abonnement Unibet Coolblue
pi_194555206
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je zult het toch ook wel een tikje moeten terugbetalen.
Klopt helemaal, maar volgens de rabobank correlleert de prijs met beschikbare hypotheek per gezin de afgelopen tientallen jaren en niet zozeer op schaarste.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194555211
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Volgens de rabobank is het volledig gebaseerd op beschikbare hypotheek
Interessant. Ook interessant, de invloed van het overheidbeleid om de uitstaande hypotheekschuld te verlagen::

Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_194555248
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Asielzoekers plegen strafbare feiten is zo extreem generaliserend dat je daarmee alles naar jouw mening kan vormen.
Ik zeg letterlijk alleen dat de asielzoekers die ze plegen eerder een huis krijgen dan ik. Niet dat alle asielzoekers slecht zijn.
pi_194555285
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:54 schreef AgentS het volgende:

[..]

Ik zeg letterlijk alleen dat de asielzoekers die ze plegen eerder een huis krijgen dan ik. Niet dat alle asielzoekers slecht zijn.
En kun je die uitspraak ook met bewijs onderbouwen?
Dit, dus.
pi_194555292
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:54 schreef AgentS het volgende:

[..]

Ik zeg letterlijk alleen dat de asielzoekers die ze plegen eerder een huis krijgen dan ik. Niet dat alle asielzoekers slecht zijn.
Je hebt al woonruimte met een medebewoner toch?
pi_194555312
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt helemaal, maar volgens de rabobank correlleert de prijs met beschikbare hypotheek per gezin de afgelopen tientallen jaren en niet zozeer op schaarste.
Rabobank snapt niet dat beide een harde criterium plaatsen blijkbaar. Je hebt geld nodig, en je betaald niet meer dan nodig.

Dus bij schaarste kan die prijs omhoog, als er genoeg huizen zijn voor eenieder zakt de prijs naar kostprijs.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194555337
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Asielzoekers plegen strafbare feiten is zo extreem generaliserend dat je daarmee alles naar jouw mening kan vormen.
Het is in de huidige situatie voor iemand als TS gewoon niet gek om daarover te beginnen. Iemand met een degelijk salaris die door jaren wanbeleid ondanks een redelijk salaris gedwongen samen moet wonen met iemand.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:00:26 #158
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194555344
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:54 schreef AgentS het volgende:

[..]

Ik zeg letterlijk alleen dat de asielzoekers die ze plegen eerder een huis krijgen dan ik. Niet dat alle asielzoekers slecht zijn.
hier hebben we het over gehad, indirect... graag feitelijk...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194555346
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Rabobank snapt niet dat beide een harde criterium plaatsen blijkbaar. Je hebt geld nodig, en je betaald niet meer dan nodig.

Dus bij schaarste kan die prijs omhoog, als er genoeg huizen zijn voor eenieder zakt de prijs naar kostprijs.
Volgens de rabobank niet en die hebben in hun rapport het een en ander onderzocht.
In een vrije markt heb jij gelijk hoor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194555382
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:52 schreef blomke het volgende:

[..]

Interessant. Ook interessant, de invloed van het overheidbeleid om de uitstaande hypotheekschuld te verlagen::

[ afbeelding ]
Is dat echt beleid geweest of hebben ze hun beleid zo genoemd? Ik kan me niet voorstellen dat de vvd voor lagere schulden kan zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194555389
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het is in de huidige situatie voor iemand als TS gewoon niet gek om daarover te beginnen. Iemand met een degelijk salaris die door jaren wanbeleid ondanks een redelijk salaris gedwongen samen moet wonen met iemand.
En een paar jaar geleden kon een stratenmaker met een netto maandsalaris van 1800 nog bij de DSB-bank zonder enige moeite een hypotheek krijgen van een half miljoen. Daarna is de wetgeving als een idioot aangepast en nu extreem streng. Daar kunnen we een inhoudelijke discussie over voeren, maar dat te pas en onpas asielzoekers te gebruiken als argument is onzin.
Dit, dus.
pi_194555401
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
Is dat echt beleid geweest of hebben ze hun beleid zo genoemd?
Het beleid was erop gericht (lagere schuld) door allerlei fiscale maatregelen rond de HRA.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_194555418
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Volgens de rabobank niet en die hebben in hun rapport het een en ander onderzocht.
In een vrije markt heb jij gelijk hoor.
Als je de schaarste gelijk houdt dan is beschikbaar geld wel leidend ja.
Alles is ceteris paribus. Anders valt er niks meer te concluderen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194555432
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:58 schreef ludovico het volgende:

Dus bij schaarste kan die prijs omhoog, als er genoeg huizen zijn voor eenieder zakt de prijs naar kostprijs.
Dus is het niet alleen rente, maar ook verhouding huizen/mensen??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_194555447
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

En een paar jaar geleden kon een stratenmaker met een netto maandsalaris van 1800 nog bij de DSB-bank zonder enige moeite een hypotheek krijgen van een half miljoen. Daarna is de wetgeving als een idioot aangepast en nu extreem streng. Daar kunnen we een inhoudelijke discussie over voeren, maar dat te pas en onpas asielzoekers te gebruiken als argument is onzin.
Het probleem is de woningnood lijkt mij, ik zou niet weten waarom je immigratie dan tot een onbespreekbaar onderwerp moet maken. Ja dat is niet de oorzaak van het probleem maar het draagt er logisch wel aan bij dan toch? Verder wil ik het daar ook helemaal niet over hebben want het echte probleem is gewoon het beleid omtrent woningen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194555450
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Dus is het niet alleen rente, maar ook verhouding huizen/mensen??
Lijkt me wel he, als iedereen heel graag wilt wonen zullen ze toch echt meer moeten bieden dan de rest.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194555460
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je de schaarste gelijk houdt dan is beschikbaar geld wel leidend ja.
Alles is ceteris paribus. Anders valt er niks meer te concluderen.
In de afgelopen 30-40 jaar is de schaarste wel veranderd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194555474
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lijkt me wel he, als iedereen heel graag wilt wonen zullen ze toch echt meer moeten bieden dan de rest.
Wonen is een mensenrecht.
pi_194555478
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:55 schreef JeOma het volgende:
Niemand weet dit. Sorry. Ik heb trouwens nog wel steeds een huis te koop, interesse? ;-)
He, nog steeds?
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:08:29 #170
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194555498
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het is in de huidige situatie voor iemand als TS gewoon niet gek om daarover te beginnen. Iemand met een degelijk salaris die door jaren wanbeleid ondanks een redelijk salaris gedwongen samen moet wonen met iemand.
Echt he.
Die reacties hier dat ze gewoon niet mag klagen over de situatie. Alsof zij niet zouden klagen als ze in zo'n situatie zitten.

Zolang ze zelf warmpjes erbij zitten zal het hen allemaal een rotzorg zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194555520
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Echt he.
Die reacties hier dat ze gewoon niet mag klagen over de situatie. Alsof zij niet zouden klagen als ze in zo'n situatie zitten.

Zolang ze zelf warmpjes erbij zitten zal het hen allemaal een rotzorg zijn.
Ja precies, jongeren moeten maar niet zeiken. Maar wel solidair zijn in het corona debacle hoor want die last dragen we wel samen. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194555547
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:07 schreef AgentS het volgende:

[..]

Wonen is een mensenrecht.
Dus? Dat economische principe blijft gewoon aanwezig hoor. En bij tekort huizen hebben mensen dan nog steeds geen plek om te wonen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194555560
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het probleem is de woningnood lijkt mij, ik zou niet weten waarom je immigratie dan tot een onbespreekbaar onderwerp moet maken. Ja dat is niet de oorzaak van het probleem maar het draagt er logisch wel aan bij dan toch?
Je mag immigratie er rustig bij halen, maar als je ziet dat er jaarlijks vrij stabiel +/- 25.000 asielzoekers bijkomen, die tot hun verblijfsvergunning op de AZC's zitten en dan gemiddeld 6 maanden moeten wachten op een sociale woning kun je spreken van een extreem kleine invloed op de huizenmarkt.

Ik snap het wel: het bekt lekker. Nieuwelingen krijgen een huis en ik zit in de shit. Het is alleen vrij onzinnig.

Ga dan eens kijken naar de richtlijnen van sociaal huren, de eisen die aan hypotheken worden gesteld, de invloed van projectontwikkelaars op de woningmarkt en nieuwbouw. Dát zijn de factoren die er toe doen.
Dit, dus.
pi_194555581
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Je mag immigratie er rustig bij halen, maar als je ziet dat er jaarlijks vrij stabiel +/- 25.000 asielzoekers bijkomen, die tot hun verblijfsvergunning op de AZC's zitten en dan gemiddeld 6 maanden moeten wachten op een sociale woning kun je spreken van een extreem kleine invloed op de huizenmarkt.

Ik snap het wel: het bekt lekker. Nieuwelingen krijgen een huis en ik zit in de shit. Het is alleen vrij onzinnig.

Ga dan eens kijken naar de richtlijnen van sociaal huren, de eisen die aan hypotheken worden gesteld, de invloed van projectontwikkelaars op de woningmarkt en nieuwbouw. Dát zijn de factoren die er toe doen.
Ja, dat zeg ik min of meer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194555582
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja precies, jongeren moeten maar niet zeiken. Maar wel solidair zijn in het corona debacle hoor want die last dragen we wel samen. :')
Dat virus grijpt een select groepje, waar ik best 1.5 meter afstand van wil houden zodat ze boodschappen kunnen doen terwijl ik in de winkel ben.

Geen idee echter waarom de overheid moet verzinnen dat ik bij iedereen 1.5 meter afstand moet houden, incl alle mensen die het virus prima kunnen hebben, terwijl ik zelf niet eens ziek ben.

Krankjorum noem ik dat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')