abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:37:56 #51
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_194586946
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:36 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Het is een optie wat alleen leuk is als je hakf uur van het magazijn af woont met je autotje ;)
Als je 35 minuten rijden af woont en je niet zeker weten wil dat je pakketje aankomt is het inderdaad niet meer interessant.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_194586950
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:05 schreef Eix het volgende:

[..]

Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.
Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194586986
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:38 schreef baskick het volgende:

[..]

Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?
Volgens een rechtszaak hier net gepost wel ja.
pi_194587005
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:38 schreef baskick het volgende:

[..]

Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?
Bol verwijst alleen maar naar Postnl en kijkt alleen maar naar track en trace aldus de klantenservice. Onderzoek doen ze (nog) niet.
  zondag 16 augustus 2020 @ 14:43:45 #55
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194587011
Als je van hun een retourlabel hebt gehad en gebruikt zijn zij toch de opdrachtgever en dus verantwoordelijk?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_194587016
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.

Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_194587051
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:43 schreef JosMert het volgende:

[..]

Bol verwijst alleen maar naar Postnl en kijkt alleen maar naar track en trace aldus de klantenservice. Onderzoek doen ze (nog) niet.
Bol moet bij PostNL een onderzoek laten starten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194587061
quote:
19s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:43 schreef Gunner het volgende:
Als je van hun een retourlabel hebt gehad en gebruikt zijn zij toch de opdrachtgever en dus verantwoordelijk?
Dat is ook zo lijkt me.
pi_194587069
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
Dit sowieso, ja.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194587081
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.

Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
Niet al 1,5 week deze status, dat is dus niet normaal...

Bedankt dat jullie me trouwens helpen :)
pi_194587256
Bol houdt gewoon dus erg vast aan de track en trace status. Wat dus volgens jullie nutteloos is.
Vanaf moment 1 al duidelijk bij me.
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:25:56 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587732
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik heb het over de voorwaarden die ze hanteren. Je betaalt niet alleen meer bij Postnl, ze verplichten zich er niet aan om af te leveren. Ze verplichten zich enkel aan de inspanning om af te leveren. Bij DHL is er wel een afleverplicht. Dus TS had zich in dezen bij DHL daarop kunnen beroepen. Bij postnl niet (zonder verzekering)
En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.
pi_194587742
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.
Ik ook niet bij PostNL :(
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:27:33 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587755
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef JosMert het volgende:

[..]

Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
Omdat je het door Bol.com zelf laat ophalen kun je niet verantwoordelijk meer zijn na overdracht.
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:28:08 #65
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587768
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:37 schreef TechLight het volgende:

[..]

Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.
Exact
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:30:09 #66
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587798
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:24 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.
Heb je een bron hiervoor? Ik kon het niet vinden op de site. Waar moet je zijn dan, en nemen ze het ook aan?
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:31:27 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587821
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:29 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

1 mag helemaal niet geweigerd worden.
Bron? Al die webshops die dat zo doen zijn dus in overtreding?
pi_194587857
Neu onzin je hebt het verzendbewijs toch? Je hebt aan je voorwaarden voldaan. Denk dat je net de verkeerde medewerker hebt gehad. Nieuwe medewerker bellen en aanzetten tot een Post NL onderzoek via bol. Als die dan bevestigd dat je pakket kwijt ie krijg je je geld terug van bol.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:34:09 #69
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587861
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.

Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
Dus je zegt dat Bol iets doet wat niet mag volgens de wet? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat winkels van dit formaat zulke zaken niet op orde hebben.
pi_194587972
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:33 schreef Cara het volgende:
Neu onzin je hebt het verzendbewijs toch? Je hebt aan je voorwaarden voldaan. Denk dat je net de verkeerde medewerker hebt gehad. Nieuwe medewerker bellen en aanzetten tot een Post NL onderzoek via bol. Als die dan bevestigd dat je pakket kwijt ie krijg je je geld terug van bol.
Krijg je niet bij een pakketautomaat. Dus heeft ts niet. Track en trace moet voldoende zijn
pi_194588093
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dus je zegt dat Bol iets doet wat niet mag volgens de wet? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat winkels van dit formaat zulke zaken niet op orde hebben.
Eerste antwoord is altijd dat het aan de klant ligt. Dit klopt niet. (heb zelf ook eens gezeur gehad toen B-post aan het staken was en mijn i-pad ineens een maand zoek was)

Neem eens contact op met post nl en vraag ze een Onderzoek te starten naar het pakket. Dan zul je als antwoord krijgen dat jij dat niet kunt vragen maar dat de opdrachtgever (Bol) dit alleen kan vragen. ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_194588740
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:05 schreef Fred het volgende:

[..]

Je hebt niet gekozen voor een verzending met een hogere aansprakelijkheid?
Voor zover ik weet is de enige manier om zendingen naar bol.com te retourneren via hun antwoordnummer. Het is niet mogelijk om een zending aangetekend of met verzekerservice naar een antwoordnummer te sturen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194588782
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 16:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is de enige manier om zendingen naar bol.com te retourneren via hun antwoordnummer. Het is niet mogelijk om een zending aangetekend of met verzekerservice naar een antwoordnummer te sturen.
Dit. Betweters hier idd.
pi_194588846
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:40 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Krijg je niet bij een pakketautomaat. Dus heeft ts niet. Track en trace moet voldoende zijn
Ja joh, is ook prima. Komt echt wel goed joh.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_194589841
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.
Heb je ze hiervoor verantwoordelijk gesteld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')