abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195782356
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik, maar dat krijg je alleen maar bij fatsoenlijk onderzoek, nu weten ze amper wat van je als je niet in het ziekenhuis komt te liggen.
Ja en dat vind ik dus erg slecht. Ik vind dat elke besmette coronapatiënt een online vragenlijst zou moeten invullen met standaardvragen over van alles en nog wat. Die gegevens worden natuurlijk anoniem verwerkt. Dit kost overigens ook geen enkele mankracht, alleen bij het maken van de vragenlijst, website en het analyseren van de gegevens.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195782391
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als je kinderen niet meer test en het brononderzoek op zn gat ligt lijkt dat inderdaad zo.

Let op: daarmee wil ik niet zeggen dat scholen brandhaarden zijn. Maar als je dat niet onderzoekt kun je niet weten of dat wel of niet zo is.
Ze testen niet dus het bestaat niet.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 12:32:26 #78
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195782921
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:55 schreef quirina het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:55 schreef quirina het volgende:

[..]

Spijker op z'n kop.

Dit is een belangrijk kritiekpunt dat C19 Red Team en Containment Nu hebben. Zolang ouders het advies krijgen om kinderen onder de <12 niet te laten testen zal het niet duidelijk worden wat de exacte impact is van jonge kinderen op de verspreiding. Het zou nu nog steeds prima kunnen dat jonge kinderen een aanzienlijk aandeel leveren aan de nieuwe besmettingen waarvan de bron onbekend is.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195783039
Allemaal vertrouwen op de experts jongens :') En vooral die mondkap op, die helemaal niet werkt. Rutte gaat voor groepsimmuniteit, maar hij durft het niet te zeggen. Ze laten heel Nederland besmet raken in fases.
pi_195783604
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:32 schreef quirina het volgende:

Die sluiten vanzelf als alle docenten en pedagogisch medewerkers ziek zijn of in quarantaine moeten omdat er geen invallers beschikbaar zijn.
Mogelijk die worden amper ziek, want juist vanwege hun beroep komen ze met zoveel virussen in aanraking dat ze net als de kinderen een zekere immuniteit genieten en gewoon asymptomatische covid dragers worden.
pi_195783745
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 12:38 schreef HansCojona het volgende:
Allemaal vertrouwen op de experts jongens :') En vooral die mondkap op, die helemaal niet werkt. Rutte gaat voor groepsimmuniteit, maar hij durft het niet te zeggen. Ze laten heel Nederland besmet raken in fases.
Waar is m'n aluhoedje?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_195783915
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:16 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Waar is m'n aluhoedje?
Hoe verklaar je dit dan? Aluhoedje roepen is veels te makkelijk, kom met iets beters.
pi_195784396
quote:
Laten? Hoe doen ze dat dan, precies? Is er een lijst met namen die covid thuisbezorgd krijgen of zo?
pi_195784506
quote:
Heb jij enig bewijs voor je claim dat Rutte gaat voor groepsimmuniteit? Of dat dit een heel programma is dat in fases wordt uitgerold? Je lijkt nogal wat kennis te hebben. Kennis die nergens anders in de media gezien is.
pi_195784540
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:25 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dit dan? Aluhoedje roepen is veels te makkelijk, kom met iets beters.
Jij bent vast een christen. Die weten wel raad met het verzinnen van verhalen bij zaken die ze zelf niet kunnen verklaren.
pi_195784782
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:40 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk bedoel ik dat niet! Ik bedoel dat we meer data over de besmette personen hebben. Dus dat we bijv. kunnen zien dat van alle Nederlanders 40% kinderen hebben, maar dat 60% van de besmette mensen kinderen hebben. Ik zou meer "big data" willen zien over besmette mensen, waardoor we veel nauwkeuriger zouden kunnen bepalen hoe het virus zich verspreidt en waarom bepaalde mensen wel of niet besmet raken. Denk aan dingen als kinderen of geen kinderen, maar ook andere op het eerste gezicht onbenullige details, zoals religie, voedingspatroon, werk, inkomen, wel of geen koffiedrinker, wel of geen alcoholdrinker, wel of geen roker, opleidingsniveau, bezochte landen in de afgelopen 10 jaar, etc. etc.

Wat mij betreft kunnen we niet genoeg data hebben over de besmette (en ook vooral de ernstig zieke) mensen. Want alleen zo kunnen we erachter komen wat de grootste risicofactoren zijn.
helemaal mee eens.
ik wil ook weten of besmettingen vaker voorkomen bij mensen die met de lift naar hun woning gaan,
en ook of de buren en onderburen van besmette mensen vaak besmet worden.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_195785042
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:58 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Jij bent vast een christen. Die weten wel raad met het verzinnen van verhalen bij zaken die ze zelf niet kunnen verklaren.
Ik ben zo atheïstisch als het maar kan :D Ik ben realistisch en als ik zie wat voor gek beleid ze voeren kom ik op deze conclusie uit. We moeten leven met corona zeggen ze, dus dat gaan we doen.
pi_195785153
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:19 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Ik ben zo atheïstisch als het maar kan :D Ik ben realistisch en als ik zie wat voor gek beleid ze voeren kom ik op deze conclusie uit. We moeten leven met corona zeggen ze, dus dat gaan we doen.
Dus, omdat je het beleid gek vind denk jij dat ze bewust iedereen in fases willen besmetten?
pi_195785295
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:23 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dus, omdat je het beleid gek vind denk jij dat ze bewust iedereen in fases willen besmetten?
Heb je Rutte zijn 1e speech gezien? Of ben je vergeten wat hij daar heeft gezegd?
  donderdag 22 oktober 2020 @ 15:11:07 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195786452
Ik word zo moe van al die trollerige kutaccounts van na het begin van de corona-epidemie die iedere keer allerlei topics komen verneuken met hun complottheoriegeneuzel.
Flikker gewoon op met dat gezeik. Het gaat hier over de mogelijke besmettelijkheid van kinderen, niet over allerlei andere shit die constant tegen je aluhoedje terugkaatst.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195790426
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:58 schreef Multatilu het volgende:

[..]

:D
pi_195790436
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:11 schreef Leandra het volgende:
Ik word zo moe van al die trollerige kutaccounts van na het begin van de corona-epidemie die iedere keer allerlei topics komen verneuken met hun complottheoriegeneuzel.
Flikker gewoon op met dat gezeik. Het gaat hier over de mogelijke besmettelijkheid van kinderen, niet over allerlei andere shit die constant tegen je aluhoedje terugkaatst.
+100 ^O^
pi_195790635
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat roep ik al maanden... ik kon simpelweg niet rijmen dat kinderen niet besmettelijk zouden zijn en dat ze tegelijkertijd vooral NIET naar opa en oma zouden mogen.

Het is het een of het ander, maar niet allebei.
En nog steeds hoor en lees ik veel dat de kindjes ff lekker naar opa en oma die op hen gaan passen. -O-

Ik maak me ook wel iets zorgen om de dagopvang van ons eigen zoontje.
Nu heerst er hier niet zo veel corona, maar onlangs zijn er wel 7 nieuwe gevallen bij gekomen volgens die corona locator website.
Paps en mams kunnen het virus hebben maar geen klachten hebben, brengen het kind naar de opvang, en dan zou ons zoontje het virus dan ook kunnen oplopen en zonder zelf ziek te worden het aan ons overbrengen.

We blijven hem er nog wel naar toe brengen zolang de cijfertjes hier niet als een debiel omhoog schieten, maar ik ben er niet echt gerust op.
pi_195790643
quote:
Dit dus.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 18:34:04 #95
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195790765
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:11 schreef Leandra het volgende:
De zogenaamde wetenschappelijke informatie is nog erger dan de trollen. De ene keer blijkt dit, de andere keer geheel het tegenovergestelde. Om schijtziek van te worden. Kan iedere idioot tegenwoordig wetenschappelijk onderzoek doen?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_195791124
Er is hier in de kinderopvang organisatie sinds corona geen enkele medewerker besmet geraakt.

Betreft een 10-20 tal locaties met honderden kinderen.
pi_195791727
Hier 3 collega's besmet in de kinderopvang, 1 ouder van een kind op de groep en 1 leerkracht op de school.
Ik denk idd dat kinderen besmettelijker zijn dan men wil toegeven, maar dat leidsters van de kinderopvang en ook leerkrachten een aardige immuniteit hebben opgebouwd door steeds tussen alle snotneuzen te zitten
pi_195794033
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:37 schreef quirina het volgende:

[..]

Nee de scholen van jongere kinderen blijven open zodat de ouders thuis of elders door kunnen blijven werken ivm economie. Thuiswerken met kinderen om je heen is namelijk heel erg lastig.
3 jaar lang corona virus gezeik is ook lastig
Dicht gooien die handel , alles voor minimaal 2 weken en dan naar de resultaten kijken
En ja ik heb ook 2 basisschool gaande kinderen en zit er ook niet op te wachten
Enkel wat moet dat moet
  donderdag 22 oktober 2020 @ 21:19:05 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195794836
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 20:48 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

3 jaar lang corona virus gezeik is ook lastig
Dicht gooien die handel , alles voor minimaal 2 weken en dan naar de resultaten kijken
En ja ik heb ook 2 basisschool gaande kinderen en zit er ook niet op te wachten
Enkel wat moet dat moet
Dit, en als je het goed wilt doen dan gewoon van de herfstvakantie tot de kerstvakantie, maar ja.... dat is weer lastig tijdens het thuiswerken natuurlijk.
Voor zover daar nu sprake van is, de drukte op de weg is echt van een totaal ander kaliber dan de tweede helft van maart.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195795063
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit, en als je het goed wilt doen dan gewoon van de herfstvakantie tot de kerstvakantie, maar ja.... dat is weer lastig tijdens het thuiswerken natuurlijk.
Voor zover daar nu sprake van is, de drukte op de weg is echt van een totaal ander kaliber dan de tweede helft van maart.
Werkgevers zijn als de dood voor hun hebben en houden .
Bedrijfsbelangen gaan boven werknemers belangen , adviezen zijn er voor om in de wind te slaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')