Verzekerservicequote:Op zondag 16 augustus 2020 16:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is de enige manier om zendingen naar bol.com te retourneren via hun antwoordnummer. Het is niet mogelijk om een zending aangetekend of met verzekerservice naar een antwoordnummer te sturen.
in het geval van uitgaande bol zendingen wordt de boel gelijk gesorteerd in het distributiecentrum..quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.
Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
En daar is hij dus nog niet aangekomen in dat distributiecentrum volgene TS na 1,5 week (!). Dit gaat niet meer goed komen. Lost package...quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:17 schreef mschol het volgende:
[..]
in het geval van uitgaande bol zendingen wordt de boel gelijk gesorteerd in het distributiecentrum..
binnenkomende zendingen zullen wel per vrachtwgen vrrzameld worden
ik ken gevallen waarbij retouren (naar ons als bedrijf) via postnl rustig 3 weken onderweg zijn geweestquote:Op zondag 16 augustus 2020 17:23 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En daar is hij dus nog niet aangekomen in dat distributiecentrum volgene TS na 1,5 week (!). Dit gaat niet meer goed komen. Lost package...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lees het topic eens voordat je zo’n statement doetquote:Op zondag 16 augustus 2020 17:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Retourzending is voor rekening consument.
Lange uitleg : https://www.google.com/am(...)ducten%3fhs_amp=true
Ja wat moet ik lezen dan? Er is op de vraag en het probleem maar 1 antwoord mogelijk en dat geef ik direct aan in de link plus tekst met uitleg.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:30 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Lees het topic eens voordat je zo’n statement doet
Dat het niet zo zwart wit is. Bij antwoordnummer is waarschijnlijk Bol dus aansprakelijk voor retourzending.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja wat moet ik lezen dan? Er is op de vraag en het probleem maar 1 antwoord mogelijk en dat geef ik direct aan in de link plus tekst met uitleg.
er is niet 1 antwoord mogelijk met deze uitspraak:quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja wat moet ik lezen dan? Er is op de vraag en het probleem maar 1 antwoord mogelijk en dat geef ik direct aan in de link plus tekst met uitleg.
Er staat niets in de voorwaarden over bewijs van verzending als voldoende.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dat het niet zo zwart wit is. Bij antwoordnummer is waarschijnlijk Bol dus aansprakelijk voor retourzending.
En daar slaat Bol de plank dan behoorlijk mis als grote webshop zijndequote:Op zondag 16 augustus 2020 17:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er staat niets in de voorwaarden over bewijs van verzending als voldoende.
Een voorbeeld van een andere webwinkel en hun slechte indekken tegen dit probleem is bijv dit :
"Nadat wij het product in goede staat retour hebben ontvangen of u heeft aangetoond het product te hebben verzonden, zult u zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het aankoopbedrag terug krijgen.
Bij bol staat zoiets nergens.
Het enige wat in de buurt komt is de t&t code die door hun gebruikt kan worden voor 't geval iets mis gaat.
Dat is heel misschien de enige redding in dit verhaal want dat geeft aan dat ze het op z'n minst van belang vinden dat er een bewijs is van verzending.
Daar speelt meer mee.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:38 schreef mschol het volgende:
[..]
er is niet 1 antwoord mogelijk met deze uitspraak:
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
Lijkt me ook jaquote:Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.
Wat zat daarin?quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens iets verstuurd wat 10k waard was en ben er toen achtergekomen dat toen de maximale verzekerde waarde bij postnl 5k is. Ik heb toen daarvoor gekozen, want ik durfde het niet aan zonder aansprakelijkheid bij verlies. Het pakket is gelukkig goed aangekomen.
Zeer goede vraag.quote:Op zondag 16 augustus 2020 18:55 schreef Fer het volgende:
@:josmert
Heb je het pakket aangeboden aan PostNL of een automaat van Bol?
Volgens art. 29 lid 1 van de Postwet 2009 is PostNL niet aansprakelijk voor zendingen die niet aangetekend of verzekerd verzonden zijn. In dit geval is er dus geen basisverantwoordelijkheid.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Verzekerservicelaten we bezorgdiensten vooral niet meer op hun basisverantwoordelijkheid aanspreken.
Bol.com is in het geval van een antwoordnummer formeel de contractpartij met PostNL en daarmee de verzender.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er staat niets in de voorwaarden over bewijs van verzending als voldoende.
Een voorbeeld van een andere webwinkel en hun slechte indekken tegen dit probleem is bijv dit :
"Nadat wij het product in goede staat retour hebben ontvangen of u heeft aangetoond het product te hebben verzonden, zult u zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het aankoopbedrag terug krijgen.
Bij bol staat zoiets nergens.
Het enige wat in de buurt komt is de t&t code die door hun gebruikt kan worden voor 't geval iets mis gaat.
Dat is heel misschien de enige redding in dit verhaal want dat geeft aan dat ze het op z'n minst van belang vinden dat er een bewijs is van verzending.
Automaat van Bol? Bestaat dat? Linkje?quote:Op zondag 16 augustus 2020 18:55 schreef Fer het volgende:
@:josmert
Heb je het pakket aangeboden aan PostNL of een automaat van Bol?
Hij bedoeld denk ik zo’n PostNL automaat voor pakketten.quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:23 schreef baskick het volgende:
[..]
Automaat van Bol? Bestaat dat? Linkje?
En dat is belachelijk genoeg. Een DHL verplicht zichzelf bijvoorbeeld wel om af te leveren.quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:01 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Volgens art. 29 lid 1 van de Postwet 2009 is PostNL niet aansprakelijk voor zendingen die niet aangetekend of verzekerd verzonden zijn. In dit geval is er dus geen basisverantwoordelijkheid.
maar bij een echte dhl zending betaal je waarschijnlijk ook meerquote:Op zondag 16 augustus 2020 19:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En dat is belachelijk genoeg. Een DHL verplicht zichzelf bijvoorbeeld wel om af te leveren.
Als we van bezorgdiensten niet meer kunnen uitgaan dat ze gewoon bezorgen dan is het eerder een soort vrijwilligersorganisatie dan een serieus te nemen bedrijf
Nope. Zelfs een euro minderquote:Op zondag 16 augustus 2020 19:51 schreef mschol het volgende:
[..]
maar bij een echte dhl zending betaal je waarschijnlijk ook meer
Nee, snel weer terug overgestapt naar PostNL. Zou wat zijn als ik DHL iedere week opnieuw officieel verantwoordelijk moet stellenquote:Op zondag 16 augustus 2020 17:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Heb je ze hiervoor verantwoordelijk gesteld?
Waar mensen werken kunnen dingen mis gaan. Er is ook niks mis met zo'n verzekering.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Verzekerservicelaten we bezorgdiensten vooral niet meer op hun basisverantwoordelijkheid aanspreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |