Kwestie van een betere meting doen en definities aanpassen, net zo lang de uitkomst strookt met het begeerde doel.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:45 schreef Vliegbaard het volgende:
Het zou mij eigenlijk verbazen als er weer extra maatregelen opgelegd zouden worden. Het gaat niet eens bewijsbaar slechter dan vorige week.
Ook niet, een handjevol opnamen per dag, al wekenlang. Mogelijk is de ligtijd nu langer, waardoor de aantallen in totaliteit wel toenemen, maar ook verre van kritisch. Op het hoogtepunt kwamen er meer dan 500 mensen per dag bij in het ziekenhuis en waarschijnlijk waren de criteria voor opname toen ook nog eens veel strenger dan nu. Door meer ruimte kan er ook eerder gekozen worden voor een opname van mensen met covid-19 voor een betere behandeling en monitoring. Helaas kan ik nergens iets terugvinden over verschil in ligtijd in dagen van covid-patiënten nu en in maart/april.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Je ziet het wél terug in ziekenhuisopnames.
Vind het wel erg lastig interpreteren wanneer het positieven percentage omhoog gaat.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Thx, dat is qua aantallen niks geks
Wel aanzienlijk meer positief getest.
Jawel, er is een stijgende trend. Minimaal, maar hij stijgt wél. En geen idee waarom je het over 'kritisch' hebt, dat beweer ik namelijk helemaal niet.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:57 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ook niet, een handjevol opnamen per dag, al wekenlang.
Maar dat wisten we allemaal dat er een bepaalde stijging ging plaatsvinden. 0 stijging is niet realistisch.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Jawel, er is een stijgende trend. Minimaal, maar hij stijgt wél. En geen idee waarom je het over 'kritisch' hebt, dat beweer ik namelijk helemaal niet.
Stijgende trend besmettingen en er is al een weekje ofzo een stijgende trend in de opnames. Totaal niet zorgwekkend, niet kritisch, maar het ontkennen van die trend is nogal dom. IC is overigens óók gewoon aan het stijgen.
Dat klopt. Wat is het punt precies?quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar dat wisten we allemaal dat er een bepaalde stijging ging plaatsvinden. 0 stijging is niet realistisch.
Het lijkt alsof we niets meer accepteren, geen besmettingen, geen IC opnames, geen ziekenhuis opnames. Dat vind ik vooral bijzonder.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat klopt. Wat is het punt precies?
Had je dit een jaar geleden gezegd over afgesloten centra, inperken persoonlijke contacten en dragen van versluierende doekjes etc.etc, was je de malloot van de dag.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:21 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Geen enkel cijfer zou hoog genoeg zijn om achter de voordeur te mogen controleren, maar al helemaal niet met de huidige situatie. Zelfs die persconferentie morgen is al volledige overkill, maar als ze er zelf maar in geloven hé
Klopt, het zou ook best kunnen dat de pers nu aannames doet, want de jonge laat niets los. En meestal laten ze een dag van te voren een proefballon op om te kijken hoe iets valt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Overigens was er een bepaald aantal positieve tests ingecalculeerd tijdens de versoepelingen alvorens er ingegrepen zou worden. Boven de 2000 per dag als ik mij niet vergis. Hier zitten we nog lang niet op en er is geen sprake van groei, eerder een stagnatie. Nieuwe maatregelen zouden dus ook behoorlijk tegenstrijdig zijn. Er zijn 2 opties. Of ze zijn in paniek en hebben geen idee waar ze meer mee bezig zijn (dit soort paniekvoetbal zagen we in België ook) of er komen helemaal geen maatregelen, hoogstens lokaal in de randstad.
Zouden we af stevenen naar een nanny state? Misschien heeft de WHO ons wel flink op de vingers getikt met ons vrijblijvende beleid. Dat is natuurlijk een doorn in het oog, alleen strenge lockdowns zijn hot item en werken volgens het WHO.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het lijkt alsof we niets meer accepteren, geen besmettingen, geen IC opnames, geen ziekenhuis opnames. Dat vind ik vooral bijzonder.
Valt wel mee toch? Het stijgt al een aantal weken, en tot nu toe hebben we geen extra echte maatregelen gehad, op wat regionale dingetjes na.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het lijkt alsof we niets meer accepteren, geen besmettingen, geen IC opnames, geen ziekenhuis opnames. Dat vind ik vooral bijzonder.
Ik denk dat het vooral gaat om het voorkomen van zoveel besmettingen dat we weer in het scenario van maart en april terecht komen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of de versoepelingen van 1 september gaan niet door.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:17 schreef Momo het volgende:
Is het bevestigd dat er echt nieuwe maatregelen zijn? Mij lijkt het zo alleen het moment om de app te promoten (die is vanaf vandaag te downloaden) en nog een keer grote foei te zeggen.
In maart zaten we echt op gigantisch veel meer infecties dan die 1100/1200 die er officieel werden gemeld. Wereld van verschil met nu, niet te vergelijken.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral gaat om het voorkomen van zoveel besmettingen dat we weer in het scenario van maart en april terecht komen.
Daarvoor is het noodzakelijk het aantal nieuwe besmettingen laag te houden. Eigenlijk is de toename dan nu al te hoog.
Dat weten we vrijwel zeker.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Of de versoepelingen van 1 september gaan niet door.
Dan moeten er nog heel wat besmettingen bij komen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral gaat om het voorkomen van zoveel besmettingen dat we weer in het scenario van maart en april terecht komen.
Daarvoor is het noodzakelijk het aantal nieuwe besmettingen laag te houden. Eigenlijk is de toename dan nu al te hoog.
Ik zie dat sowieso niet gebeuren. Op mijn werk zijn ze superveel aan het investeren om alles coronaproof te maken met schermen, looproutes etc. Maar lijkt mij gewoon een probleem voor het OV, ook als scholen straks weer beginnen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Of de versoepelingen van 1 september gaan niet door.
Bij ons is de aanpassing van 1 sept al uitgesteld tot nader order. we mogen waarschijnlijk slechts 1x in de 2 weken op kantoor komen als team.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie dat sowieso niet gebeuren. Op mijn werk zijn ze superveel aan het investeren om alles coronaproof te maken met schermen, looproutes etc. Maar lijkt mij gewoon een probleem voor het OV, ook als scholen straks weer beginnen.
Ze hebben het zo ingericht dat dit voor 20% capaciteit is per 1 september, een volgende stap zou zijn voor 50%. Maar die 20% gaat al niet gebeuren zo.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij ons is de aanpassing van 1 sept al uitgesteld tot nader order. we mogen waarschijnlijk slechts 1x in de 2 weken op kantoor komen als team.
Ja, maar dat wil je juist voorkomen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan moeten er nog heel wat besmettingen bij komen.
Beter toch.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wereldwijd lijkt er wel een plafond te zijn overigens, qua stijging in dagelijkse nieuwe infecties. Sinds hij de 200.000 aan heeft getikt lijkt het te stagneren. Hij wil maar niet naar de 300.000 gaan:
[ afbeelding ]
Kan ook het zomereffect zijn natuurlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |