Volgens de GGD afgelopen week 10.2487.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:24 schreef eentwee het volgende:
Hoeveel tests zijn er uitgevoerd? Zou mij niks verbazen als dat ook afneemt na het proefballonnetje over verplichte quarantaine van onze minister.
Interessant wel ja.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:37 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-testen-op-corona
In Amerika is een test ontwikkeld die snel en betrouwbaar een uitslag kan geven op basis van wat wangslijm. Zou dit dan de gamechanger zijn?
Idealiter rij je door zon teststraar als door een drive in, wattenstaafje via je wang en paar uur later via digid je test inzien online.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:37 schreef trein2000 het volgende:
In Amerika is een test ontwikkeld die snel en betrouwbaar een uitslag kan geven op basis van wat wangslijm. Zou dit dan de gamechanger zijn?
Een kwart minder dan vorige week. Lijkt me nogal een daling.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:39 schreef deedeetee het volgende:
Daling zie ik nog niet zo, het is meer van : we sukkelen rustig door. Op zich prima zó hoor. Mag van mij zo blijven.
Daling = doorsukkelenquote:Op maandag 17 augustus 2020 14:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een kwart minder dan vorige week. Lijkt me nogal een daling.
Dat is hoe een soort evolutionair werkt. Reken maar dat er veel is, wordt onderzocht en extreem veel over gezegd kan worden... en dan spreek ik over bibliotheken aan informatie. Punt is dan schiften en bepalen wat wel en niet relevant is om daarmee een conclusie te trekken.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:44 schreef Injetta het volgende:
Telkens als er ergens een x aantal besmettingen zijn, is er altijd een meerderheid die niet besmet is.
Zouden er toch niet mensen op de een of andere manier immuun zijn?
Is dat al ergens onderzocht?
Lijkt me interessant om juist die mensen te onderzoeken die zich in een brandhaard hebben bevonden en niet ziek zijn geworden.
Voor een maandag goede cijfers.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:18 schreef Momo het volgende:
cases: 63.484 (+482)
fatalities: 6.172 (+0)
hospitalisations: 12.038 (+5)
(differences w.r.t. yesterday in parenthesis)
source RIVM
Deze test is in Italië al in gebruik, ook in de UK.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:37 schreef trein2000 het volgende:
De meeste jongeren gedragen zich over het algemeen prima. Je moet niet vergeten dat veel mensen nogal generaliseren en dat de ''stoute'' jonkies veel meer opvallen in de media. Ze vallen ook eerder op in het dagelijkse leven. De jongeren die de regels gewoon volgen vallen minder op, want ja, ze doen alles gewoon ''normaal''. Daarom heb ik ook zo'n hekel aan die generalisatie richting jongeren, je doet er zoveel jongeren te kort mee. Die doen wel degelijk hun best.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
Hopen dat het inderdaad doorzet die daling.
Vanmorgen een rondleiding moeten geven aan een paar nieuwe student assistenten op de hogeschool waar ik werk.
Moet zeggen dat ik een beetje vooroordelen had, want jonge gastjes, zullen wel nergens rekening mee houden etc etc.
Maar ze hielden best wel netjes afstand van elkaar en van mij, ontsmetten ook hun handjes bij binnenkomst meteen uit zichzelf enzo...
Kan zijn dat ze zich extra 'netjes' gedroegen omdat ik erbij was haha, maar ik was toch positief verrast moet ik zeggen
102.487 dusquote:Op maandag 17 augustus 2020 14:32 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens de GGD afgelopen week 10.2487.
Pleurt op met je cojonaquote:Op maandag 17 augustus 2020 14:51 schreef Momo het volgende:
Rotterdam lijkt af te nemen (of de mensen laten zich niet meer testen dar).
Niet persé dan en door voor het betrokken individu of groep en zelfs omgeving.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Kwa economie snap ik het toch nog niet zo. Omdat in principe indereen er last van heeft is het toch het equivalent van er staat even een stop op. Dat betekent sommigen krijgen geen geld maar dat geld blijft ergens anders liggen. Dat zou toch kwa impact niet de boel compleet op de kop moeten gooien als de stop er weer af gaat.
m.a.w. een goedlopend horeca bedrijf dat nu omvalt [b]heeft straks mocht er een vaccin zijn gewoon weer een markt, en de medewerkers die nu werkloos worden zijn straks weer nodig[/b]. Dat is anders als bij andere financiele crisessen omdat daar zaken fundamenteel mis zijn gegaan op het gebied van geld en er daadwerkelijk geld verdewenen is. Deze crises is in die zin minder een puur "economische" crises. Ook hoeft er zoals na een ramp niet ineens van alles opgebouwd te worden etc.
Maar ik zal het met mijn onderontwikkelde economie knobbel wel niet goed kunnen overzien.
Dat is ook zo maar 1 week is veel kort om te spreken over een échte daling want je weet niet wat t volgende week weer gaat worden. Dus zie ik het meer als doorsukkelen. Het gaat niet echt omhoog maar het is te vroeg dag om over omlaag te spreken. Het gaat IMO gewoon op en neer. Gaat prima zoals t gaat toch ?quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een kwart minder dan vorige week. Lijkt me nogal een daling.
Dit is ook opmerkelijk, in sommige plaatsen moet je je nu een weg banen over het geterraseerde plein.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze zitten "vol" omdat er niet veel meer past binnen de 1,5 meter, en omdat ze in veel gemeentes terrasuitbreiding hebben gekregen, straks eind september gaat dat een probleem worden (tenzij ze massaal terraskachels gaan plaatsen), want binnen is die plek er veelal niet.
Minder omzet is in sommige sectoren ook substantieel minder kans om zwart te kunnen wegwerken.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Een omzetverlies van 80% in de eerste periode en 50% in de tweede periode zoals hierboven staat is ronduit dramatisch. Tenzij ze massaal frauderen met die NOW-regeling zijn dat ook gewoon de feiten, daar is niks aangedikt aan....
De herhalende discussie wat een lockdown dan precies is en voor wie.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Benieuwd waar dat soort lui dat op baseren.
Even zijn naam googlen en daar is het mondkapje al. De juiste toon lijkt te zijn gezet.
Overigens hebben we hier ook nooit een echte lockdown gehad dus 'nieuwe' lockdown is niet van toepassing.
Ehm. bv Spanje zat aardig in de buurt hoor, die mochten 50 dagen niet naar buiten anders dan 1 pers naar de supermarkt of dokter.quote:Op maandag 17 augustus 2020 15:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
De herhalende discussie wat een lockdown dan precies is en voor wie.
Technisch heeft geen enkel land een lockdown gehad, laat staan dat er een nieuwe komt.
China dacht ik toch ook welquote:Op maandag 17 augustus 2020 15:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ehm. bv Spanje zat aardig in de buurt hoor, die mochten 50 dagen niet naar buiten anders dan 1 pers naar de supermarkt of dokter.
Australie en Nieuw-zeeland deden ook aardig mee.
De post hocs ergo propter hocs worden een beetje vermoeiend.quote:Op maandag 17 augustus 2020 15:39 schreef Remco het volgende:
Zou het toch wat met het weer te maken hebben? Het is 2 weken knetter warm geweest.
Yep, doorgaans zijn mensen welwillend. De uitzondering is dan geen regel maar is beeldbepalend.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De meeste jongeren gedragen zich over het algemeen prima. Je moet niet vergeten dat veel mensen nogal generaliseren en dat de ''stoute'' jonkies veel meer opvallen in de media. Ze vallen ook eerder op in het dagelijkse leven. De jongeren die de regels gewoon volgen vallen minder op, want ja, ze doen alles gewoon ''normaal''. Daarom heb ik ook zo'n hekel aan die generalisatie richting jongeren, je doet er zoveel jongeren te kort mee. Die doen wel degelijk hun best.
Het is ook niet zo dat alle ouderen maar braaf zijn, terwijl dat beeld ook regelmatig geschetst word. Binnen alle generaties zullen er mensen zijn die de regels niet respecteren. De meesten doen dat gelukkig wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |