abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194626128
En nog 2


https://www.klachtenkompa(...)b4-bdd7-66878250286c

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1933316

Met zelfs een rechtzaak naar diegene met incassokosten.

De klant won, zie uitslag rechtszaak:

Ik heb een update wat betreft deze zaak. Op 22 oktober heb ik na x aantal keer uitstel mijn uiteindelijke conclusie van antwoord ingediend bij de rechtbank.

Hierbij heb ik alle feiten nogmaals op een rij gezet, alle locaties en tijden zover mogelijk exact genoemd. Een stuk uit de blog van Arnoud Engelfriet geciteerd en meerdere keren benadrukt dat de AH een gemachtigde is van Bol.com en ik niks met PostNL te maken hebt. Ik heb zelfs foto's toegevoegd van de AH waar het 1 grote bol.com reclame is.


Een paar dagen later een brief ontvangen van de rechtbank dat er een mondelinge behandeling is gelast op 4 feb 2020. Met u wordt verzocht aanwezig te zijn. De mondelinge behandeling heeft vooral ten doel het verkrijgen van inlichtingen en het beroepen van een schikking. Voorts zullen de partijen desgewenst de gelegenheid krijgen om nog kort te reageren op elkaars standpunten. Voor uitvoerig pleidooien is echter geen plaats.

Tot zo ver, inmiddels een week voor aanvang heb ik mijn pak naar de stomerij gebracht, naar de kapper geweest om er volgende week helemaal klaar voor te zijn.

Wat schets mijn verbazing, ik ontvang van GGN zojuist deze mail:

Geachte heer *,

In bovengenoemde zaak is door de rechtbank aanstaande dinsdag een bijeenkomst van partijen gepland. Bol.com wenst de vordering tegen u echter in te trekken. Indien u hiermee akkoord gaat zal de vordering worden ingetrokken, zal de zitting niet doorgaan en zal het dossier gesloten worden. Voor het intrekken van de vordering is echter uw schriftelijke toestemming vereist. Indien u akkoord gaat met het intrekken van de vordering, dan verzoeken wij u ons uw akkoord per ommegaande via een beantwoording van deze e-mail te doen toekomen. Als wij uw akkoord hebben ontvangen dan zullen wij de rechtbank berichten en zal de zitting niet doorgaan.

In afwachting van uw reactie.

Dus het lijkt erop dat het van de baan is en de aanhouder in dit geval wint.
Tenzij iemand mij adviseert niet op deze email in te gaan dan hoor ik het graag.

[ Bericht 49% gewijzigd door Newone82 op 18-08-2020 23:47:55 ]
pi_194626261
Ik snap hem niet, TS zal toch ook gewoon zijn zin krijgen? Hij moet alleen nog even geduld hebben.
Overigens wel jammer dat TS de meeste posts negeert en geen extra details wil delen over hoe het telefonisch is gegaan met de klantenservice.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_194626403
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 23:52 schreef Cara het volgende:
Ik snap hem niet, TS zal toch ook gewoon zijn zin krijgen? Hij moet alleen nog even geduld hebben.
Overigens wel jammer dat TS de meeste posts negeert en geen extra details wil delen over hoe het telefonisch is gegaan met de klantenservice.
Dan lees je dit topic niet goed door. Sommige beweren van wel, andere weer niet.

Bol doet zelfs rechtzaken aanspannen na klanten in dit soort zaken. Zie bovenstaand.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 00:12:06 #179
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194626405
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 23:35 schreef Newone82 het volgende:
En nog 2

https://www.klachtenkompa(...)b4-bdd7-66878250286c

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1933316

Met zelfs een rechtzaak naar diegene met incassokosten.

De klant won, zie uitslag rechtszaak:

Ik heb een update wat betreft deze zaak. Op 22 oktober heb ik na x aantal keer uitstel mijn uiteindelijke conclusie van antwoord ingediend bij de rechtbank.

Hierbij heb ik alle feiten nogmaals op een rij gezet, alle locaties en tijden zover mogelijk exact genoemd. Een stuk uit de blog van Arnoud Engelfriet geciteerd en meerdere keren benadrukt dat de AH een gemachtigde is van Bol.com en ik niks met PostNL te maken hebt. Ik heb zelfs foto's toegevoegd van de AH waar het 1 grote bol.com reclame is.

Een paar dagen later een brief ontvangen van de rechtbank dat er een mondelinge behandeling is gelast op 4 feb 2020. Met u wordt verzocht aanwezig te zijn. De mondelinge behandeling heeft vooral ten doel het verkrijgen van inlichtingen en het beroepen van een schikking. Voorts zullen de partijen desgewenst de gelegenheid krijgen om nog kort te reageren op elkaars standpunten. Voor uitvoerig pleidooien is echter geen plaats.

Tot zo ver, inmiddels een week voor aanvang heb ik mijn pak naar de stomerij gebracht, naar de kapper geweest om er volgende week helemaal klaar voor te zijn.

Wat schets mijn verbazing, ik ontvang van GGN zojuist deze mail:

Geachte heer *,

In bovengenoemde zaak is door de rechtbank aanstaande dinsdag een bijeenkomst van partijen gepland. Bol.com wenst de vordering tegen u echter in te trekken. Indien u hiermee akkoord gaat zal de vordering worden ingetrokken, zal de zitting niet doorgaan en zal het dossier gesloten worden. Voor het intrekken van de vordering is echter uw schriftelijke toestemming vereist. Indien u akkoord gaat met het intrekken van de vordering, dan verzoeken wij u ons uw akkoord per ommegaande via een beantwoording van deze e-mail te doen toekomen. Als wij uw akkoord hebben ontvangen dan zullen wij de rechtbank berichten en zal de zitting niet doorgaan.

In afwachting van uw reactie.

Dus het lijkt erop dat het van de baan is en de aanhouder in dit geval wint.
Tenzij iemand mij adviseert niet op deze email in te gaan dan hoor ik het graag.

Het zit je wel diep hè? :')
pi_194626484
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 00:11 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dan lees je dit topic niet goed door. Sommige beweren van wel, andere weer niet.

Bol doet zelfs rechtzaken aanspannen na klanten in dit soort zaken. Zie bovenstaand.
Sorry, maar die claims zijn echt gigantische onzin. Dat is gewoon niet hoe de procedures bij Bol werken. Dat weet ik 100% zeker. Het hele verhaal wordt hier gewoon niet verteld. Niet dat TS er ooit op in lijkt te willen gaan, dus ik laat het verder rusten.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_194627913
Word binnen 3 dagen bezorgd dus volgens de track en trace.
pi_194627965
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 07:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Word binnen 3 dagen bezorgd dus volgens de track en trace.
Daar staat de track en trace al 2 weken bijna op met die info als je het topic had gelezen.
pi_194628367
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 08:00 schreef JosMert het volgende:

[..]

Daar staat de track en trace al 2 weken bijna op met die info als je het topic had gelezen.
Oh dacht dat dat stukje nieuw was.
pi_194628756
deze casus is juridisch eenvoudig. klip en klaar.
Bol.com geeft TS de opdracht om het pakket retour te sturen. Dat heeft TS gedaan. Dan is er aan de verplichtingen voldaan.

quote:
14 augustus 3:30
Wegens grote drukte is je zending vertraagd. Deze zal binnen 3 werkdagen worden bezorgd

Bezorgtijd nog onbekend
13 augustus 3:30
Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt
12 augustus 9:48
Afhaalzending afgehaald uit Pakketautomaat door PostNL
11 augustus 18:47
Zending is ontvangen door PostNL
11 augustus 18:09
Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL
ik zie dat het pakket nog altijd niet is aangekomen.
echter; hier heb jij geen invloed op en ook geen schuld aan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194629291
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 09:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
deze casus is juridisch eenvoudig. klip en klaar.
Bol.com geeft TS de opdracht om het pakket retour te sturen. Dat heeft TS gedaan. Dan is er aan de verplichtingen voldaan.
[..]

ik zie dat het pakket nog altijd niet is aangekomen.
echter; hier heb jij geen invloed op en ook geen schuld aan.
Als ik jouw opsomming lees van TS zijn case is pakket dus gewoon kwijt?
Idd, TS heeft alles gedaan wat in zijn macht ligt.
pi_194629372
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Als ik jouw opsomming lees van TS zijn case is pakket dus gewoon kwijt?
Idd, TS heeft alles gedaan wat in zijn macht ligt.
ik acht de kans klein dat er nog een pakket afgeleverd gaat worden. dan denk ik dat het pakket kwijt is.
het kan natuurlijk alsnog afgeleverd worden, echter een week zonder update dat heb ik nog niet meegemaakt bij PostNL.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194629416
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:21 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ik acht de kans klein dat er nog een pakket afgeleverd gaat worden. dan denk ik dat het pakket kwijt is.
het kan natuurlijk alsnog afgeleverd worden, echter een week zonder update dat heb ik nog niet meegemaakt bij PostNL.
Nee, dat is ook mijn verwachting en van Postnl. Behalve Bol helpt me niet verder die verwijzen me naar het kastje van de muur :(
  woensdag 19 augustus 2020 @ 10:26:00 #188
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194629433
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Als ik jouw opsomming lees van TS zijn case is pakket dus gewoon kwijt?
Idd, TS heeft alles gedaan wat in zijn macht ligt.
Alles gedaan :')
Hij hoeft helemaal niet zoveel te doen.

Chat openen, vertellen wat er aan de hand is. Medewerker zal vragen naar je bestelnummer want dan kunnen ze zgn 'meekijken'. Komt ook tot dezelfde conclussie en zal vragen om 3S code en letterlijk vertellen dat ze een onderzoek zullen starten.

Dit is hoe het altijd bij mij is verlopen. Ik vraag aan het eind nog of ze even willen mailen met wat er is besproken en ik maak zelf een printscreen. Dan krijg je netjes een mailtje met een korte samenvatting, ondertekend door degene die je hebt gesproken via de chat. Klaar, opegelost.
pi_194629463
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:26 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Alles gedaan :')
Hij hoeft helemaal niet zoveel te doen.

Chat openen, vertellen wat er aan de hand is. Medewerker zal vragen naar je bestelnummer want dan kunnen ze zgn 'meekijken'. Komt ook tot dezelfde conclussie en zal vragen om 3S code en letterlijk vertellen dat ze een onderzoek zullen starten.

Dit is hoe het altijd bij mij is verlopen. Ik vraag aan het eind nog of ze even willen mailen met wat er is besproken en ik maak zelf een printscreen. Dan krijg je netjes een mailtje met een korte samenvatting, ondertekend door degene die je hebt gesproken via de chat. Klaar, opegelost.
Dat heeft hij toch allang kenbaar gemaakt als ik zijn verhaal lees?
pi_194629476
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:26 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Alles gedaan :')
Hij hoeft helemaal niet zoveel te doen.

Chat openen, vertellen wat er aan de hand is. Medewerker zal vragen naar je bestelnummer want dan kunnen ze zgn 'meekijken'. Komt ook tot dezelfde conclussie en zal vragen om 3S code en letterlijk vertellen dat ze een onderzoek zullen starten.

Dit is hoe het altijd bij mij is verlopen. Ik vraag aan het eind nog of ze even willen mailen met wat er is besproken en ik maak zelf een printscreen. Dan krijg je netjes een mailtje met een korte samenvatting, ondertekend door degene die je hebt gesproken via de chat. Klaar, opegelost.
Dat heb ik al gedaan maar Bol kan niks voor me betekenen voor me.
pi_194629772
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:21 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ik acht de kans klein dat er nog een pakket afgeleverd gaat worden. dan denk ik dat het pakket kwijt is.
het kan natuurlijk alsnog afgeleverd worden, echter een week zonder update dat heb ik nog niet meegemaakt bij PostNL.
Ik acht de kans wel degelijk aanwezig, ook zonder ooit nog een update in T&T te zien:

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 20:27 schreef baskick het volgende:

[..]

Overigens is op basis hiervan helemaal niet zeker dat de zending kwijt is. Ik heb dit ook regelmatig bij aangetekende zendingen naar een postbus (dus géén antwoordnummer). Gezien mijn brief wel beantwoord is (met verwijzing naar de ontvangst van mijn brief aan hen) is die wel degelijk gewoon bezorgd. Daar betaal je dan behoorlijk voor, aangetekend, en nog heb je er geen klap aan.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:26 schreef SacreCoeur het volgende:
Chat openen, vertellen wat er aan de hand is. Medewerker zal vragen naar je bestelnummer want dan kunnen ze zgn 'meekijken'. Komt ook tot dezelfde conclussie en zal vragen om 3S code en letterlijk vertellen dat ze een onderzoek zullen starten.

Alleen wil in dit geval de winkel niet meer met TS praten :')

Als de 14 dagen verstreken zijn, klacht indienen bij Thuiswinkel. En desnoods bij de geschillencommissie (https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 19 augustus 2020 @ 11:00:10 #192
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194629849
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:29 schreef JosMert het volgende:

[..]

Dat heb ik al gedaan maar Bol kan niks voor me betekenen voor me.
Ja, en dat begrijp ik niet.

Maar ik zou iig het probleem gewoon per mail bij hun leggen met het verzendbewijs en toedeloe.
pi_194641991
Update???
pi_194643933
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:17 schreef Newone82 het volgende:
Update???
Nee.
pi_194644182
het is offtopic, toch even de gedachte die ik hierbij heb;
dit gaat dus om een impulsaankoop van 300 euro. je bent niet de enige die dit doet.

wat is dat toch. als je iets koopt wat meer dan 50 of 100 euro kost dan denk je daar minstens even over na?
waarom moet een bedrijf opdraaien voor jouw impulsaankoop.
ergens begrijp ik niet waarom winkels worden verplicht om dit weer in te nemen.
los van DOA, andere defecten is een webshop runnen een risico als je met klanten zoals TS te maken krijgt.

ik ken meiden die rondlopen in kleding welke ze na 1 of 2 keer dragen retour sturen.

je hebt een uurtje met de smartphone gespeeld dus Bol kan 'm afschrijven. de retouren bij Bol gaan later per euro-pallet terug de handel in.

een duur product kopen en na een uurtje pielen retourneren....
het is al een ander verhaal als je het product ongeopend retourneert.

als dit via een fysieke winkel was gebeurd dan denk ik dat 't anders gegaan zou zijn.
deze smartphone had je kunnen verpatsen voor de aankoopprijs minus 20 procent.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194644448
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is offtopic, toch even de gedachte die ik hierbij heb;
dit gaat dus om een impulsaankoop van 300 euro. je bent niet de enige die dit doet.

wat is dat toch. als je iets koopt wat meer dan 50 of 100 euro kost dan denk je daar minstens even over na?
waarom moet een bedrijf opdraaien voor jouw impulsaankoop.
ergens begrijp ik niet waarom winkels worden verplicht om dit weer in te nemen.
los van DOA, andere defecten is een webshop runnen een risico als je met klanten zoals TS te maken krijgt.

ik ken meiden die rondlopen in kleding welke ze na 1 of 2 keer dragen retour sturen.

je hebt een uurtje met de smartphone gespeeld dus Bol kan 'm afschrijven. de retouren bij Bol gaan later per euro-pallet terug de handel in.

een duur product kopen en na een uurtje pielen retourneren....
het is al een ander verhaal als je het product ongeopend retourneert.

als dit via een fysieke winkel was gebeurd dan denk ik dat 't anders gegaan zou zijn.
deze smartphone had je kunnen verpatsen voor de aankoopprijs minus 20 procent.
Jezus wat een zure oude mannen post.

TS heeft hem 1 uurtje gebruikt, die kunnen ze dus gewoon als retourdeal verkopen of tweedekans. Hebben zelfs andere mensen nog voordeel aan. Dit is gewoon de wetgeving dat je zelfs binnen 30 dagen bij Bol kosteloos mag terug sturen. Misschien vond TS hem te groot of beviel het OS niet. Je weet het niet.

Maar wat een hoop bullshit kerel.
pi_194645119
Kan me ook wel voorstellen dat bol.com moeilijker doet als normaal omdat een smartphone een fraude gevoelig artikel is.

Klein,relatief veel waard en makkelijk te verkopen.

Als TS dan geen verleden heeft bij bol.com met eerdere bestellingen kan het best zijn dat dat er nu wat alarmbellen zijn afgegaan.

Ff checken hoe het met de verantwoordelijkheid zit en dan evt rechtsbijstand inschakelen als het niet opschiet.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 13:03:42 #198
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194645496
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:38 schreef descon het volgende:
Kan me ook wel voorstellen dat bol.com moeilijker doet als normaal omdat een smartphone een fraude gevoelig artikel is.

Klein,relatief veel waard en makkelijk te verkopen.

Als TS dan geen verleden heeft bij bol.com met eerdere bestellingen kan het best zijn dat dat er nu wat alarmbellen zijn afgegaan.

Ff checken hoe het met de verantwoordelijkheid zit en dan evt rechtsbijstand inschakelen als het niet opschiet.
Gezien de reacties van TS hier en de blokkade bij bol.com moeten er wel alarmbellen gaan rinkelen. Dit is geen zuivere koffie.
pi_194645559
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Gezien de reacties van TS hier en de blokkade bij bol.com moeten er wel alarmbellen gaan rinkelen. Dit is geen zuivere koffie.
Mwah er zitten figuren bij bol bij die onmiddellijk je account een flag geven waarmee je dan op een zwarte lijst komt als je ook maar ietwat zurig overkomt.

Zelf nooit problemen gehad zoals producten die (zonder t&t) bij mij niet waren aangekomen.
Onmiddellijk met de verkoper gebeld terwijl ik in de wacht stond, niemand te bereiken, meteen geld terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')