abonnement Unibet Coolblue
pi_194591385
de kindervaccinaties, behalve die van HPC, hebben zich in deccennia lang bewezen en zijn veilig te noemen. Hoewel daar ook bijwerkingen bij zijn.
Bij nieuwe vaccins ben ik altijd huiverig en wacht ik liever 20 jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194591392
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ongeveer 60% van de mensen moet gevaccineerd zijn, eigenlijk iets meer... en ik behoor dan tot de andere groep.
Alleen werkt geen enkel vaccin, nooit, 100%, dus waarschijnlijk moet iets meer wel gevaccineerd zijn. Eerder 80-85%. hoewel je blijkt wel goede cellulaire immuniteit op te bouwen ook na asymptomatische infectie, dus al geinfecteerden scheelt misschien weer.

Maar goed, wat als iedereen zo denkt? Daarom dus mijn voorstel om tijdelijk een bonus te geven aan iedereen die het wel doet. anders krijg je namelijk idd wat iemand zei een klassiek prisoners dillema, neemt niemand het, en zitten we , en jij dus ook, dus wel tot in de eeuwigheid in die 1,5m ellende zonder onze vroegere vrijheiden.
#WeesGeenWhales
pi_194591418
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

totdat het je eigen kind is. Hier ligt het wellicht iets anders, maar bij de mexicaanse griep was die vaccinatie een wassen neus.
Klopt. Mexicaanse griep was een simp virus. Hier gaan mensen wél aan dood, dus idd. ligt wat anders. Zelfs al is de kans klein, de kans dat je kind aan covid 19 de ziekte van kawasaki overhoud is groter dan iets aan het vaccin.

Maar voor de bühne, want gezien dat het RIVM denkt dat ieedereen tot 18 het niet kan verspreiden tot op het punt dat daar geen regels meer voor gelden, denk ik dat die het toch niet gaan krijgen hier.
#WeesGeenWhales
pi_194591427
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:40 schreef eragon2890 het volgende:
Klopt. Mexicaanse griep was een simp virus. Hier gaan mensen wél aan dood, dus idd. ligt wat anders. Zelfs al is de kans klein, de kans dat je kind aan covid 19 de ziekte van kawasaki overhoud is groter dan iets aan het vaccin.

Jij meent je al te kunnen uitspreken over de veiligheid van een vaccin dat er nog niet eens is? _O-
pi_194591434
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:38 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ja allemaal uit dezelfde stal.. de stal van wetenschappers. Gelukkig hebben we Fok en Facebook waar de echte kenners van de waarheid zich bevinden!
:')
pi_194591440
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:36 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Welke experts? Zijn vast niet allemaal toevallig afkomstig uit dezelfde stal?
[..]

Morele chantage en valse dilemma's, wat een manier van discussie voeren.
Nou als deze discussie me 1 ding leert is het wel dat het draagvlak nog lang niet zo groot is als we misschien denken en dat dat nog wel eens een ding kan gaan worden. En ik zie nog niet echt een heel effectief alternatief. Jammer maar helaas.
pi_194591442
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
de kindervaccinaties, behalve die van HPC, hebben zich in deccennia lang bewezen en zijn veilig te noemen. Hoewel daar ook bijwerkingen bij zijn.
Bij nieuwe vaccins ben ik altijd huiverig en wacht ik liever 20 jaar.
Maar nogmaals, jij bent niet de enige. Wat als iedereen zo denkt, wil je dan nog 20 jaar onze vrijheid niet terug hebben en in de 1,5m maatschappij/deze hel zitten?

Het meerendeel van de mensen zal gewoon botweg dat buisje vloeistof moeten nemen, en dat zullen we dus moeten stimuleren op een manier. Korting op de zorgverzekering, voorlichting, meer vrijheden, geld, iets.
#WeesGeenWhales
pi_194591451
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:38 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Alleen werkt geen enkel vaccin, nooit, 100%, dus waarschijnlijk moet iets meer wel gevaccineerd zijn. Eerder 80-85%. hoewel je blijkt wel goede cellulaire immuniteit op te bouwen ook na asymptomatische infectie, dus al geinfecteerden scheelt misschien weer.

Maar goed, wat als iedereen zo denkt? Daarom dus mijn voorstel om tijdelijk een bonus te geven aan iedereen die het wel doet. anders krijg je namelijk idd wat iemand zei een klassiek prisoners dillema, neemt niemand het, en zitten we , en jij dus ook, dus wel tot in de eeuwigheid in die 1,5m ellende zonder onze vroegere vrijheiden.
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:42 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar nogmaals, jij bent niet de enige. Wat als iedereen zo denkt, wil je dan nog 20 jaar onze vrijheid niet terug hebben en in de 1,5m maatschappij/deze hel zitten?

Het meerendeel van de mensen zal gewoon botweg dat buisje vloeistof moeten nemen, en dat zullen we dus moeten stimuleren op een manier. Korting op de zorgverzekering, voorlichting, meer vrijheden, geld, iets.
"Schick je naar mijn opvattingen of leef in onvrijheid"

mooie discussie man
pi_194591474
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:41 schreef Daboman het volgende:

[..]

Nou als deze discussie me 1 ding leert is het wel dat het draagvlak nog lang niet zo groot is als we misschien denken en dat dat nog wel eens een ding kan gaan worden. En ik zie nog niet echt een heel effectief alternatief. Jammer maar helaas.
Klopt, maar dit is niet de samenleving he. En het zijn ook maar twee mensen waar me mee praten nu. Maar daarom dus mijn voorstel. als iededreen straks weer alles mag doen qua festivals en jij mag niet mee, en tegelijk terwijl je zielig thuis zit vinden je vrienden je een achterlijke knus en een halve moordenaar omdat je het vaccin niet neemt, dan gaan ze wel. Zelfs deze twee waarschijnlijk. Groepsdruk is handig af en toe. :)
#WeesGeenWhales
pi_194591492
quote:
10s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

[..]

"Schick je naar mijn opvattingen of leef in onvrijheid"

mooie discussie man
Nogmaals, wil je anders om je vrijheid terug te krijgen honderdduizenden tot miljoenen Nederlanders for jaren huisarrest geven, of ze dood laten gaan? Nogmaals, dat is de ENIGE andere manier!
#WeesGeenWhales
pi_194591494
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:43 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Klopt, maar dit is niet de samenleving he. En het zijn ook maar twee mensen waar me mee praten nu. Maar daarom dus mijn voorstel. als iededreen straks weer alles mag doen qua festivals en jij mag niet mee, en tegelijk terwijl je zielig thuis zit vinden je vrienden je een achterlijke knus en een halve moordenaar omdat je het vaccin niet neemt, dan gaan ze wel. Zelfs deze twee waarschijnlijk. Groepsdruk is handig af en toe. :)
Heil Eragon2890! _O_
  zondag 16 augustus 2020 @ 18:45:25 #112
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_194591497
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:26 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Als je mijn comment bedoelt, ik snap je oprecht even niet.

Ik neem aan dat je met iedereen eens bent dat die 1,5meter niet houdbaar is. En dat we ook in de toekomst gewoon nog naar concerten etc moeten kunnen na de pandemie zoals we dat tot vorig jaar ook deden.

Hoe denk jij dan dat dat weer mogelijk wordt zonder een vaccin of groepsimmuniteit? En die groepsimmuniteit door infectie leid dus tot alleen in NL al tot vele tienduizenden doden, of nog meer als je niet jaren wilt wachten (wat door maatregelen verspreid het super langzaam waardoor iedereen geholpen kan worden in het ziekenhuis maar duurt het ook jaren voor je daar bent).
Nou ik denk niet dat A of B de enige keuzes zijn voor mensen als er komend voorjaar een een vaccin op de markt komt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_194591519
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:44 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nogmaals, wil je anders om je vrijheid terug te krijgen honderdduizenden tot miljoenen Nederlanders for jaren huisarrest geven, of ze dood laten gaan? Nogmaals, dat is de ENIGE andere manier!
Ja tuurlijk, laten we iedereen dwingen om het superveilige instant tovervaccin te nemen, direct uit de fontein van de eeuwige jeugd!

En wie alsnog weigert is een moordenaar die z'n oma jarenlang wil opsluiten.
pi_194591522
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:40 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Klopt. Mexicaanse griep was een simp virus. Hier gaan mensen wél aan dood, dus idd. ligt wat anders. Zelfs al is de kans klein, de kans dat je kind aan covid 19 de ziekte van kawasaki overhoud is groter dan iets aan het vaccin.

Maar voor de bühne, want gezien dat het RIVM denkt dat ieedereen tot 18 het niet kan verspreiden tot op het punt dat daar geen regels meer voor gelden, denk ik dat die het toch niet gaan krijgen hier.
Tussen de 123.000 en 203.000 (al kunnen het er ook meer dan 500.000 zijn volgens onderzoek) sterfgevallen door de Mexicaanse griep. Bovendien werden daardoor veel mensen onder de 65 geveld i.t.t. covid-19. Onder de 25 in Nederland 1 overlijden aan de Mexicaanse griep, evenveel als covid-19.
  zondag 16 augustus 2020 @ 18:52:43 #115
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_194591590
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:44 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nogmaals, wil je anders om je vrijheid terug te krijgen honderdduizenden tot miljoenen Nederlanders for jaren huisarrest geven, of ze dood laten gaan? Nogmaals, dat is de ENIGE andere manier!
Je bent een beetje blind voor je eigen aannames en veronderstellingen. De ene valse tegenstelling na de ander. Maar goed, als jij denkt dat dit de enige afwegingen zijn, prima. Geloof er vooral in, dat geeft houvast.

Probleem is natuurlijk dat de situaties die jij beschrijft over een half jaar waarschijnlijk niet meer geldig zijn. We weten het gewoon niet, op heel veel vlakken.

Volgens Oosterhuis mag je blij zijn als er in september een vaccin is. Daarna moet het nog geproduceerd worden en er zijn er niet ineens 6 mld, daar gaat ook tijd overheen. Krijg je geopolitieke spelletjes van, ook als de Oxford variant waar NL inzit het wordt. Toch wat elementen die jou optie A of B danig kunnen verstoren.

Dus nogmaals, mensen valse tegenstellingen voorhouden is niet de ENIGE manier om bepaalde groepsdruk te creëren voor je beleid. Zeker in een land als Nederland wat nogal weinig opheeft met autoriteit nogal risicovol en kan zo tegengestelde effecten opleveren. Ik vraag dus af of beleidsmakers dat risico op deze wijze willen lopen.

Enige wat ik met je eens bent is dat je alvast moet nadenken over hoe je bepaalde uitkomsten en boodschappen zou kunnen brengen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_194591612
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:43 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Klopt, maar dit is niet de samenleving he. En het zijn ook maar twee mensen waar me mee praten nu. Maar daarom dus mijn voorstel. als iededreen straks weer alles mag doen qua festivals en jij mag niet mee, en tegelijk terwijl je zielig thuis zit vinden je vrienden je een achterlijke knus en een halve moordenaar omdat je het vaccin niet neemt, dan gaan ze wel. Zelfs deze twee waarschijnlijk. Groepsdruk is handig af en toe. :)
Mwah ik heb deze discussie op het moment wel vaker. Het onderwerp leeft op dit moment heel erg. Op mijn werk neigt de meerderheid naar niet. Maar m'n vader zit in de risicogroep en zou er geen moment over nadenken.
  zondag 16 augustus 2020 @ 18:55:55 #117
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_194591627
quote:
10s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:47 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, laten we iedereen dwingen om het superveilige instant tovervaccin te nemen, direct uit de fontein van de eeuwige jeugd!

En wie alsnog weigert is een moordenaar die z'n oma jarenlang wil opsluiten.
Methode Stalin inderdaad. Als je ziet hoe wantrouwend mensen tegen de huidige maatregelen zijn die dan zie ik het niet ineens omslaan in scenario dat iedereen die niet meedoet door de samenleving als moordenaar wordt gezien
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_194591628
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Je bent een beetje blind voor je eigen aannames en veronderstellingen. De ene valse tegenstelling na de ander. Maar goed, als jij denkt dat dit de enige afwegingen zijn, prima. Geloof er vooral in, dat geeft houvast.

Probleem is natuurlijk dat de situaties die jij beschrijft over een half jaar waarschijnlijk niet meer geldig zijn. We weten het gewoon niet, op heel veel vlakken.

Volgens Oosterhuis mag je blij zijn als er in september een vaccin is. Daarna moet het nog geproduceerd worden en er zijn er niet ineens 6 mld, daar gaat ook tijd overheen. Krijg je geopolitieke spelletjes van, ook als de Oxford variant waar NL inzit het wordt. Toch wat elementen die jou optie A of B danig kunnen verstoren.

Dus nogmaals, mensen valse tegenstellingen voorhouden is niet de ENIGE manier om bepaalde groepsdruk te creëren voor je beleid. Zeker in een land als Nederland wat nogal weinig opheeft met autoriteit nogal risicovol en kan zo tegengestelde effecten opleveren. Ik vraag dus af of beleidsmakers dat risico op deze wijze willen lopen.

Enige wat ik met je eens bent is dat je alvast moet nadenken over hoe je bepaalde uitkomsten en boodschappen zou kunnen brengen.
Mijn A vs B gaat over komend voorjaar tot zomer als ze geleverd zijn. Tot die tijd is er niets om over te kiezen...

En die spelletjes kloppen, maar die komen er op neer dat wij (us, uk, eu, japan, alles met geld), gewoon alles gaan krijgen en daarna gaan we een keer kijken hoe we de armen redden. Zeg niet dat het etisch is, maar dat is wat er gaat gebeuren, de Jonge zegt ook openlijk "we willen vooraan staan".

Mijn verhaal gaat puur over binnen NL. De rest van de wereld doet er ff minder toe. En ja ik weet dat daar de pandemie ook beindigd moet worden om ons veilig te laten blijven - daarom krijgen zij ook vaccins, een jaar later dan ons, ipv over 10+ jaar zoals bij AIDS bv het geval was.

En hoe wil jij anders garanderen dat de 1,5meter opgegeven wordt ergens tussen nu en eind volgend jaar en we weer alles kunnen?
#WeesGeenWhales
pi_194591637
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Nou ik denk niet dat A of B de enige keuzes zijn voor mensen als er komend voorjaar een een vaccin op de markt komt.
Ik zou zeker open staan voor andere keuzes dan A en B. Ze zijn inderdaad nogal zwartwit, maar je moet ergens beginnen om zo naar elkaar toe te kunnen groeien. Persoonlijk zou het me niet eens een gek idee lijken bijvoorbeeld om eerst de risicogroep te vaccineren.
pi_194591648
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:54 schreef Daboman het volgende:

[..]

Mwah ik heb deze discussie op het moment wel vaker. Het onderwerp leeft op dit moment heel erg. Op mijn werk neigt de meerderheid naar niet. Maar m'n vader zit in de risicogroep en zou er geen moment over nadenken.
Weird, volgens alle polls was het 60% zeker + ruim 20% twijfel.

en zo'n goede stimulus helpt natuurlijk ook gigantisch. Gaan ze er bij jouw werk van uit dat ze dan weer naar lowlands mogen en zonder niet?
#WeesGeenWhales
pi_194591661
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:47 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Tussen de 123.000 en 203.000 (al kunnen het er ook meer dan 500.000 zijn volgens onderzoek) sterfgevallen door de Mexicaanse griep. Bovendien werden daardoor veel mensen onder de 65 geveld i.t.t. covid-19. Onder de 25 in Nederland 1 overlijden aan de Mexicaanse griep, evenveel als covid-19.
Klopt. Dat is minder sterfgevallen dan de normale jaarlijks griep. Tot nu bijna een miljoen door covid met extreme maatregelen. Toen waren er 0 maatregelen behalve een paar weken lockdown in mexico city die onnodig bleek te zijn.
#WeesGeenWhales
pi_194591666
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:56 schreef eragon2890 het volgende:
En die spelletjes kloppen, maar die komen er op neer dat wij (us, uk, eu, japan, alles met geld), gewoon alles gaan krijgen en daarna gaan we een keer kijken hoe we de armen redden. Zeg niet dat het etisch is, maar dat is wat er gaat gebeuren, de Jonge zegt ook openlijk "we willen vooraan staan".

Mijn verhaal gaat puur over binnen NL. De rest van de wereld doet er ff minder toe. En ja ik weet dat daar de pandemie ook beindigd moet worden om ons veilig te laten blijven - daarom krijgen zij ook vaccins, een jaar later dan ons, ipv over 10+ jaar zoals bij AIDS bv het geval was.
Wacht even, dus opoe mag niet twee jaar "opgesloten worden" zoals jij uit zelfbescherming in quarantaine gaan noemt maar de tweede en derde wereld - waar men in de regel gewoon de deur uit moet om de kost te verdienen - mag wel afsterven omdat alleen Nederland er echt toe doet?

Bravo meneer anderen de maat nemen! _O- Heil eragon2890! _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194591680
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:56 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik zou zeker open staan voor andere keuzes dan A en B. Ze zijn inderdaad nogal zwartwit, maar je moet ergens beginnen om zo naar elkaar toe te kunnen groeien. Persoonlijk zou het me niet eens een gek idee lijken bijvoorbeeld om eerst de risicogroep te vaccineren.
Dat zowieso natuurlijk. Dit wordt pas belangrijk nadat de risicogroep geweest is, die hebben altijd voorrang.

Ik kan niet zoveel andere opties bedenken, geloof me, ik zou ze graag hebben.

Maar welke andere optie hebben we waarbij we op korte termijn (relatief) weer alles kunnen doen wat tot februari kon?
#WeesGeenWhales
pi_194591685
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:57 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Weird, volgens alle polls was het 60% zeker + ruim 20% twijfel.

en zo'n goede stimulus helpt natuurlijk ook gigantisch. Gaan ze er bij jouw werk van uit dat ze dan weer naar lowlands mogen en zonder niet?
Die polls kunnen ook zomaar weer veranderen. Het is dus slechts een moment-opname en het vaccin is er nog niet.

Ik heb de indruk dat ze zich de gevolgen niet realiseren op grotere schaal, ze beredeneren meer vanuit zichzelf.
pi_194591699
quote:
10s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wacht even, dus opoe mag niet twee jaar "opgesloten worden" zoals jij uit zelfbescherming in quarantaine gaan noemt maar de tweede en derde wereld - waar men in de regel gewoon de deur uit moet om de kost te verdienen - mag wel afsterven omdat alleen Nederland er echt toe doet?

Bravo meneer anderen de maat nemen! _O- Heil Eragon2890! _O_ Zolang jij maar lekker aan de zuip kan op je festivalletje hè?
Zeg niet dat ik het er mee eens ben. Zeg dat het gaat gebeuren, en dat we daar weinig aan kunnne doen.

en het maakt ook niet uit voor deze discussie. Als we het eerlijk verdelen en een jaar later genoeg dosissen hier hebben, zitten we nog steeds met hetzelfde probleem en discussie.
#WeesGeenWhales
pi_194591712
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:01 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Zeg niet dat ik het er mee eens ben. Zeg dat het gaat gebeuren, en dat we daar weinig aan kunnne doen.

en het maakt ook niet uit voor deze discussie. Als we het eerlijk verdelen en een jaar later genoeg dosissen hier hebben, zitten we nog steeds met hetzelfde probleem en discussie.
Wacht even, als dat superveilige vaccin er is, waarom geven we dan niet alleen aan allen die in een risicogroep vallen? :B (Je weet wel, zoals dat ook gaat met de griepprik..)
pi_194591717
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:00 schreef Daboman het volgende:

[..]

Die polls kunnen ook zomaar weer veranderen. Het is dus slechts een moment-opname en het vaccin is er nog niet.

Ik heb de indruk dat ze zich de gevolgen niet realiseren op grotere schaal, ze beredeneren meer vanuit zichzelf.
Dat laatste denk ik ook, wat het effect van "dan mag je weer naar je favoriete festival" alleen maar groter maakt. :)

Brood en spelen, vrij letterlijk :) ;) w/
#WeesGeenWhales
pi_194591733
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:59 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat zowieso natuurlijk. Dit wordt pas belangrijk nadat de risicogroep geweest is, die hebben altijd voorrang.

Ik kan niet zoveel andere opties bedenken, geloof me, ik zou ze graag hebben.

Maar welke andere optie hebben we waarbij we op korte termijn (relatief) weer alles kunnen doen wat tot februari kon?
Ik ben persoonlijk wel benieuwd naar hoe het nou zit met super spread events. Als je meer weet over de verspreiding zou je de maatregelen daar ook meer op kunnen aanpassen. Dit gebeurt tot op zekere hoogte eigenlijk al, we testen nu veel meer waardoor we slechts lokaal maatregelen hoeven te nemen in geval van uitbraak. Ik ben er ook erg blij mee dat ze het testen heel erg laagdrempelig hebben gemaakt, al heb ik niet de indruk dat iedereen met klachten zich ook echt laat testen.
pi_194591742
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:58 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Klopt. Dat is minder sterfgevallen dan de normale jaarlijks griep. Tot nu bijna een miljoen door covid met extreme maatregelen. Toen waren er 0 maatregelen behalve een paar weken lockdown in mexico city die onnodig bleek te zijn.
Dat doet niks af aan jouw oorspronkelijke claim dat er geen mensen aan doodgingen.
pi_194591745
quote:
10s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wacht even, als dat superveilige vaccin er is, waarom geven we dan niet alleen aan allen die in een risicogroep vallen? :B (Je weet wel, zoals dat ook gaat met de griepprik..)
wel, ik hoop dat dat in eerste instantie gaat gebeuren. Dan zouiden we het namelijk wel fatsoenlijk wereldwijd kunnen verspreiden. Maar daar recentelijk uit onderzoek bleek dat veel mensen die thuis herstelden (jong en gezond ook) na maanden nog ernstige klachten hebben, zullen we uiteindelijk ook jongeren moeten vaccineren.

Er zit iets tussen "dood" en "perfect hersteld". Iemand die na 5 maanden nog moe is na de trap oplopen teld momenteel als "hersteld" ;(
#WeesGeenWhales
pi_194591765
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:03 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Dat doet niks af aan jouw oorspronkelijke claim dat er geen mensen aan doodgingen.
dat zei ik niet, aan de griep gaan ook mensen dood, een bepaald niveau is acceptabel en slopen we niet het normale leven voor. Covid is echter veel erger, terwijl de Mexicano-griep juist minder erg was dan een gewone seizoensgriep.
#WeesGeenWhales
  zondag 16 augustus 2020 @ 19:05:48 #132
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_194591774
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:56 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Mijn A vs B gaat over komend voorjaar tot zomer als ze geleverd zijn. Tot die tijd is er niets om over te kiezen...

En die spelletjes kloppen, maar die komen er op neer dat wij (us, uk, eu, japan, alles met geld), gewoon alles gaan krijgen en daarna gaan we een keer kijken hoe we de armen redden. Zeg niet dat het etisch is, maar dat is wat er gaat gebeuren, de Jonge zegt ook openlijk "we willen vooraan staan".

Mijn verhaal gaat puur over binnen NL. De rest van de wereld doet er ff minder toe. En ja ik weet dat daar de pandemie ook beindigd moet worden om ons veilig te laten blijven - daarom krijgen zij ook vaccins, een jaar later dan ons, ipv over 10+ jaar zoals bij AIDS bv het geval was.

En hoe wil jij anders garanderen dat de 1,5meter opgegeven wordt ergens tussen nu en eind volgend jaar en we weer alles kunnen?
Ik garandeer helemaal niks, pretendeer ik ook nergens. Ik stel alleen een slechte probleemanalyse, valse tegenstellingen, blind geloof in bepaalde aannames en slechte beleidsvoorstellen ter discussie.

Ik geloof helemaal niet dat er in het voorjaar/zomer voor alle Nederlanders een vaccin klaar ligt. Misschien voor risicogroepen en zorgmedewerkers.

En tot die tijd inderdaad, zit er niks anders op dan de 1,5m maatregelen. Ik zie er niks in om allerlei rare ideeën te presenteren om dan te denken dat je er eerder vanaf kunt zijn. Dat is compleet niet realistisch. Ik reken er niet op dat er voor volgend najaar een vaccin is die ik als niet risicogroep of doelgroep qua werk kan krijgen. Tot die tijd er het beste van maken.

En alles wat eerder komt. Mooi meegenomen en ik hang zo lang mogelijk de freerider uit. Hoor ik in mijn bubbel best veel, dus ik zie dat 'de hele maatschappij gaat je een kneus/moordenaar' vinden niet zo van de grond komen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_194591793
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:04 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

wel, ik hoop dat dat in eerste instantie gaat gebeuren. Dan zouiden we het namelijk wel fatsoenlijk wereldwijd kunnen verspreiden. Maar daar recentelijk uit onderzoek bleek dat veel mensen die thuis herstelden (jong en gezond ook) na maanden nog ernstige klachten hebben, zullen we uiteindelijk ook jongeren moeten vaccineren.

Er zit iets tussen "dood" en "perfect hersteld". Iemand die na 5 maanden nog moe is na de trap oplopen teld momenteel als "hersteld" ;(
Zoals er nu een enkeling met dergelijke klachten het nieuws haalt zo waren er na het vaccin voor de mexicaanse griep ook enkelen die chronisch vermoeid waren en daarmee het nieuws haalden en waren er ook slechte reacties op de HPV-vaccinatie.
pi_194591798
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:05 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

dat zei ik niet, aan de griep gaan ook mensen dood, een bepaald niveau is acceptabel en slopen we niet het normale leven voor. Covid is echter veel erger, terwijl de Mexicano-griep juist minder erg was dan een gewone seizoensgriep.
Je zei het inderdaad niet letterlijk, je impliceerde het alleen:
quote:
Klopt. Mexicaanse griep was een simp virus. Hier gaan mensen wél aan dood, dus idd. ligt wat anders
pi_194591815
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:04 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

wel, ik hoop dat dat in eerste instantie gaat gebeuren. Dan zouiden we het namelijk wel fatsoenlijk wereldwijd kunnen verspreiden. Maar daar recentelijk uit onderzoek bleek dat veel mensen die thuis herstelden (jong en gezond ook) na maanden nog ernstige klachten hebben, zullen we uiteindelijk ook jongeren moeten vaccineren.

Er zit iets tussen "dood" en "perfect hersteld". Iemand die na 5 maanden nog moe is na de trap oplopen teld momenteel als "hersteld" ;(
Zeker dat 'representatieve' onderzoek van het Longfonds?
pi_194591824
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:03 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik ben persoonlijk wel benieuwd naar hoe het nou zit met super spread events. Als je meer weet over de verspreiding zou je de maatregelen daar ook meer op kunnen aanpassen. Dit gebeurt tot op zekere hoogte eigenlijk al, we testen nu veel meer waardoor we slechts lokaal maatregelen hoeven te nemen in geval van uitbraak. Ik ben er ook erg blij mee dat ze het testen heel erg laagdrempelig hebben gemaakt, al heb ik niet de indruk dat iedereen met klachten zich ook echt laat testen.
Dat is dus het proibleem daar weten we redelijk wat van.

Dan kunnen we dus:

- geen grote evenementen binnen doen (dag concerten, normaal gevulde restaurants, bars, etc).
- niet zingen samen
- geen blaasinstrumenten bespelen
- moeten in de winter het raam nog steeds openzetten
- allemaal een mondkap op
- en nog steeds kan je buiten ook niet normaal op een festivalhei staan want daar kan je ook niet meezingen, moshpitten etc.

Dat levert dus eerder een nog minder "leefbare" samenleving op dan we nu hebben, als dat mogelijk is.

Dat anime event waar ik volgende maand naar toe ga bv. wordt zelfs als (en dat gaat echt nooit niet gebeuren) iedereen zich aan de 1,5m houd al een epidemologische ramp met karaoke, binnen, 1000-2000 mensen, enthousiast praten, geen mondkapjes... ik zie de corona letterlijk rondvliegen. Alles wat het buitenland weet maar het RIVM ontkent in hun paralell universum impliceert dat dat een disaster zone wordt.

Ik heb er alleen te veel zin om om niet te gaan LOL. KARAOKE!

Maar ja, we moeten dus gewoon de dreiging wegnemen om weer te kunnen doen wat we tot vorig jaar leuk en normaal vonden. Punt.
#WeesGeenWhales
pi_194591845
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:09 schreef eragon2890 het volgende:
Dat anime event waar ik volgende maand naar toe ga bv. wordt zelfs als (en dat gaat echt nooit niet gebeuren) iedereen zich aan de 1,5m houd al een epidemologische ramp met karaoke, binnen, 1000-2000 mensen, enthousiast praten, geen mondkapjes... ik zie de corona letterlijk rondvliegen. Alles wat het buitenland weet maar het RIVM ontkent in hun paralell universum impliceert dat dat een disaster zone wordt.

Ik heb er alleen te veel zin om om niet te gaan LOL. KARAOKE!
Oftewel je bent zelf gewoon een grandma killer. En dat vanwege anime. :')
  zondag 16 augustus 2020 @ 19:12:08 #138
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_194591869
quote:
10s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Oftewel je bent zelf gewoon een grandma killer. En dat vanwege anime. :')
Maar als je later niet meewerkt aan zijn scenario ben je een kneus en moordenaar.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_194591896
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ik garandeer helemaal niks, pretendeer ik ook nergens. Ik stel alleen een slechte probleemanalyse, valse tegenstellingen, blind geloof in bepaalde aannames en slechte beleidsvoorstellen ter discussie.

Ik geloof helemaal niet dat er in het voorjaar/zomer voor alle Nederlanders een vaccin klaar ligt. Misschien voor risicogroepen en zorgmedewerkers.

En tot die tijd inderdaad, zit er niks anders op dan de 1,5m maatregelen. Ik zie er niks in om allerlei rare ideeën te presenteren om dan te denken dat je er eerder vanaf kunt zijn. Dat is compleet niet realistisch. Ik reken er niet op dat er voor volgend najaar een vaccin is die ik als niet risicogroep of doelgroep qua werk kan krijgen. Tot die tijd er het beste van maken.

En alles wat eerder komt. Mooi meegenomen en ik hang zo lang mogelijk de freerider uit. Hoor ik in mijn bubbel best veel, dus ik zie dat 'de hele maatschappij gaat je een kneus/moordenaar' vinden niet zo van de grond komen.
wel. Dan zijn we het dus volledig eens. Dat is exact wat ik ook vermoed. ik hoop als het meezit laatste weekend van augustus volgend jaar weer normaal van mijn favorite evenement (abunai ) te kunnen genieten. Eerder verwacht ik zeker niet.

Natuurlijk krijgen zorgmedewerkers en risicogroepen het eerst, dat mag ik hopen. Maar wat ik niet snap, is je zegt dat er volgend jaar herfst denk je (net als ik ongeveer, misschien iets eerder of later maar zal hooguit paar maanden schelen schat ik) een vaccin voor "ons" (geen risicogroep, geen zorg etc) ligt. Maar je zegt dat je zo lang mogelijk het dan niet wil nemen?

Je beseft je dat als iedereen zo denkt, dat we dan dus ook volgend najaar niet, maar helemaal nooit niet uit die 1,5m-hel komen?

hoop je dan maar als een soort game of chicken dat als je lang genoeg wacht, dat genoeg van de andere spelers het nemen ofzo zodat iedereen en jij dus ook weer vrij is?

Dat werkt toch niet als we allemaal zo snel mogelijk er uit willen komen en terug willen naar in vrijheid zonder afstandsmaatregelen kunnen leven?
#WeesGeenWhales
pi_194591916
quote:
10s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Oftewel je bent zelf gewoon een grandma killer. En dat vanwege anime. :')
Nee, want ik heb me heilig voorgenomen mijn maandelijkse bezoek minstens twee weken daarna te doen. :)

Op persoonlijke schaal werkt dat prima. Op maatschappelijke schaal echter niet. Daar moeten we herd immunity hebben om uit deze ramp te komen.
#WeesGeenWhales
pi_194591937


[ Bericht 100% gewijzigd door eragon2890 op 16-08-2020 19:17:15 ]
#WeesGeenWhales
pi_194591944
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:15 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nee, want ik heb me heilig voorgenomen mijn maandelijkse bezoek minstens twee weken daarna te doen. :)

Op persoonlijke schaal werkt dat prima. Op maatschappelijke schaal echter niet. Daar moeten we herd immunity hebben om uit deze ramp te komen.
Ja vertel dat maar aan andermans oma en opa die je bijv. in een winkel treft en die van eventuele klasgenoten of collega's waarmee je langere tijd in dezelfde ruimte verblijft. :') Maar jij hebt lekker gekostumeerd je anime karaoke kunnen doen, en daar gaat het toch wel om! _O_
pi_194591964
quote:
10s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ja vertel dat maar aan andermans oma en opa die je bijv. in een winkel treft en die van eventuele klasgenoten of collega's waarmee je langere tijd in dezelfde ruimte verblijft. :')
Ja ik vergat het er bij te zeggen en ben nu te laat met editen: en een test te halen (naast het station letterlijk) als dat tegen die tijd ook zonder symptomen mag. :D

Maar goed, zowieso, jij wilt toch van de maatregelen af en die mensen in strikte thuisisolatie doen zei je? Wat is het probleem dan als ik naar iets toe ga en meer maatregelen tref dan dat (hoewel ik wel de hele groep met wie ik ga een groephug ga geven dat hebben we al afgesproken. als ze er op letten om de hoek van de straat XD)
#WeesGeenWhales
pi_194591990
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Maar als je later niet meewerkt aan zijn scenario ben je een kneus en moordenaar.
Zoals ik zeg ik weet hoe ik dat riscio nu kan vermindren. maar ben nog steeds benieuwd. Jij vind ook dat we uiteindelijk gewoon alles weer moeten kunnen.

Je vind net als ik en alle experts dat een vaccin voor iedereen de enige manier is om dat terug te winnen, en denkt dat het op ongeveer hetzelfde moment komt. Hoe stel jij nu voor dat we uit deze crisis komen dan, waarvoor we dus zullen MOETEN voorkomen dat iedereen denkt zoals jou?

Dan lijkt een soort bonus voor het vaccin vroeg nemen me de enige manier. Toch?
#WeesGeenWhales
pi_194592006
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

wel. Dan zijn we het dus volledig eens. Dat is exact wat ik ook vermoed. ik hoop als het meezit laatste weekend van augustus volgend jaar weer normaal van mijn favorite evenement (abunai ) te kunnen genieten. Eerder verwacht ik zeker niet.

Natuurlijk krijgen zorgmedewerkers en risicogroepen het eerst, dat mag ik hopen. Maar wat ik niet snap, is je zegt dat er volgend jaar herfst denk je (net als ik ongeveer, misschien iets eerder of later maar zal hooguit paar maanden schelen schat ik) een vaccin voor "ons" (geen risicogroep, geen zorg etc) ligt. Maar je zegt dat je zo lang mogelijk het dan niet wil nemen?

Je beseft je dat als iedereen zo denkt, dat we dan dus ook volgend najaar niet, maar helemaal nooit niet uit die 1,5m-hel komen?

hoop je dan maar als een soort game of chicken dat als je lang genoeg wacht, dat genoeg van de andere spelers het nemen ofzo zodat iedereen en jij dus ook weer vrij is?

Dat werkt toch niet als we allemaal zo snel mogelijk er uit willen komen en terug willen naar in vrijheid zonder afstandsmaatregelen kunnen leven?
Zie weinig mensen zich constant houden aan de heilige 1,5 meter, zowel in steden als kleinere plaatsen, en er zijn ondertussen ook al legio uitzonderingssituaties hierop. Behalve wat afstand houden in restaurants en andere openbare plekken, geen (grote) evenementen en mensen die nu wel thuisblijven met lichte klachten (en zelfs dat doet een groot deel niet) valt het allemaal wel mee met die 1,5m-hel. Het is niet alsof pre-corona je met Jan en alleman aan het knuffelen was. Mensen pakken sowieso graag hun persoonlijke ruimte waar dat mogelijk is. Net als dat mensen op het strand als er genoeg ruimte is hun handdoek niet strak tegen die van een onbekende aanleggen.
pi_194592008
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:19 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja ik vergat het er bij te zeggen en ben nu te laat met editen: en een test te halen (naast het station letterlijk) als dat tegen die tijd ook zonder symptomen mag. :D

Maar goed, zowieso, jij wilt toch van de maatregelen af en die mensen in strikte thuisisolatie doen zei je? Wat is het probleem dan als ik naar iets toe ga en meer maatregelen tref dan dat (hoewel ik wel de hele groep met wie ik ga een groephug ga geven dat hebben we al afgesproken. als ze er op letten om de hoek van de straat XD)
Je gaat zelfs een groephug doen (met mensen van heinde en verre) en hebt dat op voorhand al afgesproken? Ach joh, maakt het jou ook uit. Ga anders lekker lallend een polonaise lopen.

Het aantal keren dat ik mijn vrienden in levende lijve gezien heb dit jaar sinds februari is op één hand te tellen. :W
pi_194592078
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:41 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

:')
Heb jij een lange opleiding gevolgd en vervolgens jaren werkervaring opgedaan in het vakgebied, waar verkeerde conclusies trekken jou je carrière kunnen kosten? Of heb je wat artikeltjes op internet gelezen en vervolgens je onderbuik laten spreken?
Alpha kenny one
  zondag 16 augustus 2020 @ 19:27:43 #148
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_194592093
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

wel. Dan zijn we het dus volledig eens. Dat is exact wat ik ook vermoed. ik hoop als het meezit laatste weekend van augustus volgend jaar weer normaal van mijn favorite evenement (abunai ) te kunnen genieten. Eerder verwacht ik zeker niet.

Natuurlijk krijgen zorgmedewerkers en risicogroepen het eerst, dat mag ik hopen. Maar wat ik niet snap, is je zegt dat er volgend jaar herfst denk je (net als ik ongeveer, misschien iets eerder of later maar zal hooguit paar maanden schelen schat ik) een vaccin voor "ons" (geen risicogroep, geen zorg etc) ligt. Maar je zegt dat je zo lang mogelijk het dan niet wil nemen?

Je beseft je dat als iedereen zo denkt, dat we dan dus ook volgend najaar niet, maar helemaal nooit niet uit die 1,5m-hel komen?

hoop je dan maar als een soort game of chicken dat als je lang genoeg wacht, dat genoeg van de andere spelers het nemen ofzo zodat iedereen en jij dus ook weer vrij is?

Dat werkt toch niet als we allemaal zo snel mogelijk er uit willen komen en terug willen naar in vrijheid zonder afstandsmaatregelen kunnen leven?
Ja natuurlijk snap ik dat als ik zo denk het dan voor de groep niet werkt. Dat is het hele probleem van freeriders. Maar het is wel een reële mogelijkheid hoe een deel van de mensen zich gaan gedragen. En dat neem je niet mee in je optie A of B. 1 van mijn kritiekpunten op die scenario's van je. En dat je blind denkt dat de keuze tussen 1 van die twee scenario's is.

Ik ben gezond, heb een baan, kan mij ondanks corona nog prima vermaken in de bergen en houd dit leven nog wel even vol. Sterker, ik denk dat bepaalde elementen zoals mondkapjes dragen op bepaalde plekken (vrijwillig)blijvend gaan zijn zoals je in Azië ziet.
Toegang tot een festival gaat mij niet over de streep krijgen, en die groepsdruk zie ik in een land als NL helemaal niet zo ontstaan. Mocht ik daar gevoelig voor zijn. Nee de overheid moet met een beter verhaal komen waarom ik dat vaccin zou moeten nemen. Ik ben helemaal niet tegen het nemen van een vaccin, maar als je beleid maakt en gaat kijken naar de groep moet je je afvragen:wat zit er voor hen in om dit te nemen. Goede voorlichting over de risico's kan al helpen, positieve prikkels ook. Maar een overheid die begint met negatieve prikkels zou ik nog meer wantrouwen.

Ben ook benieuwd naar wat de dynamiek wordt als er meerdere vaccins zijn. Wat doen mensen als ze weten dat het andere vaccin eigenlijk'beter' is?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 16 augustus 2020 @ 19:30:10 #149
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_194592139
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:21 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Zoals ik zeg ik weet hoe ik dat riscio nu kan vermindren. maar ben nog steeds benieuwd. Jij vind ook dat we uiteindelijk gewoon alles weer moeten kunnen.

Je vind net als ik en alle experts dat een vaccin voor iedereen de enige manier is om dat terug te winnen, en denkt dat het op ongeveer hetzelfde moment komt. Hoe stel jij nu voor dat we uit deze crisis komen dan, waarvoor we dus zullen MOETEN voorkomen dat iedereen denkt zoals jou?

Dan lijkt een soort bonus voor het vaccin vroeg nemen me de enige manier. Toch?
Ik zeg ook helemaal niet dat ik tegen het vaccin als maatregel ben. Maar jij denkt dat met een vaccin er dan alleen nog optie A en B als keuzemogelijkheden zijn. Ik ga niet nog eens uitleggen dat dat onzin is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_194592178
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:22 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Zie weinig mensen zich constant houden aan de heilige 1,5 meter, zowel in steden als kleinere plaatsen, en er zijn ondertussen ook al legio uitzonderingssituaties hierop. Behalve wat afstand houden in restaurants en andere openbare plekken, geen (grote) evenementen en mensen die nu wel thuisblijven met lichte klachten (en zelfs dat doet een groot deel niet) valt het allemaal wel mee met die 1,5m-hel. Het is niet alsof pre-corona je met Jan en alleman aan het knuffelen was. Mensen pakken sowieso graag hun persoonlijke ruimte waar dat mogelijk is. Net als dat mensen op het strand als er genoeg ruimte is hun handdoek niet strak tegen die van een onbekende aanleggen.
Wel op de anime events, free hugs zijn leven, de helft of meer doet allemaal aan free hugs XD Plus dat ik nu juist leef voor de fandom, en de events, dus het zijjn juist die evenementen die ik terugwil, en de free hugs dus. :D Daarom is het een hel voor me, en al m'n vrienden, fandom is ons leven ongeveer... en veel fans zijn héél erg van "huggos be great". Tel daarbij op dat een derde schat ik ongeveer onder 18 is en het dus gewoon mag, en dat de rest van NL zich er idd zowieso nergens aan houd, en je ziet waarom ik niet denk dat er veel van afstand komt volgende maand LOL.

Zelfde als voor de vele fervente festivalgangers etc. Waar ik dan weer niet van hou, veel te dicht op elkaar, te luid, te warm, te zweterig. Maar wil wel voor hun dat het weer gewoon kan.

Ik snap dat het even niet kan, maar zodra dat vaccin er is, wil ik mn leven, mn vrijheid, mn events, en mn hugs terug. :D Wil niet dat dat nooit meer kan, en da tis natuurlijk ook niet zo, deze pandemie moet eindigen. Dus hoe sneller die eindigt en we weer normaal zonder regels kunnen leven in vrijheid, met events, hoe blijer ik ben. Daarom snacht ik naar dat vaccin. Die events zijn altijd super leuk, en ik heb al mijn vrienden ervan, en ik wil het TERUG. En hugs zijn gewoon geweldig. Niet op strand nee, daar wel. :D Leuke schattige free hug boordjes ook altijd <3

Ik heb goede hoop op eind volgend jaar augustus dus.

Hoe er ook rekening mee trouwens dat elk restaurant, theater, bios etc op langere termijn of 3,4,5 keer duurder wrodt of failliet gaat en verdwijnt door zovel minder tickets kunnen verkopen als die vervloekte 1,5m erin blijft.

Dus nee, die is echt niet houdbaar voor langer dan toch op zn hoogst tot volgend jaar zomer, en thats stretching it.

Daarom dus vaccins en medicijnen zo snel mogelijk om hem te vervangen, van mijn part met nog steeds vaker je handen wassen als je binnenkomt bij plekken enzo en BCO met nog steeds daarvoor verplichte registratie als ik naar bv. een conventie ga, dat is namelijk wel tot in de eeuwigheid des dages vol te houden. Met van mijn part de app er nog bovenop, en van mijn part maak je die ook verplicht voor grote events zonder 1,5 meter.
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')