Zo interpreteerde ik 'nieuw account' niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:17 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat is niet slim geweest van je inderdaad. Kan me voorstellen dat er wel wat alarmbellen afgaan als zij een smartphone sturen naar account A en dan een mailtje krijgen van account B dat de smartphone retour is gestuurd maar nooit is aangekomen. Mijn eerste gedachte als helpdeskmedewerker zou dan ook zijn dat er iets niet klopt.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:20 schreef JosMert het volgende:
[..]
Misschien speelt ook mee dat ik omdat ik mijn inlog gegevens niet meer wist een nieuw account had aangemaakt met geen bestelgeschiedenis. Achteraf toch wachtwoord moeten resetten als dat het echt is.
Moet weinig uitmaken lijkt me, maar ze behandelen me tot nu toe als een stuk stront. Wat een (web)winkel.
Goede tipquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:23 schreef delano.888 het volgende:
Meld je aan bij Boos (bnnvara), die hebben vrijwel altijd succes met dit soort zaken.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:20 schreef JosMert het volgende:
[..]
Misschien speelt ook mee dat ik omdat ik mijn inlog gegevens niet meer wist een nieuw account had aangemaakt met geen bestelgeschiedenis. Achteraf toch wachtwoord moeten resetten als dat het echt is.
Moet weinig uitmaken lijkt me, maar ze behandelen me tot nu toe als een stuk stront. Wat een (web)winkel.
Dat typt hij toch niet? De retour is aan zijn account gekoppeld. Alleen een nieuw account.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:57 schreef Diepvriez het volgende:
[..]![]()
Dus jij besteld een telefoon van ¤300 met je bol account, vergeet je wachtwoord, gebruik niet het 'wachtwoord resetten' optie maar je kiest om een compleet nieuw account te maken om een retour aan te melden van een product dat niet gekoppeld is aan dat account?!.....in 3 weken?
Dit is een red flag 101
Dan ben ik door PostNL verkeerd voorgelichtquote:
Precies dit. En het pakketje is kwijt geraakt. Meer had TS niet kunnen doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:12 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Je heb toch een track en trace van bol gekregen. Dan zien ze dat je bet bij post nl heb afgegeven
Hoe doe je dat eigenlijk? Als je iets wil retourneren moet je toch eerst de betreffende order selecteren in je bestelgeschiedenis? Als je een nieuwe account aanmaakt is je bestelgeschiedenis blanco lijkt mij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:04 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dat typt hij toch niet? De retour is aan zijn account gekoppeld. Alleen een nieuw account.
Dat denk ik dus wel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe doe je dat eigenlijk? Als je iets wil retourneren moet je toch eerst de betreffende order selecteren in je bestelgeschiedenis? Als je een nieuwe account aanmaakt is je bestelgeschiedenis blanco lijkt mij.
Heeft TS nu 2 accounts bij bol.com onder dezelfde naam?
Ja, eentje met een historie, waarvan hij het wachtwoord vergeten is. En één met 1 order en 1 retour. Op zichzelf niet vreemd, maar logischerwijs is men wellicht wat voorzichtiger vanwege gebrek een historie. Zelf had ik overigens het wachtwoord gereset, stuk sneller ook dan heel nieuw account makenquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe doe je dat eigenlijk? Als je iets wil retourneren moet je toch eerst de betreffende order selecteren in je bestelgeschiedenis? Als je een nieuwe account aanmaakt is je bestelgeschiedenis blanco lijkt mij.
Heeft TS nu 2 accounts bij bol.com onder dezelfde naam?
Klopt, maar je zou ook kunnen zeggen als daar een orderhistorie zit aan het eerste account waarin ze niks vreemds ontdekken dat ze dan dit “verlies” nemen lijkt mequote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:15 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, eentje met een historie, waarvan hij het wachtwoord vergeten is. En één met 1 order en 1 retour. Op zichzelf niet vreemd, maar logischerwijs is men wellicht wat voorzichtiger vanwege gebrek een historie. Zelf had ik overigens het wachtwoord gereset, stuk sneller ook dan heel nieuw account maken
Via de website van PostNL in elk geval niet. Als je aangeeft iets naar een antwoordnummer te willen sturen kan je niet de optie "aangetekend" selecteren. En als je iets aangetekend wilt versturen kan je bij de adresregels geen antwoordnummer invullen, dan krijg je een foutmeldingquote:
Jawel.. Bron: iets wat ik 2 weken geleden zelf terug gestuurd heb aan bol.com.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Niet bij pakketautomaat en als je aflevert aan deur aan postnl bezorger. Bron: mijzelf.
Onzin. Heb hier zelf ook een pakketautomaat in de buurt. Krijg je geen verzendbewijs van per mail. Track en trace code dus bewaren wat TS heeft gedaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:22 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Jawel.. Bron: iets wat ik 2 weken geleden zelf terug gestuurd heb aan bol.com.![]()
Staat ook in de email:
Verwacht je een pakket van PostNL?
Dan kun je het pakket ook meegeven aan de pakketbezorger als je dit retouretiket print en erop plakt. Je ontvangt direct een verzendbewijs.
Klopt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Via de website van PostNL in elk geval niet. Als je aangeeft iets naar een antwoordnummer te willen sturen kan je niet de optie "aangetekend" selecteren. En als je iets aangetekend wilt versturen kan je bij de adresregels geen antwoordnummer invullen, dan krijg je een foutmelding
Wat nou onzin?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:29 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Onzin. Heb hier zelf ook een pakketautomaat in de buurt. Krijg je geen verzendbewijs van per mail. Track en trace code dus bewaren wat TS heeft gedaan.
Ik heb inmiddels al 10 pakketjes terug gebracht via pakketautomaat postnl. Nog nooit verzendbewijs gekregen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat nou onzin?is letterlijk wat ik 2 weken geleden zelf gedaan heb. En een gedeelte uit de mail die je krijgt als je iets retour wilt zenden
Hier nog meer bewijs dat je geen verzendbewijs krijgt bij Pakketautomaat wijsneus https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1906244quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat nou onzin?is letterlijk wat ik 2 weken geleden zelf gedaan heb. En een gedeelte uit de mail die je krijgt als je iets retour wilt zenden
Gast, lees anders nog eens wat er staat bij die mail? Ik heb het nergens over een Pakketautomaat...quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:35 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hier nog meer bewijs dat je geen verzendbewijs krijgt bij Pakketautomaat wijsneus https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1906244
Het gaat bij TS om een pakketautomaat. Daar krijg je geen verzendbewijs. Dat is de uitspraak, daar zult u het mee moeten doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Gast, lees anders nog eens wat er staat bij die mail? Ik heb het nergens over een Pakketautomaat...
je zegt zelf: en als je aflevert aan deur aan postnl bezorger
En in de mail staat:
Verwacht je een pakket van PostNL?
Dan kun je het pakket ook meegeven aan de pakketbezorger als je dit retouretiket print en erop plakt. Je ontvangt direct een verzendbewijs.
Ja leuk. Maar je hebt het zelf net over aan een bezorger meegeven. En dan geef ik bewijs dat je het dan wel moet krijgen. En dan ga je bijdehand zitten doenquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:39 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Het gaat bij TS om een pakketautomaat. Daar krijg je geen verzendbewijs. Dat is de uitspraak, daar zult u het mee moeten doen.
Las het verkeerd. Excuses.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja leuk. Maar je hebt het zelf net over aan een bezorger meegeven. En dan geef ik bewijs dat je het dan wel moet krijgen. En dan ga je bijdehand zitten doen
Mogelijk. Volgens https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/ kan het wel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Via de website van PostNL in elk geval niet. Als je aangeeft iets naar een antwoordnummer te willen sturen kan je niet de optie "aangetekend" selecteren. En als je iets aangetekend wilt versturen kan je bij de adresregels geen antwoordnummer invullen, dan krijg je een foutmelding
Dus klacht bij Thuiswinkel is nu ingediend?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 17:11 schreef JosMert het volgende:
Nou, dan verdere stappen ondernemen maar.
Hier heb je m.i. prima aan voldaan door het retour te melden via je klantaccount en terug te sturen middels het hierom door hen verstrekte verzendlabelquote:Voordat de consument gebonden is aan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte, dan wel aan een daartoe strekkend aanbod, verstrekt de handelaar de consument op duidelijke en begrijpelijke wijze de volgende informatie:
[...]
h) wanneer een recht van ontbinding van de overeenkomst bestaat, de voorwaarden, de termijn en de modaliteiten voor de uitoefening van dat recht overeenkomstig artikel 230o, alsmede het modelformulier voor ontbinding opgenomen in bijlage I, deel B, van de richtlijn;
Jij hebt een bewijs van afgifte die qua adres en barcode 1 op 1 overeenkomt met de informatie van het door hen verstrekte label? Check! Mogelijk komt zelfs het gewicht in de buurt van de heenzending (en komt het verschil door een andere omdoos, ander opvulmateriaal, enz). Dit toont de juistheid én tijdigheid aan.quote:Op de consument rust de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het in lid 1 bedoelde recht.
Heb ik ingediend al vorige week. Was erg druk daar. Kon 2 weken duren.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:07 schreef baskick het volgende:
[..]
Dus klacht bij Thuiswinkel is nu ingediend?
Artikel 6:230m lid 1 onder h:
[..]
Hier heb je m.i. prima aan voldaan door het retour te melden via je klantaccount en terug te sturen middels het hierom door hen verstrekte verzendlabel
Artikel 6:230o lid 5:
[..]
Jij hebt een bewijs van afgifte die qua adres en barcode 1 op 1 overeenkomt met de informatie van het door hen verstrekte label? Check! Mogelijk komt zelfs het gewicht in de buurt van de heenzending (en komt het verschil door een andere omdoos, ander opvulmateriaal, enz). Dit toont de juistheid én tijdigheid aan.
Ben benieuwd naar de uitkomst
Kan je iets verzekerd versturen naar een antwoordnummer?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:58 schreef Pendule het volgende:
Dit gebeurt vaker. Vooral met postbus zendingen. Het ict process wat gebruikt wordt voor postbussen loopt niet helemaal lekker. Bel bol.com en vraag wanneer die bussen worden geleegd. Daarna kan je vragen of zij de zending al uit de bus hebben gehaald. Zo’n track & trace betekend geen ene moer. Één keer een scan vergeten en die hele track & trace informatie klopt niet meer.
Stel dat hij aangetekend teruggestuurd is, is het pakket verzekerd tot 100 euro. Bij verzekerd versturen is hij gedekt tot 500 euro.
Niet standaard versturen. Als je dit wel hebt gedaan ben je gewoon de lul en kan je gaan mailen en of bellen om nog wat te fixen mocht het pakket echt spoorloos zijn.
Denk je echt dat bol.com een letterlijke postbus heeft die ze zelf moeten legen?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:58 schreef Pendule het volgende:
Dit gebeurt vaker. Vooral met postbus zendingen. Het ict process wat gebruikt wordt voor postbussen loopt niet helemaal lekker. Bel bol.com en vraag wanneer die bussen worden geleegd.
Nee.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 06:23 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Kan je iets verzekerd versturen naar een antwoordnummer?
quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 06:23 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Kan je iets verzekerd versturen naar een antwoordnummer?
Jawel. Maar niet kosteloos.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 07:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee.
Antwoordnummer is je enige mogelijkheid voor een retourzending en daarmee is bol echt helemaal zelf verantwoordelijk.
Antwoordnummer wordt afgeleverd op een adres naar keuze. Dat zal een fysiek adres zijn, verwacht ik.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:58 schreef Pendule het volgende:
Dit gebeurt vaker. Vooral met postbus zendingen. Het ict process wat gebruikt wordt voor postbussen loopt niet helemaal lekker. Bel bol.com en vraag wanneer die bussen worden geleegd. Daarna kan je vragen of zij de zending al uit de bus hebben gehaald. Zo’n track & trace betekend geen ene moer. Één keer een scan vergeten en die hele track & trace informatie klopt niet meer.
Stel dat hij aangetekend teruggestuurd is, is het pakket verzekerd tot 100 euro. Bij verzekerd versturen is hij gedekt tot 500 euro.
Niet standaard versturen. Als je dit wel hebt gedaan ben je gewoon de lul en kan je gaan mailen en of bellen om nog wat te fixen mocht het pakket echt spoorloos zijn.
Nee dat kan niet.quote:
https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee dat kan niet.
Aangetekend of verzekerd verzenden naar een antwoordnummer is een andere poststroom en kan dus nooit verzekerd verzonden worden ook niet tegen bijbetaling. (volgens PostNL medewerker)
Ik heb ook moeite in bijv. de FAQ van postNL iets te vinden wat het tegenovergestelde beweerd, maar ik kan iets over het hoofd zien.
Edit : nee het kan alleen als je dan zelf zorg draagt voor de verzending.
Maw dat zou dan naar een apart niet-antwoordnummer postadres, aangetekend/verzekerd verzonden moeten worden en dat kan dus niet bij bol.
Dat maakt de houding van Bol nog meer bizar. @JosMert had niks anders of beters kunnen doen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/
Volgens de FAQ van PostNL zelf zou het wel degelijk moeten kunnen. Mijn ervaring is echter gelijk aan de jouwe: als je naar een postagentschap gaat met een poststuk voor een antwoordnummer en je zegt deze aangetekend te willen versturen, dan luidt het antwoord steevast dat het niet kan. Ook als je online een verzendlabel wil aanmaken op de site van PostNL gaat het je niet lukken. Kies je de optie aangetekend dan kun je bij het adres geen antwoordnummer opgeven, en kies je de optie antwoordnummer dan kun je er niet voor kiezen dit aangetekend te doen. Theoretisch zou het moeten kunnen, in de praktijk niet.
Het kan wel. Naar een antwoordnummer. Op eigen kosten. Bron: https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/ en eigen ervaring. Maar die prutsers van Primera of Jumbo of welke PostNL balie dan ook staan juist dáár omdat ze niet zoveel kunnen. Het zijn dezelfde lui die beweren dat een aangetekende brief gewoon in de brievenbus moet, omdat die niet tussen de pakketten op de container kunnen/horen/mogen. Alsof ze dan ooit nog gescand wordenquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee dat kan niet.
Aangetekend of verzekerd verzenden naar een antwoordnummer is een andere poststroom en kan dus nooit verzekerd verzonden worden ook niet tegen bijbetaling. (volgens PostNL medewerker)
Ik heb ook moeite in bijv. de FAQ van postNL iets te vinden wat het tegenovergestelde beweerd, maar ik kan iets over het hoofd zien.
Edit : nee het kan alleen als je dan zelf zorg draagt voor de verzending.
Maw dat zou dan naar een apart niet-antwoordnummer postadres, aangetekend/verzekerd verzonden moeten worden en dat kan dus niet bij bol.
Dat zal vast kloppen, maar goed praktisch gezien kom je er nergens mee.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:16 schreef baskick het volgende:
[..]
Het kan wel. Naar een antwoordnummer. Op eigen kosten. Bron: https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/ en eigen ervaring. Maar die prutsers van Primera of Jumbo of welke PostNL balie dan ook staan juist dáár omdat ze niet zoveel kunnen. Het zijn dezelfde lui die beweren dat een aangetekende brief gewoon in de brievenbus moet, omdat die niet tussen de pakketten op de container kunnen/horen/mogen. Alsof ze dan ooit nog gescand worden
quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 13:01 schreef JosMert het volgende:
Antwoord terug Thuiswinkel klacht.
Gedeelte er van:
“Aangezien de retourzending verantwoordelijkheid ligt bij u als consument, staat Bol in zijn recht u het bedrag van ¤305 niet uit te keren omdat het pakket is kwijt geraakt.
U zult dus met Bol.com verder in gesprek moeten gaan, om tot een oplossing te komen.”
Nou, ook niks aan dus
Ik denk bel Bol nog eens. Nog steeds op blokkade lijstquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 13:10 schreef Fer het volgende:
Tis wel een rare situatie waar Bol als opdrachtgever verantwoordelijk is voor het pakket. Maar de klant verantwoordelijk blijft voor dat het pakket aankomt bij Bol.
Beetje als een NS medewerker die telkens een officiële waarschuwing krijgt voor te laat komen op de dienst, terwijl het iedere keer komt door een uitgevallen trein.
Ik dus wel, gezien eigen ervaring. Kwestie van volharden. Of het label zelf regelen en alleen afgeven (geen idee of dat ook voor verzekerde zending kan, voor aangetekend wel). Of klagen bij PostNL met de vraag of ze hun eigen loketten even correct willen instrueren omdat ze klanten onterecht wegsturen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat zal vast kloppen, maar goed praktisch gezien kom je er nergens mee.
Jij staat voor de balie, de medewerker zegt kan niet.. en dan? Moet je dan in discussie gaan of iets?
Het is onredelijk om dit van de klant te verwachten, die kan hier niks mee want je gaat geen PostNL punt vinden die jouw pakket gaat verzekeren met een antwoordnummer.
Nou, dan rest je niets anders dan Geschillencommissie Thuiswinkel en dan fatsoenlijk onderbouwen. En anders een dagvaardingquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 13:01 schreef JosMert het volgende:
Antwoord terug Thuiswinkel klacht.
Gedeelte er van:
“Aangezien de retourzending verantwoordelijkheid ligt bij u als consument, staat Bol in zijn recht u het bedrag van ¤305 niet uit te keren omdat het pakket is kwijt geraakt.
U zult dus met Bol.com verder in gesprek moeten gaan, om tot een oplossing te komen.”
Nou, ook niks aan dus
Heb je in dit topic ooit nog een reactie gegeven op de vraag hoe precies het gesprek is gegaan waarbij Bol besloten heeft je te blokkeren?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 13:50 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ik denk bel Bol nog eens. Nog steeds op blokkade lijst
Voor het blokkeren wellicht relevant, niet voor de afhandeling van het retour.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:25 schreef Cara het volgende:
[..]
Heb je in dit topic ooit nog een reactie gegeven op de vraag hoe precies het gesprek is gegaan waarbij Bol besloten heeft je te blokkeren?
Niet als rondom de afhandeling van de retour een deel van het verhaal ontbreekt. Zoals eerder aangegeven, ik ken de werkingen van Bol, normaal gesproken doen ze niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:28 schreef baskick het volgende:
[..]
Voor het blokkeren wellicht relevant, niet voor de afhandeling van het retour.
Aangetekende brieven zijn voor 50 verzekerd en aangetekende pakketten voor 500 euro .quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:58 schreef Pendule het volgende:
Mobiele telefoons zijn het fraude item bij uitstek. Als je dan ook nog fratsen hebt zoals een dubbele account en een ontbrekend verzend bewijs zul je het lastig krijgen omdar alle alarmbellen voor evt fraude afgaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:20 schreef JosMert het volgende:
[..]
Leer eens lezen. Hij heeft gewoon zijn account gelinkt van de retour die bij zijn nieuwe account past. Niks geks verder.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:28 schreef descon het volgende:
[..]
Mobiele telefoons zijn het fraude item bij uitstek. Als je dan ook nog fratsen hebt zoals een dubbele account en een ontbrekend verzend bewijs zul je het lastig krijgen omdar alle alarmbellen voor evt fraude afgaan.
Ga je dan bijdehand lopen doen aan de telefoon sta je heel snel op een zwarte lijst.
Hoe heb je de retour eigenlijk aangemeld bij bol.com als je een andere account hebt gebruikt?
Er is gewoon een verzendbewijs. En retour via het account waarmee besteld is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:28 schreef descon het volgende:
[..]
Mobiele telefoons zijn het fraude item bij uitstek. Als je dan ook nog fratsen hebt zoals een dubbele account en een ontbrekend verzend bewijs zul je het lastig krijgen omdar alle alarmbellen voor evt fraude afgaan.
Ga je dan bijdehand lopen doen aan de telefoon sta je heel snel op een zwarte lijst.
Hoe heb je de retour eigenlijk aangemeld bij bol.com als je een andere account hebt gebruikt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |