Dankjequote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:18 schreef Heph844 het volgende:
https://www.thuiswinkel.o(...)en/klachtenformulier
Niet alleen offtopic, maar ook gewoon onzin. TS maakt gebruik van een wettelijk recht. Je conclusie dat alle retouren dus impulsaankopen betreffen is ook nogal kort door de bocht.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is offtopic, toch even de gedachte die ik hierbij heb;
dit gaat dus om een impulsaankoop van 300 euro. je bent niet de enige die dit doet.
wat is dat toch. als je iets koopt wat meer dan 50 of 100 euro kost dan denk je daar minstens even over na?
waarom moet een bedrijf opdraaien voor jouw impulsaankoop.
ergens begrijp ik niet waarom winkels worden verplicht om dit weer in te nemen.
los van DOA, andere defecten is een webshop runnen een risico als je met klanten zoals TS te maken krijgt.
ik ken meiden die rondlopen in kleding welke ze na 1 of 2 keer dragen retour sturen.
je hebt een uurtje met de smartphone gespeeld dus Bol kan 'm afschrijven. de retouren bij Bol gaan later per euro-pallet terug de handel in.
een duur product kopen en na een uurtje pielen retourneren....
het is al een ander verhaal als je het product ongeopend retourneert.
als dit via een fysieke winkel was gebeurd dan denk ik dat 't anders gegaan zou zijn.
deze smartphone had je kunnen verpatsen voor de aankoopprijs minus 20 procent.
het is ook gewoon onzin.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:33 schreef baskick het volgende:
[..]
Niet alleen offtopic, maar ook gewoon onzin. TS maakt gebruik van een wettelijk recht.
Ik moest het Googlen, maar:quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
het is ook gewoon onzin.
aan die onzin is Yarvik failliet gegaan.
Prima, dan heb je gewoon een inschattingsfout gemaakt. De retourkosten moet je incalculeren in de verkoopprijs.quote:Planken geeft aan dat het Sweex zich verkeken heeft op het aantal smartphones en tablets dat door kopers teruggestuurd wordt. Ondanks dat de topman overtuigd is van de kwaliteit van de producten ligt het percentage tablets en smartphones dat teruggestuurd wordt op zo’n 15 procent. Dit heeft gezorgd voor een kostenpost van 4 miljoen euro, en gecombineerd met de te lange betaaltermijnen van klanten kon het bedrijf zich niet meer uit de rode cijfers redden.
Dat doet Bol niet zelf, die sturen gewoon PostNL bij je langs die ook het pakketje naar het antwoordnummer retour sturen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kunnen opties 1 en 2 bij bol.com ja?
Als je Select lid bent kun je artikelen vaak door Bol.com bij je thuis laten ophalen.
Yarvik/Sweex is dan ook bestickerde OEM meuk direct uit China. Baggerkwaliteit. Dan mag je veel retouren verwachten, jammer dat Sweex de business case niet goed had uitgewerkt. Dat is het risico van ondernemen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
het is ook gewoon onzin.
aan die onzin is Yarvik failliet gegaan.
tja, als het echt zo slecht was dan zijn de reviews op tweakers nog mild.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Yarvik/Sweex is dan ook bestickerde OEM meuk direct uit China. Baggerkwaliteit. Dan mag je veel retouren verwachten, jammer dat Sweex de business case niet goed had uitgewerkt. Dat is het risico van ondernemen.
Op Tweakers weet men doorgaans wel wat men kan verwachten op het gebied van technologie i.c.m. de prijs.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
tja, als het echt zo slecht was dan zijn de reviews op tweakers nog mild.
de producten van Sweex Europe verkopen redelijk en gaan lang mee.
het gaat er dan om wat je kunt verwachten van een tablet van 100 euro. mensen vinden al snel de resolutie te laag of de display niet helder genoeg.
Dit keer 100. Helemaal gelijk. En stel het was een impulsaankoop wat dan nog? Dat wil zeggen sat bol maar de retour niet goed moet verwerken? Wat een onzin.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:33 schreef baskick het volgende:
[..]
Niet alleen offtopic, maar ook gewoon onzin. TS maakt gebruik van een wettelijk recht. Je conclusie dat alle retouren dus impulsaankopen betreffen is ook nogal kort door de bocht.
Klacht inmiddels ingediend?quote:
Maar als Bol moeilijk blijft doen heeft TS geen poot om op te staan. En dat is dus het gehele probleem met dit soort zaken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:20 schreef raptorix het volgende:
Lijkt me heel simpel, Bol.com is geen partij in deze, TS stuurt pakket via PostNl, deze heeft het pakket niet bezorgt, kortom PostNL is aansprakelijk.
Oh ja? Formeel is Bol de partij in de overeenkomst tussen PostNL en Bol, want antwoordnummer. Of kun je onderbouwen waarom dat niet zo zou zijn?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:20 schreef raptorix het volgende:
Lijkt me heel simpel, Bol.com is geen partij in deze, TS stuurt pakket via PostNl, deze heeft het pakket niet bezorgt, kortom PostNL is aansprakelijk.
Mee eens @baskickquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 14:11 schreef baskick het volgende:
[..]
Oh ja? Formeel is Bol de partij in de overeenkomst tussen PostNL en Bol, want antwoordnummer. Of kun je onderbouwen waarom dat niet zo zou zijn?
Er is helemaal geen overeenkomst tussen Bol en PostNL, als jij een pakket verstuurt is dat een aangelegenheid tussen jou en de partij die het pakket vervoert. Pas als PostNL aangetoont heeft dat het pakket op het adres bezorgt is, dan pas komt Bol in beeld.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 14:11 schreef baskick het volgende:
[..]
Oh ja? Formeel is Bol de partij in de overeenkomst tussen PostNL en Bol, want antwoordnummer. Of kun je onderbouwen waarom dat niet zo zou zijn?
Niet? De consensus in het topic is nét anders:quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 14:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is helemaal geen overeenkomst tussen Bol en PostNL, als jij een pakket verstuurt is dat een aangelegenheid tussen jou en de partij die het pakket vervoert. Pas als PostNL aangetoont heeft dat het pakket op het adres bezorgt is, dan pas komt Bol in beeld.
En ik lees nog geen onderbouwing die het tegendeel onderschrijftquote:Op zondag 16 augustus 2020 14:13 schreef mschol het volgende:
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
deze kwam ik tegen op tweakers, antwoordnummerhouder (bol dus) zou dan verantwoordelijk zijn
Dus dan kan TS maar naar zijn geld fluiten, dat terwijl hij alles in zijn macht heeft gedaan wat hij moest doen zeg je?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 14:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is helemaal geen overeenkomst tussen Bol en PostNL, als jij een pakket verstuurt is dat een aangelegenheid tussen jou en de partij die het pakket vervoert. Pas als PostNL aangetoont heeft dat het pakket op het adres bezorgt is, dan pas komt Bol in beeld.
Bol heeft contract met postnl. Ik heb soortgelijk probleem gehad en bol moest via postnl een onderzoek starten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 14:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
En wat kwam er uit het onderzoek?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 16:03 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Bol heeft contract met postnl. Ik heb soortgelijk probleem gehad en bol moest via postnl een onderzoek starten.
Probeer maar eens aan PostNL te vragen om een onderzoek te starten naar waar je pakketje is gebleven. Dan gaan ze echt zeggen dat alleen de opdrachtgever (Bol.com) dit kan aanvragenquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 14:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat post nl gefaalt had en het pakket was beschadigdquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 16:06 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En wat kwam er uit het onderzoek?
Lees maar: https://partnerplatform.b(...)eschadigd-of-vermistquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 16:08 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Probeer maar eens aan PostNL te vragen om een onderzoek te starten naar waar je pakketje is gebleven. Dan gaan ze echt zeggen dat alleen de opdrachtgever (Bol.com) dit kan aanvragen
En wie is "de klant" op https://partnerplatform.bol.com? De externe verkoper, me dunkt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 16:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lees maar: https://partnerplatform.b(...)eschadigd-of-vermist
"Bij het retourneren van een bestelling kan er altijd onverhoopt iets misgaan - bijvoorbeeld door beschadiging of vermissing. Omdat de klant verantwoordelijk is voor de retourzending, is hij degene die een onderzoek kan laten starten bij de bezorgdienst. Om hem daarbij zo goed mogelijk te helpen, kun je contact opnemen met de klant om hem hierbij te adviseren."
Natuurlijk niet, dit is informatie voor partners.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 16:39 schreef baskick het volgende:
[..]
En wie is "de klant" op https://partnerplatform.bol.com? De externe verkoper, me dunkt.
Precies. En wie zijn de partners van Bol?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 16:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dit is informatie voor partners.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
Ik zou zeggen ongewijzigd en dat de genoemde link totaal irrelevant is voor TS.quote:
Exact wat ik dacht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 16:55 schreef raptorix het volgende:
Echt als je zo dom bent dat je niet eens begrijpend kan lezen, hou dan maar op.
Wat een brutaliteit van Bol. En wat een kutservice. Niet verwacht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 17:11 schreef JosMert het volgende:
Update case:
Onderzoek aangevraagd bij Bol/Postnl en pakket is kwijt geraakt is de conclusie. Alleen bol weigert te vergoeden met als reden ik citeer uit de mail van vanmorgen.
“ Aangezien de verantwoordelijkheid bij de afzender ligt met betrekking tot het terugsturen en dus juist aankomen van het pakket, kunnen we helaas niks voor u als klant betekenen.”
Nou, dan verdere stappen ondernemen maar.
De retourprocedure van bol.com schrijft voor dat je de zending naar een antwoordnummer stuurt. Bol.com verstrekt jou voor dit doel een retourlabel met 3S-code. Bol.com is zeer specifiek in de instructies aan de klant mbt de wijze van retourzending.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 16:55 schreef raptorix het volgende:
Echt als je zo dom bent dat je niet eens begrijpend kan lezen, hou dan maar op.
Dit dus.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 17:43 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Wat een brutaliteit van Bol. En wat een kutservice. Niet verwacht.
Ja,dit doet TS netjes en krijgt hij zo’n antwoord. En ben je een miljoenen bedrijf qua omzet. Bah, bah.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 17:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De retourprocedure van bol.com schrijft voor dat je de zending naar een antwoordnummer stuurt. Bol.com verstrekt jou voor dit doel een retourlabel met 3S-code. Een antwoordnummer houdt in dat de ontvanger van de post betaalt voor de verzending. Dat is dus in dit geval bol.com. Dus bol.com is de klant van PostNL. PostNL zelf ziet dat ook zo.
Aanvechten..quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 17:11 schreef JosMert het volgende:
Update case:
Onderzoek aangevraagd bij Bol/Postnl en pakket is kwijt geraakt is de conclusie. Alleen bol weigert te vergoeden met als reden ik citeer uit de mail van vanmorgen.
“ Aangezien de verantwoordelijkheid bij de afzender ligt met betrekking tot het terugsturen en dus juist aankomen van het pakket, kunnen we helaas niks voor u als klant betekenen.”
Nou, dan verdere stappen ondernemen maar.
Natuurlijk wegen ze dat af, een boek is iets anders dan een smartphone van een paar ¤100. Dan nog is dit verre van klantvriendelijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 17:50 schreef CherryLips het volgende:
Ik had precies hetzelfde met een boek dat ik had teruggestuurd. Bleef maar op die status hangen en ik moest betalen van Bol. Contact opgenomen met Bol en het uitgelegd. Ik had gewoon de verzendcode en alles, ik had hem netjes bij de AH afgeleverd. Was een gesprekje van twee minuten en ik hoefde niet te betalen.
Maar dat was een boek van twee tientjes, denk dat daar het verschil zit. Boek zweeft volgens mij nog steeds ergens rond, of de status is nooit bijgewerkt.
Ja maar als ze dan de verantwoordelijkheid op zich nemen, zouden ze dat consequent ook met een duurder artikel moeten doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 17:55 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Natuurlijk wegen ze dat af, een boek is iets anders dan een smartphone van een paar ¤100. Dan nog is dit verre van klantvriendelijk.
Mee eens, dat doen ze hier dus niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar als ze dan de verantwoordelijkheid op zich nemen, zouden ze dat consequent ook met een duurder artikel moeten doen.
Buiten dat volg je hun procedure.. als die nadat het pakket bij jou weg is gegaan kwijtraakt of wat dan ook vind ik de verantwoordelijkheid bij bol liggen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar als ze dan de verantwoordelijkheid op zich nemen, zouden ze dat consequent ook met een duurder artikel moeten doen.
Misschien speelt ook mee dat ik omdat ik mijn inlog gegevens niet meer wist een nieuw account had aangemaakt met geen bestelgeschiedenis. Achteraf toch wachtwoord moeten resetten als dat het echt is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:14 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Buiten dat volg je hun procedure.. als die nadat het pakket bij jou weg is gegaan kwijtraakt of wat dan ook vind ik de verantwoordelijkheid bij bol liggen.
Ik ook niet. Echt boos!quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:25 schreef CoExist het volgende:
Bizarre reactie van Bol. Had ik niet verwacht.
Vorige week had ik nog een positieve ervaring.
Nieuwe CD van The Killers (¤19,99) besteld en deze werd vrijdag 21-08, op de dag van release, bezorg.
Werd wakker uit mijn nachtdienst lag de CD op de deurmat. Jewelcase in gruzelementen...
Belletje naar Bolcom gedaan en kreeg direct een nieuwe CD opgestuurd. De oude CD mocht ik houden.
Ik hoop dat je je gelijk haalt TS.
Jawel, maar niet gratis.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 17:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het is niet mogelijk om post aangetekend en/of verzekerd naar een antwoordnummer te sturen.
Je heb toch een track en trace van bol gekregen. Dan zien ze dat je bet bij post nl heb afgegevenquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:20 schreef JosMert het volgende:
[..]
Misschien speelt ook mee dat ik omdat ik mijn inlog gegevens niet meer wist een nieuw account had aangemaakt met geen bestelgeschiedenis. Achteraf toch wachtwoord moeten resetten als dat het echt is.
Moet weinig uitmaken lijkt me, maar ze behandelen me tot nu toe als een stuk stront. Wat een (web)winkel.
Dat is niet slim geweest van je inderdaad. Kan me voorstellen dat er wel wat alarmbellen afgaan als zij een smartphone sturen naar account A en dan een mailtje krijgen van account B dat de smartphone retour is gestuurd maar nooit is aangekomen. Mijn eerste gedachte als helpdeskmedewerker zou dan ook zijn dat er iets niet klopt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:20 schreef JosMert het volgende:
[..]
Misschien speelt ook mee dat ik omdat ik mijn inlog gegevens niet meer wist een nieuw account had aangemaakt met geen bestelgeschiedenis. Achteraf toch wachtwoord moeten resetten als dat het echt is.
Moet weinig uitmaken lijkt me, maar ze behandelen me tot nu toe als een stuk stront. Wat een (web)winkel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |