Ik denk dat dat voor de meeste basisscholen wel geldt. Maar goed, volgens RIVM zijn jonge kinderen niet zo besmettelijk he.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:24 schreef Claudia_x het volgende:
Op de basisschool van mijn kinderen gebeurt er weinig. Ouders worden uit de school geweerd en plenaire bijeenkomsten met ouders vinden op een andere manier plaats (waarschijnlijk online). Dat was het wel zo'n beetje. Er hoeft geen afstand te worden gehouden tussen leerkracht en kinderen. In de informatiebrief die we deze week kregen - die krijgen we altijd voor de start van het schooljaar - werd niet ingegaan op ventilatie.
Ja, het zijn volgens mij de richtlijnen die voor de zomervakantie al geformuleerd zijn.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:27 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor de meeste basisscholen wel geldt. Maar goed, volgens RIVM zijn jonge kinderen niet zo besmettelijk he.
Geweldige bron, heel betrouwbaar, goed verifieerbaar en waarschijnlijk geheel objectief.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dagelijks lees je op Reddit berichten van meerdere scholen in de VS die dicht gaan wegens uitbraken. Heb geen zin om die allemaal te gaan linken.
Boeit me niets dat jij het niet gelooft.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:29 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Geweldige bron, heel betrouwbaar, goed verifieerbaar en waarschijnlijk geheel objectief.
is niet alleen op reddit maar ook gewoon in het lokale nieuws daar......maar dat is zeker ook geen goede bron ?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:29 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Geweldige bron, heel betrouwbaar, goed verifieerbaar en waarschijnlijk geheel objectief.
Moeilijk hè als dat feitenvrije geblaat niet blind geloofd wordtquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Boeit me niets dat jij het niet gelooft.
Daar zal heel Reddit ook zijn uiterste best voor doen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dagelijks lees je op Reddit berichten van meerdere scholen in de VS die dicht gaan wegens uitbraken. Heb geen zin om die allemaal te gaan linken.
Dat is toch niet ons probleem?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
meer colleges zullen al om 8.30 uur gaan beginnen (studenten hebben meestal al moeite met colleges die om 9 uur beginnen).
Wel als een user die zelf nooit iets onderbouwt loopt te zeuren om bronnen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:34 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Moeilijk hè als dat feitenvrije geblaat niet blind geloofd wordt
Of staan er in te tongen met dat leuke klasgenootje 🤣quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, dan staan ze met tien tegelijk in het fietsenhok bovenop elkaar want ze hoeven geen afstand te houden.
https://eu.jacksonsun.com(...)closures/3365766001/quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:34 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Moeilijk hè als dat feitenvrije geblaat niet blind geloofd wordt
Echt geen discussie met jullie te voeren. Al zijn het er tien dan zegt dat nog helemaal niks over of de school de bron was van de besmettingen en al zou de school de bron zijn, is het vooralsnog heel incidenteel en totaal niet representatief voor de tienduizenden scholen in de Verenigde Staten. Totale nonsens om vergaande conclusies te trekken uit enkele lokale nieuwsberichten. Dat grote wetenschappelijke onderzoeken aantonen dat transmissie via scholen en kinderen zeer beperkt tot nihil is, doet er voor jullie niet toe.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is niet alleen op reddit maar ook gewoon in het lokale nieuws daar......maar dat is zeker ook geen goede bron ?
Waardeloze instelling jaquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is toch niet ons probleem?
en dan tonen we de bronnen, is het nog niet goed.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:42 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Echt geen discussie met jullie te voeren. Al zijn het er tien dan zegt dat nog helemaal niks over of de school de bron was van de besmettingen en al zou de school de bron zijn, is het vooralsnog heel incidenteel en totaal niet representatief voor de tienduizenden scholen in de Verenigde Staten. Totale nonsens om vergaande conclusies te trekken uit enkele lokale nieuwsberichten. Dat grote wetenschappelijke onderzoeken aantonen dat transmissie via scholen en kinderen zeer beperkt tot nihil is, doet er voor jullie niet toe.
Dat gejank om bronnen van zaken die overal in het nieuws verschijnen is ook wel enigszins vermoeiend. Sommige mensen kunnen beter eerst zelf eens wat leren voor de hele tijd op een forum te schreeuwen over iets waar je blijkbaar gewoon niet genoeg van kent.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wel als een user die zelf nooit iets onderbouwt loopt te zeuren om bronnen.
Hier heb je er een paar:
https://www.msn.com/en-us(...)f-school/ar-BB17ImAY
https://www.news4jax.com/(...)e-at-florida-school/
https://www.wsbtv.com/new(...)OSVDXVG4HMKXUZ46GLM/
Op r/coronavirus lees je dagelijks over weer nieuwe uitbraken. En dan zijn in vele staten de scholen nog niet eens open.
Ik meen me te herinneren dat er in het voorjaar in Nederland ook nog een paar scholen weer dicht gingen, dat was volgens mij in alle gevallen omdat er een leraar positief had getest, die het waarschijnlijk gewoon prive had opgelopen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:42 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Echt geen discussie met jullie te voeren. Al zijn het er tien dan zegt dat nog helemaal niks over of de school de bron was van de besmettingen en al zou de school de bron zijn, is het vooralsnog heel incidenteel en totaal niet representatief voor de tienduizenden scholen in de Verenigde Staten. Totale nonsens om vergaande conclusies te trekken uit enkele lokale nieuwsberichten. Dat grote wetenschappelijke onderzoeken aantonen dat transmissie via scholen en kinderen zeer beperkt tot nihil is, doet er voor jullie niet toe.
Dat zie ik nergens staan. Er staat dat er weinig bewijs is. Daarnaast gaat het om studies in landen waarbij maatregelen gelden op scholen om verspreiding tegen te gaan. In Nederland gaan scholen vanaf volgende week zonder maatregelen volledig open.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:42 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Lul niet zo dom.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:42 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Allemachtig zeg, dit is jouw reactie op de bronnen die aangeleverd worden?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:42 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
sommigen snappen blijkbaar nog steeds niet dat het besmettelijk is, en ja ook bij kinderenquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat er in het voorjaar in Nederland ook nog een paar scholen weer dicht gingen, dat was volgens mij in alle gevallen omdat er een leraar positief had getest, die het waarschijnlijk gewoon prive had opgelopen.
ik durfde mijn kind niet naar school te sturen, de meeste scholen blaten gewoon dat RIVM na.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:24 schreef Claudia_x het volgende:
Op de basisschool van mijn kinderen gebeurt er weinig. Ouders worden uit de school geweerd en plenaire bijeenkomsten met ouders vinden op een andere manier plaats (waarschijnlijk online). Dat was het wel zo'n beetje. Er hoeft geen afstand te worden gehouden tussen leerkracht en kinderen. In de informatiebrief die we deze week kregen - die krijgen we altijd voor de start van het schooljaar - werd niet ingegaan op ventilatie.
2 positieve tests, wat een ongelofelijke uitbraak. Bovendien net na het openen, dus waarschijnlijk niks met de school te maken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
https://eu.jacksonsun.com(...)closures/3365766001/
The outbreak has been linked to a nearby Opus Dei Catholic study centre, Eremeran, which is closed for cleaning after recently hosting five senior schoolgirls.quote:
Twee scholen met allebei 1 positieve test. Nee, dit is inderdaad zeer bevestigend voor scholen als besmettingshaarden.quote:
CSAS and Loftis Middle school will both be closed on Thursday and Friday after both buildings have had a brush with a Covid-19 case.quote:
Echt lees je zelf wel de artikelen? Wat een ongelofelijke onzin pen je hier neer en je bronnen laten vooral zien dat je van toeten noch blazen weet.quote:allemaal van de afgelopen dagen
next
En die scholieren besmetten elkaar niet in het zwembad, of op de kermis etc?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sommigen snappen blijkbaar nog steeds niet dat het besmettelijk is, en ja ook bij kinderen
dus als je een school openhoud zullen er meer besmettingen plaatsvinden , die het weer mee naar huis nemen etc etc
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |