abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 09:11:45 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194947944
Maar inderdaad, alles mooi strak tegen elkaar aan krijgen is nog niet heel simpel, maar ja zijn de kastjes niet haaks of de muren niet :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 8 september 2020 @ 09:30:42 #77
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194948235
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:11 schreef derLudolf het volgende:
Maar inderdaad, alles mooi strak tegen elkaar aan krijgen is nog niet heel simpel, maar ja zijn de kastjes niet haaks of de muren niet :+
Wat denk je :P
pi_194948338
Het is best een uitdaging soms. Zelfs met rail heb ik ook wel eens staan :? omdat ze versprongen enzo.

Zelfs de duurste keuken is spaanplaat met plastic folie dus ja dan is IKEA ook prima. De scharnieren etc. zijn gewoon van Blum dus ook goed.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 8 september 2020 @ 10:02:56 #79
36431 bleiblei
pi_194948646
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2020 07:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ben net een hitman; ik werk voor anybody that pays the bill ;)

100 tonner, psies een lekker maatje :P Ik zit nu op een 70, en dat hok waar ik mee aan het stunten was is een 40 tons sleutelhangertje O+

SPOILER: Hier voor jou wat grotere:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crisis, wat hoog, die laatste foto.
Wel mooi spul :Y . Help je ook mee opbouwen? Of kom je jaanrijden met je auto als ie klaar staat, draai je een dagje en laat je het afbreken weer aan anderen over?
  dinsdag 8 september 2020 @ 10:05:49 #80
36431 bleiblei
pi_194948672
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:38 schreef Gieliovd het volgende:
Het is best een uitdaging soms. Zelfs met rail heb ik ook wel eens staan :? omdat ze versprongen enzo.

Zelfs de duurste keuken is spaanplaat met plastic folie dus ja dan is IKEA ook prima. De scharnieren etc. zijn gewoon van Blum dus ook goed.
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar die scharnieren van Blum waren wel "Ikea by Blum" scharnieren. Dus wel net wat mindere fancy scharnieren dan die je los koopt of in high end kastjes vindt.
Jaren geleden is Blum ook gestopt met leveren van scharnieren aan Ikea, maar wellicht zijn ze weer gaan samenwerken in de tussentijd.
  dinsdag 8 september 2020 @ 12:14:04 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194950815
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Crisis, wat hoog, die laatste foto.
Wel mooi spul :Y . Help je ook mee opbouwen? Of kom je jaanrijden met je auto als ie klaar staat, draai je een dagje en laat je het afbreken weer aan anderen over?
Kan allemaal, dat bepaalt de planning.. vet genoeg in mijn haar en op mijn smoel gehad, wees maar niet bang; hydrauliekbaden en douches, been there, done that.. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194951256
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De pootjes voor bedoel je denk ik? Anders heb je alleen steun aan de achterkant en kun je de plint niet vast zetten
Nee standaard levert IKEA geen poten voor de achterkant want rail. Ik wil de mogelijkheid hebben ze zonder rail als een normale keuken op te bouwen.

En voor de je achterplaat in de kastjes spijkert moet je er eigenlijk een winkelhaak tegenaan houden.
  dinsdag 8 september 2020 @ 13:08:37 #83
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_194951562
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 12:46 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Nee standaard levert IKEA geen poten voor de achterkant want rail. Ik wil de mogelijkheid hebben ze zonder rail als een normale keuken op te bouwen.

En voor de je achterplaat in de kastjes spijkert moet je er eigenlijk een winkelhaak tegenaan houden.
Die achterplaat is toch perfect haaks?

Één zijkant strak met de achterplaaten de boven kant strak tegen de plaat en vast timmeren maar ^O^
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 23:06:50 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195012805
Gisteren bij de Karwei, dacht, even wat chemisch anker meenemen.
¤25
https://www.karwei.nl/assortiment/fischer-fis-vs-300-t/p/B540377

Zelfde spul bij Bouwcenter ¤15
Injectiehuls bij de Karwei, ¤5 voor vier stuks. Bij Bouwcenter ¤7,50 voor 8

Vieze oplichters.
pi_195015036
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:08 schreef lipje het volgende:

[..]

Die achterplaat is toch perfect haaks?

Één zijkant strak met de achterplaaten de boven kant strak tegen de plaat en vast timmeren maar ^O^
Ik zou niet op zo’n achterplaat vertrouwen.

1x hoekje stoten en ze zijn al niet meer haaks
pi_195015665
Afzetters die GPK. Beter bij Hornbach nog dan.
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 08:50:29 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195015829
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 08:27 schreef Gieliovd het volgende:
Afzetters die GPK. Beter bij Hornbach nog dan.
Moet ik voor naar Groningen. Bouwcenter of BNM ga ik meestal heen.
pi_195018005
Als particulier ben je daar niet welkom toch?
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 12:23:40 #89
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_195018620
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:32 schreef Gieliovd het volgende:
Bij BNM in ieder geval wel, je kunt dan niet in de webshop terecht

quote:
Kan ik als particulier ook kopen bij BMN?

Ja, wij helpen particuliere klanten graag op één van onze vestigingen. Hier kun je materialen bestellen of afhalen (indien de materialen bij deze vestiging voorradig zijn). Particuliere klanten kunnen geen gebruik maken van de webshop.

https://www.bmn.nl/veelgestelde-vragen
Het lijkt mij dat het bij bouwcenter in principe hetzelfde is; al kan ik daar op de website niets van vinden.
Maar als ik bij vestigingen kijk dan komen er wel twee bouwcenters naar voren waar ik en mijn vader ooit al wel eens wat gekocht hebben als particulier.

Er staan ook algemene voorwaarden voor consumenten op hun website.

https://www.bouwcenter.nl(...)uliere-overeenkomst/
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 12:25:16 #90
92034 crew  Vonkenboer
pi_195018648
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:06 schreef derLudolf het volgende:
Gisteren bij de Karwei, dacht, even wat chemisch anker meenemen.
¤25
https://www.karwei.nl/assortiment/fischer-fis-vs-300-t/p/B540377

Zelfde spul bij Bouwcenter ¤15
Injectiehuls bij de Karwei, ¤5 voor vier stuks. Bij Bouwcenter ¤7,50 voor 8

Vieze oplichters.
_O-

Bouwmarkt is leuk als je ad hoc echt wat nodig hebt maar voor de rest laat ik ze eigenlijk links liggen.
Voor hout en kleine bouwmaterialen zit hier in het durp nog zo'n naamloos bouw winkeltje met het assortiment van een grote bouwhandel. Ik ga vaak daarheen. ^O^
  zaterdag 12 september 2020 @ 13:31:24 #91
36431 bleiblei
pi_195019580
Mwah, bouwmaterialenhandel hier schuin tegenover deed ook spottend over de belachelijke prijzen van de bouwmarkt stukje verderop. Maar bij hun waren de stucplaatjes toch echt 60cent per stuk duurder dan bij die bouwmarkt. En dat gaat best hard als je een paar 100 van die platen verwerkt.

En bij die bouwmaterialenhandel tegenover waren de gisostuc blokken weer 30% goedkoper dan bij de vaste bouwmat.handel van onze aannemer waar ie flinke korting dacht te krijgen. Kortom, alles vergelijken, vergelijken en vergelijken.
pi_195259115
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Bij BNM in ieder geval wel, je kunt dan niet in de webshop terecht
[..]

Het lijkt mij dat het bij bouwcenter in principe hetzelfde is; al kan ik daar op de website niets van vinden.
Maar als ik bij vestigingen kijk dan komen er wel twee bouwcenters naar voren waar ik en mijn vader ooit al wel eens wat gekocht hebben als particulier.

Er staan ook algemene voorwaarden voor consumenten op hun website.

https://www.bouwcenter.nl(...)uliere-overeenkomst/
Bouwcenter kan je Idd als particulier terecht.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 23:04:38 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195259683
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:32 schreef Gieliovd het volgende:
Late reactie. Maar zoals Vonk zegt, je kunt er gewoon binnenlopen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:25 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

_O-

Bouwmarkt is leuk als je ad hoc echt wat nodig hebt maar voor de rest laat ik ze eigenlijk links liggen.
Voor hout en kleine bouwmaterialen zit hier in het durp nog zo'n naamloos bouw winkeltje met het assortiment van een grote bouwhandel. Ik ga vaak daarheen. ^O^
Hier zit ook zo'n ketenloos ding. Vroeger was het een bouwbedrijf en dan had z'n vrouw de winkel. Al jaren doet hij geen klussen meer. Maar werkplaats met vlak/vandikte banken, frees, zaagtafels heeft ie nog.
Hout haalt ie bij BNM of Jongeneel volgens mij, goed spul dus.
Boutjes/moertjes per stuk. Niet per se goedkoop, maar ja hij heeft de gunfactor. En een Praxis is er toch niet in het dorp.

Heb er vanmiddag wat stukken hout gebracht om de schaven. Wat ie daar voor vraagt is dan weer beschamend weinig. "Weet je dat zeker Jan?!"
Maar goed, hij vind het maar Al te mooi volgens mij ;)
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 12:31:51 #94
92034 crew  Vonkenboer
pi_195265570
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Late reactie. Maar zoals Vonk zegt, je kunt er gewoon binnenlopen.
[..]

Hier zit ook zo'n ketenloos ding. Vroeger was het een bouwbedrijf en dan had z'n vrouw de winkel. Al jaren doet hij geen klussen meer. Maar werkplaats met vlak/vandikte banken, frees, zaagtafels heeft ie nog.
Hout haalt ie bij BNM of Jongeneel volgens mij, goed spul dus.
Boutjes/moertjes per stuk. Niet per se goedkoop, maar ja hij heeft de gunfactor. En een Praxis is er toch niet in het dorp.

Heb er vanmiddag wat stukken hout gebracht om de schaven. Wat ie daar voor vraagt is dan weer beschamend weinig. "Weet je dat zeker Jan?!"
Maar goed, hij vind het maar Al te mooi volgens mij ;)
Hier is dat zo'n soort winkeltje wat na de oorlog in de wederopbouw eigenlijk ontstaan is door zijn opa en oma.
Die maakten van die betonelementen die je overal eigenlijk nog wel ziet als schuurtjes, kippenhokken, garages e.d. bijgebouwen later zijn ze zich wat meer gaan toeleggen op de dhz'rs.

En ontstond er vanzelf een grootte uitgeruste werkplaats waar je bijna alles kunt laten zagen, schaven, vlakken en afkorten en frezen. Je moet er wel de tijd voor nemen want het is er altijd wel beredruk.

Als je daar in de werkplaats dan een stukje hout of een balkje komt halen van x afmetingen dan heeft hij vaak zat rest stukken staan waar hij dan dat weer uithaalt. Moet je dat afrekenen dan pakt hij altijd zo'n grote multimap erbij met lijsten aan materialen en wat het kost per volle plaat.

Gaat ie dat helemaal met een rekenmachine staan terugrekenen uit een plaat van 122x244 bijvoorbeeld :+
"Nou, das dan vijf euro"

Verdenken hem er wel eens van om dezelfde plaat/reststuk twee keer voor dezelfde prijs te verkopen _O-
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 13:02:20 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195266015
Hehe, die map met prijzen herken ik. Dat moet ie vaak even opzoeken, wat getik op de rekenmachine. Ach ja, laat hem hetzelfde stuk hout dan maar 2x verkopen, dan heb je het werk en rommel er zelf ook niet van (word ik nu verbannen als K&W mod? ). Bovendien heeft ie best vaak nuttig advies, of hij vraagt "wat ga je doen" en zegt ie hoe je het ook zou kunnen doen. Ja, dat krijg je bij de Karwei niet.

Woont ook nog een knakker in het dorp die heeft een handel in bouwstoffen en zulks. Meest gangbare heeft ie wel op voorraad. Volgens mij is ie (deels) afgekeurd en qua persoon een beetje een aparte. Maar ja is iets duurder dan Bouwcenter maar goed, hij brengt het thuis. Als je zelf geen aanhanger hebt ideaal als je wel een hele plaat multiplex wilt hebben.
pi_195281822
Zijn er hier mensen die die isotunes dingen gebruiken?
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 13:14:16 #97
92034 crew  Vonkenboer
pi_195283667
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 11:27 schreef FranticDJ het volgende:
Ik moest het even googlen om te zien wat het eigenlijk is; maar het zijn een soort van gehoorbescherming met bluetooth erin ? Die een IP68 rating hebben ?

Of zijn het gewoon hele dure bluetooth doppen :P
pi_195284948
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 13:14 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik moest het even googlen om te zien wat het eigenlijk is; maar het zijn een soort van gehoorbescherming met bluetooth erin ? Die een IP68 rating hebben ?

Of zijn het gewoon hele dure bluetooth doppen :P
gehoorbescherming met bluetooth idd..
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 18:19:57 #99
92034 crew  Vonkenboer
pi_195290824
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 13:58 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

gehoorbescherming met bluetooth idd..
^O^, vind ze in eerste opzicht nogal wat aan de prijzige kant eigenlijk.. maar nu draag ik doorgaans ook geen bluetooth toestellen :P
pi_195291071
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 11:27 schreef FranticDJ het volgende:
Lijkt me wel vet!

Ik ben dan alleen bang dat je helemaal niets meer van t omgevingsgeluid hoort.. als iemand tegen je praat ofzo. Dat vind ik zo asociaal overkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')