abonnement Unibet Coolblue
pi_195773192
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:16 schreef Momo het volgende:

https://twitter.com/yaneerbaryam/status/1318917775449034753

Dit is schijnbaar nog wel een andere blik op kinderen dan dat ze bijna niet besmettelijk zijn.
twitter
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:07:03 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195773260
Gelijk even de aanvullende tweet erbij dan:

twitter
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:07:44 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195773290
Ik vind dat nogal percentages.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195773381
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:07 schreef Leandra het volgende:
Ik vind dat nogal percentages.....
"Children are the engine of the outbreak"
pi_195773453
Largest COVID-19 contact tracing study to date finds children key to spread, evidence of superspreaders

https://www.princeton.edu(...)-key-spread-evidence
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:13:53 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195773462
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:10 schreef Za het volgende:

[..]

"Children are the engine of the outbreak"
Ja, dat roep ik al maanden... ik kon simpelweg niet rijmen dat kinderen niet besmettelijk zouden zijn en dat ze tegelijkertijd vooral NIET naar opa en oma zouden mogen.

Het is het een of het ander, maar niet allebei.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195773604
quote:
19s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:33 schreef Gunner het volgende:

[..]

Okay dus zo'n osterhaus en koopmans zitten vooral hun eigen zakken te vullen in al die praatprogramma's om continu hun eigen mening en agenda te promoten.
Ja, en gras is groen en regen is nat.
pi_195773925
Zelfs in een full lockdown blijven basisscholen middelbaar onderwijs en kinderopvang open.
Staat op de routekaart.
Die sluiten vanzelf als alle docenten en pedagogisch medewerkers ziek zijn of in quarantaine moeten omdat er geen invallers beschikbaar zijn.
pi_195774032
Vermoed dat ze de scholen open laten om immuniteit te kweken. Dat kan gewoon niet anders.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195774131
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Vermoed dat ze de scholen open laten om immuniteit te kweken. Dat kan gewoon niet anders.
Nee de scholen van jongere kinderen blijven open zodat de ouders thuis of elders door kunnen blijven werken ivm economie. Thuiswerken met kinderen om je heen is namelijk heel erg lastig.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:41:15 #61
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195774217
"...its structural perfection is matched only by its transmissibility."
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195774222
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:37 schreef quirina het volgende:

[..]

Nee de scholen van jongere kinderen blijven open zodat de ouders thuis of elders door kunnen blijven werken ivm economie. Thuiswerken met kinderen om je heen is namelijk heel erg lastig.
Dat is wat ze zeggen ja. Wanneer ouders letterlijk horen van onze bewindslieden dat hun kinderen onderdeel zijn van een experiment is het land natuurlijk te klein.

Best wel een slimme strategie opzich, immuniteit kweken op scholen. Dit zijn wel de actiefste personen van de samenleving.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195774240
Met z'n allen een muilkorf op en de horeca dicht, en terwijl zitten kinderen met 30 in slecht geventileerde lokalen elkaar massaal aan te steken, en later weer hun ouders thuis. Zou helemaal wat zijn. Althans, als de conclusie uit dit onderzoek juist is.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:46:26 #64
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195774372
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, en gras is groen en regen is nat.
Waar zit ie vanavond?
pi_195774419
quote:
19s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:46 schreef Gunner het volgende:

[..]

Waar zit ie vanavond?
Aan de whiskey denk ik.
pi_195775463
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:42 schreef Wegenbouwer het volgende:
Met z'n allen een muilkorf op en de horeca dicht, en terwijl zitten kinderen met 30 in slecht geventileerde lokalen elkaar massaal aan te steken, en later weer hun ouders thuis. Zou helemaal wat zijn. Althans, als de conclusie uit dit onderzoek juist is.
Zeg ik al weken
pi_195775747
Altijd maar die wetenschappelijke onderzoeken waar ze je gek mee willen maken. Met 1 glas wijn per dag leef je langer.. of nee toch niet.. rauwe andijvie is beter.. nee niet andijvie.. spelt moeten we vreten. Ik neem wetenschap serieus maar het zijn ook maar een stel kikkers die zitten te kwaken in de ton.
pi_195779710
Wat ik bijv. niet snap is waarom er niet meer data beschikbaar is over de eigenschappen van mensen die besmet zijn. Hoeveel % van deze mensen hebben bijv. kinderen of komen in hun werk in aanraking met kinderen? Als we dit soort percentages zouden weten, zouden we ook veel meer weten over de verspreiding van het virus.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195780369
Ze testen kinderen zelf niet.
Alleen ouders,leerkrachten, pedagogisch medewerkers krijgen een test.
Het RIVM blijft bij hun standpunt dat alleen volwassenen het virus naar kinderen overdragen. En zo kunnen ze bij dat standpunt blijven.

Toch vraag ik me af hoeveel virusdeeltjes een volle schoolklas ( 30 kinderen) uit moet hoesten om de docent ziek te maken. Is dat onderzocht?
pi_195780728
Zweden heeft een gigantische kans laten lopen, door niet echt onderzoek te doen naar besmettingen onder leraren. Wel zijn er maar 2 Covid-doden onder de 19 jaar en geen oversterfte onder vrouwen onder de 65 (wat de grootste leverancier van leraren is). Toen er een leerkracht ergens aan Covid overleeft was dat best wel groot nieuws. Wat aangeeft dat het vrij uitzonderlijk is. Goed onderzoek blijft nodig, maar het is niet zo dat er erg grote reden tot paniek is.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 11:33:21 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195781964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 08:56 schreef JohnDDD het volgende:
Wat ik bijv. niet snap is waarom er niet meer data beschikbaar is over de eigenschappen van mensen die besmet zijn. Hoeveel % van deze mensen hebben bijv. kinderen of komen in hun werk in aanraking met kinderen? Als we dit soort percentages zouden weten, zouden we ook veel meer weten over de verspreiding van het virus.
Je bedoelt dat er serieus bron- en contactonderzoek gedaan zou worden? :D
Nee, stel je toch eens voor dat we de zaak, net als Duitsland, gründlich aan zouden pakken :{w
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195782109
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je bedoelt dat er serieus bron- en contactonderzoek gedaan zou worden? :D
Nee, stel je toch eens voor dat we de zaak, net als Duitsland, gründlich aan zouden pakken :{w
Nee, eigenlijk bedoel ik dat niet! Ik bedoel dat we meer data over de besmette personen hebben. Dus dat we bijv. kunnen zien dat van alle Nederlanders 40% kinderen hebben, maar dat 60% van de besmette mensen kinderen hebben. Ik zou meer "big data" willen zien over besmette mensen, waardoor we veel nauwkeuriger zouden kunnen bepalen hoe het virus zich verspreidt en waarom bepaalde mensen wel of niet besmet raken. Denk aan dingen als kinderen of geen kinderen, maar ook andere op het eerste gezicht onbenullige details, zoals religie, voedingspatroon, werk, inkomen, wel of geen koffiedrinker, wel of geen alcoholdrinker, wel of geen roker, opleidingsniveau, bezochte landen in de afgelopen 10 jaar, etc. etc.

Wat mij betreft kunnen we niet genoeg data hebben over de besmette (en ook vooral de ernstig zieke) mensen. Want alleen zo kunnen we erachter komen wat de grootste risicofactoren zijn.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 11:44:27 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195782191
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:47 schreef quirina het volgende:
Ze testen kinderen zelf niet.
Alleen ouders,leerkrachten, pedagogisch medewerkers krijgen een test.
Het RIVM blijft bij hun standpunt dat alleen volwassenen het virus naar kinderen overdragen. En zo kunnen ze bij dat standpunt blijven.

Toch vraag ik me af hoeveel virusdeeltjes een volle schoolklas ( 30 kinderen) uit moet hoesten om de docent ziek te maken. Is dat onderzocht?
Ik hoop trouwens dat dat wel gaat gebeuren als er sneltests komen die niet hoeven worden afgenomen door iemand die weet wat hij doet met dat staafje in je neus.
Bij voorkeur een test die gewoon op speeksel zou werken, dan kun je kinderen ook makkelijk testen.

Of een sneltest die je gewoon zelf kunt afnemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 oktober 2020 @ 11:45:59 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195782226
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:40 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk bedoel ik dat niet! Ik bedoel dat we meer data over de besmette personen hebben. Dus dat we bijv. kunnen zien dat van alle Nederlanders 40% kinderen hebben, maar dat 60% van de besmette mensen kinderen hebben. Ik zou meer "big data" willen zien over besmette mensen, waardoor we veel nauwkeuriger zouden kunnen bepalen hoe het virus zich verspreidt en waarom bepaalde mensen wel of niet besmet raken. Denk aan dingen als kinderen of geen kinderen, maar ook andere op het eerste gezicht onbenullige details, zoals religie, voedingspatroon, werk, inkomen, wel of geen koffiedrinker, wel of geen alcoholdrinker, wel of geen roker, opleidingsniveau, bezochte landen in de afgelopen 10 jaar, etc. etc.

Wat mij betreft kunnen we niet genoeg data hebben over de besmette (en ook vooral de ernstig zieke) mensen. Want alleen zo kunnen we erachter komen wat de grootste risicofactoren zijn.
Ja dat begrijp ik, maar dat krijg je alleen maar bij fatsoenlijk onderzoek, nu weten ze amper wat van je als je niet in het ziekenhuis komt te liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 oktober 2020 @ 11:46:58 #75
408813 crew  trein2000
pi_195782249
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waar zijn de uitbraken bij kinderopvang en basisscholen dan?

Besmettingen van kind op kind en kind naar volwassene lijkt onder 10 jaar best klein toch?
Als je kinderen niet meer test en het brononderzoek op zn gat ligt lijkt dat inderdaad zo.

Let op: daarmee wil ik niet zeggen dat scholen brandhaarden zijn. Maar als je dat niet onderzoekt kun je niet weten of dat wel of niet zo is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')