regelmatig fan van siermaatregelen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:11 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
[..]
Zal meer voor de echt grotere brandhaarden gaan gelden. Zou bijvoorbeeld wederom naaiend zijn als ze voor de hele horeca weer nieuwe maatregelen opleggen i.p.v. alleen de steden waar er vele besmettingen vormen. Denk dat in Amsterdam en Rotterdam sowieso wel de horeca weer iets zal veranderen. Voor de rest wordt het maar weer afwachten wat er gaat komen.
Mits je dan je testgroep dan wel voldoende representatief is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zoals het algemeen werkt met statistiek, al heb je een 1/3 van de gegevens kan je er bijna vanuit gaan dat de andere 2/3 ongeveer hetzelfde is.
Kan ook zijn dat die makkelijker te traceren zijn, en dat die dus ook meer gerapporteerd wordenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:06 schreef Za het volgende:
Wanneer 50-60% het oploopt in de thuissituatie
dat bedoel ik en toch neemt het afquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is wezenlijk toch niks anders maatregeltechnisch dan 2-3 weken geleden toen het vlug opliep? Tenzij die registratieplicht in de horeca plots het Gouden Ei is gebleken in de strijd tegen Corona.
Correct, dit is de enige praktische wijze om de vinger aan de pols te hebben. Inclusief test op anti-stoffenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:19 schreef Vallon het volgende:
Zelf zou ik het zuiverder vinden om een testgroep van 10.000 personen verspreid over Nederland in verschillende hoedanigheden te nemen etc.etc. waar je dan periodiek, dagelijks of wekelijks test. melden. De rest mag zich zelf melden om te testen maar de uitslagen daarvan (positief en negatief) zijn hooguit dan ondersteunend.
De laatste dagen iets na wekenlange stijgingen ja.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat bedoel ik en toch neemt het af
Dit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Landelijk gezien zeker maar Amsterdam en Rotterdam dan?
wat als het zakt?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
De laatste dagen iets na wekenlange stijgingen ja.
Wat als het volgende week naar 1000+ stijgt?
Dan hoef je ook niet in te grijpen, iedereen blij.quote:
Het idee van de spreiding is dat de gebouwen en het openbaar vervoer minder worden belast. Maar jij denkt dat de belasting zwaarder zal zijn? Welk percentage van je colleges geef je straks online?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:18 schreef roos94 het volgende:
Ik heb mijn rooster binnen gekregen van de Hogeschool Rotterdam.
4 lesdagen waarvan maar ééntje online, dus drie dagen per week op locatie. Uiteraard alle vakken verspreid over de week zodat studenten lekker vaak moeten reizen.
Ben benieuwd hoe dit zal gaan lopen. Rotterdam is toch een zorgenkindje.
We zijn al bijna 7 weken verder na de laatste versoepelingen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:32 schreef fetX het volgende:
Ach, over twee weken kunnen we pas écht zien wat het effect is op de ziekenhuisopnames.
@:lenny_leonard check dit.
Ik ben student. Ik heb 4 dagen per week les. Waarvan dinsdag, woensdag en vrijdag op locatie. Allemaal 1 vak per dag.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het idee van de spreiding is dat de gebouwen en het openbaar vervoer minder worden belast. Maar jij denkt dat de belasting zwaarder zal zijn? Welk percentage van je colleges geef je straks online?
Meer dan de helft van de besmettingen gebeurt thuis, maar toch krijgen jongeren elke keer de schuldquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:43 schreef _serial_ het volgende:
Week 34: RIVM Rapport
Van 10 tot 16 augustus :
103870 tests, waarvan 3678 positief (3.5%, daling 0,1%)
Van de positief getesten de afgelopen 2 weken waarvan de setting bekend was (1209)
53.3% thuissituatie (643)
15.5% familie (187)
9.3% medereiziger / reis / vakantie (113)
8.0% verpleegtehuis (97)
6.9% Kennissen en vrienden (83)
7.8% werk (94)
3.9% feest, verjaardag, borrel (47)
2.9% Horeca (35)
2.8% overig (34)
1.1% Vrijetijdsbesteding (13)
0.6% Studentenvereniging/activiteit (7)
0.3% Overige gezondheidzorg (4)
0.1% school/kinderopvang (1)
Ah, je bent student! Heb je normaal ook één vak op een dag? Bij ons is de bezetting ongeveer 15%.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik ben student. Ik heb 4 dagen per week les. Waarvan dinsdag, woensdag en vrijdag op locatie. Allemaal 1 vak per dag.
Voor de zomervakantie zeiden ze dat bijna alle lessen online zouden zijn. Maar het is HRO dus had het kunnen weten.
Wie zegt dat ze die besmettingen niet thuis oplopen door een broer/zus of kind dat besmet is geraakt op een feestje?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:43 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Meer dan de helft van de besmettingen gebeurt thuis, maar toch krijgen jongeren elke keer de schuld
De kans op besmetting bij feestjes is nog altijd kleiner dan in een verzorgingstehuis...
Misschien zouden ze vanavond in de persconferentie eens iets meer aandacht kunnen hebben voor verjaardagen en andere zaken waarbij familie en vrienden bij iemand thuis te weinig afstand houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |