abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194608258
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Beter toch.
Zeker ja.
pi_194608439
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Jawel, er is een stijgende trend. Minimaal, maar hij stijgt wél. En geen idee waarom je het over 'kritisch' hebt, dat beweer ik namelijk helemaal niet.

Stijgende trend besmettingen en er is al een weekje ofzo een stijgende trend in de opnames. Totaal niet zorgwekkend, niet kritisch, maar het ontkennen van die trend is nogal dom. IC is overigens óók gewoon aan het stijgen.
Ik zie een minieme toename niet als een stijgende trend, maar dat interpreteer jij anders, prima.
  maandag 17 augustus 2020 @ 22:15:54 #228
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194608953
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:23 schreef Mortaxx het volgende:
Word weer 5 dagen per week op kantoor verwacht
Yep. Same here. Werkende voor een (semi)overheidsinstelling.

En je ziet het gewoon alweer drukker op de weg worden.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_194609113
Ik hoor geruchten over een lockdown in Amsterdam morgen? Zo'n vaart zou het toch niet lopen.
Groot fan van User Wotte
  Miss 200.000.000! maandag 17 augustus 2020 @ 22:24:15 #230
367000 roos94
pi_194609133
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 22:23 schreef Tjacka het volgende:
Ik hoor geruchten over een lockdown in Amsterdam morgen? Zo'n vaart zou het toch niet lopen.
Dat laat Halalslaatje niet gebeuren
pi_194609141
quote:
Lijkt me heel sterk.

Gelukkig woon ik in het veilige zuiden.
  maandag 17 augustus 2020 @ 22:25:40 #232
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194609158
quote:
Gaat het dak van de Arena dicht dan?
pi_194609179
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 22:24 schreef roos94 het volgende:

[..]

Mwa. Die zou dat juist wel fijn vinden.
Groot fan van User Wotte
pi_194609258
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja, maar dat wil je juist voorkomen.

Als je bedenkt dat iedere nieuw gemelde besmetting in het negatiefste scenario ook weer 3 andere mensen heeft besmet dan kan het aantal besmettingen in een paar weken tijd exponentieel toenemen, en dat wil je dus niet.
Voorlopig wijzen de cijfers dat al wekenlang niet uit.
pi_194609320
Het zal wellicht al geplaatst zijn maar dit gedrag is toch gewoon een dikke middelvinger naar de maatschappij. Ik vraag me af of deze tenten nu ook een paar weken dicht moeten of dat er boetes volgen.

Bron AD:
quote:
Bij verschillende nachtclubs in Amsterdam kunnen bezoekers ‘gewoon’ uitgaan zonder coronarestricties. Telefoons worden afgeplakt en als het licht aan gaat, moeten bezoekers snel op een kruk gaan zitten bij een tafel.

Bij de ingang van nachtclub Disco Dolly worden zaterdagnacht alle camera’s van bezoekers afgeplakt, zonder uitleg. Terwijl de deurhost zich ontfermt over oranje stippenstickers, scant een andere medewerker van de nachtclub het ticket. Er worden enkel nog tafels verkocht voor 3 of 4 personen voor omgerekend 7,50 per persoon. Al heeft niemand een eigen tafel, zo blijkt bij binnenkomst.

Er hangen een paar witte A4-’tjes waarop ‘1.5-meter afstand’ staat. Wat afstand betreft is de praktijk echter beroerd: aanwezigen dansen met en door elkaar op beats die gedraaid worden door DJ Dida. Als het licht aan gaat moeten bezoekers snel op een kruk gaan zitten bij een tafel, is de mededeling bij de ingang. Een van de bezoekers was vorige week ook al in de nachtclub. “Ik dacht: chill, hier mag het nog.”

De situatie is cru. Want het mag niet. De nachtclubbranche is de enige sector die vanwege de coronamaatregelen nog niet open mag, maar niet elke ondernemer houdt zich daar ook aan. Volgens diverse bronnen is uitgaan op de oude manier nog steeds op verschillende plekken mogelijk. Zo ook bij Radion, waar een medewerker vrijdagnacht vanaf het podium liet weten dat iedereen het eerste uur naast zijn stoel moest dansen. ,,Daarna mogen jullie losgaan.” Bij Vunzige Deuntjes bij Lofi luidde het dringende verzoek aan bezoekers om geen foto’s en video’s te maken van de polonaise die er gaande was. ,,We willen niet in de problemen komen,” aldus een medewerker.

De Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zegt dat veel horecaondernemers de coronamaatregelen goed opvolgen, maar ziet en krijgt ook signalen dat sommige horecaondernemers zeer bewust de regels overtreden. Dirk Beljaarts, directeur van KHN: ,,Ondernemers staan op het punt van omvallen. Maar doelbewust geen coronaregels respecteren, wordt door ons afgekeurd. Helemaal omdat iedereen zo hard bezig is de regels te respecteren en de horeca veilig te houden."
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194609431
quote:
Dat gaat een beetje moeilijk. Alle Amsterdamse handhavers zijn al aan het muiten.
https://www.ad.nl/amsterd(...)irectie-op~a17187e3/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194609473
twitter
pi_194609481
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 22:24 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ah. Het niveau gaat evenredig met het het aantal nieuwe besmettingen zie ik.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194609950
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 22:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ah. Het niveau gaat evenredig met het het aantal nieuwe besmettingen zie ik.
:D
pi_194610119
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Overigens was er een bepaald aantal positieve tests ingecalculeerd tijdens de versoepelingen alvorens er ingegrepen zou worden. Boven de 2000 per dag als ik mij niet vergis. Hier zitten we nog lang niet op en er is geen sprake van groei, eerder een stagnatie. Nieuwe maatregelen zouden dus ook behoorlijk tegenstrijdig zijn. Er zijn 2 opties. Of ze zijn in paniek en hebben geen idee waar ze meer mee bezig zijn (dit soort paniekvoetbal zagen we in België ook) of er komen helemaal geen maatregelen, hoogstens lokaal in de randstad.
Ondertussen zou ik verwachten dat ze ook wel wat perspectief gaan bieden en/of een toelichting gaan geven op de langere termijn strategie.

Een de ene kant is er de roep om meer maatregelen aan de andere kant juist minder.
Blijven we nu op deze koers zitten(welke koers hebben we eigenlijk), wat vinden we acceptabel qua besmettingen etc.

Anders blijven deze discussies terugkomen van viruswaanzin tot containment.nu omdat niemand echt weet waar we naartoe willen.

Ik ga er wel vanuit dat er ook iets gezegd wordt over de scholen waar het rivm onderzoek naar deed.

September versoepeling zal wel uitgesteld worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kickinalfa op 17-08-2020 23:15:50 ]
pi_194610233
Wel spannend weer hoor jongens. Ik zou juist zeggen dat alle hens nog niet echt aan dek is. Dan is deze persco wel weer opvallend snel
Groot fan van User Wotte
  maandag 17 augustus 2020 @ 23:19:29 #242
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194610275
twitter
pi_194610279
quote:
In elk geval zwaardere maatregelen in Amsterdam dus. Heel verstandig.

quote:
De Jonge: Amsterdam komt dinsdag met nieuwe coronamaatregelen
Het kabinet besluit dinsdag welke extra maatregelen nodig zijn om het oplopende aantal besmettingen met het coronavirus terug te dringen. Het gaat om landelijke maatregelen, maar ook regionale. Zo komt Amsterdam volgens De Jonge dinsdagavond zelf met specifieke maatregelen.
https://www.ad.nl/amsterd(...)aatregelen~a7eee780/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 17 augustus 2020 @ 23:24:45 #244
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194610361
quote:
Waar hoor je die geruchten?
En nee, dat zou weinig proportioneel zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194610364
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 23:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In elk geval zwaardere maatregelen in Amsterdam dus. Heel verstandig.
[..]

Ik ga voor een avondklok
Groot fan van User Wotte
pi_194610383
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 23:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Waar hoor je die geruchten?
En nee, dat zou weinig proportioneel zijn
Ik werk in de horeca dus hoorde het bij de naborrel, maar denk dat iemand een speldbericht oid heeft gelezen lol.
Groot fan van User Wotte
  maandag 17 augustus 2020 @ 23:29:59 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194610471
quote:
10s.gif Op maandag 17 augustus 2020 23:25 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ik werk in de horeca dus hoorde het bij de naborrel, maar denk dat iemand een speldbericht oid heeft gelezen lol.
Ligt er ook wel beetje aan wat mensen onder 'lockdown' verstaan maar het lijkt mij redelijk ondenkbaar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 17 augustus 2020 @ 23:30:58 #248
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_194610492
Ik begrijp hier helemaal niets van.

twitter
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 23:31:22 #249
236264 crew  capricia
pi_194610500
quote:
Ik hoor die geruchten ook.
Maar denk niet dat dat het gaat zijn, morgenavond.

Meer gezag bij de lokale bestuurders. Eventueel een avondklok in die gebieden waar het oploopt. Zoiets?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194610527
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 23:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik hoor die geruchten ook.
Maar denk niet dat dat het gaat zijn, morgenavond.

Meer gezag bij de lokale bestuurders. Eventueel een avondklok in die gebieden waar het oploopt. Zoiets?
Ik woon waarschijnlijk in zo'n gebied waar het oploopt, maar geen idee waar je dat kan checken oid.
Groot fan van User Wotte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')