Daar staat de track en trace al 2 weken bijna op met die info als je het topic had gelezen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 07:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Word binnen 3 dagen bezorgd dus volgens de track en trace.
Oh dacht dat dat stukje nieuw was.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 08:00 schreef JosMert het volgende:
[..]
Daar staat de track en trace al 2 weken bijna op met die info als je het topic had gelezen.
ik zie dat het pakket nog altijd niet is aangekomen.quote:14 augustus 3:30
Wegens grote drukte is je zending vertraagd. Deze zal binnen 3 werkdagen worden bezorgd
Bezorgtijd nog onbekend
13 augustus 3:30
Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt
12 augustus 9:48
Afhaalzending afgehaald uit Pakketautomaat door PostNL
11 augustus 18:47
Zending is ontvangen door PostNL
11 augustus 18:09
Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL
Als ik jouw opsomming lees van TS zijn case is pakket dus gewoon kwijt?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 09:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
deze casus is juridisch eenvoudig. klip en klaar.
Bol.com geeft TS de opdracht om het pakket retour te sturen. Dat heeft TS gedaan. Dan is er aan de verplichtingen voldaan.
[..]
ik zie dat het pakket nog altijd niet is aangekomen.
echter; hier heb jij geen invloed op en ook geen schuld aan.
ik acht de kans klein dat er nog een pakket afgeleverd gaat worden. dan denk ik dat het pakket kwijt is.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:15 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Als ik jouw opsomming lees van TS zijn case is pakket dus gewoon kwijt?
Idd, TS heeft alles gedaan wat in zijn macht ligt.
Nee, dat is ook mijn verwachting en van Postnl. Behalve Bol helpt me niet verder die verwijzen me naar het kastje van de muurquote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
ik acht de kans klein dat er nog een pakket afgeleverd gaat worden. dan denk ik dat het pakket kwijt is.
het kan natuurlijk alsnog afgeleverd worden, echter een week zonder update dat heb ik nog niet meegemaakt bij PostNL.
Alles gedaanquote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:15 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Als ik jouw opsomming lees van TS zijn case is pakket dus gewoon kwijt?
Idd, TS heeft alles gedaan wat in zijn macht ligt.
Dat heeft hij toch allang kenbaar gemaakt als ik zijn verhaal lees?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:26 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Alles gedaan![]()
Hij hoeft helemaal niet zoveel te doen.
Chat openen, vertellen wat er aan de hand is. Medewerker zal vragen naar je bestelnummer want dan kunnen ze zgn 'meekijken'. Komt ook tot dezelfde conclussie en zal vragen om 3S code en letterlijk vertellen dat ze een onderzoek zullen starten.
Dit is hoe het altijd bij mij is verlopen. Ik vraag aan het eind nog of ze even willen mailen met wat er is besproken en ik maak zelf een printscreen. Dan krijg je netjes een mailtje met een korte samenvatting, ondertekend door degene die je hebt gesproken via de chat. Klaar, opegelost.
Dat heb ik al gedaan maar Bol kan niks voor me betekenen voor me.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:26 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Alles gedaan![]()
Hij hoeft helemaal niet zoveel te doen.
Chat openen, vertellen wat er aan de hand is. Medewerker zal vragen naar je bestelnummer want dan kunnen ze zgn 'meekijken'. Komt ook tot dezelfde conclussie en zal vragen om 3S code en letterlijk vertellen dat ze een onderzoek zullen starten.
Dit is hoe het altijd bij mij is verlopen. Ik vraag aan het eind nog of ze even willen mailen met wat er is besproken en ik maak zelf een printscreen. Dan krijg je netjes een mailtje met een korte samenvatting, ondertekend door degene die je hebt gesproken via de chat. Klaar, opegelost.
Ik acht de kans wel degelijk aanwezig, ook zonder ooit nog een update in T&T te zien:quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
ik acht de kans klein dat er nog een pakket afgeleverd gaat worden. dan denk ik dat het pakket kwijt is.
het kan natuurlijk alsnog afgeleverd worden, echter een week zonder update dat heb ik nog niet meegemaakt bij PostNL.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:27 schreef baskick het volgende:
[..]
Overigens is op basis hiervan helemaal niet zeker dat de zending kwijt is. Ik heb dit ook regelmatig bij aangetekende zendingen naar een postbus (dus géén antwoordnummer). Gezien mijn brief wel beantwoord is (met verwijzing naar de ontvangst van mijn brief aan hen) is die wel degelijk gewoon bezorgd. Daar betaal je dan behoorlijk voor, aangetekend, en nog heb je er geen klap aan.
Alleen wil in dit geval de winkel niet meer met TS pratenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:26 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja, en dat begrijp ik niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:29 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan maar Bol kan niks voor me betekenen voor me.
Jezus wat een zure oude mannen post.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is offtopic, toch even de gedachte die ik hierbij heb;
dit gaat dus om een impulsaankoop van 300 euro. je bent niet de enige die dit doet.
wat is dat toch. als je iets koopt wat meer dan 50 of 100 euro kost dan denk je daar minstens even over na?
waarom moet een bedrijf opdraaien voor jouw impulsaankoop.
ergens begrijp ik niet waarom winkels worden verplicht om dit weer in te nemen.
los van DOA, andere defecten is een webshop runnen een risico als je met klanten zoals TS te maken krijgt.
ik ken meiden die rondlopen in kleding welke ze na 1 of 2 keer dragen retour sturen.
je hebt een uurtje met de smartphone gespeeld dus Bol kan 'm afschrijven. de retouren bij Bol gaan later per euro-pallet terug de handel in.
een duur product kopen en na een uurtje pielen retourneren....
het is al een ander verhaal als je het product ongeopend retourneert.
als dit via een fysieke winkel was gebeurd dan denk ik dat 't anders gegaan zou zijn.
deze smartphone had je kunnen verpatsen voor de aankoopprijs minus 20 procent.
Gezien de reacties van TS hier en de blokkade bij bol.com moeten er wel alarmbellen gaan rinkelen. Dit is geen zuivere koffie.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:38 schreef descon het volgende:
Kan me ook wel voorstellen dat bol.com moeilijker doet als normaal omdat een smartphone een fraude gevoelig artikel is.
Klein,relatief veel waard en makkelijk te verkopen.
Als TS dan geen verleden heeft bij bol.com met eerdere bestellingen kan het best zijn dat dat er nu wat alarmbellen zijn afgegaan.
Ff checken hoe het met de verantwoordelijkheid zit en dan evt rechtsbijstand inschakelen als het niet opschiet.
Mwah er zitten figuren bij bol bij die onmiddellijk je account een flag geven waarmee je dan op een zwarte lijst komt als je ook maar ietwat zurig overkomt.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gezien de reacties van TS hier en de blokkade bij bol.com moeten er wel alarmbellen gaan rinkelen. Dit is geen zuivere koffie.
Dankjequote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:18 schreef Heph844 het volgende:
https://www.thuiswinkel.o(...)en/klachtenformulier
Niet alleen offtopic, maar ook gewoon onzin. TS maakt gebruik van een wettelijk recht. Je conclusie dat alle retouren dus impulsaankopen betreffen is ook nogal kort door de bocht.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is offtopic, toch even de gedachte die ik hierbij heb;
dit gaat dus om een impulsaankoop van 300 euro. je bent niet de enige die dit doet.
wat is dat toch. als je iets koopt wat meer dan 50 of 100 euro kost dan denk je daar minstens even over na?
waarom moet een bedrijf opdraaien voor jouw impulsaankoop.
ergens begrijp ik niet waarom winkels worden verplicht om dit weer in te nemen.
los van DOA, andere defecten is een webshop runnen een risico als je met klanten zoals TS te maken krijgt.
ik ken meiden die rondlopen in kleding welke ze na 1 of 2 keer dragen retour sturen.
je hebt een uurtje met de smartphone gespeeld dus Bol kan 'm afschrijven. de retouren bij Bol gaan later per euro-pallet terug de handel in.
een duur product kopen en na een uurtje pielen retourneren....
het is al een ander verhaal als je het product ongeopend retourneert.
als dit via een fysieke winkel was gebeurd dan denk ik dat 't anders gegaan zou zijn.
deze smartphone had je kunnen verpatsen voor de aankoopprijs minus 20 procent.
het is ook gewoon onzin.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:33 schreef baskick het volgende:
[..]
Niet alleen offtopic, maar ook gewoon onzin. TS maakt gebruik van een wettelijk recht.
Ik moest het Googlen, maar:quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
het is ook gewoon onzin.
aan die onzin is Yarvik failliet gegaan.
Prima, dan heb je gewoon een inschattingsfout gemaakt. De retourkosten moet je incalculeren in de verkoopprijs.quote:Planken geeft aan dat het Sweex zich verkeken heeft op het aantal smartphones en tablets dat door kopers teruggestuurd wordt. Ondanks dat de topman overtuigd is van de kwaliteit van de producten ligt het percentage tablets en smartphones dat teruggestuurd wordt op zo’n 15 procent. Dit heeft gezorgd voor een kostenpost van 4 miljoen euro, en gecombineerd met de te lange betaaltermijnen van klanten kon het bedrijf zich niet meer uit de rode cijfers redden.
Dat doet Bol niet zelf, die sturen gewoon PostNL bij je langs die ook het pakketje naar het antwoordnummer retour sturen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kunnen opties 1 en 2 bij bol.com ja?
Als je Select lid bent kun je artikelen vaak door Bol.com bij je thuis laten ophalen.
Yarvik/Sweex is dan ook bestickerde OEM meuk direct uit China. Baggerkwaliteit. Dan mag je veel retouren verwachten, jammer dat Sweex de business case niet goed had uitgewerkt. Dat is het risico van ondernemen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
het is ook gewoon onzin.
aan die onzin is Yarvik failliet gegaan.
tja, als het echt zo slecht was dan zijn de reviews op tweakers nog mild.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Yarvik/Sweex is dan ook bestickerde OEM meuk direct uit China. Baggerkwaliteit. Dan mag je veel retouren verwachten, jammer dat Sweex de business case niet goed had uitgewerkt. Dat is het risico van ondernemen.
Op Tweakers weet men doorgaans wel wat men kan verwachten op het gebied van technologie i.c.m. de prijs.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
tja, als het echt zo slecht was dan zijn de reviews op tweakers nog mild.
de producten van Sweex Europe verkopen redelijk en gaan lang mee.
het gaat er dan om wat je kunt verwachten van een tablet van 100 euro. mensen vinden al snel de resolutie te laag of de display niet helder genoeg.
Dit keer 100. Helemaal gelijk. En stel het was een impulsaankoop wat dan nog? Dat wil zeggen sat bol maar de retour niet goed moet verwerken? Wat een onzin.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:33 schreef baskick het volgende:
[..]
Niet alleen offtopic, maar ook gewoon onzin. TS maakt gebruik van een wettelijk recht. Je conclusie dat alle retouren dus impulsaankopen betreffen is ook nogal kort door de bocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |