Als je 35 minuten rijden af woont en je niet zeker weten wil dat je pakketje aankomt is het inderdaad niet meer interessant.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Het is een optie wat alleen leuk is als je hakf uur van het magazijn af woont met je autotje
Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:05 schreef Eix het volgende:
[..]
Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.
Volgens een rechtszaak hier net gepost wel ja.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:38 schreef baskick het volgende:
[..]
Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?
Bol verwijst alleen maar naar Postnl en kijkt alleen maar naar track en trace aldus de klantenservice. Onderzoek doen ze (nog) niet.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:38 schreef baskick het volgende:
[..]
Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?
Bol moet bij PostNL een onderzoek laten starten.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
Bol verwijst alleen maar naar Postnl en kijkt alleen maar naar track en trace aldus de klantenservice. Onderzoek doen ze (nog) niet.
Dat is ook zo lijkt me.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:43 schreef Gunner het volgende:
Als je van hun een retourlabel hebt gehad en gebruikt zijn zij toch de opdrachtgever en dus verantwoordelijk?
Dit sowieso, ja.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
Niet al 1,5 week deze status, dat is dus niet normaal...quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.
Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik heb het over de voorwaarden die ze hanteren. Je betaalt niet alleen meer bij Postnl, ze verplichten zich er niet aan om af te leveren. Ze verplichten zich enkel aan de inspanning om af te leveren. Bij DHL is er wel een afleverplicht. Dus TS had zich in dezen bij DHL daarop kunnen beroepen. Bij postnl niet (zonder verzekering)
Ik ook niet bij PostNLquote:Op zondag 16 augustus 2020 15:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.
Omdat je het door Bol.com zelf laat ophalen kun je niet verantwoordelijk meer zijn na overdracht.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef JosMert het volgende:
[..]
Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
Exactquote:Op zondag 16 augustus 2020 13:37 schreef TechLight het volgende:
[..]
Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.
Heb je een bron hiervoor? Ik kon het niet vinden op de site. Waar moet je zijn dan, en nemen ze het ook aan?quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:24 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.
Bron? Al die webshops die dat zo doen zijn dus in overtreding?quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:29 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
1 mag helemaal niet geweigerd worden.
Dus je zegt dat Bol iets doet wat niet mag volgens de wet? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat winkels van dit formaat zulke zaken niet op orde hebben.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.
Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
Krijg je niet bij een pakketautomaat. Dus heeft ts niet. Track en trace moet voldoende zijnquote:Op zondag 16 augustus 2020 15:33 schreef Cara het volgende:
Neu onzin je hebt het verzendbewijs toch? Je hebt aan je voorwaarden voldaan. Denk dat je net de verkeerde medewerker hebt gehad. Nieuwe medewerker bellen en aanzetten tot een Post NL onderzoek via bol. Als die dan bevestigd dat je pakket kwijt ie krijg je je geld terug van bol.
Eerste antwoord is altijd dat het aan de klant ligt. Dit klopt niet. (heb zelf ook eens gezeur gehad toen B-post aan het staken was en mijn i-pad ineens een maand zoek was)quote:Op zondag 16 augustus 2020 15:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus je zegt dat Bol iets doet wat niet mag volgens de wet? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat winkels van dit formaat zulke zaken niet op orde hebben.
Voor zover ik weet is de enige manier om zendingen naar bol.com te retourneren via hun antwoordnummer. Het is niet mogelijk om een zending aangetekend of met verzekerservice naar een antwoordnummer te sturen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:05 schreef Fred het volgende:
[..]
Je hebt niet gekozen voor een verzending met een hogere aansprakelijkheid?
Dit. Betweters hier idd.quote:Op zondag 16 augustus 2020 16:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is de enige manier om zendingen naar bol.com te retourneren via hun antwoordnummer. Het is niet mogelijk om een zending aangetekend of met verzekerservice naar een antwoordnummer te sturen.
Ja joh, is ook prima. Komt echt wel goed joh.quote:Op zondag 16 augustus 2020 15:40 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Krijg je niet bij een pakketautomaat. Dus heeft ts niet. Track en trace moet voldoende zijn
Heb je ze hiervoor verantwoordelijk gesteld?quote:Op zondag 16 augustus 2020 15:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |