abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2020 @ 20:57:39 #201
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194607552
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:45 schreef Vliegbaard het volgende:
Het zou mij eigenlijk verbazen als er weer extra maatregelen opgelegd zouden worden. Het gaat niet eens bewijsbaar slechter dan vorige week.
Kwestie van een betere meting doen en definities aanpassen, net zo lang de uitkomst strookt met het begeerde doel.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194607558
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Je ziet het wél terug in ziekenhuisopnames.
Ook niet, een handjevol opnamen per dag, al wekenlang. Mogelijk is de ligtijd nu langer, waardoor de aantallen in totaliteit wel toenemen, maar ook verre van kritisch. Op het hoogtepunt kwamen er meer dan 500 mensen per dag bij in het ziekenhuis en waarschijnlijk waren de criteria voor opname toen ook nog eens veel strenger dan nu. Door meer ruimte kan er ook eerder gekozen worden voor een opname van mensen met covid-19 voor een betere behandeling en monitoring. Helaas kan ik nergens iets terugvinden over verschil in ligtijd in dagen van covid-patiënten nu en in maart/april.

Opnamen op de ic blijven ook laag. De totale bezetting ligt al sinds juni rond de 600 en het aantal met covid-19 blijft ook stabiel.
pi_194607575
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Thx, dat is qua aantallen niks geks
Wel aanzienlijk meer positief getest.
Vind het wel erg lastig interpreteren wanneer het positieven percentage omhoog gaat.

Er wordt dan wel gezegd dat dan blijkt dat de testbereidheid omlaag gaat, maar ik weet niet of je dat wel kan/mag zeggen.
Als minder mensen zich laten testen, dan verwacht je gewoon een afname in het totaal aantal tests, niets meer dan dat volgens mij.
Want je verwacht dan een afname in zowél het aantal mensen dat hun klachten onterecht aanziet voor corona, áls het aantal mensen dat hun klachten wel terecht aanziet voor corona.
I'll give you something to do
pi_194607658
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:57 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Ook niet, een handjevol opnamen per dag, al wekenlang.
Jawel, er is een stijgende trend. Minimaal, maar hij stijgt wél. En geen idee waarom je het over 'kritisch' hebt, dat beweer ik namelijk helemaal niet.

Stijgende trend besmettingen en er is al een weekje ofzo een stijgende trend in de opnames. Totaal niet zorgwekkend, niet kritisch, maar het ontkennen van die trend is nogal dom. IC is overigens óók gewoon aan het stijgen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2020 21:04:16 ]
pi_194607783
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Jawel, er is een stijgende trend. Minimaal, maar hij stijgt wél. En geen idee waarom je het over 'kritisch' hebt, dat beweer ik namelijk helemaal niet.

Stijgende trend besmettingen en er is al een weekje ofzo een stijgende trend in de opnames. Totaal niet zorgwekkend, niet kritisch, maar het ontkennen van die trend is nogal dom. IC is overigens óók gewoon aan het stijgen.
Maar dat wisten we allemaal dat er een bepaalde stijging ging plaatsvinden. 0 stijging is niet realistisch.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194607804
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maar dat wisten we allemaal dat er een bepaalde stijging ging plaatsvinden. 0 stijging is niet realistisch.
Dat klopt. Wat is het punt precies? :)
pi_194607836
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat klopt. Wat is het punt precies? :)
Het lijkt alsof we niets meer accepteren, geen besmettingen, geen IC opnames, geen ziekenhuis opnames. Dat vind ik vooral bijzonder.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194607851
Overigens was er een bepaald aantal positieve tests ingecalculeerd tijdens de versoepelingen alvorens er ingegrepen zou worden. Boven de 2000 per dag als ik mij niet vergis. Hier zitten we nog lang niet op en er is geen sprake van groei, eerder een stagnatie. Nieuwe maatregelen zouden dus ook behoorlijk tegenstrijdig zijn. Er zijn 2 opties. Of ze zijn in paniek en hebben geen idee waar ze meer mee bezig zijn (dit soort paniekvoetbal zagen we in België ook) of er komen helemaal geen maatregelen, hoogstens lokaal in de randstad.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 17 augustus 2020 @ 21:16:31 #209
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194607887
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 19:21 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Geen enkel cijfer zou hoog genoeg zijn om achter de voordeur te mogen controleren, maar al helemaal niet met de huidige situatie. Zelfs die persconferentie morgen is al volledige overkill, maar als ze er zelf maar in geloven hé :')
Had je dit een jaar geleden gezegd over afgesloten centra, inperken persoonlijke contacten en dragen van versluierende doekjes etc.etc, was je de malloot van de dag.

Wanneer je serieus nadenkt over de beoogde doelen, beperken verspreiding, kan het kabinet niet anders dan ook indirect te laten ingrijpen achter de eigen voordeur. Deels is dat trouwens al gedaan door o.a. restricties thuiscentra, bijeenkomsten verbieden, regels over afstand & omgang (ook thuis) opleggen.
Dat inperken achter de eigen voordeur gebeurd dan, versluierend, niet landelijk als is te controlen op rechtvaardiging.

De keuze en beslissing van uitvoering laat het kabinet over aan "willekeurigheid" van bestuurders. Zie o.a. mondkapjes. Strategisch wel slim, verdeel je aansprakelijkheid en beheers daarmee je leiderschap.
Het kabinet kan dan ook niet worden afgerekend op het gedrag van een overhoopt losgeslagen burgemeester, noch aangewreven worden dat zij grondwettelijk buiten haar boekje(s) is gegaan. Daarnaast krijgen burgermeesters weer een grotere vinger in cruesli van (lokale) invloed.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194607895
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Overigens was er een bepaald aantal positieve tests ingecalculeerd tijdens de versoepelingen alvorens er ingegrepen zou worden. Boven de 2000 per dag als ik mij niet vergis. Hier zitten we nog lang niet op en er is geen sprake van groei, eerder een stagnatie. Nieuwe maatregelen zouden dus ook behoorlijk tegenstrijdig zijn. Er zijn 2 opties. Of ze zijn in paniek en hebben geen idee waar ze meer mee bezig zijn (dit soort paniekvoetbal zagen we in België ook) of er komen helemaal geen maatregelen, hoogstens lokaal in de randstad.
Klopt, het zou ook best kunnen dat de pers nu aannames doet, want de jonge laat niets los. En meestal laten ze een dag van te voren een proefballon op om te kijken hoe iets valt.
pi_194607897
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het lijkt alsof we niets meer accepteren, geen besmettingen, geen IC opnames, geen ziekenhuis opnames. Dat vind ik vooral bijzonder.
Zouden we af stevenen naar een nanny state? Misschien heeft de WHO ons wel flink op de vingers getikt met ons vrijblijvende beleid. Dat is natuurlijk een doorn in het oog, alleen strenge lockdowns zijn hot item en werken volgens het WHO.
pi_194607898
quote:

[..]

Valt wel mee toch? Het stijgt al een aantal weken, en tot nu toe hebben we geen extra echte maatregelen gehad, op wat regionale dingetjes na.

En het zal ook komen door de koerswijziging, van 'we laten het virus rondgaan' naar 'we moeten indammen en zo min mogelijk besmettingen krijgen'. Al zal dat ook weer te maken hebben met dat ze, denk ik, sowieso nog een forse toename verwachten in september/oktober, wanneer we meer binnen zitten enzo. En dan komt de stijging nu wel erg slecht uit. Je begint die periode namelijk liever met zo min mogelijk besmettingen/opnames/IC dan dat je op dat moment de huidige stijgingen (ook al zijn ze licht) nog aan het wegwerken bent.
  maandag 17 augustus 2020 @ 21:17:14 #213
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194607900
Is het bevestigd dat er echt nieuwe maatregelen zijn? Mij lijkt het zo alleen het moment om de app te promoten (die is vanaf vandaag te downloaden) en nog een keer grote foei te zeggen.
pi_194607906
quote:

[..]

Ik denk dat het vooral gaat om het voorkomen van zoveel besmettingen dat we weer in het scenario van maart en april terecht komen.

Daarvoor is het noodzakelijk het aantal nieuwe besmettingen laag te houden. Eigenlijk is de toename dan nu al te hoog.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_194607954
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:17 schreef Momo het volgende:
Is het bevestigd dat er echt nieuwe maatregelen zijn? Mij lijkt het zo alleen het moment om de app te promoten (die is vanaf vandaag te downloaden) en nog een keer grote foei te zeggen.
Of de versoepelingen van 1 september gaan niet door.
  maandag 17 augustus 2020 @ 21:19:55 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194607958
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:17 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral gaat om het voorkomen van zoveel besmettingen dat we weer in het scenario van maart en april terecht komen.

Daarvoor is het noodzakelijk het aantal nieuwe besmettingen laag te houden. Eigenlijk is de toename dan nu al te hoog.
In maart zaten we echt op gigantisch veel meer infecties dan die 1100/1200 die er officieel werden gemeld. Wereld van verschil met nu, niet te vergelijken.

Huisgenoten van positief getesten kregen toen niet eens een test.
pi_194607965
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat weten we vrijwel zeker.
pi_194607986
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:17 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dan moeten er nog heel wat besmettingen bij komen.
  maandag 17 augustus 2020 @ 21:21:25 #219
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194607988
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik zie dat sowieso niet gebeuren. Op mijn werk zijn ze superveel aan het investeren om alles coronaproof te maken met schermen, looproutes etc. Maar lijkt mij gewoon een probleem voor het OV, ook als scholen straks weer beginnen.
pi_194608004
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:21 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik zie dat sowieso niet gebeuren. Op mijn werk zijn ze superveel aan het investeren om alles coronaproof te maken met schermen, looproutes etc. Maar lijkt mij gewoon een probleem voor het OV, ook als scholen straks weer beginnen.
Bij ons is de aanpassing van 1 sept al uitgesteld tot nader order. we mogen waarschijnlijk slechts 1x in de 2 weken op kantoor komen als team.
  maandag 17 augustus 2020 @ 21:23:33 #221
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194608021
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Bij ons is de aanpassing van 1 sept al uitgesteld tot nader order. we mogen waarschijnlijk slechts 1x in de 2 weken op kantoor komen als team.
Ze hebben het zo ingericht dat dit voor 20% capaciteit is per 1 september, een volgende stap zou zijn voor 50%. Maar die 20% gaat al niet gebeuren zo.
pi_194608027
Word weer 5 dagen per week op kantoor verwacht

[ Bericht 1% gewijzigd door Mortaxx op 17-08-2020 21:30:58 ]
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194608056
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan moeten er nog heel wat besmettingen bij komen.
Ja, maar dat wil je juist voorkomen.

Als je bedenkt dat iedere nieuw gemelde besmetting in het negatiefste scenario ook weer 3 andere mensen heeft besmet dan kan het aantal besmettingen in een paar weken tijd exponentieel toenemen, en dat wil je dus niet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_194608167
Wereldwijd lijkt er wel een plafond te zijn overigens, qua stijging in dagelijkse nieuwe infecties. Sinds hij de 200.000 aan heeft getikt lijkt het te stagneren. Hij wil maar niet naar de 300.000 gaan:

Kan ook het zomereffect zijn natuurlijk :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2020 21:30:05 ]
pi_194608213
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wereldwijd lijkt er wel een plafond te zijn overigens, qua stijging in dagelijkse nieuwe infecties. Sinds hij de 200.000 aan heeft getikt lijkt het te stagneren. Hij wil maar niet naar de 300.000 gaan:

[ afbeelding ]

Kan ook het zomereffect zijn natuurlijk :D
Beter toch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')