abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194602156
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 14:24 schreef eentwee het volgende:
Hoeveel tests zijn er uitgevoerd? Zou mij niks verbazen als dat ook afneemt na het proefballonnetje over verplichte quarantaine van onze minister.
Volgens de GGD afgelopen week 10.2487.
pi_194602202
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-testen-op-corona

In Amerika is een test ontwikkeld die snel en betrouwbaar een uitslag kan geven op basis van wat wangslijm. Zou dit dan de gamechanger zijn?
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 14:39:14 #253
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194602211
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 14:37 schreef trein2000 het volgende:

In Amerika is een test ontwikkeld die snel en betrouwbaar een uitslag kan geven op basis van wat wangslijm. Zou dit dan de gamechanger zijn?
Interessant wel ja.

Jammer alleen dat dit een Telegraaf artikel is en ik die krant meestal niet heel serieus kan nemen ;)
  maandag 17 augustus 2020 @ 14:39:17 #254
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194602213
Daling zie ik nog niet zo, het is meer van : we sukkelen rustig door. Op zich prima zó hoor. Mag van mij zo blijven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_194602227
quote:

Idealiter rij je door zon teststraar als door een drive in, wattenstaafje via je wang en paar uur later via digid je test inzien online.
Of nog beter, zelftesten thuis. Dat komt uiteibdelijk wel en is idd een gamechanger.
pi_194602251
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 14:39 schreef deedeetee het volgende:
Daling zie ik nog niet zo, het is meer van : we sukkelen rustig door. Op zich prima zó hoor. Mag van mij zo blijven.
Een kwart minder dan vorige week. Lijkt me nogal een daling.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 17 augustus 2020 @ 14:44:02 #257
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194602255
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2020 14:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Daling = doorsukkelen
Stijging = paniek!
  maandag 17 augustus 2020 @ 14:44:57 #258
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194602267
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 08:44 schreef Injetta het volgende:
Telkens als er ergens een x aantal besmettingen zijn, is er altijd een meerderheid die niet besmet is.
Zouden er toch niet mensen op de een of andere manier immuun zijn?
Is dat al ergens onderzocht?
Lijkt me interessant om juist die mensen te onderzoeken die zich in een brandhaard hebben bevonden en niet ziek zijn geworden.
Dat is hoe een soort evolutionair werkt. Reken maar dat er veel is, wordt onderzocht en extreem veel over gezegd kan worden... en dan spreek ik over bibliotheken aan informatie. Punt is dan schiften en bepalen wat wel en niet relevant is om daarmee een conclusie te trekken.

In een populatie zijn meestal - erg veel - individuen die weinig risico hebben (goede genen) en/of het aangeboren vermogen hebben "snel" immuniteit te verwerven tegen inherente aandoeningen. Leden die dat niet hebben, sterven vanzelf uit. Daarnaast zijn er ziekten die geheid zorgen voor dood en verderf, waarvoor we dan ook ons inenten.

"Snel" in dit verband moet je ook zien in komende generaties. Mensen die niet doodgaan, geven hun resistentie door aan hun nakomelingen. Na 2 of 3 generaties, heeft een ernstige ziekte dan geen groot effect mee. Omgekeerd is er dan ook gevaar als je dat autonome "proces" actief helpt door je "kunstmatig" resistent te maken (dwz inenten). Het risico van onze wereld is dat die te "schoon" wordt, daardoor gevoeliger en voorheen werkende oplossingen niet goed meer werken (zoals we zien bij antibiotica).
Een zg. uitgewoede ziekte kan (generaties) later weer flink heftig(er) terugkomen omdat de groep haar resistentie heeft verloren en/of omdat virus ondertussen is (door)gemuteerd.

Het grootste gevaar is dan dat er iemand besmet is met een zg fataal virus en dan de omgeving aansteekt, wat een reden is sommige besmettelijke ziekten verplicht worden gemonitord. Voorbeeld, pokken en polio. De vraag is gerechtvaardigd of Covid19 die classificatie, van ernstige besmettelijke ziekte, wel terecht en op grond van waarom dan; heeft.

Het ook interessant om te kijken wie en wat mensen zo bijzonder maakt die een bepaald mate (zonder) last ondervinden van een besmetting. Is dat genetisch bepaald, immuniteit verwerving of komt het door verbandhoudende omstandigheden ? Dit laatste vermoeden is nu redelijk bekend. Wanneer je aandoeningen hebt, heb je ene verhoogd risico en moet je oppassen. De rest van de wetenschap tot resistentie. zal langer duren dan een paar jaar.
Corona, zoals ook SARS en nu dan Covid19 en wie weet Covid21 wordt al decennia onderzocht en ik voorzie op de korte termijn geen Aha-erlebnis noch echte oplossing anders dan (jezelf) op- en aanpassen.

Ook is "ziek" in relatie tot Covid19 worden grotendeels een kwestie van definitie. Is de temperatuurverhoging (vanwege verwerving resistentie) ziek,of pas bij in bed blijven, opgenomen in het ziekenhuis of op de IC omdat de organen één voor één uitvallen omdat het immuunsysteem zich over de kop aan het draaien is en eigen lichaamsfuncties vernietigd ?
Het virus kan dan idd de aanleiding zijn maar is zeker niet de doodsoorzaak.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Redactie Sport maandag 17 augustus 2020 @ 14:47:18 #259
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194602284
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 14:18 schreef Momo het volgende:
cases: 63.484 (+482)
fatalities: 6.172 (+0)
hospitalisations: 12.038 (+5)

(differences w.r.t. yesterday in parenthesis)

source RIVM
Voor een maandag goede cijfers.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194602303
quote:

Deze test is in Italië al in gebruik, ook in de UK.

Gamechanger uiteraard.
pi_194602313
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
Hopen dat het inderdaad doorzet die daling.

Vanmorgen een rondleiding moeten geven aan een paar nieuwe student assistenten op de hogeschool waar ik werk.
Moet zeggen dat ik een beetje vooroordelen had, want jonge gastjes, zullen wel nergens rekening mee houden etc etc.
Maar ze hielden best wel netjes afstand van elkaar en van mij, ontsmetten ook hun handjes bij binnenkomst meteen uit zichzelf enzo...
Kan zijn dat ze zich extra 'netjes' gedroegen omdat ik erbij was haha, maar ik was toch positief verrast moet ik zeggen :P
De meeste jongeren gedragen zich over het algemeen prima. Je moet niet vergeten dat veel mensen nogal generaliseren en dat de ''stoute'' jonkies veel meer opvallen in de media. Ze vallen ook eerder op in het dagelijkse leven. De jongeren die de regels gewoon volgen vallen minder op, want ja, ze doen alles gewoon ''normaal''. Daarom heb ik ook zo'n hekel aan die generalisatie richting jongeren, je doet er zoveel jongeren te kort mee. Die doen wel degelijk hun best.

Het is ook niet zo dat alle ouderen maar braaf zijn, terwijl dat beeld ook regelmatig geschetst word. Binnen alle generaties zullen er mensen zijn die de regels niet respecteren. De meesten doen dat gelukkig wel.
  maandag 17 augustus 2020 @ 14:50:33 #262
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194602320
  maandag 17 augustus 2020 @ 14:50:52 #263
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194602323
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 14:32 schreef Za het volgende:

[..]

Volgens de GGD afgelopen week 10.2487.
102.487 dus
  maandag 17 augustus 2020 @ 14:51:03 #264
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194602328
Rotterdam lijkt af te nemen (of de mensen laten zich niet meer testen dar).
pi_194602354
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 14:51 schreef Momo het volgende:
Rotterdam lijkt af te nemen (of de mensen laten zich niet meer testen dar).
Pleurt op met je cojona
  maandag 17 augustus 2020 @ 14:56:51 #266
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194602399
quote:
88s.gif Op maandag 17 augustus 2020 09:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Kwa economie snap ik het toch nog niet zo. Omdat in principe indereen er last van heeft is het toch het equivalent van er staat even een stop op. Dat betekent sommigen krijgen geen geld maar dat geld blijft ergens anders liggen. Dat zou toch kwa impact niet de boel compleet op de kop moeten gooien als de stop er weer af gaat.

m.a.w. een goedlopend horeca bedrijf dat nu omvalt [b]heeft straks mocht er een vaccin zijn gewoon weer een markt, en de medewerkers die nu werkloos worden zijn straks weer nodig[/b]. Dat is anders als bij andere financiele crisessen omdat daar zaken fundamenteel mis zijn gegaan op het gebied van geld en er daadwerkelijk geld verdewenen is. Deze crises is in die zin minder een puur "economische" crises. Ook hoeft er zoals na een ramp niet ineens van alles opgebouwd te worden etc.

Maar ik zal het met mijn onderontwikkelde economie knobbel wel niet goed kunnen overzien.
Niet persé dan en door voor het betrokken individu of groep en zelfs omgeving.
Wat je beschrijft is hoe economie werkt en reageert op veranderende situaties.
De één nu zijn dood is een kans voor de overlevende die het dan beter doet.

De vraag is of "wij" onze economie cq. samenleving niet net als als eigen immuunsysteem - om maar de Covid19 relatie te maken - over de kop aan het draaien zijn ?
Niet dat dit een bewust gemaakte, laat staan centrale keuze is maar vooral een aaneengeschakelde ontwikkeling (speltheorie). Natuurlijk "komt" het altijd goed (wasda?) waarbij ik hoop dat dit een nuchtere aanpak voor "mensen van nu" zo min mogelijk consequenties gaat hebben.
  maandag 17 augustus 2020 @ 15:10:04 #267
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194602602
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2020 14:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is ook zo maar 1 week is veel kort om te spreken over een échte daling want je weet niet wat t volgende week weer gaat worden. Dus zie ik het meer als doorsukkelen. Het gaat niet echt omhoog maar het is te vroeg dag om over omlaag te spreken. Het gaat IMO gewoon op en neer. Gaat prima zoals t gaat toch ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 augustus 2020 @ 15:14:09 #268
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194602657
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze zitten "vol" omdat er niet veel meer past binnen de 1,5 meter, en omdat ze in veel gemeentes terrasuitbreiding hebben gekregen, straks eind september gaat dat een probleem worden (tenzij ze massaal terraskachels gaan plaatsen), want binnen is die plek er veelal niet.
Dit is ook opmerkelijk, in sommige plaatsen moet je je nu een weg banen over het geterraseerde plein.
Een Saillante vraag is, is de gemeente "gratis" de lokale Horeca aan het sponsoren en je ook af te vragen waarvoor het ruime onbezette plein voor(al) was bedoeld ?

Leuk ook, als het lekker zowel en warm is gedurende een paar maanden per jaar maar gaat niet werken op een koude herstavond etc.etc.

Een ondernemer moet hoe dan ook rekenen met kosten van omzet per geïvensteerde eenheid.
Het maakt een immens verschil of je 3 (benodigd 8 meter lengte) of daarin ook 12 krukken erg ruim kunt opstellen of in zitlocaties ipv 0.5m2 dan ineens het 4-6 voudige = maar 15-20% bezoekers - moet aanhouden.
  maandag 17 augustus 2020 @ 15:18:03 #269
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194602717
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Een omzetverlies van 80% in de eerste periode en 50% in de tweede periode zoals hierboven staat is ronduit dramatisch. Tenzij ze massaal frauderen met die NOW-regeling zijn dat ook gewoon de feiten, daar is niks aangedikt aan....
Minder omzet is in sommige sectoren ook substantieel minder kans om zwart te kunnen wegwerken.
  maandag 17 augustus 2020 @ 15:20:50 #270
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194602757
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:04 schreef galantis het volgende:

[..]

Benieuwd waar dat soort lui dat op baseren.
Even zijn naam googlen en daar is het mondkapje al. De juiste toon lijkt te zijn gezet.
Overigens hebben we hier ook nooit een echte lockdown gehad dus 'nieuwe' lockdown is niet van toepassing.
De herhalende discussie wat een lockdown dan precies is en voor wie.
Technisch heeft geen enkel land een lockdown gehad, laat staan dat er een nieuwe komt.
pi_194602856
quote:
18s.gif Op maandag 17 augustus 2020 15:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

De herhalende discussie wat een lockdown dan precies is en voor wie.
Technisch heeft geen enkel land een lockdown gehad, laat staan dat er een nieuwe komt.
Ehm. bv Spanje zat aardig in de buurt hoor, die mochten 50 dagen niet naar buiten anders dan 1 pers naar de supermarkt of dokter.

Australie en Nieuw-zeeland deden ook aardig mee.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 17 augustus 2020 @ 15:29:06 #272
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194602882
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 15:27 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ehm. bv Spanje zat aardig in de buurt hoor, die mochten 50 dagen niet naar buiten anders dan 1 pers naar de supermarkt of dokter.

Australie en Nieuw-zeeland deden ook aardig mee.
China dacht ik toch ook wel
pi_194603024
Zou het toch wat met het weer te maken hebben? Het is 2 weken knetter warm geweest.
pi_194603039
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 15:39 schreef Remco het volgende:
Zou het toch wat met het weer te maken hebben? Het is 2 weken knetter warm geweest.
De post hocs ergo propter hocs worden een beetje vermoeiend.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 17 augustus 2020 @ 15:40:33 #275
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194603040
quote:
2s.gif Op maandag 17 augustus 2020 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De meeste jongeren gedragen zich over het algemeen prima. Je moet niet vergeten dat veel mensen nogal generaliseren en dat de ''stoute'' jonkies veel meer opvallen in de media. Ze vallen ook eerder op in het dagelijkse leven. De jongeren die de regels gewoon volgen vallen minder op, want ja, ze doen alles gewoon ''normaal''. Daarom heb ik ook zo'n hekel aan die generalisatie richting jongeren, je doet er zoveel jongeren te kort mee. Die doen wel degelijk hun best.

Het is ook niet zo dat alle ouderen maar braaf zijn, terwijl dat beeld ook regelmatig geschetst word. Binnen alle generaties zullen er mensen zijn die de regels niet respecteren. De meesten doen dat gelukkig wel.
Yep, doorgaans zijn mensen welwillend. De uitzondering is dan geen regel maar is beeldbepalend.

Laat mensen vooral zelf bepalen of en wat voor risico zij lopen en hoe zijzelf hun bescherming (in)regelen.
In gevallen waar dit niet goed mogelijk is, mag zorgbehoevende onverkort een beroep doen op voorzieningen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')